English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fredrik Stoor
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 65, 66, 67  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Recon
Legende

PostPosted: 11.06.2008 23:22    Post subject: Reply with quote

Har noen lyst til å sette penger på om han der havner i noe som overhodet ligner på Man Utd?

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende

PostPosted: 11.06.2008 23:27    Post subject: Reply with quote

Tror neppe at Stoor kommer til å spille for Manchester United noen gang, men med godt spill i EM kan fort et bud fra "skandinaviske" Fulham tikke inn.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 11.06.2008 23:32    Post subject: Reply with quote

Ja, da blir han nok verdensmester og innkalt til det norske landslaget også. Very Happy

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 12.06.2008 08:17    Post subject: Reply with quote

- Jeg har nok blitt mer avslappet på banen, enn jeg var i starten. Det handler jo om å spille fotball, og unngå å tenke for mye.

Les mer: Stoors svenske suksesshistorie
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 14.06.2008 23:37    Post subject: Reply with quote

Succébacken till attack mot de norska journalisterna

"– De fokuserar på det negativa, precis som vanligt, säger Stoor."

Bra kamp i dag av Fredrik, forresten. Meget god pasning foran 1-1-målet og etter min mening svenskenes beste spiller.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
larenim
Veteran

PostPosted: 15.06.2008 02:02    Post subject: Reply with quote

Hehe, de som ikke har sans for Demidovs brautende, selvsikre stil vil vel digge den her svenskens:

- Nå er jeg glad for å være i troppen. Jeg vil heller sitte på benken enn å ikke være med i det hele tatt. Men, som alle andre, ønsker jeg jo også å spille, sier Stoor, og gliser litt på nytt.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 15.06.2008 04:28    Post subject: Reply with quote

Fredrik var svært god mot Spania, og stort spark i den kollektive ræva til alle de som fortsatt mener at han ikke er god nok for oss. Ikke Sveriges beste, for det var Olof Mellberg, men helt klart nest best.

Likte de svenske kommentatorene, som virket behagelig sjokkerte over at backen faktisk kunne passere midtstreken: "Och där är Stoor igen oerhört offensiv, och, och, ja, varför skulle han inte vara det? Vi ligger ju redan kvar med fyra spelare(...)" (forbehold om faktisk ordlegging og elendig svensk, men det var noe i den gata)
DrivA
Junior

PostPosted: 15.06.2008 12:28    Post subject: Reply with quote

Syns det er nettop dette som er problemet med Stoor av og til. Han er alt for beskjeden på banen. Hvis han får mer selvtillit framover etter en god prestasjon i EM er jeg spent på hvor god han faktisk kan bli.
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 15.06.2008 13:21    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
robbie wrote:
Jeg tror vi begge to må forholde seg til at det er begrenset hvor gode backer vi kan få tak i.

Jo, men der er vi inne på noe. Det er en forskjell på hvor gode spillere Hoftun og co klarer skaffe, og hva vi burde ha i en klubb som RBK. Det er ikke dermed sagt vi må stå og klappe manisk i hendene for noen bare fordi det var de vi endte opp med.

Jeg kommer ikke til å være redd for å innrømme det om jeg syns Stoor skulle bli god nok. Det har ingenting med å snu kappen - det er debatt. Dersom ingen var villig til å ta til seg motpartens argumenter, var det ingen debatt, men kun krangling.

Jeg har jo også sagt han har forbedret seg, bl.a i mentalitet (eksempelvis i bortematchen mot VIF) og det er knallbra. Jeg syns derimot fortsatt ikke han holder nivå som RBK-back, både fordi han fortsatt går litt i søvne til tider med posisjonering og offside-linja i forsvaret og (mest) fordi han overhodet ikke har styring på cross og innlegg (joda, den til Zlatan var nydelig, men det ér unntakene) - og å gå ned linja og slå presise crosser og innlegg ér en RBK-backs viktigste offensive oppgave.

Jeg ser egentlig ikke hva som er så merkelig med det synet, annet enn at vi tydeligvis legger lista på forskjellige steder hva gjelder nivå på backer enn i resten av laget. Det er ingen av de andre offensive våpen som får slik "slack" på krava i forhold til deres vikigtse oppgaver/evner.

Uansett, nå kupper vi tråden, så de som vil fortsette kan quote meg inn i Stoor-tråden, selv om jeg tviler på at jeg kan forklare mitt standpunkt stoort klarere enn dette.

Du har forklart hva du mener godt. Saken er bare den at det er mange som er uenige i din bedømmelse av Stoors ferdigheter. Jeg synes han til tider er veldig god offensiv, både med harde innlegg som er vanskelig å forsvare seg mot (ja, noen ganger er innleggene dårlige også) og med gode og lure løp og pasninger inn i/mot 16-meteren. Jeg gir ikke han noe mer slack enn hva jeg gir andre spillere på laget. Derimot lurer jeg på hva du synes om prestasjonene til våre andre backer/vingers prestasjoner i denne perioden, siden du mener Stoors prestasjoner ikke har vært mye verdt? Stoor har vært en av våre beste spillere siden han fikk tillit i Valenciakampene, dvs i litt over et halvt år nå. Hvorfor er det akkurat Stoor du kvesser knivene mot?
2mas
Sjef

PostPosted: 15.06.2008 13:24    Post subject: Reply with quote

Syns Robert Laul beskriver ganske godt:

Quote:
Sverige gjorde på många sätt en fantastisk match och spelarna verkade inte särskilt besvikna när de kom till mixade zonen. Det skulle möjligen vara Fredrik Stoor som uppträdde som att jordens undergång precis blivit utannonserad. Övriga känner nog att det flyter på rätt bra det här.

Føler også at Stoor er litt for dyster til tider. Kanskje han tar kritikken fra Recon for alvorlig?
Back to top
Nero
Proff

PostPosted: 15.06.2008 14:40    Post subject: Reply with quote

Dyster eller ikke, Stoor har utviklet seg mye som spiller siden han kom til Rosenborg. Han har fått spilt på seg selvtillit, og har potensiale til å bli en meget god offensiv back. Det viser at det har vært riktig å gi Stoor sjansen, og at enkelte her er for snare med å dømme folk før de har rukket å bli ordentlig varme i trøya.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 15.06.2008 14:40    Post subject: Reply with quote

Torbjørn wrote:
Derimot lurer jeg på hva du synes om prestasjonene til våre andre backer/vingers prestasjoner i denne perioden, siden du mener Stoors prestasjoner ikke har vært mye verdt? Stoor har vært en av våre beste spillere siden han fikk tillit i Valenciakampene, dvs i litt over et halvt år nå. Hvorfor er det akkurat Stoor du kvesser knivene mot?

Han er vel ikke den eneste som har fått føle vreden*. Wink
Han var god mot Valencia, som alle de andre, og Valenciaspillerne tilsvarende dårlige. Vi har vel sett at de to matchene ikke akkurat gir et reelt bilde av verden.

Jeg syns heller ikke de andre har vært spesielt gode, men Stoors bunnivå er veeeldig lavt, og toppnivået har egentlig ikke vært mer enn hva man bør kunne kreve. Jeg syns overhodet ikke han har vært en av våre beste spillere. Han har vært bedre i år enn i fjor, men ikke så enormt god at jeg forstår dette innbitte forsvaret av ham. Da jeg forsvarte spesielt Eguren, var det fordi han til tross for enormt høye skuldre viste prov på et enormt potensiale og toppnivå. Det syns jeg ikke Stoor har gjort. Han har vist et ok potensiale, men ikke så enormt mye mer.

Stoor har fått vanvittig mye mer tillit i klubben enn Eguren fikk, og likevel ser han ut som en skremt spurv - det tyder på at han har mangler i mental styrke. Og jeg må uansett komme tilbake til serven hans, som i en back slik vi (vil) spille er enormt viktig. Jeg syns forøvrig Miller virker like shabby, om ikke verre. Han tar jeg dog ikke seriøst en gang, sololøp fra Hoftun som han vel er.

Stoor er jo kvalitetssikret av Torbjørnsen - men hva er det han så, som ennå ikke vises (eller mente han dette var bra nok)?

Og hvor lenge skal det være ok å vente på det hos en forsvarsspiller? Jeg kan forstå problemene for en indreløper/ving å slite med bevegelsesmønstret en tid, men flat firer og soneforsvar....not quantum physics, is it? Stoor har blitt bedre han, men jeg syns ikke det er ok å vente så lenge på at en back skal klare å styre sin posisjon ift linja og kjøre løpene sine framover. Serven hans er det vel ikke noe å gjøre med...hvem i RBK har overhodet blitt bedre til det etter at de kom hit... Rolling Eyes

Jeg klarer bare ikke mene en rbk-back er god nok med slike avleveringer, uansett hvor mye han måtte forbedre resten av spillet sitt. Da har vi jo egentlig bare en ny Basma på den tiden han var knallgod...unntatt å serve.

Edit: * - Sapara flyter lett i forumet her på tidligere prestasjoner og en god fot, til tross for dårlig innsats og bevegelighet over lang tid. Jeg har ment han burde benkes eller settes krav til.
- Skjelbred avslutter ikke (og i tillegg uspiselig oppførsel etter hvert). Har fått kritikk på det, men er jo golden boy.
- Strand, kritisert av meg for idiotiske unnskyldninger etter matcher og fordi han er et garantert bytte innen en time.
- Iversen, lat, feit, treig, dritings.....men han må jo spille... Confused
etc.
- Miller har jeg kritisert for mye av det samme som Stoor men han har ikke fullt så spurv-selvsikkerhet.
Ikke at du nødvendigvis har forsvart de med det jeg sier her, men det er tonen. Det er flere enn Stoor jeg kritiserer. Wink

Edit 2: Jeg tror uansett ikke vi blir enige om dette. For meg er serven j... viktig for en wingback, for andre, ikke så viktig. Kanskje blir Stoor tidenes største back i RBK. Jeg tviler usedvanlig, ekstremt sterkt, men jeg legger meg ikke ned og griner i nederlag om RBK får en knallgod back, lissom.

Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 15.06.2008 15:35    Post subject: Reply with quote

Tradisjonelt har vel ving og backene i Rosenborg brukt en del tid på å bli skikkelig varm i Rosenborg, jf. Dorsin, Stoor, Sørensen etc. som gjerne har brukt en sesong før det har kommet seg opp mot det beste når det gjelder offensive bidrag. Stoor var f.eks helt kurant defensivt ifjor ,men har brukt tid på å bli varm offensivt og finne ut når han skal gå på offensive løp.

Liker at Stoor bruker kraft i innleggene sine og selv om presisjonen til tider er litt laber er det bedre med 1 av 10 meget gode innlegg istedenfor 10 av 10 lomper i feltet jf. Storflor, Basma og til tider også Sapara. Du så det ekstremt tydelig mot Kristiansund da det labre innleggene gjorde det veldig lett for midtstopperne til Kristiansund å klarere ballen ut, dem ble spillt gode av Rosenborg. Etter min mening skal innlegg skytes inn i feltet og det samme gjelder dødball og synes egentlig i alltfor stor grad at Sapara har begynnt å "safe" og dødballene hans har blitt svakere iløpet av hans tid i Rosenborg.

Stoor er kanskje ikke så god som vi ønsker at alle spillerne til Rosenborg i forhold til ambisjonene våre, men etter min mening er fremdeles Stoor blant tippeligaens beste høyrebacker og han er fremdeles ung og under utvikling.
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 15.06.2008 16:08    Post subject: Reply with quote

Han ER den beste. TL har jo ikke backer med internasjonalt snitt. Stoor er det nærmeste man kommer.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 15.06.2008 16:28    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:

Stoor er kanskje ikke så god som vi ønsker at alle spillerne til Rosenborg i forhold til ambisjonene våre, men etter min mening er fremdeles Stoor blant tippeligaens beste høyrebacker og han er fremdeles ung og under utvikling.

Jeg er fortsatt ikke enig i at harde innlegg er regelen hans. Jeg mener regelen er at de går i en bue høyt, og alt for langt bak (dvs ikke på streken av 5-meter, men fjerneste streken til 16m. Men det kan vi la ligge.

Ad siste avsnittet som jeg quoter, har du nok et poeng i at han sikkert er blant Tippeligaens bedre, men vi er jo ikke begrenset til det markedet.
Det man kan håpe på er det med at han er ung (dog SÅ ung er han ikke) og at han vil fortsette å bli bedre. Jeg syns likevel ikke noe om det å la spillere bruke flerfoldige sesonger.

Serven hans kan man jo håpe er et resultat av at han har et mangeårig mobbeoffers selvtillit, og at bedre selvtillit vil bedre den gjennom økt konsentrasjon. *særs tvilende håpefull*

Back to top
LOST
Proff

PostPosted: 15.06.2008 17:06    Post subject: Reply with quote

Recon, har du noen forslag til spillere som kunne kommet til RBK og garantert gjort en bedre jobb en Stoor? Hvem vil du heller ha ha?

Til hvilken pris?

Ang. selvtilitt osv... Jeg mener å ha lest at Stoor er ?veldig? selvkritisk, og tenker at det kan jo være veldig bra. Men samtidig, det er sikkert en balansegang (det kan jo også slå negativt ut), men jeg mener det er langt bedre å være selvkritisk enn å ha for stor tro på egne ferdigheter. Er man selvkritisk vil ser man hele tida se forbedringspotensiale, og det er bra mtp vidre utvikling.

Mtp at han er relativt ung, virker å være veldig seriøs og treningsvillig, og at han ant. er opptatt med å forbedre ting, og at han allerede er såpass god som han allerede er..osv. mener jeg det er god grunn til å tro at han kan bli VELDIG god med tida.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 15.06.2008 17:17    Post subject: Reply with quote

Jeg får av og til litt intrykk av at Stoor overfokuserer på det negative, og sliter mer med å ta innover seg det positive. Eksempelvis var han minst like opptatt av tapet i går mot Spania som at han hadde en meget habil debut fra start for fedrelandet.

Han virker i det hele tatt litt lavmelt, beskjeden og som andre har nevnt, dyster. Jeg håper dette går seg mer til med selvtillit, for jeg mistenker at Stoor av og til lar frykten for å mislykkes være større enn lysten for å lykkes.

Jeg sier ikke Fredrik Stoor er noen "headcase", men han hadde hatt godt av å slappe av, kose seg, og rett og slett gi litt mer faen.
Nero
Proff

PostPosted: 15.06.2008 18:06    Post subject: Reply with quote

Sure, og etter som jeg har forstått er jo noe av årsaken til hans fremgang på banen nettopp at han har blitt flinkere til det. Han har mer å gå på, selvsagt.

Men som fotballspiller må vi dømme han etter det han gjør på banen. Så istedet for å ikke ha tro på ham fordi han ikke har verdens største selvtillit, må vi heller fokusere på det positive, at han har hatt fremgang og viser potensiale. Av prinsipp mener jeg at man skal bygge hverandre opp, gjøre hverandre gode (som også er noen av Eggens mantraer), og det gjør man ikke ved å fokusere på det negative og ta fra andre selvtillit. Nå sier ikke jeg at vi på dette forumet har en slik innvirkning på spillerne, men omgivelsene spiller også en rolle, ihvertfall for de mer følsomme typene.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 15.06.2008 19:54    Post subject: Reply with quote

LOST wrote:
Recon, har du noen forslag til spillere som kunne kommet til RBK og garantert gjort en bedre jobb en Stoor? Hvem vil du heller ha ha?

Til hvilken pris?

Ikke min jobb - og dersom du mener at å finne en bedre krever for mye arbeid, og derfor skal man ty til selvsuggesjon for å overbevise seg om at Stoor er det store, så kan jeg ikke si annet enn Rolling Eyes!

Vi kan godt håpe på at han blir knallbra med tida, men selv er jeg ingen tilhenger av å gi folk årevis på å vise seg gode nok. Det er år hvor man kunne hentet noen bedre og hatt et bedre lag.

Eksempelvis, om Stoor blir knallbra om tre år, så betyr ikke det at jeg tar feil akkurat nå. Da har han jo vært ikke god nok i tre år.

Edit: og før noen spør - tid er måneder, eller kanskje en sesong, hvor man ser solid progresjon - det er ikke 2-3-... år og Solli den 2.

Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 15.06.2008 20:37    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Vi kan godt håpe på at han blir knallbra med tida, men selv er jeg ingen tilhenger av å gi folk årevis på å vise seg gode nok. Det er år hvor man kunne hentet noen bedre og hatt et bedre lag.

Eksempelvis, om Stoor blir knallbra om tre år, så betyr ikke det at jeg tar feil akkurat nå. Da har han jo vært ikke god nok i tre år.

Recon wrote:
Og hvor lenge skal det være ok å vente på det hos en forsvarsspiller?

Men Recon, det er jo ikke dette diskusjonen dreier seg om. Det dreier seg ikke om hvor lenge vi skal "vente på at Stoor skal bli god", men om han har vært god eller ikke. Vente gjør du nok ganske alene, fordi de fleste andre er enige om at Stoor er en god høyreback, en av Nordens beste. Da Stoor kom til oss så jeg at han hadde kvaliteter (selv om de ikke kom så ofte frem i starten), og jeg har hele tiden forfektet dette, til tross sterk motbør fra mange på forumet som ikke evner å se forskjell på prestasjoner og ferdigheter (1. ferdigheter er bare en av mange faktorer som spiller inn på spillerens prestasjoner) (2. ikke deg, Recon, du legger bare lista veldig høyt). Da er det moro at Stoor viser seg frem slik han har gjort. Vi må bare være enige om å være uenige her. Jeg føler jeg har fått frem poenget mitt for lenge siden (det tror jeg du har også), så jeg trekker meg (igjen) foreløpig ut av denne debatten.

Recon wrote:
Han var god mot Valencia, som alle de andre, og Valenciaspillerne tilsvarende dårlige. Vi har vel sett at de to matchene ikke akkurat gir et reelt bilde av verden.

Jeg vil protestere på dette. Vi må for all del ikke la oss påvirke av alle som forteller oss at Valencia var i så utrolig dårlig form da de møtte oss, og at prestasjonen vår således ikke var så imponerende. Dette er feil. Valencia hadde en habil, dog noe ustabil sesongstart, men vant blant annet 4-2, 1-0 og 2-0 mot henholdsvis Deportivo La Coruna, Schalke og Real Mallorca i perioden da de møtte oss. Den virkelig dårlige formen kom etter å ha blitt rundspilt av oss på Mestalla.
Recon
Legende

PostPosted: 15.06.2008 23:42    Post subject: Reply with quote

Vi kan sikkert la det ligge nå ja. Vi får ta en øll i Oslo og bryte håndbak om dette...men ikke før du er mye fullere enn meg. Cool

(treningsiveren er ikke lenger det den var... Embarassed)

Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 16.06.2008 02:13    Post subject: Reply with quote

Nero wrote:
Sure, og etter som jeg har forstått er jo noe av årsaken til hans fremgang på banen nettopp at han har blitt flinkere til det. Han har mer å gå på, selvsagt.

Men som fotballspiller må vi dømme han etter det han gjør på banen. Så istedet for å ikke ha tro på ham fordi han ikke har verdens største selvtillit, må vi heller fokusere på det positive, at han har hatt fremgang og viser potensiale.

Vet ikke om dette var et svar til meg eller en mer generell mening, men jeg har aldri sagt noe annet enn at jeg synes Stoor har hatt en god fremgang, og etterhvert fremstår som en god back med Tippeliga-standard som målestokk.

Om han er god nok etter hva man bør kreve av en back i et lag med tradisjoner som RBK er en sak, men om vi ser rundt oss på andre lag i samme segment og med tilnærmet samme ressurser og "tiltrekningskraft" tviler jeg på om vi kan gjøre det særlig bedre uten å sprenge lønnsrammer.
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 16.06.2008 02:34    Post subject: Reply with quote

Greit det, Kyrre Smile
2mas
Sjef

PostPosted: 16.06.2008 08:21    Post subject: Reply with quote

- Etter kampene mot Blackburn og Wigan i vinter kom managerne deres bort og spurte meg om Fredrik Stoors kvaliteter, sier Hans Backe til Adresseavisen.

Backe som var assistenttrener i Manchester City i forrige sesong, har nå blitt med Sven Gøran Eriksson til Mexico. Han er også TV4s fotballekspert i EM.

- Hva fortalte du?

- Jeg sa at han er landslagsspiller, og at det i seg selv vitner om en viss kvalitet. Men jeg hadde jo ikke sett Stoor så ofte i aksjon, så jeg måtte be klubbene om å finne ut mer på egen hånd. Men jeg fikk et inntrykk av at de ser på ham som en interessant spiller, fortsetter Backe.

Les mer: Blackburn forhørte seg om Stoor
Back to top
ambiguous
Senior

PostPosted: 16.06.2008 10:29    Post subject: Reply with quote

Det er ikke lett å bygge et "topp 30 i Europa"-lag hvis klubber som Blackburn og Wigan er mer fristende å spille for. La oss håpe Stoor velger å forbli i RBK og innser at engelske middelmådigheter ikke er riktig vei for ham, ihvertfall ikke ennå.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 65, 66, 67  Next
Page 38 of 67

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb