English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
John Pelu
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 43, 44, 45  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
vingback
Veteran

PostPosted: 24.04.2008 15:38    Post subject: Reply with quote

Jeg var den siste som trengte dette nå
- Slik det er, var vel ikke jeg den første som behøvde dette akkurat nå, sier en skuffet Pelu til adressa.no

http://fotball.adressa.no...106012.ece

Det er sagt at du sparket etter spilleren. Gjorde du det?
- Nei, jeg mener ikke det. Siden har både motspilleren, og TUILs trener sagt at kortet var feil idømt. Dette er helt utrolig, sier Pelu.

Ved å få karantene i 2. divisjon, må en spiller også sone eliteseriekampene som pågår i mellomtiden. Det betyr at oppgjørene mot TIL og Stabæk går fløyten. - Jeg trengte ikke dette. Og sant og si, er jeg litt overrasket over at jeg ikke har spilt noe så langt, også. I hvert fall med tanke på at Steffen (Iversen) og Marek (Sapara) har vært skadet.

Om Konés karantene var ille, så høres dette helt villt ut. Om også motstanderne sier dette var feilaktig, hvordan kan de da gi ham karantene på to kamper? 2mas nevnte vel et sted at slike motbevis måtte sendes inn av klubben, men jeg synes det er utrolig at NFF ikke kan tenke på egenhånd. Hva skjer med dommerne og NFF om dagen?
Back to top
View user's profile Send private message
robinla
Veteran

PostPosted: 24.04.2008 15:42    Post subject: Reply with quote

De er vel bare for innesnødde til å innrømme feil og inkompetanse.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
bommel
Veteran

PostPosted: 24.04.2008 15:52    Post subject: Reply with quote

Veldig synd for Pelu å måtte stå over denne perioden, det trengte han ikke. Satser på at han kommer sterkt tilbake, og viser hvorfor han ble kjøpt. Vi kunne trengt en kjapp bakromsspiss akkurat nå.
Back to top
Jan Banan
Junior

PostPosted: 24.04.2008 16:11    Post subject: Reply with quote

Finnes situasjonen på RBK-TV? Siden han jaget ballen før situasjonen, så bør vel nesten situasjonen ha vert filmet?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 24.04.2008 17:26    Post subject: Reply with quote

De droppet utvisninga i de offisielle høydepunktene, men filmet vel garantert situasjonen. Det er vel noe de burde ha oversendt NFF.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
josinho
Veteran

PostPosted: 30.04.2008 12:45    Post subject: Reply with quote

Det RBK bør ha lært nå etter disse utvisningene er at de må klage på røde kort evt forsvare den utviste ved hjelp av både tv-opptak og skriftlig forklaring. Jeg håper vi får se Pelu fra start av etter endt soning, helst allerede i NM-cup den 11. mai. Pelu sine sjanser til spill styrkes betraktelig ved omlegging til 433.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 01.05.2008 03:28    Post subject: Reply with quote

Akkurat det er i alle fall helt sant. Hvis alternativet er Ciljan på vingen, bør Pelu være selvskreven som ving i en 4-3-3-formasjon. Er han ikke bedre enn Skjelbred der, så er det bare å leie ham ut til B/G ved første anledning.

Personlig mener jeg Pelus spisskompetanser er nødvendige for laget nesten uansett formasjon. Det hadde unektelig vært deilig å se en Rosenborg-spiller utfordre backen på fart, det er VELDIG lenge siden sist... som gammel ving hadde jeg blitt instant fan, tror jeg.
Hjelde
Veteran

PostPosted: 02.05.2008 21:16    Post subject: Reply with quote

Når Pelu kommer tilbake fra suspensjon er tidspunktet for å gi han sjansen. Vi har gått over til 4-3-3, en formasjon som passer han perfekt, og han har fått tid til å trene seg i form nå, så da mangler match-treningen. Jeg stemmer for Pelu fra start på en av vingene, men Storflor på den andre vingen. Da har vi plutselig to klassiske ving-spillere på kantene. Det kan bli knallbra!

Derfor, når Pelu (...og Miller) kommer tilbake må laget se slik ut:

Jarstein

Stoor Stadsgaard Lago Miller

Skjelbred Demidov Sappara

Pelu Kone Storflor

Dermed får vi ett lag hvor samtlige er i roller de føler seg komfortable i. Det tror jeg er litt av nøkkelen nå.
Back to top
PIN-kode
Rutinert

PostPosted: 03.05.2008 01:06    Post subject: Reply with quote

100% enig med Hjelde.

Dessverre er jeg redd Henriksen ikke er det Sad
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 03.05.2008 12:58    Post subject: Reply with quote

Får nok neppe se Iversen vraket før Hamren kommer. Ellers mener jeg Sapara bør spille til høyre på midtbanen for å få utnyttet spisskompetansen hans best mulig. Skjelbred foretrekker sikkert også høyre, men det er ikke en ekstrem høyrefot som er nøkkelen for hans del.

Ser heller at vi holder oss til 4-4-2 derimot. Storflor og det lille jeg har sett av Pelu i oppkjøringen til sesongen tror jeg ikke vil holde som vinger i 4-3-3 hvis man har ambisjoner om å være blant de beste i tippeligaen.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 03.05.2008 13:36    Post subject: Reply with quote

Viss Pelu får noen kamper på rad vil han nok bite godt i fra seg etter hvert. Han ble jo kåret som best og nest best i AL i en rekke aviser. Han er nok ikke svakere som ving enn de som starter i morgen....? Trolig også mer målfarlig.
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 09.05.2008 21:30    Post subject: Reply with quote

Helt utrolig at Pelu nok en gang blir forbigått, nå også i cupen mot Tynset. Får assosiasjoner tilbake til Kone i fjor, da det virket som ingenting hjalp i forhold til å få spilletid. Får håpe Pelu viser seg ordentlig fram når han først får sjansen, og ikke gir fra seg plassen etterpå!
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 11.05.2008 13:23    Post subject: Reply with quote

Ingenting hjalp? Hva er det Pelu har vist som er så fantastisk bra at han kvalifiserer til å få starte en kamp?

Jeg har ikke hørt noen antydninger om at han har vært dominerende på trening, i treningskampene før sesongstart var han ikke bra, og i den RBK2-kampen han ble utvist fikk han dårligst børskarakter i Adressa.

Pelu må spille seg inn på laget gjennom gode prestasjoner på trening og på RBK2, eventuelt gode innhopp i Tippeligaen/Cupen.
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 11.05.2008 21:51    Post subject: Reply with quote

Han scora vel en del i 2.div? Han er jo samtidig en spillertype vi ikke har så fryktelig mange av. Så ræva som vi har spilt i serien i år, så skulle det egentlig bare mangle at han fikk et par innhopp, selvfølgelig før han klarte å bli utvist. Og nå er det faktisk Tynset, at han skal klare å prestere så mye dårligere enn de andre kan jeg hvertfall umulig forstå.

"Alle" klager jo på de to stasjonære targetspissene, jeg tror en bevegelig og kjapp Pelu kan være løsningen.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 12.05.2008 02:36    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Ingenting hjalp? Hva er det Pelu har vist som er så fantastisk bra at han kvalifiserer til å få starte en kamp?

Hva er det han har bevist som tilsier at han er så dårlig som du skal ha det til? Er det mulig å representere RBK og samtidig være så dårlig som Iversen har vært? Tviler sterkt på at Pelu er dårligere.

Brady wrote:
Jeg har ikke hørt noen antydninger om at han har vært dominerende på trening, i treningskampene før sesongstart var han ikke bra, og i den RBK2-kampen han ble utvist fikk han dårligst børskarakter i Adressa.

Pelu må spille seg inn på laget gjennom gode prestasjoner på trening og på RBK2, eventuelt gode innhopp i Tippeligaen/Cupen.

Pelu har imponert i flere RBK2 kamper, han har blant annet scoret hat-trick også. Jeg husker Storflor presterte jevnt å trutt for RBK2 ifjor, scoret hat-trick blant annet..

Prøv å let etter informasjonen istedenfor å kommentere noe bare.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 12.05.2008 11:58    Post subject: Reply with quote

Ballahl, du vrir og vender....

Jeg skal ikke påstå at Pelu er så utrolig dårlig, selv om jeg har mine tvil om ham. Poenget mitt er at jeg ikke kan se at Pelu har gjort så mye bra i treningskamper, RBK2-kamper, innhopp på A-laget eller på trening som tilsier at han automatisk skal starte.

Kommentaren min var myntet på Pingvindrops som sammenlignet situasjonen hans med Kone's i fjor. Jeg syns nok Pelu skal vise mer for å komme dit.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 12.05.2008 15:42    Post subject: Reply with quote

Vi spiller mot Tynset for farsken, da burde Pelu og Aas få starte. Samt mener jeg at Ramstad eller en annen junior kunne få prøvd seg på høyrebacken.
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 12.05.2008 15:42    Post subject: Reply with quote

Kan ta den på min kappe ja Brady. Det var et utsagn satt en del på spissen. Men her har vi kjøpt inn Adeccoligaens beste spiller i fjor, og i de første kampene spilt langt langt langt under pari. At han ikke en gang har fått 5 minutter mot slutten av en kamp synes jeg er merkelig. Da har omtrent alle andre på reservebenken blitt prioritert. Nå har ikke jeg sett noen RBK2-kamper eller treninger, men han scoret vel hattrick ja, det bør vel telle for noe? Smile

Edit: Er det nå jeg skal være etterpåklok?
Back to top
bjs
Junior

PostPosted: 25.05.2008 22:30    Post subject: Reply with quote

Kan ikke der bare sende Pelu nedover til oss igjen? Vi sliter. Cool
Back to top
thoves
Veteran

PostPosted: 25.05.2008 22:49    Post subject: Reply with quote

hvis henriksen overtaler hamren til å overse pelu over lengre tid synes jeg faktisk et utlån til kil kan være et godt forslag..

mer selvtillitsbyggende det.. kjente omgivelser og høyere nivå enn rbk 2.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 26.05.2008 11:35    Post subject: Reply with quote

I løpet av sommeren vil nok Pelu få en del spilletid pga hardt kampprogram. Med litt få angrepsspillere i troppen og med Kone på vei bort tror jeg ikke Pelu bli utlånt. Hamren vil nok også bli kjent med spillerstallen før han selger eller låner ut noen.
Back to top
PIN-kode
Rutinert

PostPosted: 26.05.2008 19:15    Post subject: Reply with quote

Hvorfor sier folk hele tiden at vi har få angrepsspillere på topp? Spiller vi med to spisser så har vi dobbel dekning og mer til: Iversen, Koné, Aas, Pelu <- fire spisser = dobbel dekning. I tillegg kan Konan og Storflor spille der, i nødstilfeller (men dessverre blir ofte Konan foretrukket som spiss fremfor Aas/Pelu, forstå det den som kan).
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 26.05.2008 19:21    Post subject: Reply with quote

Grunnen til at folk ser dette er: Kone blir solgt om et par uker. Storflor er langt unna nivået vår spiss skal ha, han er tross alt ingen spiss. Konan er ingen spiss, han er en midtbanespiller brukt feil i 2 år nå. Aas vet vi faktisk ikke om er god nok enda, han har ikke spilt nok til å vurderes. Pelu har enda ikke imponert annet enn tidvis på rbk2 og mot tynset.
I tillegg forsvinner vel Konan på landslagsoppdrag en stund.
Jeg støtter avgjort et spisskjøp Smile
Back to top
PIN-kode
Rutinert

PostPosted: 26.05.2008 19:42    Post subject: Reply with quote

Igjen: Utenom Storflor og Konan så har vi fortsatt FIRE spisser. Og det er med tanke på 4-4-2, noe det jo ikke er sikkert Hamrén velger.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 26.05.2008 19:45    Post subject: Reply with quote

Igjen: Kone blir solgt så vi har 3 spisser!
Igjen: 2 av de 3 spissene har tilgode å overbevise, skal man satse på gode resultater er det begrenset hvor mange talenter man kan spille igang på banen samtidig.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 43, 44, 45  Next
Page 11 of 45

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb