View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
dags Veteran
|
Posted: 01.06.2008 22:32 Post subject: |
|
|
Min mening; klar filming. Smekk på fingrene. Men vis meg det laget som ikke har fått et jævlig billig straffespark denne sesongen eller forrige. Dette jevner seg ut over tid, og Pelu er ikke noe verre enn f.eks. Berre og Helstad som til tider har svært vondt for å stå på beina hvis det kommer et friskt vindpust.
Og Mainn; du har jo helt rett. Vi kan ikke forvente noe bedre når vi importerer svenske negere fra Kongsvinger. Skinnhellige vestlendinger får heller be for hans sjel i neste bedehusmøte. Gud tilgir vel dette også skal du se. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 01.06.2008 22:35 Post subject: |
|
|
Tror ikke PElu ramler så lett med det første, med tanke på at både vg- og dagblad-nett kliner dette ut som hovedsak. Stakkars Stabæk, rundspiller lag nr. 2 på tabellen og får ingen oppmerksomhet. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 01.06.2008 22:46 Post subject: |
|
|
Må innrømme at jeg må le litt når jeg leser enkelte av forsvarstalene for Pelu. Innse det, mannen tok en Morten Berre, jeg kan virkelig ikke forstå at noen i fullt alvor kan tro noe annet. |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 01.06.2008 22:47 Post subject: |
|
|
Mainn wrote: | La Pelu sone sin straff, slik kan han lære av sine feil. |
Hvilken straff? |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 01.06.2008 22:51 Post subject: |
|
|
Henning: De utroligste fall trenger ikke å være et resultat av filming. Filming er vanskelig å være 100% sikker på, og i Pelu's tilfelle er det mye som teller for at det faktisk var et fall. Pelu var heller ikke aktiv i etterkant for å gjøre dommeren oppmerksom på situasjonen, selv om det tok lang tid før straffen ble blåst. |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 01.06.2008 22:59 Post subject: |
|
|
henning wrote: | Må innrømme at jeg må le litt når jeg leser enkelte av forsvarstalene for Pelu. Innse det, mannen tok en Morten Berre, jeg kan virkelig ikke forstå at noen i fullt alvor kan tro noe annet. |
Berre-testen består vel i om fallesyken gjentas relativt hyppig. Eventuelt med innslag av andre lett gjennomskuelige videverdigheter.  _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
Mainn Rutinert
Joined: 08 Sep 2006 Posts: 515 Location: Vest /øst / nord/ sør
|
Posted: 01.06.2008 23:01 Post subject: |
|
|
Haugen wrote: | Mainn wrote: | La Pelu sone sin straff, slik kan han lære av sine feil. |
Hvilken straff? |
Straffen han tildeles av NFF om noen dager for usportslig opptreden. |
|
Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 01.06.2008 23:01 Post subject: |
|
|
Kan også ta med at Berre spretter opp med et surt tryne, roper straffe, og vifter med handa for å signalisere kort i tillegg. |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 01.06.2008 23:02 Post subject: |
|
|
Mainn go home! Ikke forsett å lat som om du er RBK-supporter. Du er et forumtroll som er avslørt forlengst.  _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 01.06.2008 23:02 Post subject: |
|
|
Mainn wrote: | Haugen wrote: | Mainn wrote: | La Pelu sone sin straff, slik kan han lære av sine feil. |
Hvilken straff? |
Straffen han tildeles av NFF om noen dager for usportslig opptreden. |
Ah, den ja. Venter i spenning, og tror du blir skuffa. |
|
Back to top |
|
 |
Darius Proff

|
Posted: 01.06.2008 23:04 Post subject: |
|
|
Mainn wrote: | Dette er usportslig, rett og slett, ikke vet jeg hvor han har lært skuespillertriksene sine, men mangen vil sikkert hevde at de er lært i Sverige. |
Forbanna idiot! Hvor tar du dette fra? Jeg tror du har en ekstrem form for Svenskefobi, noe som er svært utbredt i Skarreland. |
|
Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
Posted: 01.06.2008 23:13 Post subject: |
|
|
Hva skal egentlig til for å utestenge slike troll som "mainn", 2mas? Han kommer jo til stadighet med ren drittprat, slik som Darius viser til. Er svensk selv og dette er jo ren svada. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 01.06.2008 23:18 Post subject: |
|
|
Ikke bare kommer han med drittprat, han utgir seg for å være Rosenborg supporter når han egentlig er Brann supporter. Bare å kaste fyren ut... |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 01.06.2008 23:18 Post subject: |
|
|
Latterlig heksejakt på Pelu i media. Tror ikke han får straff i ettertid fra NFF heller. Filmere som blir gjennomskua får gult, da er det merkelig om en som ikke blir gjennomskua skal få noe særlig mer. Ufattelig dårlig dømt av Hauge, men får vel takke og bukke  |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 01.06.2008 23:20 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | Henning: De utroligste fall trenger ikke å være et resultat av filming. Filming er vanskelig å være 100% sikker på, og i Pelu's tilfelle er det mye som teller for at det faktisk var et fall. |
Poenget er jo at jeg ikke kjøper noen av argumentene for at dette var et fall. Han filma, lev med det. Vi får håpe at vi ikke blir fratatt klare straffespark på onsdag som resultat av at dommerne har dette i bakhodet.
Forøvrig synes jeg Pelu viste enkelte lovende ting og bør starte mot Brann. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 01.06.2008 23:20 Post subject: |
|
|
Mainn er tydligvis Brann fan og kan få svare på dette. Hvor stor forskjell i moral er det i hva Helstad gjorde mot Strømsgodset og Vålerenga iforhold til hva Pelu gjorde idag? Forskjellen jeg ser at dommeren dømmer idag ,men begge spillere er ute etter akkurat det samme og heksejakten til Tv2 etter kampen er pinlig. Helstad slapp unna med et litt hyggelig samtale med Bredli ,mens Pelu skal stemples som tippeligaens største juksemaker noe det ikke har grunnlag for å si. |
|
Back to top |
|
 |
cris Proff
|
Posted: 01.06.2008 23:40 Post subject: |
|
|
Ingen tvil: Klar filming av Pelu. Riktig dommeravgjørelse hadde vært gult kort for filming.
Unfair spill i fotball bør det absolutt slås hardere ned på. Dette gjelder alle parter. Spillere, dommere, trenere, publikum,fotballforbundet osv bør vise mye tydligere holdninger ift dette. Juks skal ikke lønne seg. Blir juks avslørt, bør det straffes såpass hardt at det ikke gjentar seg. |
|
Back to top |
|
 |
Morientes Junior
|
Posted: 01.06.2008 23:52 Post subject: |
|
|
hehe. Tenk hvis Pelu hadde blitt dømt for filming og fått sitt andre gule kort, da hadde vel vi hatt en hekse jakt på Terje Hauge for at han ga Pelu et helt uforståelig gult i første omgang. Små marginer der, men takk takk  |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 02.06.2008 00:02 Post subject: |
|
|
Slike ting skjer i nesten hver jævla kamp, og skal det unngås må man innføre videodømming. Men vil vi det? Vil vi ha en dommer som stopper kampen for å se reprisen på storskjermen? |
|
Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 02.06.2008 00:03 Post subject: |
|
|
Hva hjelper videodømming? En har da ikke kamera inne i hodet på spillerne.
EDIT: Altså i forhold til filming.
Last edited by vemundo on 02.06.2008 00:04; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 02.06.2008 00:03 Post subject: |
|
|
Nei, ikke faan. Da er sjarmen borte! |
|
Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 02.06.2008 00:08 Post subject: |
|
|
Videodømming vil ødelegge all kampdynamikk. Mange/lange pauser tar livet av kampen. |
|
Back to top |
|
 |
Ramos Junior
|
Posted: 02.06.2008 00:09 Post subject: |
|
|
Jeg vil ikke bombastisk prøve å forsvare Pelu, men det så jævlig glatt ut utpå der. Man skal ikke avskrive muligheten for at underlaget rett og slett ga etter i frasparket, slik at Pelu mistet fotfestet.
Det kan fort skje når man spurter, Terje Hauge kavet jo en del i gresset han også, uten at han hadde nevneverdige taktskifter. |
|
Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 02.06.2008 00:09 Post subject: |
|
|
Nå skal ikke jeg vurdere hvorvidt Pelu filmer eller faller, men heller benytte anledningen til å gni det inn i trynet til stygge Terje Hauge. På tide at han fikk svi for den anti-rbk-dømmingen han har utvist, og til tider også utviste idag.
I samme slengen kan jeg få si kondolerer til mainn/alsaker. Ettersom laget ditt tapte mot selveste Moille! Perfekt helg i rbk-øyne. Ikke bare vant vi, men Terje Hauge/Brann/mainn/alsaker fikk en kjempesmekk i samme slengen. Gøy!  |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 02.06.2008 00:21 Post subject: |
|
|
Fra min posisjon så det ut som en soleklar felling da det skjedde. Så jeg ble litt skuffet og en aldri så liten tanke overrasket da jeg fikk vite at det ikke var kontakt i det hele tatt.
Med tanke på at Pelu var helt alene gjennom i Vikings 16-meter finner jeg vanskelig å tro at han skulle legge seg ned med viten og vilje. Ikke en gang Morten Berre ville gjort det. Dessuten var han synlig i ubalanse, og matta var veldig glatt. Og når du allerede har fått et gult kort legger du deg ikke ned for moro skyld, og inviterer til utvisning. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
|