English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alexander Tettey
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 70, 71, 72 ... 166, 167, 168  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ballahl
Veteran

PostPosted: 04.07.2008 01:43    Post subject: Reply with quote

Det er skuffende at folk (fremdeles) viser så lite respekt til grovarbeiderne i laget. Jeg husker Real-presidenten nektet å gi Makélélé mer i lønn, fordi han mente at kun galacticoene og ikke minst kaptein Fernando Hierro fortjente en slik galactico-lønn.
Dette kostet dem et par seriemesterskap senere..

Som attach mener jeg Tettey er nesten uvurderlig for oss, og jeg håper han fortsetter minst et par sesonger til.
Jeg tror Tettey tidligere har uttalt at han kun vil forlate Lerkendal til fordel for en bedre klubb og regelmessig CL-spill.
Håper han står ved den uttalelsen.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
stolavs
Veteran

PostPosted: 04.07.2008 02:36    Post subject: Reply with quote

At Tettey ikke er den mest synlige gjør ikke til at han automatisk spiller dårlig. Skammelsrud var ikke akkurat den som vistes best på banen han heller, men spilte svært sjelden en dårlig kamp. Jeg synes Tettey løper mye og fangger opp mange baller. Han har noen feilpasninger, men det må man godta, mener jeg. RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Guffen
Rutinert

PostPosted: 04.07.2008 09:01    Post subject: Reply with quote

doris wrote:
22 år og knapt gammel nok til å kjøre bil.

doris wrote:
Det er mulig, men han har hatt muligheten til å ta lappen i en del år.

Morsommere å spikke flis enn å delta med noe vettugt, Doris?
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 04.07.2008 09:10    Post subject: Reply with quote

poenget er vel at vi har litt for mange som trives sentralt, og skal vi få samhandlingen på plass bør vi kvitte oss med en, og da mener jeg vi bør kvitte oss med den dårligste, nemlig sutrekoppen Tettey.
krakra
Proff

PostPosted: 04.07.2008 09:22    Post subject: Reply with quote

Guffen wrote:
Morsommere å spikke flis enn å delta med noe vettugt, Doris?

Man må da kunne si ifra om uttalelser som er direkte feil uten at du skal bli hårsår av den grunn.
Back to top
Guffen
Rutinert

PostPosted: 04.07.2008 09:58    Post subject: Reply with quote

krakra wrote:
Man må da kunne si ifra om uttalelser som er direkte feil uten at du skal bli hårsår av den grunn.

Direkte feil?
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 04.07.2008 10:02    Post subject: Reply with quote

Ja, du bomma grovt der. Fyren er 22, ikke 18. Forventninger er det minste de primadonnaene der bør kunne forvente.

Ikke har jeg noen mening om vi skal selge, men han gjør lite imponerende framskritt. Igjen - han er 22. Han burde ha utviklet seg i en mye brattere kurve enn han har. Rett og slett skuffende, imo.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 04.07.2008 10:03    Post subject: Reply with quote

h b wrote:
poenget er vel at vi har litt for mange som trives sentralt, og skal vi få samhandlingen på plass bør vi kvitte oss med en, og da mener jeg vi bør kvitte oss med den dårligste, nemlig sutrekoppen Tettey.

Hvordan sutrer Tettey mer enn f.eks Skjelbred, Konan, og Traore? Jeg er tildels enig i at vi har for mange sentrale midtbanespiller ,men vi har ikke for mange gode balansespillere og hvis vi skal selge en sentral midtbanespiller bør det være en offensivt anlagt som igjen vil si Skjelbred, Konan eller Sapara. Her er det mest fornuftig å selge Skjelbred siden han er den dårligste og den som gir mest penger inn i kassen også det at han nøler med å skrive ny kontrakt er gode grunner for et salg. Helst vil jeg ikke selge noen fordi alle sammen er spennede og gode spillere som kan gi oss Rosenborg supportere mye glede i fremtiden.
Back to top
krakra
Proff

PostPosted: 04.07.2008 10:12    Post subject: Reply with quote

Hvorfor skal vi selge spillere som både kan brukes på flere plasser og ikke hopper opp og skriker om de være på kanten en gang i blandt? Greit nok Traore har sagt at han ikke ønsker å spille back, men han godtar at han må spille der som backup.

Tettey derimot sier sentral midtbane eller benken/tribuna. Både Skjelbred, Sapara, Konan og Traore velger derimot å gjøre det de kan på andre posisjoner enn den de i utgangspunktet foretrekker.

Det Tettey gjør når han kommer med slike uttalelser som han gjodre når han ble plasser på kanten ett par ganger er å sette egne ønsker fremfor lagets behov. Og da mener jeg at han kan ha det så godt.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 04.07.2008 10:40    Post subject: Reply with quote

Hovedproblemet med Tettey er at han er såpass ustabil. Han begynner å bli såpass rutinert at vi bør forvente bedre stabilitet. Når det er sagt så håper jeg vi får beholde Tettey en stund til.

Keenoir wrote:
hvis vi skal selge en sentral midtbanespiller bør det være en offensivt anlagt som igjen vil si Skjelbred, Konan eller Sapara. Her er det mest fornuftig å selge Skjelbred siden han er den dårligste

Ja, Konan har jo vist mye bedre ting i RBK-drakta enn Skjelbred. Rolling Eyes
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 04.07.2008 13:47    Post subject: Reply with quote

krakra wrote:
Både Skjelbred, Sapara, Konan og Traore velger derimot å gjøre det de kan på andre posisjoner enn den de i utgangspunktet foretrekker

Skjelbred har sagt flere ganger at han ikke liker seg på kanten. Det samme gjorde Sapara for et par dager siden. Traore har også uttalt seg, som du selv sier.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 04.07.2008 15:40    Post subject: Reply with quote

henning wrote:
Hovedproblemet med Tettey er at han er såpass ustabil. Han begynner å bli såpass rutinert at vi bør forvente bedre stabilitet. Når det er sagt så håper jeg vi får beholde Tettey en stund til.

Keenoir wrote:
hvis vi skal selge en sentral midtbanespiller bør det være en offensivt anlagt som igjen vil si Skjelbred, Konan eller Sapara. Her er det mest fornuftig å selge Skjelbred siden han er den dårligste

Ja, Konan har jo vist mye bedre ting i RBK-drakta enn Skjelbred. Rolling Eyes

Konan har aldri fått samme muligheten som Skjelbred til å utfolde seg på vår midtbane, og for den lønningen Skjelbred og hans agent forventer synes jeg at Konan og Sapara er bedre alternativer enn Skjelbred som knapt har utviklet seg det to siste sesongene. Skjelbred er kommet i en alder og posisjon hvor en kan begynne å forvente et langt større sluttprodukt i form av mål og gode passninger som fører til målsjanser. Her har Skjelbred en enorm oppgave foran seg og jeg personlig driter i hvor mange fine tekniske detaljer Skjelbred kan varte opp med så lenge det ikke fører til målsjanser eller mål. Til tider virker Skjelbred taktisk svak. Vi så det i sist kamp når Konan var en langt større trussel sentralt i banen enn Skjelbred både som kantspiller og som sentral midtbanespiller.
Back to top
krakra
Proff

PostPosted: 05.07.2008 13:38    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
krakra wrote:
Både Skjelbred, Sapara, Konan og Traore velger derimot å gjøre det de kan på andre posisjoner enn den de i utgangspunktet foretrekker

Skjelbred har sagt flere ganger at han ikke liker seg på kanten. Det samme gjorde Sapara for et par dager siden. Traore har også uttalt seg, som du selv sier.

Noe jeg også sier, men forskjellen ligger i at de andre spillerene faktisk er villige til å legge ned en innsats for laget på de possisjonene om det er nødvendig, det er ikke Tettey han setter seg heller på benken/tribuna istedenfor å gjøre en innsats for laget på en kant, og da setter han seg selv over lagets behov.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 05.07.2008 14:46    Post subject: Reply with quote

Gidder ikke skrive noe langt nå som sola skinner utenfor. Så jeg nøyer meg med å si at jeg er enig med Keenoir.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 05.07.2008 17:50    Post subject: Reply with quote

Det er nok av spillere i RBK som er bedre enn Tettey på vingen. Å sette ham på vingen er misbruk, så jeg forstår at han klager. Faktisk er jeg enig med ham, Tettey gjør mer nytte i benken/tribunen enn på vingen. Det er faktisk til fordel for RBK at han ikke spiller på vingen.

Noen som forøvrig merka seg Tetteys gode hodespill mot Aalesund? Neutral

Keenoir oppsummer Skjelbreds kvaliteter svært godt, og jeg er helt enig med ham.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 05.07.2008 18:30    Post subject: Reply with quote

Synes det sier litt om Trond Hendriksen's fotballinnsikt, når han satte Tettey på vingen...
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 11.07.2008 17:53    Post subject: Reply with quote

Jeg er overbevist om at Tettey er en kontinuitetsspiller i den forstand at han trenger kontinuitet rundt seg. Fast rolle med mange kjente fjes på vante plasser. Tettey har som regel vært best i de kampene hvor laget fungerer godt som kollektiv. Han er ikke typen til å dra opp resten dessverre, i hvertfall ikke per nå. Han er ofte svakere i dårligere perioder for laget, og ditto bedre i gode perioder. Jeg tror det er derfor han har hatt en mindre flatterende figur på landslaget også. Her blir han hevet inn på et lag hvor han ikke er så trygg som i kollektivet "hjemme".

Dersom han hadde vært noen år eldre og fått med seg en del år under Eggen i sitt regime hvor han satset mest på kontinuitet på nøkkelplasser, ville han vært meget stabilt god slik jeg ser det.

Han sliter i dag med å være altfor ustabil; han varierer fra banens gigant til uakseptabelt lavt nivå i løpet av korte perioder.
Cingo
Junior

PostPosted: 15.07.2008 14:35    Post subject: Reply with quote

Kontrakt ut 2011

http://www.rbk.no/info/ar...113043.ece
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 15.07.2008 14:36    Post subject: Reply with quote

Du kom meg akkurat i forkjøpet. Greit å få avklaring.

Lurer på om vi har strukket oss langt økonomisk.
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 15.07.2008 14:50    Post subject: Reply with quote

Tettey blir i RBK

Quote:
- Vi ønsker å bygge opp et fremtidig RBK-lag rundt de to, og kontraktsforslaget de har fått speiler det ønsket, uten at jeg vil si hvilke summer det dreier seg om, sa Erik Hoftun

Kan se ut til at han har fått en bra avtale ja.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
thoves
Veteran

PostPosted: 15.07.2008 14:52    Post subject: Reply with quote

håper dette gjør at alex kan konsentrere seg 100% for rbk,og jobbe ekstra hardt så han gjør seg fortjent til lønna..

han vet ihvertfall at rbk kommer til å satse på han nå.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 15.07.2008 14:58    Post subject: Reply with quote

Gledelig nyhet og jeg tror Tettey gjør det riktige, han trenger et par år til i RBK før han er klar for utlandet. Det samme gjelder Skjelbred.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 15.07.2008 14:59    Post subject: Reply with quote

I 2006 tjente han 1 122 158 (et år uten CL-bonus). Til sammenligning tjente Skjelbred en halv million mer...

Det er nok minst snakk om dobling for Tettey. Kanskje opp mot lønna til Basma (2,7 mill.)?

(Ørjan sin lønn samme år inkluderte nok en sluttpakke for 2007. Mens Iversen og Kvarme fikk signeringsbonuser.)
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 15.07.2008 15:02    Post subject: Reply with quote

Fantastisk at vi beholder Tettey for han er en av våre viktigeste spillere og den på midtbanen det er vanskeligst å erstatte. Både Konan, Sapara og Skjelbred er avhengig av å ha Tettey for å dekke opp rommene dem forlater.
Back to top
skjæringen
Veteran

PostPosted: 15.07.2008 15:24    Post subject: Reply with quote

Flotte nyheter Tommel'n opp!

Betydningen rundt det å ha ro, avklaring av spillerkontrakter er særdeles viktig i ei prestasjonsgruppe.

Her synes jeg KTE var offensiv fra dag 1, sammenlignet. med forgjengeren, og Hoftun ser også ut til å "ta tak i ting", noe som gleder meg.

Last edited by skjæringen on 15.07.2008 15:39; edited 1 time in total
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 70, 71, 72 ... 166, 167, 168  Next
Page 71 of 168

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb