English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Molde - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 13, 14, 15  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
bolgebah
Veteran

PostPosted: 08.05.2008 08:43    Post subject: Reply with quote

rawky wrote:
Men at steinkjerbygg fortsatt ser på seg selv som rivaler til RBK, det tviler jeg sterkt på...

Vel, se på Rune Ertsås, han sa jo sjøl at han ikke hadde stort til overs for Rosenborg, for ham var det Molde som gjaldt i oppveksten. Nå er jo slikt noe man gjerne lirer av seg når man går til en klubb for å gjøre seg mer populær, men mitt inntrykk er at hans utsagn er langt fra enestående. Men jeg tviler på at steinkjerbygg som heier på Molde henger på forumet på RBKweb, så jeg får vel ikke allverdens førstehånds støtte for påstanden min Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Haugen
Veteran

PostPosted: 08.05.2008 09:35    Post subject: Reply with quote

Skal gi deg støtte jeg, Bolgebah. Har bodd på Steinkjer i fem år, og i løpet av de åra traff jeg flere, riktig nok ikke så veeeldig mange, som satte Molde forran RBK.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
josinho
Veteran

PostPosted: 08.05.2008 11:15    Post subject: Reply with quote

Steinkjerbygg ser vel på Levanger, Namsos og Verdal som sine konkurrenter. De som støtter Molde på Steinkjer er vel stort sett vennekretsen til Singsås og Ertsås....
Back to top
AndreasR
Veteran

PostPosted: 08.05.2008 11:45    Post subject: Reply with quote

Det jeg har hørt er at Ertsås valgte ***** fordi opplegget rundt juniorer i RBK ikke imponerte han da han prøvespilte. I stedet valgte han å bli en parantes i fiskerbygda.
Cingo
Junior

PostPosted: 11.05.2008 13:36    Post subject: Reply with quote

Har no bestillt 2 biletter til Molde kampen !
Men en trenger ikke å vere medlem på kjernen sin hjemmeside for å bestille det ? Hvilken tid kommer ca kjernen bussen til molde med bilettene?

Noen som har svar Smile ?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 11.05.2008 20:37    Post subject: Reply with quote

Man trenger ikke være medlem for å bestille. Regner med at billettene kan hentes fra rundt kl. 17 på stadion.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Cingo
Junior

PostPosted: 13.05.2008 09:51    Post subject: Reply with quote

Etter jeg bestillte sto det at det var registrert. Men får man påmeldingsbekreftelse på mail?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 13.05.2008 10:39    Post subject: Reply with quote

Om du leser hele siden, så ser du at du ikke får noen bestillingsbekreftelse utenom den bekreftelsen du får i nettleseren med en gang du bestiller.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Bonnien
Senior

PostPosted: 18.05.2008 13:57    Post subject: Reply with quote

Jeg er bosatt i Ålesund og vil svært gjerne på kamp. Men ser at det ikke går busser tilbake til Ålesund etter kampen. Er det andre som reiser fra Ålesund som har noen tips? Noen som kanskje kjører og skal hjem igjen etter kampen?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 18.05.2008 19:36    Post subject: Reply with quote

Stoor drar til Stenungsund allerede denne uka, og blir ikke med til Molde. Altså blir det vel Basma på back.

Ser at Dagbladet peker på at Sapara, Koné og Iversen mot LSK spilte sammen i serien for første gang denne sesongen, og mener at det var en av suksessfaktorene på fredag. Lurer på om Henriksen ser det på samme måte, eller skyver Sapara litt tilbake i banen igjen; altså flat firer.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 18.05.2008 19:50    Post subject: Reply with quote

Blir sannlig ikke overrasket dersom Henriksen plutselig kjører flat firer igjen, vi har jo ikke hatt suksess med den i det heletatt.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 18.05.2008 20:01    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Stoor drar til Stenungsund allerede denne uka, og blir ikke med til Molde. Altså blir det vel Basma på back.

Ville vært interessant å se Nordvik på høyrebacken, men det blir nok helt sikkert Basma.
Back to top
AndreasR
Veteran

PostPosted: 18.05.2008 22:32    Post subject: Reply with quote

Hvis Nordvik er frisk bør han defintivt starte. Basma er en plan B nå. det er begrenset hvor mye rutine som trengs for å ta ***** så Nordvik burde holde i massevis.
Hedley
Veteran

PostPosted: 18.05.2008 22:41    Post subject: Reply with quote

Det var synd med stoor ja, men vi må vel uansett være han foruten både mot viking og brann og kanskje fler?

Uansett så mister vi jo den offensive drivkraften på høyrekant da..
HÃ¥per Basma tar frem det beste og innser at det umulige e mulig.
Kanskje kan vi håpe på at et av 5 innlegg han slår i blinde havner foran mål, og ikke bak Smile
Back to top
Darius
Proff

PostPosted: 19.05.2008 14:22    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:

Hva i alle dager? Er Sveriges EM-oppkjøring i Stenungssund? Det er jo rett att med der jeg er fra! Tommel'n opp!

Ellers så blir det en kamp det vil bli svært interessant å se. Molde - RBK er alltid en klassiker.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 19.05.2008 22:47    Post subject: Reply with quote

Grøsser med en gang jeg tenker på Berg Hestad skal drible rundt med basma på lik linje som han gjorde mot vålerengen..
Back to top
cris
Proff

PostPosted: 19.05.2008 23:37    Post subject: Reply with quote

Spørsmålet er om rbk er friskmeldt til denne kampen. Jeg tviler. Det blir nok en jevn kamp hvor jeg dessverre tror at hjemmefordelen tipper kampen i Moldes favør. Men jeg håper jeg tar feil, og at vendepunktet virkelig har kommet for rbk.
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 19.05.2008 23:53    Post subject: Reply with quote

Molde har vel enda til gode å score på hjemmebane i år så detta kan jo gå bra det.

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
rolfi
Junior

PostPosted: 20.05.2008 00:02    Post subject: Reply with quote

dem scora da 2 mål mot Viking 16 mai
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 20.05.2008 00:15    Post subject: Reply with quote

tenkte det var på viking stadion eller noe sånt jeg, Embarassed

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 22.05.2008 09:22    Post subject: Reply with quote

Over 9000 solgte
Back to top
Keyser Chief
Junior

PostPosted: 22.05.2008 09:44    Post subject: Reply with quote

bolgebah wrote:
Vel, se på Rune Ertsås, han sa jo sjøl at han ikke hadde stort til overs for Rosenborg, for ham var det Molde som gjaldt i oppveksten. Nå er jo slikt noe man gjerne lirer av seg når man går til en klubb for å gjøre seg mer populær, men mitt inntrykk er at hans utsagn er langt fra enestående. Men jeg tviler på at steinkjerbygg som heier på Molde henger på forumet på RBKweb, så jeg får vel ikke allverdens førstehånds støtte for påstanden min Wink

OK, her ble jeg nødt til å registrere meg og intervenere. Som født og oppvokst på Steinkjer og svoren RBK'er vil jeg tilbakevise antydningene om at steinkjerbygg har en tendens til å heie på M****. Bare tanken er vanskelig å favne, og medfører at det går kaldt nedover ryggen på meg med gjentagende kvalmebølger. Av alle de folk jeg vokste opp med, kan jeg telle på en finger de som holdt Molde foran RBK. Og det var sågar en jente, og mer ute etter å provosere enn en reell fotballafficiendo.
Back to top
larsish
Junior

PostPosted: 22.05.2008 10:13    Post subject: Reply with quote

Quote:
OK, her ble jeg nødt til å registrere meg og intervenere. Som født og oppvokst på Steinkjer og svoren RBK'er vil jeg tilbakevise antydningene om at steinkjerbygg har en tendens til å heie på M****. Bare tanken er vanskelig å favne, og medfører at det går kaldt nedover ryggen på meg med gjentagende kvalmebølger. Av alle de folk jeg vokste opp med, kan jeg telle på en finger de som holdt Molde foran RBK. Og det var sågar en jente, og mer ute etter å provosere enn en reell fotballafficiendo.

Enig i dette. Jeg er oppvokst i samme område. Supporterskap til Molde er snarere unntaket som bekrefter hovedregelen: TL-interesserte nord-trøndere liker Rosenborg. Punktum finale.

Når det er sagt finnes det en rekke folk fra området/distriktet som avgrenser bevisst mot RBK og istedet velger å ha et mer aktivt forhold til sin lokale klubb, det være seg Steinkjer, Levanger, Namsos eller Blink.

Hvorvidt en RBK-supporter oppfatter dette som en "rivalisering" eller i verste potens "hat" overfor Rosenborg, får stå for hans regning. Etter min mening er det like latterlig å hevde noe slikt som det å foretrekke f eks Molde over RBK dersom man er født og oppvokst i Trøndelag.

Personlig er jeg forlengst utflyttet trønder, men har allikvel beholdt lidenskap og engasjement til RBK - i høyere grad enn noensinne vil jeg nesten påstå. Samtidig følger jeg med Steinkjer FK, og skulle svært gjerne sett klubben reise seg til gammel storhet og vandre oppover i systemet. Dersom klubbene (RBK og Steinkjer FK), mot formodning, skulle spille på samme nivå i min levetid vil jeg sannsynligvis bikke i retning av å støtte SFK. Men dette blir en svært hypotetisk problemstilling.
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 22.05.2008 10:21    Post subject: Reply with quote

Ingen grunn til å tolke dette som noen stigmatisering av nordtrøndere generelt. Dere er i det store og hele prima mennesker som heier på RBK, mange av dere er også medlemmer i Kjernen, så er det sagt. Samtidig har jeg sjøl snakka med flere innbitte Steinkjer-patrioter som har videreutvikla dette til noe så frastøtende som Molde-sympatier bare fordi de er en slags opposisjon til Rosenborg. Noen representativ andel tviler jeg på at det er.

På samme måte har jeg snakka med flere gudbrandsdøler som også heier på Molde - kanskje fordi man over i Nord-Østerdalen er midt i Rosenborgs nedslagsfelt, og at disse arme menneskene også har behov for å videreutvikle polariseringen. Slike burde selvfølgelig opplyses om at det finnes egnede trøyer og sterke drops som bot for sympatiene.
Back to top
larsish
Junior

PostPosted: 22.05.2008 10:26    Post subject: Reply with quote

Godt poeng. Såkalte "anti-supportere" skal du få billig av meg. Altså at man utvikler en kvasi-sympati for en klubb, når det i realiteten er en antipati overfor en annen. Ganske trist egentlig - og jeg tror det er dette fenomenet du muligens skisserer, som kan gjelde for enkelte trøndere (uansett hvor i Riket de stammer fra), som simpelthen ikke liker RBK, og dermed "tror" de liker en annen klubb på tilsvarende nivå (selv om Molde snarere er på nivå med dagens Steinkjer).

Når det gjelder Rune Ertsås, som ble nevnt tidligere i dette innlegget, kjenner jeg ikke til hans konkrete slektskap og ellers familiære forhold. Men jeg har som utgangspunkt vanskelig for å se at han skal være noen Molde-"supporter". Da gjelder det snarere mer saklige forhold, f eks at han foretrakk ungdomssatsingen i M foran RBK, underforstått at han vil hevde det var kortere vei til førstelagsfotball i Molde enn tilfellet i RBK.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 13, 14, 15  Next
Page 2 of 15

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb