View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
bolgebah Veteran
|
Posted: 08.05.2008 10:37 Post subject: |
|
|
Kjernen har allerede sagt fra om dette på øvre nivåer i RBK. Det er vår antakelse at de siste års trenere ikke har hatt den nødvendige, uforbeholdne tilliten som kreves for å bygge respekt i spillergruppa - uten at vi kan dokumentere slik synsing. Vi har varslet at det er Kjernens ønske at Hamréns tiltak skal følges opp uten innvendinger eller den minste grad av flåsing, og at ingen skal tillates å underminere den autoriteten vår nye hovedtrener er avhengig av. I så tilfelle er det muldvarpen, og ikke Hamrén, som det ikke er plass til i klubben.
Dette er en sak vi kommer til å følge nøye opp etter hvert. Hva RBK svarer på disse innspillene underlegger vi profesjonell taushet. |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran

|
Posted: 08.05.2008 14:46 Post subject: |
|
|
Fin den, h b.
Bolgebah:
Dette er nok kjempeviktig. Tror Per M. Høgmo tok tak i en del i klubben men måtte bruke for mye energi på det når ikke alle dro i samme retning, med det resultat som vi alle kjenner. Gullet i 2006 er Høgmos fortjeneste. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
Nero Proff
|
Posted: 08.05.2008 15:14 Post subject: |
|
|
Støtter den, bolgebah!  |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 08.05.2008 15:21 Post subject: |
|
|
v_olden wrote: | Gullet i 2006 er Høgmos fortjeneste. |
Nåja, jeg ville vært svært forsiktig med så pass bombastiske konklusjoner, dette er tross alt et lagarbeid, og den største kardinalfeilen i Rosenborg de siste årene har vært at man har konkludert for tidlig. Det gjennomsyrer alt.
Premisser og konklusjoner har fulgt kortest tenkelige vei; Jan Gunnar Solli fungerer bra sentralt på midten i én kamp => "nå skal Solli rendyrkes som sentral". Høgmo bygger ut sportslig avdeling med fagpersonell, men RBK taper kamper => "Høgmo er en dust og burde holdt seg mer på treningsfeltet". Tørum overtar, vinner sju kamper på rad og seriegull => "Tørum er en frelser og må tilbys langtidskontrakt". RBK slår Valencia 2-0 hjemme etter at Nils Arne Eggen har fått bestemme taktikken => "åj åj åj, så fantastisk dette funka, vi henter inn Eggen som fast konsulent igjen".
Hamrén tiltrer offisielt 1. juni. Jeg nekter å konkludere med noe som helst før det har gått minst én hel sesong med ham i ledelsen, men kommer til å skjerpe hver bidige sans jeg innehar hver gang jeg er på Brakka for å snakke med noen. Denne gangen skal det i alle fall ikke stå på tilrettelegginga! |
|
Back to top |
|
 |
cris Proff
|
Posted: 08.05.2008 15:38 Post subject: |
|
|
Jeg vet ikke helt om jeg tar poenget ditt, men hvis det er mangel på strategier, mål og systematisk arbeid ift måloppnåelse, inklusive evalueringer underveis med justering av kurs, så er jeg enig. At teamarbeid er nøkkelen er selvsagt opplagt. Alle må bidra med sine ting ift til felles mål. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 08.05.2008 15:49 Post subject: |
|
|
Langsiktighet mangler. Vi har ingen klare planer, men prøver hele veien å snu oss etter vinden og fundamentet for sportslig suksess blir svakt og tilfeldig. Vi mangle planer for hvordan vi ønsker å spille, hvordan vi ønsker å bruke enkeltspillere vi har vage visjoner om topp 30 europa og attraktiv fotball ,men mangler totalt en plan på hvordan vi skal oppnå det. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 08.05.2008 16:07 Post subject: |
|
|
bolgebah wrote: | Vi har varslet at det er Kjernens ønske at Hamréns tiltak skal følges opp uten innvendinger eller den minste grad av flåsing, |
Jeg tror jeg skjønner hva du egentlig mener, men debatt og team arbeid må det være åpenhet for. Tror ikke Hamren er den diktatoren folk her inne gjerne vil at han skal være.
Last edited by longns on 08.05.2008 17:37; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 08.05.2008 17:37 Post subject: |
|
|
Nå som det kommer en kostholds ekspert inn i klubben så misstenker jeg at Feite Ivers svetter gult. Håper Hamren greier å bygge et trenerteam rundt seg som har mer kompetanse en Jamt fall og Bimbo. Har rosenborg egentlig en keeper som har blitt bedre etter Jamtfalls tiltreden som keepertrener. Håper vi får et team som tør å få spillerne til å svette. Spillere som klager over ting og tang og flisespikker den minste ting bør vi kunne kvitte oss med dem hvis det blir for mye. Det må være mer som i gamledager og sånn det virker som det er i Aab nå hvor spillerne ser opp til treneren og ikke omvendt. Han bør få max tiltro fra alle rundt seg _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
DenRodeBaron Proff

|
Posted: 09.05.2008 08:31 Post subject: |
|
|
For et fryktelig unyansert innlegg, Lomaxx! Er alt bare sort-hvitt? Kan det ikke tenkes at det er flere enn en årsak til problemer? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 09.05.2008 11:43 Post subject: |
|
|
Herlig sammenligning. |
|
Back to top |
|
 |
Stallone Senior

|
Posted: 09.05.2008 12:14 Post subject: |
|
|
Må si jeg likte intervjuet med Hamrén på tv2 i går da han sa at vist ikke Ernst slutta å spør om RBK så gadd han ikke å fortsette intervjuet. Vi har vell ikke hatt en trener med slikt tæl sia Eggen:)
Last edited by Stallone on 09.05.2008 13:43; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 09.05.2008 12:28 Post subject: |
|
|
Jornb wrote: | Vi har vell hatt en trener med slikt tæl sia Eggen:) |
Tror du glemte et vesentlig ord Ikke sant... _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 09.05.2008 12:37 Post subject: |
|
|
Likte den jeg og, og det som var best var at intervjuet stoppa der. ergo Ernst reiste til danmark for kun å spørre ét godt fråga: når kommer du til trondheim  |
|
Back to top |
|
 |
Stallone Senior

|
Posted: 09.05.2008 13:42 Post subject: |
|
|
h b wrote: | Tror du glemte et vesentlig ord Ikke sant... |
Hehe, stemme d Skal være et ikke mellom "vell" og "hatt" |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 09.05.2008 14:01 Post subject: |
|
|
Hamren, Hamren, så klar og pen
Hamren, Hamren, med stake og ben
Hamren, Hamren, gir oss håp og mot
Hamren, Hamren, vår nye go ’fot |
|
Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 09.05.2008 14:05 Post subject: |
|
|
 |
|
Back to top |
|
 |
Anders4 Proff
|
Posted: 09.05.2008 17:22 Post subject: |
|
|
Jornb wrote: | Må si jeg likte intervjuet med Hamrén på tv2 i går da han sa at vist ikke Ernst slutta å spør om RBK så gadd han ikke å fortsette intervjuet. Vi har vell ikke hatt en trener med slikt tæl sia Eggen:) |
Mange av TV2 sine feltreportere er jo til tider motbydelig provoserende. Gunnar Pettersen skjelte ut han som ser ut som en hobbit under håndball-EM og Martin Andresen vendte ryggen til Thor Eggen etter noen spørsmål som også hadde gjort meg forbanna. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 10.05.2008 19:38 Post subject: |
|
|
ja.. jo mer den mannen sier, jo mer gleder jeg meg til han kommer. Mannen ser ut til å ha klart å skaffe Aalborg seriegullet i Danmark, og da har vi rett og slett klart å skaffe oss en av de hotteste trenerene på markedet i Norden. Og alt han sier vitner om kompetanse, langsiktighet, grundighet og seriøsitet. Det skumle er at det føles som at det er litt nå eller "aldri". Får ikke HAmrèn skuta på rette kjøl, tror jeg Rosenborg blir en middelhavsfarer i mange år fremover, med plasseringer fra omtrent 3 til 8. Dette blir spennende! Det eneste negative er at han skal dra med seg Henriksen videre. Det skjønner jeg ikke. Mannen kan jo ikke 4-4-2, og har begrenset med erfaring. Han har heller ikke satt noe preg på noen ting, hverken i rollen som assistent eller hovedtrener. Nei... du må da ha samarbeidet med noen, eller vært i kontakt med noen i din relativt lange trenerkarriere Hamrèn, som kan fylle rollen bedre enn Trond Henriksen. |
|
Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 10.05.2008 19:39 Post subject: |
|
|
Amen! |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 10.05.2008 19:40 Post subject: |
|
|
Merker at jeg er litt småforelska allerede.
edit: håper at dette ikke blir en liten flørt, men et langvarig ekteskap med mange oppturer. |
|
Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 10.05.2008 20:19 Post subject: |
|
|
Man skal være forsiktig med å ha altfor høye forventinger og forhåpninger... men denne mannen ser jeg gjerne skaper like mye historie og blir like legendarisk i klubben som Nils Arne. Kan vel si det slik at dette er første gang jeg virkelig er positiv til en ny treneransettelse i Rosenborg. Ikke engang Hareide hadde jeg klokketro på, men Hamrén virker vanvittig lovende. Det eneste, som mange andre har påpekt, er at Erik må få den tiden og "friheten" han trenger til å få laget opp og frem. |
|
Back to top |
|
 |
KFF_RBK Rutinert

|
Posted: 10.05.2008 20:27 Post subject: |
|
|
Ja, jag ber till gud att han inte ska få sparken om det blir lite motgång i början.  |
|
Back to top |
|
 |
|