View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Langlaufer Junior

|
Posted: 24.04.2006 15:25 Post subject: Rosenborg Shop i Oslo |
|
|
Husker det var snakk om en rosnborg shop i oslo i regi av rbk.
Hvor blir denne av??
http://www.orapp.no/overs...port/30082
står at det kommer det her, men det er en tid tilbake det.
Forøvrig blir lerkendal bygd ut med svinger og tak. Gleder meg!!!!  |
|
Back to top |
|
 |
RBK2992 Senior

|
Posted: 24.04.2006 15:53 Post subject: |
|
|
Hvor har du hørt at Lerkendal skal bygges ut med hjørner?  |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 24.04.2006 15:57 Post subject: |
|
|
Det Espeseth messer om der er langsiktige ideer, som vi neppe kan regne med at kommer på plass med det aller første. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
Langlaufer Junior

|
Posted: 24.04.2006 16:44 Post subject: |
|
|
RBK2992 wrote: | Hvor har du hørt at Lerkendal skal bygges ut med hjørner?  |
I linken jeg gav over stod det at hjørnene skulle bygges ut og at tak er på plass i starten av 2007 ses. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.04.2006 16:57 Post subject: |
|
|
1. Ikke diskutér Lerkendal i denne tråden.
2. Planene om butikk i Oslo er slett ikke så konkrete som det kunne virke som for et par år siden. I øyeblikket er det mer i retning av at RBK ikke utelukker at det kan bli butikk der. |
|
Back to top |
|
 |
Søring Senior
|
Posted: 01.07.2008 17:19 Post subject: RBK-Shop i Oslo? |
|
|
NB! Dette er mer et forslag
RBK planlegger å bli størst i Norge på produktsalg og vil at RBK-shop skal øke det årlige overskuddet til rundt 100 mill iløpet av 2012.
Nylig ble jo RBK-Shop på Lerkendal forstørret, men jeg håper på et stort RBK-shop i Oslo også. Det er utrolig mange RBK-supportere, ikke bare i Oslo, men i hele sør her. Jeg er overbevist om at det ville blitt en stor suksess med et RBK-Shop i "Tigerstaden"
håper på synspunkter! _________________ Vi vinner CL i 2012 |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 01.07.2008 17:33 Post subject: |
|
|
RBK har vurdert det, og så vidt meg bekjent har de bestemt seg for å droppe dette inntil videre. Ettersom nettsalg etter hvert overtar fullstendig for salg over disk tror jeg flere og flere klubber kommer fram til at fysiske butikklokaler blir et fordyrende mellomledd. Tanken er vel at det man taper på de få som ikke ønsker å handle på nettet, det drar man inn igjen på grunn av sparte kostnader.
En offisiell klubbshop må man ha, men ut over det tror jeg ikke RBK har spesielle planer om å åpne butikker. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 01.07.2008 18:56 Post subject: |
|
|
Det der er nok god mat for handel&kontor folka på brakka, men i et merkevarebyggingsperspektiv er det absolutt ikke det samme. Synlighet gjør også sitt, både i bygging av RBK og stimulering til handel. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 01.07.2008 19:02 Post subject: |
|
|
Enig, men jeg skjønner også argumentene på den andre sida. Det er nok ikke gitt hva som er den riktige løsninga. |
|
Back to top |
|
 |
Søring Senior
|
Posted: 01.07.2008 20:50 Post subject: |
|
|
Selv er jeg skråsikker på at RBK vil tjene stort på det. Ingen andre klubber i Norge har flere supporter-butikker spredd rundt. Om RBK hadde begynt smått med det, ville synligheten vært slik god markedsføring at jeg tror både det blir flere RBK-fans og penger å tjene. Først vil det nok koste litt selvfølgelig... _________________ Vi vinner CL i 2012 |
|
Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 01.07.2008 22:58 Post subject: |
|
|
Selv om det ikke er noen egen butikk, så jeg drakta på en sportsbutikk i byen for noen uker siden. Husker ikke helt hvor det var, men tror det var på enten Oslo City eller på Byporten. Det var tydeligvis en fotballdraktbutikk. De hadde for det meste bare utenlandske drakter, men hadde for to norske klubber: RBK og Stabæk. |
|
Back to top |
|
 |
Søring Senior
|
Posted: 01.07.2008 23:13 Post subject: |
|
|
Var på Karpathos, Hellas også. Der hadde de RBK-Skjerf hengende oppe;)
En av de unge som jobbet der spurte om jeg heiet på noe lag.
Jeg svarte jo med den største selvfølge Rosenborg. Før jeg visste ordet av det satte han på "ingen banke RBK" over hele havna, sinnsykt fett.
men tilbake til tråden:
Hvet hvem du mener, men den butikken står vel ikke for så mye markedsføring og synlighet og tviler på at RBK tjener noe på salg av de draktene.
Hvor populært trur dere en kjede med RBK-butikker hadde vært? Vet at det er stor interesse for RBK i noen deler av Sverige, samt sentral- og øst-Europa. Dette kan øke interessen og fanoppsluttningen rundt klubben utrolig mye, om det går.
Tror ingen andre klubber har butikk-kjeder, men jeg vet at Chelsea har minst en i USA. Så kanskje RBK kan bli først med dette? Men det skal klokere hoder avgjøre. _________________ Vi vinner CL i 2012
Last edited by Søring on 01.07.2008 23:19; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 01.07.2008 23:19 Post subject: |
|
|
Tviler på at det hadde vært lønnsomt for å si det enkelt. Hvis det hadde vært det så er det i så fall merkelig at store klubber som Liverpool, Manchester United og Real Madrid ikke har slike kjeder. |
|
Back to top |
|
 |
Søring Senior
|
Posted: 01.07.2008 23:26 Post subject: |
|
|
Jeg velger fortsatt å tro at det bare er et tidsspørsmål før dette blir aktuelt, altså å etablere butikk-kjeder. Da bør RBK henge med. _________________ Vi vinner CL i 2012 |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 01.07.2008 23:43 Post subject: |
|
|
Jaja, du om det. I all den tid man kun selger produkter trykket med én bestemt logo og gjerne også i noen bestemte farger så nekter jeg å tro at et slikt konsept vil kunne gå i pluss. Selv med den gigantiske fanbasen som Manchester United har. Det vil selvfølgelig være marked for slike butikker på enkelte plasser, men en hel kjede vil aldri kunne overleve. Det blir for snevert og ensidig utvalg ift tradisjonelle sportsbutikker. På en vanlig sportsbutikk kan du faktisk finne både Adidas og Nike, det vil man jo ikke finne i en slik butikk. |
|
Back to top |
|
 |
Søring Senior
|
Posted: 01.07.2008 23:47 Post subject: |
|
|
http://www.orapp.no/sirkus_ros/ Se på dette!
bare frisker opp det noen sa over her. _________________ Vi vinner CL i 2012 |
|
Back to top |
|
 |
Søring Senior
|
Posted: 02.07.2008 00:07 Post subject: |
|
|
Når man går i slike butikker, leter man ikke etter Adidas eller Nike, men RBK-drakta, shorts, nøkkelring, kopper, bagger, gensere etc _________________ Vi vinner CL i 2012 |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 02.07.2008 00:25 Post subject: |
|
|
Og i den store sammenhengen er det ytterst få som gjør akkurat det. Og derfor vil ikke en slik kjede være lønnsom. |
|
Back to top |
|
 |
Søring Senior
|
Posted: 02.07.2008 00:58 Post subject: |
|
|
Trur ikke du helt forstår. Når du har en RBK-butikk rett ved deg, er det ikke bare Nike og adidas, men hey, det er fotball og fotball-klær. Når en liten gutt på 11 i Thailand, Østerrike ellr Hellas ser RBK-shop, hva tenker han da? møkkalag?..nei! masse kule ting?... ja! nettopp fordi de flest ikke har noen tilknytning til RBK. Derfor blir de mer "nøytrale" og handler av lysten på fotball ting som RBK-shop kan tilby.
Når folk går i sportsbutikker rundt om i verden er det ike bare Nike og Adidas.
Etterhvert får RBK flere supportere som resultat av tigjengelighet og synlighet. RBK blir et merkevareprodukt og gjenkjent.
Kort og godt, RBK-Shop kan like godt bli kjent som en sportsbutikk, uavhengi av Rosenborg for de som ikke følger med på fotball, eller bare er ute etter ting. _________________ Vi vinner CL i 2012 |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 02.07.2008 08:51 Post subject: |
|
|
Det er uten tvil marked for butikk i Oslo, mange ville handlet julegaver, bursdagsgaver og gaver ved fødsler. I tillegg er det mye mer vanlig å gå med supporterutstyr i oslo enn i Trondheim.
Veldig mange ville nok handlet for ca 200, og da er det ikke fristende å handle på nettet, der man må betale 100 kr i porto, og i tillegg må planlegge da det tar en ukes tid før varene kommer.
Ikke marked for butikk i utlandet, om man får solgt litt i f.eks asia er det ikke noe poeng i det. Stor risiko og ikke noe poeng for rbk å ha et navn der. _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
Back to top |
|
 |
Søring Senior
|
Posted: 02.07.2008 11:52 Post subject: |
|
|
Må tenke på at det er mye kjedeligere å handle på nett enn det det er å gå inni RBK-shop! _________________ Vi vinner CL i 2012 |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 02.07.2008 12:25 Post subject: |
|
|
Selvfølgelig, og alt dette er såpass opplagte argumenter at det sier seg sjøl at de har blitt nøye vurdert. Konklusjonen til RBK er tydeligvis, inntil videre, at det vil koste mer enn det smaker. Hvis man lykkes i målsetninga om å dreie all handel over til egne nettsider, og samtidig at man øker sitt geografiske nedslagsfelt for handel, kan man operere med voldsomme marginer og sikre stor inntjening. Hvis man på den annen side går glipp av deler av markedet fordi kundene mangler muligheten til å se og prøve de fysiske produktene skyter man seg i foten. Vi må jo gå ut fra at en RBK-shop i Oslo i det minste ville gått i pluss, men hvis de samme kundene uansett handler det de skal ha på RBKs nettsider, er klubbens kostnader så å si lik null. Kanskje ombestemmer man seg på et senere tidspunkt. |
|
Back to top |
|
 |
|