English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fredrik Stoor
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 65, 66, 67  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 16.06.2008 10:43    Post subject: Reply with quote

Blackburn kom på sjuendeplass i verdens beste liga, Premier League.

Rosenborg ligger på sjuendeplass i Tippeligaen.

Vi er milevis unna disse Topp30-målene, så akkurat den biten er det bare å legge død med én gang. Først må vi etablere oss på toppen i Tippeligaen, og frem til det er gjort er vi bare nødt til å forstå at våre beste spillere ønsker å finne seg andre klubber.

De beste spillerne i Blackburn tjener forøvrig 22-25 millioner kroner i året. Stoor får garantert tredoblet lønna si der borte. Såklart det vil være interessant. Det ville det være for selv den mest iherdige RBK-supporteren.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
bolgebah
Veteran

PostPosted: 16.06.2008 10:47    Post subject: Reply with quote

At klubber er interesserte er ikke unaturlig når en spiller gjør det bra i et mesterskap. Selv ble jeg meget gledelig overraska da Stoor nettopp signerte ny fireårs - hadde han i det hele tatt vurdert grønnere beiter, ville han vel venta med den signeringa til etter EM. Jeg liker'n.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 16.06.2008 10:49    Post subject: Reply with quote

Ja, enig i det. Det er Stoort (*hehehhehe*) av Stoor å skrive under en langtidskontrakt rett før et mesterskap. Han har begynt å tjene seg opp et ikke helt ubetydelig antall stjerner i boka mi det siste halve året. En kvalitetsback som tydeligvis liker å spille i Rosenborg. Blackburn sin interesse ble vist i vinter, så antar at det var temmelig hypotetisk og lite håndfast. Forhåpentligvis forblir det slik også i fremtiden, men da er det viktig at Sverige ryker ut av dette mesterskapet - fortast råd.
Back to top
micke
Proff

PostPosted: 16.06.2008 13:07    Post subject: Reply with quote

Så langt ser det mest ut som rykter siden rbk ikke har hørt noe. Men om det kommer noen bud håper jeg det først skjer i 2009. Nå er gutta på brakka klar over at han blir kanksje borte for oss, og har gooood tid til å finne en ny høyreback og hente han så tidlig som mulig.
Nero
Proff

PostPosted: 16.06.2008 13:16    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Vet ikke om dette var et svar til meg eller en mer generell mening

Første avsnitt var svar på ditt innlegg, andre avsnitt var en generell mening.

Når det gjelder interesse fra andre klubber, må vi bare rett og slett gjøre det såpass attraktivt å være her at spillere ikke drar til utlandet før en virkelig storklubb kommer på banen. Det handler ikke bare om lønn, men om helheten. Vi må bare innse at lojale typer som Roar Strand ikke kommer som perler på en snor.
Back to top
Oddis
Senior

PostPosted: 16.06.2008 19:26    Post subject: Reply with quote

ambiguous wrote:
Det er ikke lett å bygge et "topp 30 i Europa"-lag hvis klubber som Blackburn og Wigan er mer fristende å spille for.

Jeg har sett masse fotball i mange forskjellige land. Spør du meg er det mye større å spille for et jumbolag i England og Tyskland enn et topplag i Norge. Herregud, man spiller for fulle hus og klubber som er større. Det er i snitt nesten 40K på hver kamp i Tyskland. Hvem vil ikke spille i en slik liga? Man skal være ganske navleneskuende for ikke å se dette.

Greit nok at RBK har oppnådd mer i Europa enn disse "middelmådighetene", men konkurransen er jo litt hardere for dem....
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 16.06.2008 20:03    Post subject: Reply with quote

Både Blackburn og Wigan er bedre lag enn Rosenborg og spiller i en langt mer attraktiv liga som gjør at spillerne kontinuerlig får store utfordringer som igjen gangner spilleren sin utvikling. Å hindre spillere å reise til Premier League lag ser jeg som bort imot umulig hvis det rette budet kommer ,men vi må sørge for å bli attraktiv nok slik at spillerne våre foretrekker oss istedenfor f.eks Cluj.
Back to top
Angriff
Proff

PostPosted: 17.06.2008 00:08    Post subject: Reply with quote

Oddis wrote:
Greit nok at RBK har oppnådd mer i Europa enn disse "middelmådighetene", men konkurransen er jo litt hardere for dem....

Ja, det var bare å slå Ham/Kam det, så var vi klare for CL. 8 år på rad. Rosenborg er ikke på topp nå, men rakk ikke ned på storhetstiden med å si at vi hadde en lett vei! Det står mange store prestasjoner bak vår deltagelse i Europa. Sorry Mac.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 17.06.2008 00:28    Post subject: Reply with quote

Enig med Angriff her. Nivået på TL er selvfølgelig lavere enn Bundesliga og Premier League, men vi konkurrerte på like vilkår med Lillestrøm og Viking, akkurat som Schalke konkurrerer på like vilkår som Werder Bremen og Borussia Dortmund.

Uansett må man også ta med kvalikene våre i betraktningen, hvor vi titt og ofte har møtt - og slått - lag som var på et mye høyere økonomisk og sportslig nivå enn oss i utgangspunktet.

Suksesshistorien Rosenborg i Europa kan omtrent ikke overdrives.
Lavik
Proff

PostPosted: 17.06.2008 00:45    Post subject: Reply with quote

40K?
skjæringen
Veteran

PostPosted: 17.06.2008 01:01    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:

Enig, den blir bare større og større for hvert år som går; Som Ivar Hoff, ganske treffende sa: Det er en mye større prestasjon å kvalifisere seg for CL for ellevte gang på tretten år, sammenlignet med en forhåndsfavoritt som vinner hele greia to år på rad. Cool

Last edited by skjæringen on 17.06.2008 01:11; edited 2 times in total
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 17.06.2008 01:07    Post subject: Reply with quote

Fredrik ble forresten intervjuet i et 2-3 minutter langt intervju på TV4 i kveld, om hvordan og hvorfor han har kommet inn i landslagstroppen (elleveren), om hans fremgang på landslaget og i Rosenborg. De viste bilder fra noen involveringer han har hatt på landslaget og for Rosenborg. Det hele ble avsluttet med at studioekspertene sa litt om hva de syns om Stoor som spiller og person på landslaget.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 17.06.2008 08:28    Post subject: Reply with quote

Ja, og hva syntes de?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 17.06.2008 08:37    Post subject: Reply with quote

De konstaterte at Stoor ikke ville se intervjueren Ekwall inn i øynene, og helst ville ha vært alle andre steder enn foran TV-kameraet.

Ekwall på sin side lanserte Stoor som den nye stjernespilleren til Sverige.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Oddis
Senior

PostPosted: 17.06.2008 08:51    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Enig med Angriff her. Nivået på TL er selvfølgelig lavere enn Bundesliga og Premier League, men vi konkurrerte på like vilkår med Lillestrøm og Viking, akkurat som Schalke konkurrerer på like vilkår som Werder Bremen og Borussia Dortmund.

Uansett må man også ta med kvalikene våre i betraktningen, hvor vi titt og ofte har møtt - og slått - lag som var på et mye høyere økonomisk og sportslig nivå enn oss i utgangspunktet.

Ja, jeg skal ikke nedvurdere prestasjonen til Rosenborg i CL, den er meget bra. Men mitt poeng er at Norge fortsatt har en lav status. Når vi snakker om "bakgårdsklubber", blir det litt patetisk. Blavkburn er ikke verdens største by eller klubb, men spiller i den beste ligaen mot de beste lagene på fullpakkede stadioner. Sammenlign det mot Alfheim, Aspmyra etc.
Back to top
havardkj
Junior

PostPosted: 17.06.2008 09:48    Post subject: Reply with quote

Quote:

Jeg har sett masse fotball i mange forskjellige land. Spør du meg er det mye større å spille for et jumbolag i England og Tyskland enn et topplag i Norge. Herregud, man spiller for fulle hus og klubber som er større.

Ifølge wikipedia er ikke tilskuersnittet til blackburn all verdens å skryte av siste oppgitte er 2005/2006 sesongen med 21 015...
Back to top
Angriff
Proff

PostPosted: 17.06.2008 09:52    Post subject: Reply with quote

Greit nok det. Du har omtrent samme snitt på Lerkendal, men for Blackburn spiller du ikke bortekampene dine på Fosshaugane.

Ja, jeg vet at Sogndal er i Adecco, men det illustrerte liksom poenget mitt så godt Razz
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 17.06.2008 09:53    Post subject: Reply with quote

Og annenhver kamp spiller de borte mot Man Utd, Arsenal, Tottenham, Newcastle, Everton, Liverpool, (og så aner jeg ikke hvem fler som er i toppdivisjonen nå), som drar hvor mange.

Face it, til tross for stort e-cup ry, er hverdagen Eliteserien, og den trekker ikke mange du. Se på vårt eget land, de fleste fotballinteresserte har jo flagga ut til fordel for England de også, til tross for NULL tilhørighet til all skiten der borte. Glam'en trekker.

Og bare for å trekke inn FM editor, sjekk attraction scoren på byer i UK mot norske. (sorry, klarte ikke dy meg... Very Happy )

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 17.06.2008 09:56    Post subject: Reply with quote

I FM er Mo i Rana en mere attraktiv by enn Tromsø, så den tar jeg ikke helt Razz
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 17.06.2008 10:46    Post subject: Reply with quote

havardkj wrote:
Ifølge wikipedia er ikke tilskuersnittet til blackburn all verdens å skryte av siste oppgitte er 2005/2006 sesongen med 21 015...

Blackburn hadde cirka 24 000 i snitt i fjor. Dette i en by som er mindre enn Trondheim.

Ã…tte klubber hadde over 40 000 i snitt.
Back to top
robinla
Veteran

PostPosted: 17.06.2008 10:47    Post subject: Reply with quote

... og her diskuterer vi Fredrik Stoor...? Razz
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 17.06.2008 10:50    Post subject: Reply with quote

Vi diskuterer vel om Blackburn evt. er et steg opp, sidelengs eller ned i karrieren hans?
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 17.06.2008 10:54    Post subject: Reply with quote

Blackburn er selvfølgelig et steg i riktig rettning for Stoor, men Wigan er jeg derimot tvilende til gitt.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 17.06.2008 11:48    Post subject: Reply with quote

Det er lite vits i å diskutere hvem som er mest attraktive av RBK og Blackburn. Det som derimot er mere interessant er om det er smart av Fredrik Stoor å dra. Han slet med tempoet i starten av sin RBK-karriere. Og det er ikke veeeeldig lenge siden Recon hadde opptil flere meningsfeller.

Stoor trenger tid til å utvikle seg selv med førstelagsspill, spesielt med tanke på at han har vist at han trenger trygghet for å utvikle selvtillit.

Et annet interessant aspekt er at for svensker er ikke det å spille i England synonymt med å være landslagsspiller, slik situasjonen er i Norge. Det er flere eksempler på at Lagerbäck bryr seg ganske lite om hvilke klubber spillerne hans spiller på.
Back to top
bergert
Rutinert

PostPosted: 17.06.2008 15:08    Post subject: Reply with quote

Du mener sverige har en landslagsjef med kontakter som sjekker spillere utenfor england ? intressant... lurer på når Norge kan ansette en slik mann.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 65, 66, 67  Next
Page 39 of 67

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb