English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK og treningskultur
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 98, 99, 100  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Keenoir
Legende

PostPosted: 08.05.2008 11:54    Post subject: Reply with quote

Høgmo burde skrevet en bok om hvor tragisk sportslig ledelse i Rosenborg driver klubben. For oss som er fans tror jeg det kunne blitt skikkelig skummel bok ,mens for andre hadde det nok blitt komikk på høyt nivå.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende

PostPosted: 08.05.2008 12:27    Post subject: Reply with quote

Arnando wrote:
«Den kunnskapsbaserte tankegangen i Rosenborg forsvant med Høgmo»

http://fotball.adressa.no...107128.ece

Interessant artikkel.

Dette var det jeg har fryktet og påstått hele tiden. Nå kan vel alle Tørum-tilhengere begynne å forstå hvilken innkompetent trener han egentlig er.

All utvikling forsvant med Høgmo dessverre. Han hadde nok mye mer med at vi vant serien i 2006 enn det folk egentlig tror. Denne artikkelen har jeg ventet på og det er godt å se at Adressa endelig begynner å sette søkelys på dette. Spillerne var elendig trent, og fortsatt i dag er det enkelte som aldri burdre spilt toppfotball.

Rett og slett skremmende og tragisk at kunnskapen ikke blir brukt. Det er jo som å kaste penger ut av vinduet. Nå får innkompetansens sjef, Rune Bratseth, gå av sammen med resten av innavlet.
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 08.05.2008 12:34    Post subject: Reply with quote

enig i det meste du sier, men hvem burde ikke spilt toppfotball ???
senador
Legende

PostPosted: 08.05.2008 12:40    Post subject: Reply with quote

Jeg tenker på det som står i artikkelen. Det står det at enkelte i dag er i elendig forfatning, men navn ble dessverre ikke oppgitt.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 08.05.2008 12:46    Post subject: Reply with quote

Dumt at han ikke sier navn, kan han ikke bare si det rett ut? Eller vent, de signerte jo taushetskontrakter...
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 08.05.2008 13:00    Post subject: Reply with quote

Dette er jo en skandale egentlig.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 08.05.2008 13:02    Post subject: Reply with quote

Ja, det er faktisk det. Fatter ikke at vi kan drive så uprofesjonelt egentlig. Det er jo helt utrolig.
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 08.05.2008 14:02    Post subject: Reply with quote

De som er i dårligst form er kanskje Ivers og Sappi, men de har sånne ekstremferdigheter som gjør at man ikke "tørr" å sette dem ut av laget.

Kan ikke se at noen i troppen under 32 år ikke egner seg til å spille i eliteserien
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 08.05.2008 14:05    Post subject: Reply with quote

Nei, det er nok helt klart Iversen og Sapara som det siktes til her. Men Hamren kommer garantert til å sette opp et opplegg for de to, og hvis de ikke følger det så blir det satt på benken. Det er hva jeg håper ihvertfall Smile
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 08.05.2008 14:07    Post subject: Reply with quote

tror nok ikke Hamren er så glad i røyk og snus Very Happy
NÃ¥erdetnok
Veteran

PostPosted: 08.05.2008 14:14    Post subject: Reply with quote

Hele artikkelen dokumenterer hvor inkompetent og tragisk klubben har vært drevet, og bekrefter at min gjentatte promotering av Høgmo som den som skulle overtatt Runes jobb allerede tidlig i 2006 hele tiden har vært rett.

Toppidrett har etter hvert blitt så avansert og kompleks at praksis som utøver ikke holder, det må tenkes og utøves toppidrettskultur i alle ledd og det krever kunnskap og erfaringer fra miljøer som utøver dette, ikke bare daglig omgang med avdankete toppspillere fra en svunnen tid.........
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 08.05.2008 14:15    Post subject: Reply with quote

Nei, jeg vil nok tro at hverdagen til spillegruppa kommer til å bli sykt annerledes enn hva den er idag. Gleder meg voldsomt! Idag virker jo det hele å være mindre seiøst enn alle andre klubber
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 08.05.2008 14:29    Post subject: Reply with quote

er sammarbeidet med olympiatoppen avsluttet?
kanskje vi burde sett i de rekker for ansettelser av sportsdirektør. Ikke så viktig at han er ekspert på fotball, Hamren klarer den jobben selv, sammen med assistenten sin.
Nero
Proff

PostPosted: 08.05.2008 14:58    Post subject: Reply with quote

Tragisk. Tommel'n ned Dette viser hvor inkompetent ledelsen i klubben har vært. Så og si det eneste positive grepet i klubben de siste årene, utført av en utenfra, men neglisjert etter Høgmos avgang.

Normalt ler jeg av folk som roper etter "Messias", men jeg skjønner nå at det er det vi trenger. Vrakgodset i klubben må rives opp med rot! Håper Hamrén er "Messias".

Last edited by Nero on 08.05.2008 14:59; edited 1 time in total
Back to top
v_olden
Veteran

PostPosted: 08.05.2008 14:58    Post subject: Reply with quote

Guffen wrote:

Interessant og sterk påstand. Dokumenter gjerne denne påstanden din om at Konan, Traore og Kone er mindre interessert i å spille godt for RBK enn f.eks Iversen, Kvarme og Tettey.

Selvfølgelig kan jeg ikke dokumentere en slik påstand. Men jeg tror at folk som har slike innstillinger ikke får ut sitt fulle potensiale i "mellomklubben" sin. Det har med tenningsnivå å gjøre.

Lokale spillere har et mye sterkere bånd til klubben enn leiesoldater og vil derfor yte ekstra hvis det butter i mot fordi tenningsnivået øker.

I medgang er alle gode, i motgang ser vi hvem som står fram.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 08.05.2008 15:00    Post subject: Reply with quote

Hvem som står fram i motgang har nok mest med personlighet, ikke landskode! Kan ikk akkurat si at Iversen bretter opp ermene når det butter imot, selv om han er nordmann og trønder...
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 08.05.2008 15:01    Post subject: Reply with quote

Egentlig ikke rart Pettersen gir seg, han var krass allerede for et halvt år siden:

2mas wrote:
Rosenborg har brukt store ressursar for å sikre at spelarane til ei kvar tid er i maksimal fysisk form. Dei ressursane blei ikkje brukt godt nok under Tørum.

- Mange let vere å møte til testane og fekk nærmast aksept for det hos den førre trenaren, seier Petteresen.

Les meir: Betre trent etter Tørum

Jeg prøvde å ta opp emnet i avsparks-intervjuet med Henriksen. Jeg forsøkte å spørre litt rundt bruken av testlaben, men på grunn av dårlig tid fikk jeg ikke dratt ut noen ordentlige svar. Droppet derfor den biten i det ferdige intervjuet.

Rent poengmessig hang RBK ganske bra med på pausetabellen med bare seks poeng opp til lederlaget LSK. Det var etter pause at Brann stakk fra, mens RBK bare samlet ti poeng.

Situasjonen var omtrent den samme i 2005, da RBK bare kapret fem poeng etter pause.

De siste årene har altså 2006-sesongen skilt seg ut, da 19 poeng ble samlet etter pause. Det var altså den eneste sesongen da Høgmo var med på å legge det fysiske grunnlaget til spillerne.

Last edited by 2mas on 08.05.2008 15:05; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 08.05.2008 15:04    Post subject: Reply with quote

Jeg begynner nesten å gråte innvendig når jeg ser slike tall. Høgmo var en så fantastisk stor ressurs for klubben at bare det at han ble stuet ut av klubben bør være nok til hoderulling på Brakka. Helt ufattelig at vi kvittet oss med en slik gigantisk ressurs som Per-Mathias!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 08.05.2008 15:07    Post subject: Reply with quote

RBK ønsket nok å beholde Høgmo, men hans egen ærgjerrighet gjorde at det var uaktuelt å bli værende i klubben, da han bestemte seg for å si opp trenerjobben.

Spørsmålet er om en sportsdirektør-stilling kunne ha lokket ham til å bli, men Bratseth sa som kjent opp først fire måneder etterpå...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 08.05.2008 15:08    Post subject: Reply with quote

Ja, og hvis klubben hadde hatt vett så hadde Bratseth sagt opp der og da og Høgmo fått tilbudt jobben. Så de virkelig ikke alt det arbeidet Høgmo la ned i sine tre stillinger i klubben?
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 08.05.2008 15:16    Post subject: Reply with quote

Dette er uten tvil det tristeste jeg har lest. Sett i sammenheng med de som beskriver treninger på trøndersk, uten mål og mening, er det jaggu ikke rart laget presterer slik de gjør.

Jeg har aldri ropt på at hoder i administrasjonen skal rulle, men nå er det for pokker nok. Når en slik investering ikke blir tatt på alvor må det få konsekvenser.

Alt prat om utvikling etc blir bare tomme, meningsløse floskler, dette viser med all tydelighet at RBK drives av personer som ikke evner å se framover, som ikke evner å drive utvikling, og som ikke forstår at store ambisjoner krever stor handling.

NÃ¥ ble jeg skikkelig pessimist. Helvete ta de som bygger ned det som skulle bygges opp. Arghhh!!!!!
Back to top
Nero
Proff

PostPosted: 08.05.2008 15:23    Post subject: Reply with quote

Spørs om Høgmo egentlig hadde lyst til å fortsette. Har ikke på følelsen at han møtte særlig samarbeidsvillighet blant folk i klubben. Det blir bare spekulering selvsagt, men jeg antar det var en medvirkende faktor til sykemeldingen. Kan ikke skryte av fansen heller, de fleste skjelte ut Høgmo og trodde det var Tørum som var "messias". Barna hans ble vel mobbet på skolen også, hvis jeg husker rett.

Sånn er det med mennesker som er forut for sin tid, det er i etterklokskapens lys at de får sin fortjente ros.

Skulle de holdt på ham etter sykemeldingen så måtte folk i klubben ha jobbet med ham for å oppnå dette mens han var sykemeldt. Selv om Høgmo isolerte seg fra klubbmiljøet, så oppfatter jeg ikke at klubben forsøkte å oppnå god kommunikasjon med ham. Han var jo en utenfra, og skepsisen mot ham var vel inngrodd.

Edit: noen smådetaljer.

Last edited by Nero on 08.05.2008 15:29; edited 2 times in total
Back to top
v_olden
Veteran

PostPosted: 08.05.2008 15:27    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Hvem som står fram i motgang har nok mest med personlighet, ikke landskode! Kan ikk akkurat si at Iversen bretter opp ermene når det butter imot, selv om han er nordmann og trønder...

Nettopp!

En person som er glad for å være her, som ikke "tar til takke med" å være her, vil også ha en personlighet som tilsier at han yter litt ekstra når det butter imot.

Iversen tar til takke med å være her. RBK står på knær og bretter ut skinka.
Demidov er glad for å være her og står nå fram som en som bretter opp skjorteermene.

Misforstå meg rett: Ingenting gleder meg mer enn hvis Ivorianerene presterer godt og blir solgt for en god sum til en bedre liga. Det betyr at RBK har gjort det godt og blir mer attraktiv som klubb som igjen bidrar til at gode spillere vil komme hit!

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 08.05.2008 16:01    Post subject: Reply with quote

Dette med testlaben høres rett og slett skandaløst ut - forventer at noen i Adressa presser den sportslige ledelsen helt til de får noen skikkelige kommentarer på denne saken. Det går bare ikke an.
Back to top
skjæringen
Veteran

PostPosted: 08.05.2008 18:44    Post subject: Reply with quote

intervju i midt-nytt, straks Idea
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 98, 99, 100  Next
Page 35 of 100

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb