English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
John Pelu
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 43, 44, 45  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
bommel
Veteran

PostPosted: 02.06.2008 23:05    Post subject: Reply with quote

Jeg slår meg med på den, Harald.
Back to top
View user's profile Send private message
uglevett
Veteran

PostPosted: 02.06.2008 23:06    Post subject: Reply with quote

Samma her.

Men hvem tar vel fotballsupportere seriøst....?
senador
Legende

PostPosted: 02.06.2008 23:09    Post subject: Reply with quote

NFF er en vits. De driver med et slags bingospill. Man praktiserer reglene ettersom de føler for. Men det er ikke rart når man virkelig ser hvem som jobber der. Det er ikke akkurat de skarpeste knivene i skuffen for å si det mildt.

Nå har de plutselig behov å slå ned på filming og Pelu bli jo et slags offer for dette. Helt hårreisende.

Jeg er med på en klage ang. TV2
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 02.06.2008 23:13    Post subject: Reply with quote

En klage er helt på sin plass ,men den bør egentlig komme fra Rosenborg og John Pelu. Jeg er uansett med på klagen tror nok nesten alle her inne er med på klagen.
Back to top
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 02.06.2008 23:13    Post subject: Reply with quote

NÃ¥r det gjelder klaging til PFU:

Quote:
Hvem kan klage?
Som utgangspunkt må du være part i saken for å klage. Det vil si at du eller din organisasjon må være direkte berørt av artikkelen eller innslag som innklages. Er du i tvil om du oppfyller dette kravet, ta kontakt med sekretariatet i PFU.

Hvis du ikke selv er part i saken, er hovedregelen at det skal foreligge skriftlig samtykke fra parten (den omtalte personen, organisasjonen etc.).

SÃ¥ at vi klager kommer vi nok ikke langt med.

Og uansett, en klage vil nok ikke komme noen vei. Rosenborg har hatt mulighet til motsvar, hvor mange intervjuer har det ikke vært med partene siden i går? Jeg har litt kjennskap til presseetikk og dette bryter nok ikke noen av VVP reglene, men er nok bare en kritisk vinkling. (uansett hvor dritt det føles)
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 02.06.2008 23:15    Post subject: Reply with quote

Hvorfor ikke? Jeg er medlem i Rosenborg ballklub og derfor indirekte part i saken, da den skader min organisation.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 02.06.2008 23:17    Post subject: Reply with quote

Så siden du er medlem i Rosenborg så kan du snakke på Rosenborgs vegne?

Uansett, skulle dette bli tatt seriøst av PFU så må nok klagen komme fra Rosenborg direkte...
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 02.06.2008 23:17    Post subject: Reply with quote

rawky, det er ikke blogging som konsept jeg er imot, men snarere hva det blir brukt til. For mange virker en blogg som en boltreplass for ekstreme meninger og tanketomt pjatt.

NÃ¥r det gjelder kommentarfelt under saker i nettavisene er jeg helt enig. De har her dratt med seg det verste elementene fra blogg-kulturen, og gjort trolling til folkesport.
Harald
Forumsjef

PostPosted: 02.06.2008 23:20    Post subject: Reply with quote

eksiltrøndern wrote:
Så siden du er medlem i Rosenborg så kan du snakke på Rosenborgs vegne?

Uansett, skulle dette bli tatt seriøst av PFU så må nok klagen komme fra Rosenborg direkte...

Jeg har da aldrig sagt at jeg snakker på Rosenborgs vegne. Der står "du eller din organisation", og siden Rosenborg er min organisation er det vel fritt frem.

At klagen ikke vil blive taget seriøst er der vel ikke mange som tror heller, men det er den eventuelle synergi effekt som man bør tænke på i denne sag. Jeg synes ikke det skal gå upåagtet hen at TV" forskelsbehandler som de gør, der må være grænser. Så jo flere som skriver under jo bedre.

Medlem nr. 2477
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 02.06.2008 23:20    Post subject: Reply with quote

Zorac: Vil heller si at det går motsatt vei: Kommentarfeltene drar med seg drit inn i bloggingen.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 02.06.2008 23:24    Post subject: Reply with quote

Et kompromiss jeg kan leve med.

Og så, over til sporten.. Smile
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 02.06.2008 23:25    Post subject: Reply with quote

Jojo, det er jo et godt poeng. Saker i PFU pleier jo å få medieomtale, så sånn sett kan det alltids være verdt et forsøk. Men jeg er fortsatt usikker på om de ville vurdert klagen i det hele tatt.

Men selv om du(m.fl) er medlem i organisasjonen Rosenborg så er det jo drøyt å si at man er en direkte part i saken, jeg tror man heller kunne prøvd å få Rosenborg til å klage inn saken isåfall.

Jeg tok forresten et kjapt søk i PFU databasen, jeg fant ingen saker hvor omtale av fotball(altså ikke personlige klager) har blitt felt der.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 02.06.2008 23:27    Post subject: Reply with quote

Hvis N** straffer Pelu så foreslår jeg at vi alle sender hver vår mail til N** etter hver eneste serierunde med ei liste over tvilsomme avgjørelser i den aktuelle serierunden. Det er nok at en av oss gidder å skrive ei liste med et par tvilsomme avgjørelser og poste den på forumet så kan vi andre copy-paste. Det vil ta hver av oss 10 sekunder, men hvis nok av oss sender en slik mail så vil N** bli nedlessa av mail. Dette hadde vært morsomt. Vi kan cc'e TV* også når jeg tenker meg om. Hvis noen kan lage et program som kontinuerlig sender mail til N** og TV* så hadde det vært enda morsommere.
Back to top
Clasiker
Rutinert

PostPosted: 02.06.2008 23:28    Post subject: Reply with quote

Enig i at det er hårreisende av NFF å henge seg på i denne saken, men den virkelig synderen her står klart for meg som media i norge med TV2 i spissen.

TV2 med Alsaker og Wathne i spissen er selverklærte brann-sympatisører og har da et naturlig rivalforhold til rosenborg på samme måte som vi har til molde og kanarifulga. Derfor er det ingen bombe at de hauser opp en slik episode, men at folk som Bengt Eriksen, Kjetil Rekdal og især Mini henger seg på istede for å holde debatten på et sakling nivå er rett og slett sjokkerende!

De sitter der og hisser opp hverandre uten å tenke på at de har x-antall seere som anser de som eksperter!

Hadde vært artig å satt sammen klippet hvor de diskuterer Helstads filmesekvens og klippet hvor de diskuterer Pelu's. De samme eksperten takler to tilsvarende tilfeller på helt forskjellig vis AVHENGIG av hvilket lag de diskuterer, og det er FORFERDELIG journalistikk.

Jeg har sagt lenge at Alsaker ikke bør kommentere Brann- og rosenborg- kamper på RIKSdekkende kanaler. Petter Rasmus kunne aldri kommentert på tilsvarende medium av opplagte årsaker. Alsaker kan selsagt kommentere i LOKALE medier, men har du en uttalt og gjennomskuelig sympati bør du holdes unna riksdekkende.

Dette gjelder også for hele TV2-redaksjonen. Husker tilbake til da Kvarme spilt i Sociedad og scoret selvmål, hvor Wathe presterer å si noe slik som at nok en gang skal vi se et eksempel på trøndersk fotball.

Dette underbygger bare påstanden om brannsympati og at det er svært dårlig journalistikk i forhold til mediet.

Mener også at dette bør få juridiske etterspill dersom Pelu blir tildelt 2 kampers karantene. Men at man må ta syndebukken. NFF er smått forpliktet til å gå i mot filming, også i forhold til paragrafen vist til i tidligere post. Men de ville helt sikkert latt denne episoden bli forbigått i stillhet, i likhet med de øvrige, liknende situasjonene denne sesongen om ikke media hadde blåst opp denne saken, nettopp basert på rivalisering og sympati. Denne saken får ENORME konsekvenser, ikke bare for NFF slik enkelt peker på her, men spesielt for mediadekning av sportsarrengementer.

FAEN, HVOR SINT JEG BLIR!
stolavs
Veteran

PostPosted: 02.06.2008 23:34    Post subject: Reply with quote

Tror og håper dette slår positivt ut på onsdag. Håper det gir spillerne mer motivasjon og inspirerer de til å yte enda mer. Knuse Brann og vise at vi er et godt lag.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 02.06.2008 23:34    Post subject: Reply with quote

henning wrote:
Hvis N** straffer Pelu så foreslår jeg at vi alle sender hver vår mail til N** etter hver eneste serierunde med ei liste over tvilsomme avgjørelser i den aktuelle serierunden.

Haha, lidt ala. The Shawshank Redemption, til sidst ændrer de vel på drittet siden de ikke vil bombadere med mail.

Medlem nr. 2477
Back to top
kennet
Junior

PostPosted: 02.06.2008 23:45    Post subject: Reply with quote

Noen som forresten så TV2 sporten nettopp?

Mjelde: "Trist for fotballen!"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
puckno
Veteran

PostPosted: 02.06.2008 23:47    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Blir det karantene på Pelu så mener jeg alle spillerne i Rosenborg som er aktuelle for landslagene (tar også med u-lagene) at de trekker seg med umiddelbar virkning og at de vil holde seg vekke fra landslagene resten av 2008 hvis det blir 2 kampers karantene. Her må vi stå sammen som lag og få disse helvetes NFF folkene til å forstå at nå har de virkelig trampa over streken.

Dette har jeg sagt helt siden Kone ble ilagt karantene:

- Boikott BAMA-laget.

- Boikott alle NFFs sponsorer.

- Boikott NFF.

Selv forsøker jeg å holde meg unna alle produktene NFF reklamerer for. Det gjelder:

- Postbanken. Alle RBK-supportere som har Postbanken bør snarest bytte bank.

- Tine. De største volum-produktene fra Tine har erstatningsvarer fra Synnøve Finden og andre. Boikott Tine!

- Maarud. Skal du kjøpe pottis til kampen så gå for noe annet enn Maarud.

- Norsk Tipping. Finnes plenty av andre tilbud med bedre odds.

- Coca Cola. Denne sliter jeg skikkelig med. Jeg er Cola Zero man, og synes Pepsi Max er noe drit. Jeg har løsninga - Elkjøp selger SodaStream, hvor man kan lage brusen selv!

- Canal Digital. Ikke alle har tilgang til alternativer, men har du dette - bytt!

- Bama. Tja, jeg kjenner ikke fruktbransjen godt nok, men de fleste av dere spiser vel neppe særlig med frukt.

Min boikott er hermed iverksatt! Jeg spiser kun RBK-halal!
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 02.06.2008 23:49    Post subject: Reply with quote

Mjelde bør heller konsentrere seg om sitt triste publikum som har for vane å peppre motstanderens keeper med biljardkuler, egg, plastenger og mynter, etter min mening er dette en langt mer alvorlig sak enn den med Pelu, selvsagt ikke nevt med et ord av Tv2. Når itilegg Mjelde har Helstad på laget sitt blir det bare hyklersk.
Back to top
cypern
Proff

PostPosted: 02.06.2008 23:49    Post subject: Reply with quote

En liten tilleggskommentar til det med Norsk tipping;

Hvis vi boikotter Norsk tipping går norsk idrett under, for de som ikke visste det.
Så vær snill og ikke boikott Norsk tipping Wink
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 02.06.2008 23:52    Post subject: Reply with quote

Tenk om Pelu blir utestengt nå mot Brann. Hvem skal vi da bruke på topp? Aas? Neitakk. Formen hans er dalende, og Aas VS Karadas er vel ikke akkurat noe Skjakk trekk. HVEM skal vi da bruke?

- Torgeir Børven
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 02.06.2008 23:53    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
Tenk om Pelu blir utestengt nå mot Brann. Hvem skal vi da bruke på topp? Aas? Neitakk. Formen hans er dalende, og Aas VS Karadas er vel ikke akkurat noe Skjakk trekk. HVEM skal vi da bruke?

4-4-1-1 med PCS som hengende spiss.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 02.06.2008 23:55    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Mjelde bør heller konsentrere seg om sitt triste publikum som har for vane å peppre motstanderens keeper med biljardkuler, egg, plastenger og mynter

Jeg husker den gangen jeg var på bortekamp med RBK og kjernen kastet bamsemums til Erik Holtan
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 02.06.2008 23:57    Post subject: Reply with quote

Det er vel det beste vi kan få det knerten. Tørr ikke tenke på Storflor/Jamtfall mot Karadas/Sigurdsson Razz

- Torgeir Børven
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 02.06.2008 23:59    Post subject: Reply with quote

Folkens, gå inn på den saken om Pelu på dagbladet Razz Så stemmer dere bra på mitt innlegg som allerede har 303 stemmer Cool Herregud heter det Smile

- Torgeir Børven
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 43, 44, 45  Next
Page 22 of 45

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb