View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
bolgebah Veteran
|
Posted: 08.05.2008 08:43 Post subject: |
|
|
rawky wrote: | Men at steinkjerbygg fortsatt ser på seg selv som rivaler til RBK, det tviler jeg sterkt på... |
Vel, se på Rune Ertsås, han sa jo sjøl at han ikke hadde stort til overs for Rosenborg, for ham var det Molde som gjaldt i oppveksten. Nå er jo slikt noe man gjerne lirer av seg når man går til en klubb for å gjøre seg mer populær, men mitt inntrykk er at hans utsagn er langt fra enestående. Men jeg tviler på at steinkjerbygg som heier på Molde henger på forumet på RBKweb, så jeg får vel ikke allverdens førstehånds støtte for påstanden min  |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 08.05.2008 09:35 Post subject: |
|
|
Skal gi deg støtte jeg, Bolgebah. Har bodd på Steinkjer i fem år, og i løpet av de åra traff jeg flere, riktig nok ikke så veeeldig mange, som satte Molde forran RBK. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 08.05.2008 11:15 Post subject: |
|
|
Steinkjerbygg ser vel på Levanger, Namsos og Verdal som sine konkurrenter. De som støtter Molde på Steinkjer er vel stort sett vennekretsen til Singsås og Ertsås.... |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 08.05.2008 11:45 Post subject: |
|
|
Det jeg har hørt er at Ertsås valgte ***** fordi opplegget rundt juniorer i RBK ikke imponerte han da han prøvespilte. I stedet valgte han å bli en parantes i fiskerbygda. _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
Cingo Junior
|
Posted: 11.05.2008 13:36 Post subject: |
|
|
Har no bestillt 2 biletter til Molde kampen !
Men en trenger ikke å vere medlem på kjernen sin hjemmeside for å bestille det ? Hvilken tid kommer ca kjernen bussen til molde med bilettene?
Noen som har svar ? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.05.2008 20:37 Post subject: |
|
|
Man trenger ikke være medlem for å bestille. Regner med at billettene kan hentes fra rundt kl. 17 på stadion. |
|
Back to top |
|
 |
Cingo Junior
|
Posted: 13.05.2008 09:51 Post subject: |
|
|
Etter jeg bestillte sto det at det var registrert. Men får man påmeldingsbekreftelse på mail? |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 13.05.2008 10:39 Post subject: |
|
|
Om du leser hele siden, så ser du at du ikke får noen bestillingsbekreftelse utenom den bekreftelsen du får i nettleseren med en gang du bestiller. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Bonnien Senior
|
Posted: 18.05.2008 13:57 Post subject: |
|
|
Jeg er bosatt i Ålesund og vil svært gjerne på kamp. Men ser at det ikke går busser tilbake til Ålesund etter kampen. Er det andre som reiser fra Ålesund som har noen tips? Noen som kanskje kjører og skal hjem igjen etter kampen? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.05.2008 19:36 Post subject: |
|
|
Stoor drar til Stenungsund allerede denne uka, og blir ikke med til Molde. Altså blir det vel Basma på back.
Ser at Dagbladet peker på at Sapara, Koné og Iversen mot LSK spilte sammen i serien for første gang denne sesongen, og mener at det var en av suksessfaktorene på fredag. Lurer på om Henriksen ser det på samme måte, eller skyver Sapara litt tilbake i banen igjen; altså flat firer. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 18.05.2008 19:50 Post subject: |
|
|
Blir sannlig ikke overrasket dersom Henriksen plutselig kjører flat firer igjen, vi har jo ikke hatt suksess med den i det heletatt. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 18.05.2008 20:01 Post subject: |
|
|
Ville vært interessant å se Nordvik på høyrebacken, men det blir nok helt sikkert Basma. |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 18.05.2008 22:32 Post subject: |
|
|
Hvis Nordvik er frisk bør han defintivt starte. Basma er en plan B nå. det er begrenset hvor mye rutine som trengs for å ta ***** så Nordvik burde holde i massevis. _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 18.05.2008 22:41 Post subject: |
|
|
Det var synd med stoor ja, men vi må vel uansett være han foruten både mot viking og brann og kanskje fler?
Uansett så mister vi jo den offensive drivkraften på høyrekant da..
HÃ¥per Basma tar frem det beste og innser at det umulige e mulig.
Kanskje kan vi håpe på at et av 5 innlegg han slår i blinde havner foran mål, og ikke bak  |
|
Back to top |
|
 |
Darius Proff

|
Posted: 19.05.2008 14:22 Post subject: |
|
|
Hva i alle dager? Er Sveriges EM-oppkjøring i Stenungssund? Det er jo rett att med der jeg er fra!
Ellers så blir det en kamp det vil bli svært interessant å se. Molde - RBK er alltid en klassiker. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 19.05.2008 22:47 Post subject: |
|
|
Grøsser med en gang jeg tenker på Berg Hestad skal drible rundt med basma på lik linje som han gjorde mot vålerengen.. |
|
Back to top |
|
 |
cris Proff
|
Posted: 19.05.2008 23:37 Post subject: |
|
|
Spørsmålet er om rbk er friskmeldt til denne kampen. Jeg tviler. Det blir nok en jevn kamp hvor jeg dessverre tror at hjemmefordelen tipper kampen i Moldes favør. Men jeg håper jeg tar feil, og at vendepunktet virkelig har kommet for rbk. |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 19.05.2008 23:53 Post subject: |
|
|
Molde har vel enda til gode å score på hjemmebane i år så detta kan jo gå bra det. _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
rolfi Junior
|
Posted: 20.05.2008 00:02 Post subject: |
|
|
dem scora da 2 mål mot Viking 16 mai |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 20.05.2008 00:15 Post subject: |
|
|
tenkte det var på viking stadion eller noe sånt jeg,  _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
Keyser Chief Junior
|
Posted: 22.05.2008 09:44 Post subject: |
|
|
bolgebah wrote: | Vel, se på Rune Ertsås, han sa jo sjøl at han ikke hadde stort til overs for Rosenborg, for ham var det Molde som gjaldt i oppveksten. Nå er jo slikt noe man gjerne lirer av seg når man går til en klubb for å gjøre seg mer populær, men mitt inntrykk er at hans utsagn er langt fra enestående. Men jeg tviler på at steinkjerbygg som heier på Molde henger på forumet på RBKweb, så jeg får vel ikke allverdens førstehånds støtte for påstanden min  |
OK, her ble jeg nødt til å registrere meg og intervenere. Som født og oppvokst på Steinkjer og svoren RBK'er vil jeg tilbakevise antydningene om at steinkjerbygg har en tendens til å heie på M****. Bare tanken er vanskelig å favne, og medfører at det går kaldt nedover ryggen på meg med gjentagende kvalmebølger. Av alle de folk jeg vokste opp med, kan jeg telle på en finger de som holdt Molde foran RBK. Og det var sågar en jente, og mer ute etter å provosere enn en reell fotballafficiendo. |
|
Back to top |
|
 |
larsish Junior
Joined: 12 Sep 2004 Posts: 65 Location: Sør for Dovre (dessverre)
|
Posted: 22.05.2008 10:13 Post subject: |
|
|
Quote: | OK, her ble jeg nødt til å registrere meg og intervenere. Som født og oppvokst på Steinkjer og svoren RBK'er vil jeg tilbakevise antydningene om at steinkjerbygg har en tendens til å heie på M****. Bare tanken er vanskelig å favne, og medfører at det går kaldt nedover ryggen på meg med gjentagende kvalmebølger. Av alle de folk jeg vokste opp med, kan jeg telle på en finger de som holdt Molde foran RBK. Og det var sågar en jente, og mer ute etter å provosere enn en reell fotballafficiendo. |
Enig i dette. Jeg er oppvokst i samme område. Supporterskap til Molde er snarere unntaket som bekrefter hovedregelen: TL-interesserte nord-trøndere liker Rosenborg. Punktum finale.
Når det er sagt finnes det en rekke folk fra området/distriktet som avgrenser bevisst mot RBK og istedet velger å ha et mer aktivt forhold til sin lokale klubb, det være seg Steinkjer, Levanger, Namsos eller Blink.
Hvorvidt en RBK-supporter oppfatter dette som en "rivalisering" eller i verste potens "hat" overfor Rosenborg, får stå for hans regning. Etter min mening er det like latterlig å hevde noe slikt som det å foretrekke f eks Molde over RBK dersom man er født og oppvokst i Trøndelag.
Personlig er jeg forlengst utflyttet trønder, men har allikvel beholdt lidenskap og engasjement til RBK - i høyere grad enn noensinne vil jeg nesten påstå. Samtidig følger jeg med Steinkjer FK, og skulle svært gjerne sett klubben reise seg til gammel storhet og vandre oppover i systemet. Dersom klubbene (RBK og Steinkjer FK), mot formodning, skulle spille på samme nivå i min levetid vil jeg sannsynligvis bikke i retning av å støtte SFK. Men dette blir en svært hypotetisk problemstilling. |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 22.05.2008 10:21 Post subject: |
|
|
Ingen grunn til å tolke dette som noen stigmatisering av nordtrøndere generelt. Dere er i det store og hele prima mennesker som heier på RBK, mange av dere er også medlemmer i Kjernen, så er det sagt. Samtidig har jeg sjøl snakka med flere innbitte Steinkjer-patrioter som har videreutvikla dette til noe så frastøtende som Molde-sympatier bare fordi de er en slags opposisjon til Rosenborg. Noen representativ andel tviler jeg på at det er.
På samme måte har jeg snakka med flere gudbrandsdøler som også heier på Molde - kanskje fordi man over i Nord-Østerdalen er midt i Rosenborgs nedslagsfelt, og at disse arme menneskene også har behov for å videreutvikle polariseringen. Slike burde selvfølgelig opplyses om at det finnes egnede trøyer og sterke drops som bot for sympatiene. |
|
Back to top |
|
 |
larsish Junior
Joined: 12 Sep 2004 Posts: 65 Location: Sør for Dovre (dessverre)
|
Posted: 22.05.2008 10:26 Post subject: |
|
|
Godt poeng. Såkalte "anti-supportere" skal du få billig av meg. Altså at man utvikler en kvasi-sympati for en klubb, når det i realiteten er en antipati overfor en annen. Ganske trist egentlig - og jeg tror det er dette fenomenet du muligens skisserer, som kan gjelde for enkelte trøndere (uansett hvor i Riket de stammer fra), som simpelthen ikke liker RBK, og dermed "tror" de liker en annen klubb på tilsvarende nivå (selv om Molde snarere er på nivå med dagens Steinkjer).
Når det gjelder Rune Ertsås, som ble nevnt tidligere i dette innlegget, kjenner jeg ikke til hans konkrete slektskap og ellers familiære forhold. Men jeg har som utgangspunkt vanskelig for å se at han skal være noen Molde-"supporter". Da gjelder det snarere mer saklige forhold, f eks at han foretrakk ungdomssatsingen i M foran RBK, underforstått at han vil hevde det var kortere vei til førstelagsfotball i Molde enn tilfellet i RBK. |
|
Back to top |
|
 |
|