View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
SamBell Junior

|
Posted: 28.06.2008 02:19 Post subject: |
|
|
En kort-vurdering fra Bergensregionen:
DET FØRSTE:
Nærere frispark til RBK enn til Glimt.
Ikke i nærheten av kort.
Linjemannens feilvurdering - ikke Sandemoens.
DET ANDRE:
Klart gult kort.
(Dette måles ikke ut fra forsett)
PÃ…STANDEN OM DIVING:
Håpløst skvadder fra skuffede supportere.
Olsen går kontant i bakken begge gangene.
Meg bekjent finnes ikke den mannen som har så rask reaksjon at han kjenner kontakt og stuper for han har fått satt ned foten, når han er i fullt firsprang fremover.
Sam
litt nervøs for morgendagen |
|
Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 28.06.2008 02:34 Post subject: |
|
|
v_olden wrote: |
Hamrén bytter feilaktig ut Sapara også. Når man er én mann mindre på banen er dødbalenne kjempeviktig. Da tar man ikke ut frisparkskytteren, Hamrén.
Håper du lærer til neste kamp. |
Det er nok en grunn til at Hamrèn er rbktrener og IKKE du.
Ikke glem at Sapara er den med dårligst kondis på midtbanen. Vi har en Juli måned som ikke kan bli tettere. Ser faktisk litt logikk i byttet, selvom jeg selv stusset litt på det når jeg så det. _________________ at ease |
|
Back to top |
|
 |
primaten Rutinert
|
Posted: 28.06.2008 03:06 Post subject: |
|
|
doris wrote: | Soleklart gult kot til Jarsten. I sånne situasjoner bør han lage en ball av hanskene sine, det vet da alle. |
 |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 28.06.2008 03:49 Post subject: |
|
|
Fy faen,, endnu mere bittert når man kommer full'd hj,em i helvete"! _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.06.2008 04:11 Post subject: |
|
|
He-he, feiret poenget på forskudd i Bodø i går kveld, så det ble heller rolig seinaften med skriving etter flyturen hjem i kveld.
Rapporter sier at Brage Sandmoen var forresten ikke på 21.50-flyet til Oslo. Kanskje han i stedet takket ja til Thailand-tur i gave fra Glimt?
Snakket ikke med vår venn fra Kjelsås etter kampen, men han skal ha innrømmet grov tjenesteforsømmelse på Jarstein-situasjonen. NFF kan vel annullere kortet for formell feil - spesielt om Sandmoen sjøl skriver det i kamprapporten sin. Tendensene Jarstein viste på tampen mot Viking kan jo tyde på at han ikke bør ha feilaktige gule kort for drøying på kvota si utover sesongen...
Wilhelm S Myhr wrote: | Denne likte jeg:
Hamren: - Kone kom for sent på en trening, derfor startet Konan, fortalte Hamren. |
Dette er tullete gjendikning av Adressa! Det var jeg som stilte det nevnte spørsmålet, og Hamrén svarte slik:
- Koné kom for sent og mistet en trening. Derfor spilte Konan fra start, forklarer Rosenborg-treneren. [les mer]
Årsaken er som kjent flybommerten. Beklageligvis glemte jeg å spørre om Koné mistet flyavgangen pga. eget eller andres rot. Om det første er tilfellet, er det en displinær straff. Uansett var forseelsen atskillig mindre enn hva andre holder på med.
Forresten var det en anelse vedmodig å takke av Beto på Værnes. Takk for stolte øyeblikk - i Champions League! |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 28.06.2008 06:19 Post subject: |
|
|
Vadim Demidov ble dagens "Ivers" i adressa, de holder så høyt nivå  |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 28.06.2008 09:27 Post subject: |
|
|
SamBell wrote: | En kort-vurdering fra Bergensregionen:
DET FØRSTE:
Nærere frispark til RBK enn til Glimt.
Ikke i nærheten av kort.
Linjemannens feilvurdering - ikke Sandemoens.
DET ANDRE:
Klart gult kort.
(Dette måles ikke ut fra forsett)
PÃ…STANDEN OM DIVING:
Håpløst skvadder fra skuffede supportere.
Olsen går kontant i bakken begge gangene.
Meg bekjent finnes ikke den mannen som har så rask reaksjon at han kjenner kontakt og stuper for han har fått satt ned foten, når han er i fullt firsprang fremover.
Sam
litt nervøs for morgendagen |
Skitprat. Ikke kontakt mellom spillerne på noen av situasjonene. En skandale rett og slett. _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 28.06.2008 09:47 Post subject: |
|
|
joko- wrote: | Vadim Demidov ble dagens "Ivers" i adressa, de holder så høyt nivå  |
Det er da du spør deg om dem i hele tatt ser kampene.... |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 28.06.2008 10:48 Post subject: |
|
|
Enig med bergenseren om kortsituasjonene jeg. Stoor treffer han gule i det han prøver gå rundt. Man ser [hva pokker heter det motsatte av standfoten?] får et kakk til siden. Ikke med vilje, men når tullingen med fløyta først blåser i en slik situasjon må han vel nesten gi kortet også.
Glimts gule var også tøys. Man ser vi er tilbake i husmannsligaen, etter EM, på dømminga.
Tettey gjør j.. mye unødvendige feil.
Miller har vel ingen stor dag. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 28.06.2008 11:06 Post subject: |
|
|
keschaa wrote: | Det er nok en grunn til at Hamrèn er rbktrener og IKKE du.
Ikke glem at Sapara er den med dårligst kondis på midtbanen. Vi har en Juli måned som ikke kan bli tettere. Ser faktisk litt logikk i byttet, selvom jeg selv stusset litt på det når jeg så det. |
Da er vi nok uenige, Hunk.
Forøvrig så mistenker jeg NøFF for å ha gitt Brage Sandmoen "instruksjoner" mtp dømming i denne kampen. Jfr. Pelusaken, altså... _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 28.06.2008 11:17 Post subject: |
|
|
1. omgang var bra i går, men det som skjedde i 2. omgang ble jeg bekymret over. Rambo sa i TV- intervju at han så ikke noen grunn til at ikke vi skulle fortsette å pressen fremover i 2. omgang, men ut i fra det som skjedde ser det ikke ut som han har mye gjennomslagskraft hos godeste Hamren. For det som skjedde av taktiske omlegginger virket merkelig bevisst. For det første satte vi ut Sappara, den største offensive kraften på midtbanen, og den eneste med ett snev av målfarlighet. For det andre så la vi oss ned på 20 meter fra eget mål, uten press på ballfører. B/G kunne jo fritt og uforstyrret vandre frem mot nesten 20 meter fra vårt mål. Når vi mistet ballen i angrep, rømte våre spillere som om det var Saddam Hussein de hadde i hælene, og stoppet ikke før de ble stående stille på ca 20 meter. Med all respekt for det Kåre har fått til, mot ett bedre lag enn det B/G hadde dette vært direkte selvmord, og det ble det nesten i går også. Vi så det også de gangene vi klarte å komme til innleggsposisjon... det var TOPPEN en spiller i angrep... resten lå og vaket bak der.
Hvis dette er det nye Rosenborg, blir jeg bekymret. For det virket veldig planlagt hele greia på meg. |
|
Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 28.06.2008 11:38 Post subject: |
|
|
Tja, ikke glem at vi fikk ei utvisning på slutten av første omgang, da. Men er enig i at Sapara burde spilt mer, kanskje man eventuelt kunne tatt han av i midten av andre omgang i går. Spillet i første omgang var likevel forholdsvis bra, og i tillegg ser vi hvor viktig der er med en god keeper når man blir pressa. _________________
kentosd wrote: | Gratulerer til Makkverk med innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb. Forøvrig et makkverk av et innlegg. Som seg hør og bør. |
|
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 28.06.2008 11:44 Post subject: |
|
|
Joda.. jeg glemmer ikke det, men å legge seg så lavt uten høyere press på ballfører er uansett kamikaze- fotball. Det kan for så vidt argumenteres for å legge seg lavere, men en må presse frem på ballfører, hvis ikke har du solgt deg helt... |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 28.06.2008 12:00 Post subject: |
|
|
Sapara er veldig viktig på dødball, men har dere sett hvordan han er etter 65spilte minutter? Da jogges det konstant i lavt tempo. Med 10mann er jeg sikker på at Glimt vill hatt enda større sjanser grunnet Saparas elendige defensive jobbing når han bli sliten. Jeg forstår godt Hamren. Man kan ikke ha spillere på banen som så vidt hakler og går etter en omgang. Hvertfall ikke når man er en mann mindre.
Om kampen generelt er jeg ikke så altfor misfornøyd. Jeg synes jeg ser forbedring fra det som jeg tidligere har sett på bortebane i år. Det spilles fortsatt mye støtte, men pasningene går litt mer fremover. Videre sliter vi fortsatt med å skape de helt store sjansene, men vi skaper nok til å vinne. BG er også et godt hjemmelag som ikke har tapt poeng hjemme enda i år(tror jeg). Hadde vi hatt en OK dommer i denne kampen tror jeg vi ville vunnet. |
|
Back to top |
|
 |
hhem Proff
|
Posted: 28.06.2008 14:37 Post subject: |
|
|
Jeg hørte bare kampen på radio.
Håper at Sapara ble tatt av banen fordi Hamren vil gi han et signal om at kondisen må bli bedre. |
|
Back to top |
|
 |
Asbjorng Junior
|
Posted: 28.06.2008 15:32 Post subject: |
|
|
..og dermed slutte å røyke.. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 28.06.2008 21:31 Post subject: |
|
|
Den første situasjonen var Ikke gult kort, hvis han var nær den første gangen så skal han få advarsel, ikke gult kort.
Jeg fatter å begriper ikke hva assistenten tenkte på der.
Btw. jeg støtter Hamrén i valget om å ta ut Sapara, for vi trengte løpskraften med kun 10 mann. Så valget om hvem som skulle ut sto da mellom Sapara eller Ya Konan. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 28.06.2008 23:13 Post subject: |
|
|
Trond Olsen er Norges største Diving Queen. Som utenforstående (og fullstendig objektiv) tilskuer synes jeg oppriktig synd på Fredrik Stoor, som ble offer for en spiller med notorisk fallesyke og elendige dommere. NFF burde se grundig gjennom opptakene av kampen, og ilegge Olsen et par kampers karantene. _________________ DIXI |
|
Back to top |
|
 |
cris Proff
|
Posted: 29.06.2008 17:14 Post subject: |
|
|
For å balansere uttalelsene rundt kortene til Stoor, så referer jeg uttalelsen til Kåre Ingebrigtsen i VG etter kampen:
"Det første gule kortet var soleklart. Det andre kom etter en situasjon som etter mitt skjønn også var en klar forseelse av Stoor."
Og til alle de som synes at dommerne er ute etter "å ta Rosenborg", så er intervjuet med Thiago Martins etter kampen til ettertanke:
"En ting er at han ikke dømmer for høye og farlige spark. En annen ting er at han ikke dømmer for soleklar hands. Jeg har registrert at Rosenborg ofte får dommeravgjørelser i sin favør. Denne kampen var ikke noe unntak."
Jeg for min del slår fast at en rbk-supporter/trener/spiller gjennomsnittlig ikke er noe mer/mindre partisk eller subjektiv enn tilsvarende fra andre klubber. Mitt innspill til alle de som klager på at dommeren og som mener at dommeren er årsaken til at rbk ikke har flere poeng enn laget har: Slutt å klage. I det lange løp vil dette utjevne seg. Flaks og uflaks, tvilsomme dommeravgjørelser for eller i mot og sympatier og antipatier, vil fordele seg ganske likt over tid. |
|
Back to top |
|
 |
firkl0ver Junior

|
Posted: 29.06.2008 17:59 Post subject: |
|
|
Det blir helt feil hvis man skal slå seg til ro, og godta, feildømming, bare fordi det skjer så ofte at det til slutt vil være omtrentlig like mange for alle lagene. Bare det å tenke seg fram til den konklusjonen burde ha opplyst deg om at feildømmingsomfanget er såpass stort at det fortjener å bli kategorisert som et problem, cris.
Selvfølgelig finnes det rom for tabber og misforståelser, vi er jo tross alt mennesker, men man burde kunne forvente et par hakk mer av dommere på øverste nivå, jfr. alt for mange tippeligakamper hittil i år. |
|
Back to top |
|
 |
cris Proff
|
Posted: 29.06.2008 20:40 Post subject: |
|
|
Poenget mitt som jeg gjerne gjentar er at en gjengs rbk-supporter er ikke spesielt kompetent til å uttale seg objektivt. Det blir for meg rett og slett inkompetent når man hele tiden kommenterer situasjoner som går i disfavør av eget lag, mens det motsatte forblir ukommentert. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 30.06.2008 02:39 Post subject: |
|
|
Det skjer nok over lengre tid at det utligner seg i antall feil ja, men ikke i avgjørende feil. En feilaktig straffe i siste spilleminutt på stillingen 0-0 er jo langt mere avgjørende enn om man fra før leder 3-0. |
|
Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 02.07.2008 10:17 Post subject: |
|
|
"En ting er at han ikke dømmer for høye og farlige spark. En annen ting er at han ikke dømmer for soleklar hands. Jeg har registrert at Rosenborg ofte får dommeravgjørelser i sin favør. Denne kampen var ikke noe unntak"
Kan ikke si meg helt enig i dette. RBK har vel fått en del tvilsomme avgjørelser imot seg i år. De siste ti årene som alle maser(spesielt A. Stavrum) så har RBK vært så mye bedre enn alle norske klubber at det kan se ut som de har hatt dommerne med seg. At det gikk lang tid uten at RBK fikk rødt kort skyldes at det er vanskelig å få rødt når du har ballen store deler av kampene.
Angående Røde kortet til Stoor synes jeg det andre er meget tvilsomt. Jeg mener Olsen legger seg ned. Grunnen er at han vet Stoorhar gult fra før. Og det er ikke første gang han faller enkelt. |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 02.07.2008 10:25 Post subject: |
|
|
Hvor lenge er det siden Vålerenga fikk en spiller utvist på Ullevaal, for eksempel? 2003 eller noe sånt? Det er bemerkelsesverdig knyst fra de såkalte ekspertene når ei slik sammenligning dukker opp, det er jo så mye enklere å konkludere med at RBK har dommerne på sin side. |
|
Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 02.07.2008 10:40 Post subject: |
|
|
Ja, det ble ikke de store skrikene fra tv2 da Helstad prøvde å filme seg til straffe mot godset i Bergen. Han hadde allerede gult, men dommeren dømte verken straffe eller gult for filming. Da var det stilt både i tv2 og i avisene.. |
|
Back to top |
|
 |
|