English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Molde - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 13, 14, 15  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedley
Veteran

PostPosted: 24.05.2008 21:40    Post subject: Reply with quote

Og til alle dere som lo da jeg sa at ivers er da faan meg bedre enn Koné:

Det er han, så definitivt! 2 mål idag, et feilaktig annulert dog.. Begynner å finne formen..
Back to top
View user's profile Send private message
Trondheim
Veteran

PostPosted: 24.05.2008 21:42    Post subject: Reply with quote

Iversen er klart bedre! Bommer fra 1 meter åpent mål.
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 24.05.2008 21:43    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
Skjelbred var veldig bra i dag, herlig assist og jeg synes han er langt mer rett på mål enn tidligere.

Roar Strand var også veldig bra de minuttene han fikk, tenk å ha hatt en 27 år gammel Roar Strand på laget. Den perfekte indreløper Wink

Helt enig. Jeg synes Mini og Rekdal var altfor kritiske mot Skjelbred i denne kampen. Stadig kritikk for at han ikke var involvert i noen sjanser. Han var stadig farlig frampå og på løp inn i boksen, men det ble glatt oversett. Det er tydelig at han har jobbet hardt med dette i det siste.

Tettey og Sapara var derimot under pari i dag. Tettey har ikke hatt noen god sesongstart i det hele tatt, og virrer mest rundt som ei hodeløs høne. Jeg er ikke overbevist om at Traore ville gjort en dårligere figur enn Tettey, men hvis han skal settes ut står vel Supermann først i køen.
Hedley
Veteran

PostPosted: 24.05.2008 21:49    Post subject: Reply with quote

RBK94 wrote:
Bommer fra 1 meter åpent mål.

Koné ja! fatter ikke han klarte å sette den over..
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 24.05.2008 21:49    Post subject: Reply with quote

Tettey blir brukt på feil plass, og grunnen til at han spiller, er at han løper og dekker så mye rom, han er nesten som en defensiv midtbanespiller i tillegg til å være flankespiller.. Men at Traore hadde gjordt en bedre jobb offensivt, men på en annen måte. Hendriksen vurderer defensiv jobb, viktigere enn offensivt spill.... Tettey hadde noen fine offensive bidrag..
Keenoir
Legende

PostPosted: 24.05.2008 21:52    Post subject: Reply with quote

Traore er ikke svakere enn Tettey defansivt som yttergående indreløper og itilegg er Traore venstrebent som gjør det mulig for oss å angripe med begge sider og ikke bare på høyresiden.

Last edited by Keenoir on 24.05.2008 21:54; edited 1 time in total
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 24.05.2008 21:53    Post subject: Reply with quote

Tettey bør få en tur på benken nå, Strand eller Traore inn.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 24.05.2008 21:57    Post subject: Reply with quote

Roar Strand bør ikke starte, han er langt bedre når han får en halvtime på slutt hvor han kan gi allt han orker. Tror framtiden til Strand bør være som super-sub og en som kan komme inn å samle troppene når det er behov for det. Inn med Traore en er avhengig av et venstrebein på venstre indreløper.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 24.05.2008 21:59    Post subject: Reply with quote

Syns ikke det var én som var på nivået de var på i lsk-kampen.

Stadsgaard slurvet en del på eneklte situasjoner. Dog hadde han noen gode offensive bidrag.

Ciljan er helt ok.

sapi har frisparket etter forren så rødt.

Basma klarte seg helt ok, i den tilstand han er i med tunell i første omg.

ivers putter en.

Kone bommer to store sjanser.

demi litt anonym i forhold til hvordan vi har sett han tidligere.

alt i alt minner kampen litt på TIL-kampen, bare at vi idag setter et mål mer enn motstanderen. Godspillet vi skulle dra med oss fra lsk-kampen var ikke tilstede i hele tatt. Men vi kan nå hvertfall si at vi har vunnet to kaper på rad istede for én. det er dermed ganske deilig!
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 24.05.2008 22:08    Post subject: Reply with quote

Tanker og spillerbørs:

Jarstein leverer nok en solid kamp, trygg og god, spesielt i feltet og fine utkast. Flott. 6.

Basma viser at han ikke holder nivået lengre. Han var god før, men alderen har nok tatt han igjen. En fin tunnell offensivt, men ble alt for avventende og dårlig defensivt. 2.

Stadsgaard gjør en helt grei match etter min mening. Hadde en for nonchalant opptreden, men hadde en del fine initiativ offensivt og. 5.

Lago fortsette å være kompromissløs, og gjør ingen store feil i dagens kamp. 5.

Miller gjorde det IKKE bra i dag. Aldri involvert offensivt, og ble ikke helt trygg på han bakover heller. 3.

Tettey jobber bra ved enkelte anledninger, og har som regel trygge pasninger, men er for lite involvert og rimelig usynlig. 4.

Sapara gjør ikke så veldig mye utpå banen. Har ikke helt funnet formen i år kanskje. Et veldig bra frispark, da. 4.

Demidov gjør en veldig svak kamp. Uten tvil hans svakeste hittil. Slår ikke spesielt kreative pasninger, og mye upresist. 3.

Skjelbred viser gode tendenser, har en fantastisk assist, kunne fort fått en til. Kreativ, men har mer å gå på enda, føler jeg. 6.

Iversen scorer igjen, et fint mål. Har noen fine pasninger og. Ellers litt lite involvert, men er på riktig vei. 5.

Konè gjør en ok jobb ved enkelte anledninger, skaffer en viktig utvisning, men missen han har er rimelig elendig. 4.

Strand kommer inn og er veldig god, scorer et fint og kunne hatt et til. Tar fine løp og har gode skudd. 7.

Storflor viser igjen at vi må ha han på banen. Tro det eller ei, men han er vår mest produktive spiller med målpoeng hvert 84. minutt. Ingen matcher det (utenom Aas som har 1 målpoeng på totalt 39 min. Konè nærmest med målpoeng per 104. minutt). 6.

Konan får spille 2 minutter, enkelt og greit.
Back to top
Trondheim
Veteran

PostPosted: 24.05.2008 22:12    Post subject: Reply with quote

HELT ENIG MED DEG!!
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 24.05.2008 22:17    Post subject: Reply with quote

Har en mistanke om at Miller hadde spillte bedre med Traore foran seg istedenfor Tettey. F.eks fikk Dorsin en ny vår som venstreback i fjor høst når han fikk Traore som indreløper på sin side og det fordi Traore er flink til å bruke backen og er bra i sikringsarbeidet når backen går fremover.

Skjelbred var f.eks idag flink til å ta med Basma ,men var ikke flink nok i sikringsarbeidet når Basma stakk og en fikk brudd i mot.
Back to top
Cingo
Junior

PostPosted: 24.05.2008 23:48    Post subject: Reply with quote

Var på stadioen i kveld !

Deilig å slå M**** RBK
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Keenoir
Legende

PostPosted: 25.05.2008 00:20    Post subject: Reply with quote

Basma: - Helt patetisk

Kan ikke annet å si meg enig med Basma her og det blir et helt feil fokus hvis en skal fokusere på den situasjonen. Legger også merke til at Henriksen fremdeles sliter med virkelighets oppfatningen.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 25.05.2008 00:26    Post subject: Reply with quote

Herlig intervju med Ivers, strand, per, tettey og demi på rbk.no

humøret er på plass, det samme er snusleppa Wink
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 25.05.2008 00:42    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Hvis vi spiller som idag kommer Viking til å slakte oss på Lerkendal. En av årets dårligste kamper fra vår side og vi skal være glad vi fikk med oss 3 poeng. Rett og slett en tragisk dårlig kamp. Forhåpentligvis vil mye bli bedre når vi får Hamrèn på benken.
Viking har vært svake i hele år men har vært ytterst heldige med poengene. Viking er ikke særlig bedre enn Molde var i dag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Keenoir
Legende

PostPosted: 25.05.2008 00:52    Post subject: Reply with quote

Har sett neste alle Viking sine kamper i år og det har ikke vært veldig imponerende ,men i sine beste stunder har det vært veldig bra som f.eks andre omgangen mot Vålerenga. Det var også veldig sterkt å slå Tromsø borte fullt fortjent. Viking er vel også et lag som Rosenborg tradisjonelt har slitt litt med opp igjennom historien og for å slå Viking i neste hjemmekamp er jeg overbevist om at vi må prestere langt bedre enn idag for utenom tre poeng var det ikke mye av verdi en kunne ta med seg hjem fra Molde idag.

Satser på ny trener effekt og godt spill slik at vi slår Viking ,men vi er nødt til å være skjerpet i hele kampen og konsentrert i spillet vår skal det bli tre poeng.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 25.05.2008 00:59    Post subject: Reply with quote

Henriksen sa at vi ikke skulle tape flere kamper på lerkendal i år, så da regner jeg med han holder ord..
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 25.05.2008 01:08    Post subject: Reply with quote

- Molde er bestandig vanskelig å møte på bortebane. De legger seg lavt, og jobber hardt. De har vel fire eller fem uavgjorte på rad, og er et godt hjemmelag. Det viser de i dag også, sier Skjelbred.

Hm? De ble lavere etter utvisninga, men dette kan jeg ikke si stemmer med hva jeg så. Det var jo nettopp det høye presset Rosenborg slet med.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 25.05.2008 04:35    Post subject: Reply with quote

VGs utsendte må ha vært småfull under kampen:
VG wrote:
Etter hvert var det Rosenborg som tok over spillet, og etter å ha presset lenge, ble Yssouf Konè spilt gjennom. Kone stormet alene mot Molde-keeper Jan Kjell Larsen, men ble hindret og felt bakfra av en overivrig Vegard Forren.

Kan ikke huske at vi på noe tidspunkt hadde noe som minnet om press på Molde i 1.omg.
VG wrote:
På overtid fosset Magne Hoseth gjennom forsvaret, og serverte Pape Pate Diouf, som på utrolig vis brente en kjempesjanse.

Her snakker han om Dioufs skudd utenfor fra halvspiss vinkel som var avvinket for offside?
Back to top
skrukken
Rutinert

PostPosted: 25.05.2008 08:46    Post subject: Reply with quote

Quote:
Feilaktig annullering

Iversen var imidlertid farlig frempå igjen da det var spilt nærmere 80 minutter. Et innlegg fra Yssouf Konè nådde spissen, som sendte ballen til venstre for keeper og i mål.

Var vel faktisk Skjelbred som sendte den pasninga og
Back to top
primaten
Rutinert

PostPosted: 25.05.2008 09:20    Post subject: Reply with quote

doris wrote:
Tenker på det NA Eggen kritiserte på Bratz-TV her om dagen, at det verste er egne supportere som fyrer opp på bålet mot egen klubb og egne spillere. Det er ikke så veldig rart, når man har tilgang på internett og alkohol, og ser kampen på data. Det meste blir sagt i kampens hete, og da kommer det ut mye rart gjennom fingrene.

Jeg pleier å tenke at folk tar ut frustrasjonene sine på rosenborg, frustrasjoner som stammer fra andre arenaer i livet. Kanskje har de familieproblemer, partnerproblemer eller en møkkajobb. Men de kan ikke kjefte opp mora si, dama si eller kalle sjefen sin en idiot, så de kjefter opp rosenborgspillere i stedet.

Overdreven negativ innstilling til klubben tar jeg altså som et tegn på et trist liv. og det er jo leit at folk skal ha det sånn, men kanskje er det mer konstruktivt om man tar tak i det egentlige problemet sitt.
Back to top
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 25.05.2008 09:42    Post subject: Reply with quote

Det hender jeg tar meg i å tenke...

...når jeg står Lerkendal og RBK sliter, laget ligger under og dommeren har gjort noen feil på rad, når det koker på Kjernentribunen, man kjefter på egne spillere, det vises finger og bannes, mens hatet lyser fra øynene på overvektige mannfolk...

...hvordan er det når de gutta der sitter i evig bilkø på ferietur, steikvarmt, svette, unger som krangler i baksetet, høye på sukker, Sabeltann på repeat på anlegget og ei kjerring som maser. Jeg mener, hvilke eksplosjoner kan man ikke oppleve i det sivile liv når tålmodigheten er oppbrukt, om man ikke klarer å beherske seg bedre på kamp?
Back to top
vemundo
Veteran

PostPosted: 25.05.2008 12:13    Post subject: Reply with quote

Kan hende får en ut noe på kamp istedet for å ta det ut på andre.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 25.05.2008 12:18    Post subject: Reply with quote

For min egen del så har jeg det mye tyngre i en periode der RBK sliter og taper kamper på rekke og rad, enn jeg har da jeg sitter i en bil i timeslang kø.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 13, 14, 15  Next
Page 14 of 15

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb