English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Brann
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Keenoir
Legende

PostPosted: 04.06.2008 21:37    Post subject: Reply with quote

Tror grunnen til at Viking og Brann har virket veldig tannløse er at vi faktisk har et bra forsvar ,men vi er nødt til å luke vekk mål som Helstad skorte idag. Uten skadene på Iversen og Pelu tror jeg vi hadde vunnet ganske klart idag.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedley
Veteran

PostPosted: 04.06.2008 21:55    Post subject: Reply with quote

Er bare å få Pelu klar for 90 minutter, så tror jeg dette kan bli bra. Vi viser at vi kan i 1.omg hvertfall. Kjipt med et billig drittmål imot.
Back to top
1r9b1k7
Veteran

PostPosted: 04.06.2008 21:55    Post subject: Reply with quote

Fin fyr han der bakke.
Såpass må man tåle. Det er jo ikke småguttefotball
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 04.06.2008 21:58    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
Hverken Pelu eller Aas er gode nok enda for å spille fast på dette Rosenborg laget, finnes ingen unnskyldninger for å ikke kjøpe en god rask spiss dette vinduet.

I tillegg bør Espen Hoff kjøpes inn som kant spiller. Vil også ha økt konkurranse på venstrebacken, derfor kan Dorsin være en løsning.

Tror nok ikke Hoff er svaret. Han er uansett for treg
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 04.06.2008 22:00    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
joko- wrote:
zxy systemet til Tørum virker ikke helt stabilt, Tettey har løpt 6.4 km på 34 minutter. Yeah right... Smile

Ja det lyder usandsynligt, havde det været på 45 min. så måske, men på 34 min er det i så fald helt utroligt hvis det er sandt.

Vil bare legge til at det isolert sett ikke er usannsynlig å løpe 6.4km på 34 minutter. Det er mosjonstempo+.

Jeg så imidlertid ikke kampen, så om det er noe galt med systemet til Tørum og co har jeg ingen formening om.
Keenoir
Legende

PostPosted: 04.06.2008 22:02    Post subject: Reply with quote

- RBK burde feia over oss

Å unskylde Brann sitt svake spill med skader blir bare tåpelig med tanke på at vi mangler enda flere spillere enn Brann.
Back to top
Tommærn
Veteran

PostPosted: 04.06.2008 22:04    Post subject: Reply with quote

Jeg har sett Gerrard og Mascherano løpe 20 km på en kamp så det er ikke umulig at Tetteys måling var korrekt.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 04.06.2008 22:05    Post subject: Reply with quote

Torbjørn wrote:

Vil bare legge til at det isolert sett ikke er usannsynlig å løpe 6.4km på 34 minutter. Det er mosjonstempo+.

Jeg så imidlertid ikke kampen, så om det er noe galt med systemet til Tørum og co har jeg ingen formening om.

Jojo den er jeg med på, men her snakker vi vel løb og ikke i en fotball kamp? Min egen tid på 6,4 km snakker vi i hvert fald ikke om Embarassed

Jeg sammenligner med det jeg ser i CL og når Flamini løber 5,5-6 km på 45min synes jeg det er ganske vildt at Tattey skulle løbe 6,5 på 34 min. Dette baseret på at også Flamini har stor løbskraft.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Prinsen fra Os
Senior

PostPosted: 04.06.2008 22:07    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
- RBK burde feia over oss

Å unskylde Brann sitt svake spill med skader blir bare tåpelig med tanke på at vi mangler enda flere spillere enn Brann.

Mjelde klager rett nok over skader, men sier nå vitterlig: "- Erfaringsmessig burde et Rosenborg-lag feia over oss på Lerkendal slik vi spilte"

Og det er vel ikke vanskelig å være enig i? Så ræva som Brann var i dag burde RBK vunnet komfortabelt. En forestilling ingen av lagene kan si seg fornøyd med.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 04.06.2008 22:07    Post subject: Reply with quote

Joko, jeg er enig med deg om Aas. Han har vært en katastrofe både på 1 -og 2.laget i den siste tiden. Men Pelu har til tross for dårlig matchtrening gitt oss en ny dimensjon. Konstant i bevegelse, ordner rom for de andre, gode mottak og tilbakelegginger, og truing i bakrom. Jeg har ingen tvil om at Pelu blir knallgod etterhvert. Derfor er det så synd at han ble skadet nå.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 04.06.2008 22:12    Post subject: Reply with quote

Jeg skal faktisk være barnslig nok til å tillegge dommeren sin del av skylda i dag. Vi skulle helt klart spilt 11 mot 10 i bortimot en time.

I tillegg er jeg svært usikker på hva reglementet sier om målet til Helstad. Så vidt jeg har skjønt, skal det dømme offside på en målscorer dersom han står i offside på nest siste berøring. Litt det samme som at man står i offside på et skudd som keeper gir retur på. Helstad hadde i mine øyne klar fordel av posisjonen han hadde på nest siste pasning.

I tillegg kan det vel ikke sies annet enn at Karadas' hands etter kun få minutter skulle vært straffe. Han endrer klart vinkel på ballen, og trekker derfor fordel av å bruke hånda.

Ser gjerne noen kommentarer/motsvar på dette; dette er ting jeg lurer på fra et sportslig perspektiv også.

Uansett, mye blir ødelagt i dag fordi vi må bytte ut spissene våre. Vi spiller med omtrent 4. og 5.valget på spissplass, og Aas skuffet i dag. Synd, dette er en kar jeg har MYE tiltro til, noe jeg også har gitt utrykk for før.

Vi pisser på Brann i dag, og de er griseheldig med sitt poeng i mine øyne. Her er det også mange kontroversielle dommeravgjørelser, de fleste av dem MOT Rosenborg (bør være trøst for dere sytebukka i Stavanger). Iversens straffe er omtrent kampens minst kontroversielle avgjørelse. Latterlig av grise-Bakke å i hele tatt diskutere dette.

Generelt sett er jeg fornøyd med kampbildet. Vi kler av Brann som bør være fornøyd med hva flaks og dommeren gav dem. Har vel sett omtrent halvparten av kampene spilt i år, og kan med hånda på hjertet si at dette er årets hittil største ran.
longns
Veteran

Pelu har etter min mening vært helt allright mot Viking og Brann, men heller ikke noe mer. Han holder et brukbart TL nivå, men for et lag som har ambisjoner om gull så er ikke Pelu fast mann i angrepet. Pelu er mer en spiss du forventer spiller fast hos Molde, Ålesund og Ham-Kam. I en klubb som Rosenborg er slike spillere innbyttere.

Han har uten tvil en spisskompetanse vi har manglet med sin hurtighet, men han virker forferderlig lite komplett som fotballspiller sånn bortsett fra hurtigheten. Personlig tror jeg vi bruker Pelu best som en slags joker de siste 20 minuttene av kampene. Raske ben vs slitne ben er alltid en vinner.

Skal vi kjempe i toppen trenger vi mer kvalitet på spissplassen.
Back to top
Hedley
Veteran

hadde vi virkelig ikke noe bedre alternativ enn kvarme å sette inn?

Han var jo et levende frispark etter at han kom inn.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 04.06.2008 22:15    Post subject: Reply with quote

PauloSilas wrote:
joko- wrote:
Hverken Pelu eller Aas er gode nok enda for å spille fast på dette Rosenborg laget, finnes ingen unnskyldninger for å ikke kjøpe en god rask spiss dette vinduet.

I tillegg bør Espen Hoff kjøpes inn som kant spiller. Vil også ha økt konkurranse på venstrebacken, derfor kan Dorsin være en løsning.

Tror nok ikke Hoff er svaret. Han er uansett for treg

For treg? Han vil bli kanskje en av de raskeste spillerene i Rosenborg om vi kjøper han...
Back to top
Mr.Fantastico
Junior

PostPosted: 04.06.2008 22:16    Post subject: Reply with quote

Fryktet et uavgjortresultat da vi måtte gjøre dårlige, men tydligvis nødvendige, bytter. Gutta viser guts og talent i dag og burde ha fått tre poeng. Tidvis gode bevegelser og Miller viser hvorfor han har kommet hit.
interressant at Hamren i utgangspunktet velger å benke Demidov? Ville han at han og Strand skulle spiller hver sin omgang?

Iversen var god i de minuttene han spilte, men Tettey var i mine øyne bestemann. klok i plasseringsspillet, sikker med ballen og sterk i duellspillet. Alt en defensiv sentral midtbanespiller skal ha.

I forhold til den idiotiske dobbeltaklingen til Bakke, er det vanskelig for dommeren. Han har fokus på Iversen som ligger nede og ser ikke i retning ball. Etter situasjonen henvender dommeren seg til han på linja, men han har tydligvis ikke sett noe som helst, og dermed er det vanskelig for Berntsen å gjøre noe. At Bakke er en grisespiller er jo ingen hemmelighet, men at han i tilegg er dum, visste jeg ikke. I TV2-intervjuet hevder han at holdinga som førte til straffen var legitim og at dommerne la opp til småguttefotball ved å dømme på situasjonen. Hvis Bergen forlanger at vi skal irettesette Pelu, må virkelig Mjelde og Bruun ta seg en medrbeidersamtale med Bakke i morgen og fortelle han hvor skapet skal stå.

Ellers er det å melde fra Nedre Adidas at Kjernen virkelig gjorde jobben sin i dag, og stemningen var sjelden god, til å med den døve dama ved siden av meg hoiet med da stemningen var på topp.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 04.06.2008 22:19    Post subject: Reply with quote

Jeg må si meg imponert av en tidvis meget god Miller i dag. Fantastisk med ball, håper det offensive kommer litt mer etterhvert.

Det offensive på rosenborg led kraftig av dårlige legg. Vi kom jo til det hele tiden, rart det ikke ble flere sjanser ut av det.

Last edited by bommel on 04.06.2008 22:20; edited 1 time in total
Back to top
Mr.Fantastico
Junior

PostPosted: 04.06.2008 22:19    Post subject: Reply with quote

Tommærn wrote:
Jeg har sett Gerrard og Mascherano løpe 20 km på en kamp så det er ikke umulig at Tetteys måling var korrekt.

Kan du verifisere det???
Back to top
TomBoy
Proff

PostPosted: 04.06.2008 22:21    Post subject: Reply with quote

Demidov skulle egentlig ikke spille pga både fysisk og mental utladning iflg Mini før kampen. Så tydelig at karen var kjørt de siste 30. Tapte masse duelller da.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
senador
Legende

PostPosted: 04.06.2008 22:21    Post subject: Reply with quote

Fatter ikke hvorfor folk mener Pelu ikke er god nok. Han mister ikke ballen, spiller ut på kant, er bevegelig og truer bakrom(men det blir sjelden utnyttet av medspillerne)

Det jeg har sett av Kone i denne sesongen er mildt sagt elendig. Kone mister ballen mye, er treig, dårlige avleveringer, lite bevegelig. Men scorer et mål av og til.

Det eneste jeg kan se Kone er bedre på er evt. hodespillet. Men ellers kan Kone godt spille for Aalesund for min del. Teknisk holder han et meget lavt nivå som ikke holder mål for RBK.

Jeg mener Pelu har mye større potensiale enn Kone. Dessuten er Pelu uten tvil bedre teknisk.

Og til Sapara: Denne fyren tror jeg må ha ekstra trening; KONDIS. Han virker helkjørt etter 65minutter. Vi taper mye defensivt når man er i en så dårlig forfatning. Man må kunne forvente at spillere holder i 90minutter.

Last edited by senador on 04.06.2008 22:23; edited 1 time in total
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 04.06.2008 22:23    Post subject: Reply with quote

Mener at ihvertfall Mascherano etter ekstraomganger var veldig nærme 20 kilometer i fjorårets semifinale mot Chelsea på Anfield, itilegg i årets kvartfinale ble Alonso byttet ut etter 60-70 minutter etter å ha løpt 12 - 13 kilometer. Det er mulig at Tettey kan ha sprunget den distansen og Tettey er nok den mest løpsvillig på årets Rosenborg lag.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 04.06.2008 22:24    Post subject: Reply with quote

Enig senador. Som partner til Iversen er Pelu meget god. Han har heller ikke spilt seg vekk fra en senere plass, snarere tvert i mot. Med litt mer matchtrening og selvtillit tror jeg han blir knallgod.
Back to top
Tommærn
Veteran

PostPosted: 04.06.2008 22:24    Post subject: Reply with quote

Mr.Fantastico wrote:
Tommærn wrote:

Kan du verifisere det???

Du har mitt ord på det. Var kvartfinale eller semifinale i CL. De viser statistikk i sluttspillet av CL.

(Som Keenoir* sier. Huska dog ikke at det var ekstraomganger men det stemmer)

Last edited by Tommærn on 04.06.2008 22:26; edited 2 times in total
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 04.06.2008 22:25    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg har store forventninger til Pelu. Han kan bli en klassespiller
Back to top
RBK88
Junior

PostPosted: 04.06.2008 22:28    Post subject: Reply with quote

Hele kampen ble dessverre noe av et antiklimaks da både Steffen og Pelu måtte ut samtidig. Tror vi skal gi John Pelu litt tid å komme i form, så vil vi se hva han er god for. Per i dag klarer jeg ikke helt å se han som noe annet enn en joker, som kan komme inn og skape litt mot slutten av kamper.
Synes Roy Miller er et friskt pust. Utrolig ro med ballen og har stort sett alltid konstruktive løsninger. En ekte Rosenborgspiller!
Utrolig bittert at vi skulle måtte stille med et B-lag mot slutten der, fordi vi hadde Brann akkurat der vi ville ha dem.
Uansett er det absolutt greit med 10 av 12 mulige poeng på de siste 4. Tror vi bare kommer sterkere nå utover sesongen!

RBK
Mr.Fantastico
Junior

PostPosted: 04.06.2008 22:30    Post subject: Reply with quote

finnes zxys statistikk over kampen på nett?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14  Next
Page 12 of 14

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb