View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 02.06.2008 00:44 Post subject: Rosenborg - Brann |
|
|
V
Storflor sliter med ankelen, men antar uansett at Skjelbred er tilbake på laget. Han blir vel i så fall plassert til venstre på midtbanen fordi Hamrén vil ha Sapara til høyre.
Verken jeg eller Åsmund fikk spurt Hamrén om dette i virvaret rundt Pelu i kveld, men jeg antar han ser det på samme måte som meg: Høyrefoten til Sapi kommer best til rette når han kan slå innlegg, og RBK bør kunne dra nytte av at også en "ytter-mittfältare" er så mye involvert i spillet.
Ellers så tror jeg vel Pelu får fornyet tillit. Svært bevegelig, og satte Iversen helt i skyggen.
Forresten utrolig amatørmessig å legge systemoppgradering av billettbestillinga til denne uka når man har en måned uten hjemmekamp deretter... |
|
Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 02.06.2008 00:54 Post subject: |
|
|
Her bør det bli fullsatt, spør du meg.
Håper også på at Pelu starter. Tror egentlig resten av laget forblir det samme, med unntak av Storflor. Med tanke på skaden er det nok heller Per som starter. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.06.2008 00:59 Post subject: |
|
|
Var kanskje litt ivrig i stad: Iversen jobbet bra han også, men jeg ble positivt overrasket over Pelu mot Viking. Få som gjør like mye ut av seg i Tippeliga-debuten.  |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 02.06.2008 12:17 Post subject: |
|
|
Det er vel ikke for ingenting at flere aviser har holdt Pelu for å være best, nest best ol i Adeccoligaen i fjor.... Kanskje noe som snart må trekke tilbake noe av den eder og galle som de har spredd rundt seg med angående kvalitetene til den godeste Pelu....
Får bare håpe at Pelu får lov av NFF til å spille mot Brann.da Skal bli interessant å se om raske Kris og tøffe Lago klarer å hanskes med Helstad. Er grisespilleren Bakke spilleklar, mon tro? |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 02.06.2008 12:21 Post subject: |
|
|
Begynner vel å bli ei stund siden vi hadde tre strake serieseirer nå? I fjor hadde vi vel knapt nok to på rad, så vi må vel tilbake til høsten 2006.
Edit: To serieseire på rad to ganger i fjor; mot Start og Sandefjord på våren og Lyn og AaFK i de to siste rundene. For to år siden begynte vel seiersrekka med 3-1 mot Lillestrøm, den begynte mot Lillestrøm i år også. Kanskje litt optimistisk å håpe på sju strake denne gangen også. |
|
Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 02.06.2008 16:37 Post subject: |
|
|
Vel, om vi slår Brann nå på onsdag har vi en grei start etter pausen, med Glimt (borte), Aalesund (hjemme) og HamKam (borte).
Skal vi tufte Stabæk er det kamper vi SKAL og MÅ vinne...så jeg mener syv på rad ikke er umulig. _________________
Mikael Dorsin wrote: | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 02.06.2008 16:42 Post subject: |
|
|
Jeg vil ikke budsjettere med noen seier på Briskeby.
Vi har alltid hatt store problemer der, etter det jeg kan huske.
Riktignok er også Lillestrøm et krigerlag, og vi greier da rett som det er å vinne noen kriger mot dem. Men HamKam er ekstreme, og spesielt hjemme på Briskeby. I tillegg har de vel kanskje landets dårligste gressmatte.
Nå har de riktignok ikke fått så mange poeng i starten, verken hjemme eller borte. Men selv vil jeg være godt fornøyd med alt annet enn tap borte mot HamKam. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 02.06.2008 16:52 Post subject: |
|
|
Det kan jeg forsåvidt si meg enig i. Litt merkelig det der i grunn, vi skal da slå dem uansett underlag. Om vi får en god start på høstsesongen, håper/tror jeg en seier i hvert fall ikke er langt unna. I hvert fall om HamKam også fortsetter slik de har gjort det i vår.
Uansett blir det veldig viktig med tre poeng på onsdag, slik tabellen ser ut i dag. Veldig mange lag med ett-to poeng mindre som kan ta oss igjen og samtidig tre poeng opp til en forløpig andreplass. Ikke at det er noe nytt at tre poeng er viktig.. _________________
Mikael Dorsin wrote: | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 02.06.2008 17:12 Post subject: |
|
|
Om det fører til andre kommer helt ann på hvordan det ender mellom Glimt og Lillestrøm idag. I mine øyne er Glimt favoritt. |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 02.06.2008 17:33 Post subject: |
|
|
Glimt er nok ørsmå favoritter, men jeg frykter at LSK slår tilbake.
Vi når uansett igjen Glimt før eller siden. Vi skal tross alt spille to kamper mot dem, og da tjener vi seks poeng. Derfor er jeg ikke så bekymret for dem. Er mer bekymret for at det plutselig kan løsne for LSK nå som Nordlie er borte. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 02.06.2008 17:47 Post subject: |
|
|
ønske/Hadde vært konge med 2-0. To fantastiske mål av Pelu og et feil idømt straffespark til brann som de bommer på/ønske |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 03.06.2008 00:01 Post subject: |
|
|
Jarstein
Basma - Stadsgaard - Lago - Miller
Sapara - Tettey - Demidov - Storflor
Skjelbred
Iversen
Dette er i følge meg det beste laget vi kan stille med dersom Pelu får karantene (men det skjer kanskje ikke enda?). Eventuelt setter man Skjelbred på kanten og Storflor opp på topp som en av to spisser (ikke som hengende spiss, i hvert fall!). |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 03.06.2008 00:08 Post subject: |
|
|
Tror nok ikke de rekker å utestenge Pelu så fort i byråkratiske N**. Selv om det ikke ville forundre meg om akkurat denne saken vil bli behandlet på rekordtid. Men nok om det, her er de elleve jeg tror starter:
Rune Jarstein
Christer Basma - Kris Stadsgaard - Alejandro Lago - Roy Miller
Marek Sapara - Vadim Demidov - Alexander Tettey - Per C. Skjelbred
John Pelu - Steffen Iversen
Skal heller ikke utelukke Roar Strand... _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 03.06.2008 00:39 Post subject: |
|
|
Jeg tror Jonas har rett. Strand er høyaktuell som første innbytter, for Sapi eller Demidov. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 03.06.2008 00:41 Post subject: |
|
|
Gleder meg til å se Pelu jogge fra Karadas. |
|
Back to top |
|
 |
d@len Rutinert

|
Posted: 03.06.2008 01:41 Post subject: |
|
|
Jogge eller fa..e
Nei, takke meg til en Karadas med Dan Eggen-frisyre. Etter den forsvant så har han ikke vært seg selv. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 03.06.2008 13:00 Post subject: |
|
|
Berbatovci hadde jo en fin kamp for RBK2 igår.. Kanskje det blir et innhopp for Albert mot brann?? |
|
Back to top |
|
 |
RBK88 Junior

|
Posted: 03.06.2008 16:09 Post subject: |
|
|
Blir spennende å se hvordan vi spiller imorgen. På sikt mener jeg at Demidov(som også kan konkurrere om en plass i midtforsvaret) bør konkurrere med Tettey om den sentrale, og at Sappi og Ciljan er sikre som indreløpere. Sappi er etter min mening en indreløper, og ikke en "trequartista" som de sier i Italia, dvs. offensiv midtbane i mellomrommet.
Tettey er ei heller en indreløper(noe han også har gitt klart uttrykk for sjøl i dag, ser jeg), mens Demdidov kun kan spille i den dype rollen på midten.
Derfor stemmer jeg for en 4-2-3-1 formasjon med Tettey og Demidov balanserende, og Sappi, Ciljan og Pelu/Storflor som offensive, men med Ciljan mest mulig sentral. Klart, hva man velger å kalle det rent formasjonsmessig trenger ikke å ha noen realitetsforskjell i praksis. Tror likevel det er viktig for selvtillitten til Pelu at han ligger litt lavere i banen akkurat nå, slik at han lettere kan utfordre rettvendt. Viktigste er at Roy og Christer klarer å komme opp på kant, holde bredde, og at også de berømmelige Roar Strand-løpene kommer litt oftere fra hans arvtagere på midten.
Uansett, imorgen kommer poengene "hjæm" til Lerkendal  _________________ Ingen banke RBK åhei åhei åhei åhå |
|
Back to top |
|
 |
larsish Junior
Joined: 12 Sep 2004 Posts: 65 Location: Sør for Dovre (dessverre)
|
Posted: 03.06.2008 16:09 Post subject: |
|
|
Jonas wrote: | Tror nok ikke de rekker å utestenge Pelu så fort i byråkratiske N**. Selv om det ikke ville forundre meg om akkurat denne saken vil bli behandlet på rekordtid. Men nok om det, her er de elleve jeg tror starter:
Rune Jarstein
Christer Basma - Kris Stadsgaard - Alejandro Lago - Roy Miller
Marek Sapara - Vadim Demidov - Alexander Tettey - Per C. Skjelbred
John Pelu - Steffen Iversen
Skal heller ikke utelukke Roar Strand... |
Den der likte jeg også. Mye bevegelse, kraft og defensiv trygghet sentralt på midten.  |
|
Back to top |
|
 |
larsish Junior
|
Posted: 03.06.2008 16:20 Post subject: |
|
|
Skal Terje Hauge dømme i morgen forresten?
Viktig å komme seg tilbake i manesjen når man har dreti på draget  |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 03.06.2008 16:23 Post subject: |
|
|
hehe, nei det skal han nok ikke.. får ikke dømme brann han vet du
Brage Sandmoen dømmer faktisk..
faan
Last edited by Hedley on 03.06.2008 16:35; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
larsish Junior
|
Posted: 03.06.2008 16:26 Post subject: |
|
|
Ouff. Da blir det baluba. Han får garantert det ikke med seg om Helstad tar en "Pelu". Eller om Pelu gjør det samme, egentlig.
Er vel Alsaker som skal kommentere også? Bare å finne frem hørselvern mao. |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 03.06.2008 16:32 Post subject: |
|
|
Uansett hvem som dømmer er det 200% større sjanse for at Brann får et straffespark, filming eller ikke filming, enn at Rosenborg får det. Tror nok hvilken som helst RBK-spiller kan bli utsatt for en strak høyre i Branns straffefelt, og Brann får frispark, og RBK-spilleren gult for filming. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 03.06.2008 16:35 Post subject: |
|
|
Jeg forventer selvsagt at moralsk høyverdige Brann spillere sier ifra til dommeren om det skulle være så uheldig å gjøre noe uregelmentert slik at dommeren får gjort det rette. |
|
Back to top |
|
 |
larsish Junior
|
Posted: 03.06.2008 16:41 Post subject: |
|
|
Absolutt. Og jeg forventer at Bengt Eriksen og Kjetil Rekdal idiotiserer Brann-spillerne som selvpåtatte moralvoktere som heller burde konsentrere seg om å spille fotball.
Før Davy Wathne spør, selvfølgelig, om det er en falitterklæring for norsk fotball og dommerstanden at spillerne nå tar dommernes ansvar når det gjelder hva som er "rætt og galt" på en fotballbane. |
|
Back to top |
|
 |
|