English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2008
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 127, 128, 129 ... 201, 202, 203  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
vingback
Veteran

PostPosted: 30.05.2008 10:34    Post subject: Reply with quote

Takker for en meget opplysende artikkel 2mas, slik liker jeg.

At de har skjønt behovet for en annen spisstype er bra, men jeg er spent på hva de har på blokka. Hvor mye kan de være villige til å betale, hvor hentes han fra, er han en etablert spiller eller har han potensiale til å bli. Selv ville jeg meget gjerne se at de nå slo til med en skikkelig knallspiller som kan gå inn med en eneste gang og yte. Jeg vil for all del ikke ha noe fra Adecco e.l., men en som har vist at han kan levere på et nivå Rbk skal spille på. En afrikaner med skyhøyt potensiale kan likevel fungere.
Back to top
View user's profile Send private message
Buran
Senior

PostPosted: 30.05.2008 11:49    Post subject: Reply with quote

Ja, Edu's tvillingbror ville vært drømmen!
Back to top
*Thor*
Senior

PostPosted: 30.05.2008 11:54    Post subject: Reply with quote

Tarik.

Thor
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 30.05.2008 12:08    Post subject: Reply with quote

Tarik er det bare å glemme, med stor G
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 30.05.2008 13:43    Post subject: Reply with quote

http://fotbollskanalen.se...se_nilsson

Kan vi være en av klubbene? Personlig ble jeg ikke veldig imponert over denne spilleren når jeg så Aalborg spille, Jeppe Curth var f.eks klasser over. 2 mål på 12 kamper er alt annet enn imponerende...

Lasse Nilsson er en hurtig bakromsspiller.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 30.05.2008 13:47    Post subject: Reply with quote

Ja, det kan vi absolutt. Anser det som ganske sannsynlig at vi er en av de intresserte. Vet ikke hvor mange norske klubber som er på spissjakt andre enn oss..

Elfsborg har ikke råd.. Nå vet ikke jeg hvor stort budsjett elfsborg har, men kan jo høres ut so han koster en del da.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 30.05.2008 14:12    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
Kan vi være en av klubbene? Personlig ble jeg ikke veldig imponert over denne spilleren når jeg så Aalborg spille, Jeppe Curth var f.eks klasser over. 2 mål på 12 kamper er alt annet enn imponerende...

Ville i utgangspunktet stilt meg tvilende jeg også, men har bestemt meg for å stole 100% på at Hamrén vet hva han gjør. Han kjenner denne spilleren godt og om han vil ha han til Rosenborg, ligger det garantert en godt gjennomtenkt plan bak det.

Han har tidligere bevist at han kan gjøre underverker på spillermarkedet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Keenoir
Legende

PostPosted: 30.05.2008 14:15    Post subject: Reply with quote

Det er ikke uten grunn at St. Etien kjøpte han for 35 millioner i første omgang, og etter som jeg har forstått var han brukbar Heerenveen sammen med en hvis Afonso Alves som også er en tidligere elev under Hamrèn.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 30.05.2008 14:19    Post subject: Reply with quote

Jeg tror forøvrig han er veldig dyr, har vært snakk om pris på rundt 17 mill.
Back to top
DenRodeBaron
Proff

PostPosted: 30.05.2008 14:24    Post subject: Reply with quote

- det samme som vi får for Kone, med andre ord Razz
Back to top
Skammels10
Veteran

PostPosted: 30.05.2008 14:25    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
Jeg tror forøvrig han er veldig dyr, har vært snakk om pris på rundt 17 mill.

Men om vi får solgt Koné for 10 mill eller mer, så synes jeg ikke at 17 mill er særlig avskrekkende. Om Hamrén vil ha han, og om St Etienne betalte 35 millioner for ham, må det være kvalitet her.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 30.05.2008 14:28    Post subject: Reply with quote

Jeg har skrevet om Lasse Nilsson før

Jeg Skrev

Quote:
Lasse Nilsson

Spennede beskrivelser

* He played 14 games in the Dutch competition 2004/2005 and scored 3 times. But SC Heerenveen had a talented forward line and it's hard for Lasse to gain a place in the starting line-up, but as a reserve he shows he's talented and fast.

* "I'm not a real striker, not a goal getter. I'm more of a forward who has to make the action and I'm fast."

* He's right orientated, but is training hard to improve his left side. "I'm working on becoming a more complete forward, not only right orientated, but I'm working on my left leg as well. “Very often defenders don't know what to expect from me, "Lasse says very down to earth. And in the season 2006-2006 Lasse becomes a "golden pair" with Afonso Alves, together they are very dangerous and every club in Holland fears the pair, who scored 43 of the 60 goals in the competition. Lasse also delivered the most assists in the Dutch Premier league. But at the end of the season Lasse announced that he wanted to leave. There were some private problems and he said he couldn't learn more at sc Heerenveen, so he wanted to leave.

Synes han virker utrolig spennede og som en spillertype vi kunne trenge på topp.

Fant også denne youtube filmen, som jeg synes tyder på at spilleren er bra.

Quote:
Youtube klipp av Lasse Nilsson, hva synes dere om spilleren er han et realistisk mål for oss?

http://youtube.com/watch?...7-6LLa5ZhE

Last edited by Keenoir on 30.05.2008 14:30; edited 1 time in total
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 30.05.2008 14:28    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Det er ikke uten grunn at St. Etien kjøpte han for 35 millioner i første omgang, og etter som jeg har forstått var han brukbar Heerenveen sammen med en hvis Afonso Alves som også er en tidligere elev under Hamrèn.

Aaah, enn om man hadde hørt på meg for 4 år siden... Wink

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
RBK88
Junior

PostPosted: 30.05.2008 16:22    Post subject: Reply with quote

Sitter og grubler over mulige bakromsspisser vi kunne ha skaffa her sjøl, uten å ha et realistisk alternativ i bakhodet. Må likevel innrømme at navnet til Daniel Braaten dukker opp i bakhodet. Jeg vet imidlertid at Daniel ikke er noen typisk målscorer. Allikevel er det flere ting som kunne tale for at han ville lykkes ved siden av Steffen. For det første er han fysisk sett den perfekte bakromsspiller, samtidig som han kjenner godt til forholdene i Rosenborg. Det store minuset er at han var, og er, en "humørspiller", uten kamptrening i Bolton. Med andre ord, så er det langt i fra sikkert han kan gå rett inn å utgjøre en forskjell. Men til den rette prisen(og den kan umulig være så veldig høy nå) synes jeg ledelsen burde vurdere å hente Daniel hjem igjen.

Hva mener dere?

RBK
toreinar
Veteran

PostPosted: 30.05.2008 16:39    Post subject: Reply with quote

Som tidligere nevnt tror jeg Daniel Braathen under kyndig ledelse kan bli en hit som midtspiss i 442,kanskje litt for rusten i høst,men kan blomstre neste år,løp å kjøp(rimelig)
Keenoir
Legende

PostPosted: 30.05.2008 16:42    Post subject: Reply with quote

Daniel Braaten er ikke en bakromsspiss, han alle forutsetninger i sitt spill til å være det ,men i likhet med Kone og Iversen liker han å møte ballen. Hvor ofte husker du at Braaten ble slått igjennom? Svært sjelden det var langt oftere at Braaten hentet ballen for så å utfordre.

Vi trenger en spiss som er glad i å bruke rom og er svært bevegelig og med det skape passningsalternativer ved at han strekker motstander laget som gjør at f.eks Iversen kan møte fritt og har da 2 muligheter. 1. forsøke å slå igjennom bakromsspissen 2. ta med flere folk angre som er på vei fremmover.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 30.05.2008 16:50    Post subject: Reply with quote

Braaten bakromsspiss? Nå har jeg hørt det også. Jeg tviler på at han kan gjennomføre et intelligent løp selv om Nils Arne holder han i hånda. Når han i tillegg har avslutteregenskaper som en 5-åring så blir man litt skeptisk. At han har det berømte potensialet er det ingen tvil om, han har talent og forutsetninger i massevis. Om han noensinne vil få det ut er en annen sak.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 31.05.2008 02:57    Post subject: Reply with quote

Ser ikke helt hvorfor vi skulle hente driblefanten Daniel Braaten hjem igjen, når vi alt har hentet driblefanten John Pelu, som faktisk virker å være interessert i å spille i lengdreretning, til en forandring, og ikke bare stå og drible i en halvtimes tid, for så å miste ballen. Greit nok, det var mer ved Daniel enn som så, og når han var god, så var han veldig god. Men jeg ser overhodet ikke noe poeng i å hente hjem Daniel.

Vi trenger en bakromsspiss. Om vedkommende ikke er verdens beste goalgetter har ikke all verdens å si, men vedkommende bør ha stor fart, gode avslutningsferdigheter, og i særdeleshet ha et talent for å ligge akkurat på offsidegrensa, og risikere å gå i offside fem, seks ganger i løpet av en kamp, bare for å lykkes den ene gangen det virkelig gjelder.
RBK88
Junior

PostPosted: 31.05.2008 10:47    Post subject: Reply with quote

Ja, Daniel er nok litt for glad i å få ballen i beina og ikke akkurat ligge å true offsidefella i 90 minutter. Er sider ved hans spill(med ballen i beina riktignok) som kunne ha komplementert Steffen, men de sidene viser Daniel dessverre altfor sjelden frem.
Jeg har bodd utenlands frem til nå nylig, og har derfor ikke fått sett noe særlig av John Pelu, men basert på hva dere sier(og hva jeg har sett av han personlig), så kan mye tyde på at vi allerede har en "Daniel" i laget. Må heller ikke glemme at så lenge Steffen er skadefri, så har vi den beste "bomberen" i norsk fotball!! Derfor trenger vi(som også nevnt av dere) nødvendigvis ikke å finne en notorisk målscorer til, men en spiller som komplementerer Steffen med fart, teknikk og tilrettelegger-egenskaper.
Men med Erik Hoftun på plass i sportslig ledelse, så er jeg overbevist om at vi får en knallbra spiller. Han hentet tross alt Kris Stadsgaard rett før seriestart, enough said! RBK
Hedley
Veteran

PostPosted: 31.05.2008 10:58    Post subject: Reply with quote

Han overlevert sjekkhefte til Stig T mener du Wink
Back to top
RBK88
Junior

PostPosted: 31.05.2008 15:07    Post subject: Reply with quote

Hehe ja..Erik er tilpasningsdyktig vettu, han omstiller seg fort til mer "admistrative oppgaver" Wink Hva hadde vi ikke vært uten Stig T? RBK
Keenoir
Legende

PostPosted: 31.05.2008 17:23    Post subject: Reply with quote

Spennede talent, har sittet å sett på Haugesund - Odd og synes Gulsvik utmerker seg med veldig spennede ferdigheter, han er sterk og rask med et vanvittig tilslag og har vist mye spennende. Muligens en mann for fremtiden som Rosenborg kan vurdere?
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 31.05.2008 17:28    Post subject: Reply with quote

Odd har i det hele tatt mye spennede. Ruud, Hagen, Dale, Gulsvik er bare fire av dem.
Forumsjef
Veteran

PostPosted: 31.05.2008 17:45    Post subject: Reply with quote

Gulsvik sliter visst noe med dårlige holdninger og en viss arroganse, etter det jeg har hørt.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 31.05.2008 18:08    Post subject: Reply with quote

Lars Nilsson: FCK er interessant

Spørs om vi har noen sjanse på denne spilleren om FCK kommer på banen med millionene sine.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 127, 128, 129 ... 201, 202, 203  Next
Page 128 of 203

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb