English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK - Aalesunds FK
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Jonas
Veteran

PostPosted: 02.07.2008 20:27    Post subject: Reply with quote

Enda en gang greier vi ikke å sette trykk på motstanderen etter en utligning. Faen, så daft.
Sofafan
Junior

PostPosted: 02.07.2008 20:30    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
Sitter med en følelse av at Ivers skårer.

Så sannelig, uten at det lå i kortene i det hele tatt
Back to top
View user's profile Send private message
doris
Veteran

PostPosted: 02.07.2008 20:30    Post subject: Reply with quote

PÃ¥ tide.
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 02.07.2008 20:31    Post subject: Reply with quote

Der sikra Feite-Ivers seg klippekort i resten av sesongen også

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
SverreBrandhaug
Rutinert

PostPosted: 02.07.2008 20:31    Post subject: Reply with quote

Det ikke lenger noe spesielt med RBK. De er middelmådige i alt de foretar seg. Til og med Aalsund kan komme til Lerkendal og ta med seg 1 eller 3 poeng hjem.

Alt er snudd på hodet.

Edit: og så kom Ivers......
SverreBrandhaug
Rutinert

PostPosted: 02.07.2008 20:33    Post subject: Reply with quote

NÃ¥ presser de ihvertfall..
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 02.07.2008 20:34    Post subject: Reply with quote

Haha, tror jeg skal begynne og tippe på oddsen Cool

- Torgeir Børven
Back to top
SverreBrandhaug
Rutinert

PostPosted: 02.07.2008 20:38    Post subject: Reply with quote

Dette kan da vel ikke ende med..gulp..3 poeng Neutral
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 02.07.2008 20:40    Post subject: Reply with quote

Bare for og nevne det: Molde skåret nettopp etter 120 minutter til 2-1 hjemme mot Kristiansund.

- Torgeir Børven
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 02.07.2008 20:45    Post subject: Reply with quote

Ivers Very Happy

- Torgeir Børven
Back to top
Erik
Veteran

PostPosted: 02.07.2008 20:46    Post subject: Reply with quote

Fantastisk!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
HeXX
Rutinert

PostPosted: 02.07.2008 20:55    Post subject: Reply with quote

får vel bite i meg litt av kritikken.. Men en spiss til, og en litt bedre venstrekant hadde vel likevel gjort seg.

Kunne bare Ivers vist slike takter litt mer stabilt Smile

I bet the YMCA dance is a lot harder to do in Chinese
Back to top
doris
Veteran

PostPosted: 02.07.2008 20:55    Post subject: Reply with quote

Kjempemål av Iversen. Fortjent seier, men frustrerende spill.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 02.07.2008 20:58    Post subject: Reply with quote

Herligt med en sejr, jeg er dog ikke helt tilfreds med kampen.

Vi brænder alt for mange chancer så en ny spiss eller to er en meget god ide. En anden ting er at vi næsten kun scorer på dødball. Ja, jeg vet at vi har to "spillemål" i dag, men Tetteys mål er jo mere held en dygtighed og Iversens første er på dødball.
3-1 målet er selvfølgelig flot, men kampen er stort set afgjort på det tidspunkt.

Ellers synes jeg det er på tide at Konan får chancen i Skjelbreds position. Skjelbreed har været bleg i det sidste synes jeg. Han skaber alt for lidt, og er ofte meget upræcis i sine pasninger og bevægelser. Han spillede sig dog op i andre omgang, men Konan har totalt set været bedre.
Konan derimod har været frisk og, som vi så i dag, et meget farligt skud.

Miller skuffede mig meget i dag, jeg må indrømme at min tro på ham er på et meget lille niveau i øjeblikket. Han ligner ikke en back som er god nok for os.

Forhåbentligvis har vi nogle klasse forstærkninger på plads 1. August, for det har vi brug for.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Brady
Veteran

PostPosted: 02.07.2008 21:15    Post subject: Reply with quote

Iziba Jaja wrote:
Tør og angripe med nok mann? Om du mener problemet er at vi angriper med for lite mann begynner jeg og lure på hvordan kamp du ser. Tror problemene er litt mere komplekse enn det.

Backene står for ofte igjen, stopperne går sjelden frem. Midtbanespillerne beveger seg for sjelden inn i boksen. Det er ekstra viktig at man skaper overtall gjennom forflytninger mot lag som legger seg så langt bakpå som det Aalesund gjorde.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 02.07.2008 21:21    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Skjelbreed har været bleg i det sidste synes jeg.

Enig, men utfordringen til Hamren må være å få Skjelbred plassert nærmere motstandermålet. Avdriblingene og forseringene hans er bortkastet langt bak på banen mot motstandere som har mange mann på rett side. Jeg håper å se Skjelbred i mellomrommet mellom midtbane og angrep, eller i en midtbanerolle der han ikke springer seg ihjel.

Syns forøvrig at Hamren er litt for opptatt av å klage på dårlig utnyttelse av såkalte 'sjanser'. Han bør heller rette fokus på hvordan man lager mål, og lage et bra angrepsspill grunnet dette. Misser spillerne i situasjoner der de absolutt bør gjøre det bedre gang på gang, bør han vurdere å bruke andre spillere. Her tenker jeg spesielt på Kone.
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 02.07.2008 21:27    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Skjelbred har jo scora på en del sjanser før i år, og har ikke kommet til noen sjanser i dag.

Ja vel... det spørs hva du mener med "en del"? Han har 1 mål på 11 seriekamper, muligens scoret 1 i cupen også. Synes ikke dette kvalifiserer til "en del" mål
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 02.07.2008 21:39    Post subject: Reply with quote

Problemet til Skjelbred er at han ikke kommer til mange sjanser. I dag hadde han to bra avslutninger. En der keeper reddet, og et hardt langskudd som gikk like over. Det han trenger er å spille nærmere motstandermålet samt en god dose selvtillit.

Skal man se på hvem som har avsluttet dårlig i år, så er Kone et godt eksempel. Han misbruker drøssevis av sjanser han bør gjøre det bedre på. Traore er også en elendig avslutter.

Sapara har vært bra, men i dag hadde han f.eks. to elendige avslutninger han kunne fått mål på, eller burde gjort mye bedre forsøk. Dette går litt opp og ned.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 02.07.2008 21:55    Post subject: Reply with quote

Slik som Skjelbred spiller for tiden skal han ikke lenger frem på banen ,men ut av banen. Skjelbred og Traore har vært forferdelig dårlig etter ferien.

Når det gjelder å komme i gode posisjoner er det Skjelbred sitt eget ansvar og har fått temmelig frie tøyler offensivt; som Tettey gjorde klart i intervjuet etter kampen at hans jobb er å balansere midtbanen mens Skjelbred sin jobb er å støtte opp bak spissene. Tettey gjør sin jobb ,men Skjelbred er alltfor lite flink til å støtte spissene. Noe er galt når Strand som høyreback kommer i flere god skuddposisjoner enn Skjelbred som offensiv sentral midtbanespiller.

En må slutte å unskylde Skjelbred med feil posisjon, for lite tilitt etc. fordi det er bare tull. Det Skjelbred presterer for tiden er ikke godt nok for Rosenborg og til han løfter spillet sitt kan han sitte på benken og la andre få sjansen.
Back to top
Mr.Fantastico
Junior

PostPosted: 02.07.2008 22:04    Post subject: Reply with quote

Må virkelig si at folk har store forventninger her inne, urealistiske spør du meg. Rosenborg gjør en grei kamp, men det er ikke verdensklasse over spillet, noe en ikke kan forvente etter hva som har skjedd i klubben de siste årene. Gi gutta litt tid og gled dere over at RBK faktisk fortsatt kan vinne Tippeligaen 2008!
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 02.07.2008 22:09    Post subject: Reply with quote

En ting som er sikkert etter denne kampen at vi må ha tak i en spiss som vet hvor målet står. Makan til sløsing har jeg ikke sett på lang lang tid.

Og vi må ha tak i en kant spiller. Helt på venstresida. Den suger til tider nå. Og en ny venstreback. Er ikke Dorsin på transferlista??? Få han tilbake!!
Back to top
Oddis
Senior

PostPosted: 02.07.2008 22:21    Post subject: Reply with quote

Her er det mye negativitet som vanlig. Jeg var på Lerkendal for første gang på to år( bor i utlandet), men det mest skuffende var jo at 50% av tilskuerne allerede hadde gått da dommeren blåste av. Ganske utrolig.

Jeg synes ikke dette er ille, rent bortsett fra at de ineffektive. Det er jo masse sjanser, kan jo umulig klage på det. Synes spillet er bra, men litt skuffende at de begynner å trille ball når de leder 2-1 og har en mann mer og total kontroll. Da fryktet jeg at Aafk ville score.
Back to top
RBKdesi
Proff

PostPosted: 02.07.2008 22:31    Post subject: Reply with quote

Helt enig her, akkurat som jeg skulle skrevet det selv. Synes jeg har sett forbedring iforhold til de første kampene i år, hvor vi spiller mer ball, virker mer ballsikre og ønsker å bruke midtbanen igjen istedenfor å pole den høyt opp uten mål og mening. Vi fungerer selvsagt ikke helt optimalt hele kampen, men synes vi begynner å få litt fasong på laget hvor vi holder ballen langs bakken og prøver å komme til innlegg.

Vil tro så fort vi begynner å få en del seire på rad, den gode følelsen kommer tilbake i kroppen og begynner å få litt marginer og flyt at spillet gradvis også bedrer seg. Ikke minst blir det viktig å få tilbake Stadsgaard, som med sin gode fart gjør at vi kan ligge og trykke litt ekstra fremover uten å være redde for å bli løpt ifra.

En annen ting som var gledelig idag var at Nordvik og Aas kom innpå slutten, istedenfor en Storflor..
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 02.07.2008 22:31    Post subject: Reply with quote

Dere snakker jo som om dette er den eneste kampen hvor vi har været ineffektive. Dette har stået på i hele denne sæsonen og det meste af sidste også!

Hvor mange ganger har vi ikke været fuldstændig dominerende i ballinehav og spil på modstanderens banehalvdel, bare for at se at det glipper i det defensive så vi kommer bagud og taber kampen. Vi har masse ball, men kommer til alt alt alt for få store chancer-

Vi skaber dog flere chancer i denne kampen end vi har gjort, og ja, det er generelt blevet bedre. Men herregud som de bliver misbrugt. Bedste eksemplet er Iversen 4 meter fra mål i denne og Traores mot BG. Det holder ikke mål.

Det er herligt med 3 poeng, men vi må blive meget bedre hvis vi skal have forhåbninger om en top placering. For når vi spiller sådan som vi gjorde i dag mot et skadeskudt Aalseund som var 10-mand i hele andre omgang, kommer vi til at få det svært mod toplagene.

Men dette er som forventet med en ny træner og et ungt lag. Så hvis vi skal til toppen af TL og ud i Europa i år må spillerne stadig blive endnu bedre. Derudover bør man hente kvalitet til August.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
attach
Forumsjef

PostPosted: 02.07.2008 23:17    Post subject: Reply with quote

Og Tettey følger opp etter playstationmålet i fjor Smile

- Ja, det må jeg si. Det er nesten som når jeg sitter hjemme og spiller FM (Football Manager), og spillerne sier de er fornøyde med hva jeg som trener forteller de i pausen. Akkurat sånn føler jeg det som spiller i dag. Han fikk oss til å heve hodet i pausen, og dermed få skikkelig tro på at vi skulle snu det her de siste 45 minuttene. Virkelig bra peptalk, konstaterte Tettey meget fornøyd.

Forresten betryggende å høre at Hamrén klarer å nå igjennom til spillerne i pausen.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 5 of 6

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb