View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Erlendr Veteran
|
Posted: 14.06.2008 18:50 Post subject: |
|
|
Det viser seg det at det er vanskelig å svelge kameler for noen få her inne, uansett hvor mange som er uenige, eller hvor bra spillerne de har lagt for hat gjør det.
Rett før pause nevne kommentatorene på TV4 hvor heldige Sverige er som har en så god back som Stoor. Den uendelige sutringen om at Stoor har en dårlig innleggsfot tar ikke slutt før han treffer på 100% av innleggene sine, så det er nok bare å leve med oppgulpene. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.06.2008 18:51 Post subject: |
|
|
Basma får så og si alle innleggene inn foran mål, men det blir aldri farlig fordi ballen ser ut som en heliumballong når han legger inn.
Hvis du heller ikke mener at Stoor slår innleggene med kraft, tror jeg vi må legge denne diskusjonen på hylla, for det mener jeg så absolutt at han gjør. Det er mulig at han ikke siktet på Sapara ved det målet, men poenget er at han slo innlegget så hardt at det ble vanskelig for forsvarerne å rydde unna. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 14.06.2008 18:52 Post subject: |
|
|
Det er vel stort sett bare Recon som ikke synes Stoor er god, Erlend? |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 14.06.2008 18:53 Post subject: |
|
|
Jeg husker ikke om det var Sapara som scoret på den, men tror det. Det innlegget var alt annet enn hva han prøvde på, med mindre han siktet på forsvareren, som på en eller annen måte vrei seg unna den. Det gis ikke mye cred for det.
Han har fått cred fra meg for en ting siden han kom, at han i noen kamper i begynnelsen på sesongen ble lei fislinga i midten og gikk inn og tråkka til i duellene. Det er bra!
Men han har patetiske evner til cross/innlegg, og selvtillit av samme tykkelse som eggeskall, hvilket er ille nok i en ving (Storflor), men helt grusomt i en forsvarsspiller. Det går ikke an å ha folk der bak, med en psyke som trenger noen til å løpe ved siden av hele matchen og klappe på ryggen og si at man "gjør det da bra sjø".
Når han har selvtillit kan han være kurant med unntak av serven, men egga knuses så j.. lett.
Uansett ville serven vært grunn til nyinnkjøp for meg. Når den biten er en SÅ viktig del av RBKs angrepsspill, skjønner jeg ikke at dere kan mene det er greit.
Dere må gjerne se TomH på høylys dag, men jeg klarer nå i hvertfall å begrunne min mening. (og en bedre track record )
Jeg kommer dog ikke til å påstå at det finnes så og så mange nolduser i Adecco som er bedre, men jeg vil helst ha bedre her. Dessverre er det solid manko på gode backer i Skandinavia (hvilket vel forklarer landslagsplassen også). _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 14.06.2008 18:54 Post subject: |
|
|
Hva er markeds verdien på Stoor? Og hvor mye bør RBK ha for og selge?  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 14.06.2008 18:54 Post subject: |
|
|
Jo, det var det jeg mente, joko. Men jeg siktet i tillegg til Lago-tråden, skulle spesifisert det
Så nettopp målet til Sverige i reprise, og fy søttan det var et kvalitetsinnlegg, RETT på foten til Zlatan. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 14.06.2008 18:57 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Basma får så og si alle innleggene inn foran mål, men det blir aldri farlig fordi ballen ser ut som en heliumballong når han legger inn.
Hvis du heller ikke mener at Stoor slår innleggene med kraft, tror jeg vi må legge denne diskusjonen på hylla, for det mener jeg så absolutt at han gjør. Det er mulig at han ikke siktet på Sapara ved det målet, men poenget er at han slo innlegget så hardt at det ble vanskelig for forsvarerne å rydde unna. |
Den kraften er variabel da. Og de har som regel en ganske luftig høyde selv om de kanskje er hardere enn Basmas (nå er ikke han noen målestokk). Tenker man seg om, så husker man at de har en tendens til å ende langt bortenfor bakre stolpe.
Skjønner forøvrig ikke at det er så overraskende at jeg ikke er imponert over Stoor - jeg syntes aldri Dorsin var god nok heller.
Det er ikke akkurat Bergdølmo over noen av de vi har hatt på back de siste årene.
Edit: ad siste linje - det er jo forsvarer som sleiver seg ut av ballbanen, ikek innlegget som er for hardt. Hadde forsvarer holdt seg i ro, hadde den truffet ham, ikke Sapara. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 14.06.2008 19:03 Post subject: |
|
|
Erlendr wrote: | Jo, det var det jeg mente, joko. Men jeg siktet i tillegg til Lago-tråden, skulle spesifisert det
|
Lago-tråden? Det er vel ikke så j.. mange på forumet her som kan holde hodet så høyt hevet angående noen av uruguayanerne, som meg. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
Davy Wathne Senior

|
Posted: 14.06.2008 19:05 Post subject: |
|
|
ta dæ en bolle recon _________________ Rosenborg Ballklub <3 |
|
Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 14.06.2008 19:06 Post subject: |
|
|
Jeg mente såklart TomH, trodde det var innforstått all den tid han er den eneste i verden som mener Lago er dårlig  |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 14.06.2008 19:08 Post subject: |
|
|
Ah, men TomH mener Lago er generelt dårlig. Jeg mener Stoor (og Miller) ikke holder det nivå man burde kunne kreve på en RBK-back.
Som sagt, lite Bergdølmo å spore i noen av dem. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 14.06.2008 19:13 Post subject: |
|
|
Er det bare meg, eller begynner det å gå for seint med Svensson på dette nivået nå? Tror jeg ville prøvd Källström litt. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 14.06.2008 19:25 Post subject: |
|
|
De kommentatorne er så fryktelig kjedelige Det er jo ikke no engasjemang. Så dere Nederland-Frankrike i går? Alsaker og Semb tok jo helt av  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 14.06.2008 19:27 Post subject: |
|
|
Innhold er det derimot lite av hos Semb og LiverpuulBrrrraaaann. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 14.06.2008 19:29 Post subject: |
|
|
Morten Langli er også veldig engasjert. Men de svenske er bare triste og høre på. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 14.06.2008 19:40 Post subject: |
|
|
Kan så være, men jeg opplever dem som en befrielse i forhold til Alsaker og Semb. Faen, TV2 kunne like gjerne satt inn de to gamlingene fra Muppetshow. Jeg blir sliten av å høre på synsingen, ojjingen og de håpløse resonnementene deres. Jeg ser for meg en tv-fremtid hvor man kan velge å ta bort kommentatorlyden. Aaah, sweet relief. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 14.06.2008 19:43 Post subject: |
|
|
Jeg husker sluttspillet med streik blant kommentatorene. Kjedelig det også gitt. Jeg foretrekker Langli-Myhre sjøl. Bra innlevelse, ikke så slitsomme. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 14.06.2008 19:49 Post subject: |
|
|
Blæ _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 14.06.2008 19:50 Post subject: |
|
|
Nei, fysj! Den der må svi for svenskene. Bare ett minutt igjen! |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 14.06.2008 19:59 Post subject: |
|
|
Det er en del j... gode spillere på Sverige, men det er jaggu noe som drar ned også. Larsson virker å være en stund forbi sell-by date. Elmander virker å være en ren løpespiss og Rosenberg mangler hurtighet i beina og hodet (i dag i hvert fall)
Veldig svekket uten Chippen virker det som. Hvorfor bruker de Svensson som defmid istedet for Linderoth? Det går liksom så seint med Svensson, selv om touchen hans er fin. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 14.06.2008 20:04 Post subject: |
|
|
Lagerbäck skryter av Stoor  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.06.2008 20:21 Post subject: |
|
|
Hva sa han? |
|
Back to top |
|
 |
KFF_RBK Rutinert

|
Posted: 14.06.2008 20:22 Post subject: |
|
|
Svensson var offensiv mittfältare idag, det är Daniel Andersson som är defensiv
Och jag tycker inte Svensson var dålig idag, om Källström hade spelat hade vi kanske fått lite mer ut av anfallet men det hade spruckit defensivt för Kim är inte lika bra utan bollen. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 14.06.2008 20:23 Post subject: |
|
|
At han gjorde en meget god jobb, og at han burde være stolt av det han presterte. Den svenske rapporteren spurte Lagerbäck hva han syntes om kampen og om Stoors innsats De har STOOReforventninger til han tror jeg  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
KFF_RBK Rutinert

|
Posted: 14.06.2008 20:29 Post subject: |
|
|
Stoor var en av huvudorsakerna till att Sverige lyckades hålla ett tryck mot Spanien i första halvleken.
Annars ser man hur viktig Zlatan är för oss, anfallspelet försvann totalt när han gick ut. |
|
Back to top |
|
 |
|