View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Nero Proff
|
Posted: 06.05.2008 19:10 Post subject: |
|
|
senador wrote: | NÃ¥r man tenker godt over det, hva har egentlig Rune Bratseth og Nils Skutle gjort bra for RBK? |
Tja, gjort Rosenborg til en profesjonell klubb med god økonomi, som i et drøyt tiår var hestehoder foran andre norske klubber, og i stand til å hevde seg i Europa. Sammen med Nils Arne selvfølgelig.
Selv om mye negativt kan sies om det de har gjort, eller ikke har gjort, på 2000-tallet, så skal vi ikke undervurdere alt det positive de gjorde på 90-tallet. Husk, før disse herrene overtok i klubben var styringen enda mer (mye mer) amatørmessig enn den er i dag, (tross alt)! |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 06.05.2008 19:24 Post subject: |
|
|
PS: Rosenborg krisen er temaet i bakrommet på NRK2 19:30.
La til lenke til nettsendinga. attach. |
|
Back to top |
|
 |
fredrikf Junior
|
Posted: 06.05.2008 20:19 Post subject: |
|
|
De har ikke redigert skikkelig enda(?), iallefall bakrommet starter ca 2:30 ut i den linken. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 06.05.2008 20:22 Post subject: |
|
|
Det snakket ikke akkurat så veldig mye om Rosenborg. Det meste var om Drillo og Hareide og landslaget. Når det gjelder Rosenborg kom det egentlig ikke fram noe som var så veldig intressant. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 06.05.2008 20:39 Post subject: |
|
|
Må si at fokuset på Rosenborg er skuffende dårlig i år, hvorfor er det sånn? Er det fordi det allerede er planlagt trenerbytte eller er det fordi vi begynner å bli mindre interessante?
TV2s sportstabloid nevner ikke krisen med et ord engang, men LSK og Martin Andresen sitt kuk prat bruker de masse tid på. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 06.05.2008 20:43 Post subject: |
|
|
Er da bare bra for klubben, spillerne og de øvrige ansatte at det ikke er full krisestorm. Det har nok mest med Hamren å gjøre, er ingen vits for media å kreve Henriksens hode på et fat, han er jo ferdig om 3 uker uansett. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 06.05.2008 20:44 Post subject: |
|
|
Pressen sin evig jakt på blod holder oss utenfor fokus. I øyeblikket er det blodet til Nordlie eller Fjørtoft pressen jakter etter. Hos oss har vi et trenerbytte på vent og en sportsdirektør som er sjukemeldt. Det er ingen spesifikke det kan kritisere hos oss, men hvis Hamrèn ikke presterer tidlig nok kan blodtørsten fort komme til Lerkendal igjen og fremst i korpset står vel sansynligvis adressa og TV2. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 06.05.2008 20:46 Post subject: |
|
|
Også Stavrum kommer med dette tullet om at Rosenborg er "skånet for kritikk i media". For et pissprat. Media (og vi her på rbkweb) har jo klaga over Rosenborgs manglende angrepsspill i årevis, det er jo gammelt nytt. Hadde jo vært direkte latterlig om media skulle kjørt den gamle plata år etter år. Rosenborg er et drittlag akkurat som alle andre drittlagene i TL og har like mye rett til å forsvare seg til poeng som alle andre. Vi som er RBK-supportere ønsker selvfølgelig at RBK skal spille offensiv fotball, men jeg skjønner ikke hvorfor riksmedia har noen rett til å kreve mer offensiv fotball av Rosenborg enn de andre drittlagene. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 06.05.2008 20:51 Post subject: |
|
|
Henning da, det er skyhøye forventninger til rbk hvert år fordi klubben har vært ledende i Norge i veldig mange år. Nå ligger vi nest sist og spiller forferdelig fotball. Det sier seg selv at Media hadde angrepet klubben brutalt hvis det hadde vært noen å angripe. Å selvsagt kreves det mer av rbk enn av de fleste andre, vi har alltid hatt en ledende posisjon med mengder mer cash, noe vi for så vidt fortsatt har Ihvertfall budsjettet vårt.
Vi er absolutt ikke skånet, det er bare ingen å angripe akkurat nå, men det kommer.
Å til punktet ditt om manglende angrepsfotball, det har aldri blitt spillt dårligere fotball av rbk før enn det gjøres idag. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 06.05.2008 20:56 Post subject: |
|
|
Joda, jeg skjønner jo det, men Rosenborg har vært nedadgående i årevis og media har brukt masse spalteplass på nedgangen. Det er gammelt nytt. Storhetstida er over for denne gang og da er det ingen grunn til at det skal være en standard for oss og en annen standard for de andre. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 06.05.2008 21:12 Post subject: |
|
|
Resurssene vi har tilgjenlig og "bruker" gjør at det vil bli stillt forventninger til hvordan vi spiller og hvilke resultater vi klarer å skape.
Store resursser er også grunnen til at stilles store forventningene til f.eks Brann, Viking Lillestrøm og Vålerenga. Jeg synes vi skal ha høye forventninger og ambisjoner iforhold til hvordan vi ønsker å fremstå i tippeligaen og hvilke resultater som er akseptable. |
|
Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 06.05.2008 21:47 Post subject: |
|
|
Det har da blitt spilt mye elendig fotball av Rosenborg de siste årene. Forskjellen er at den elendige fotballen ble spilt av en gjeng gamliser over the top for et par år siden, mens nå spilles den av et temmelig ungt lag med et bra potensiale som de ikke får ut. Foretrekker det siste. Kjempekrise? Nei. Kjedelig? Ja.
Håper forresten rbktv lager saker med titler som "Dette går aldri bra", "Stø kurs mot nedrykk" og "Vi kommer aldri til å score igjen" fremover. Hver gang de lager en sak ut av noe, f.eks at Rosenborg scorer i hver kamp, at de bøtter inn mål på trening eller at forsvarsspillet er helt konge på neste trening, ser vi at det motsatte skjer i kamp. |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 06.05.2008 22:42 Post subject: rbk 2008 |
|
|
jarstein
stoor stadsgaard lago miller/nordvik
demidov
sapara skjelbred/ tettey traore
iversen/kone/pelu aas
ungt og lovende,her kan man vri og vrenge på formasjonen etter formen til spillerne og motstanderen.Med feks.Savolainen,Konan,Jamtfall iform kan vi også benytte innbytere som kan gjøre ting når motstanderne er slitne.
Som dere ser setter jeg aas som eneste bankers foran,men kanskje noen 30-45 minutters innhopp er ok i noen kamper til å begynne med. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 06.05.2008 22:55 Post subject: rbk 2008 |
|
|
Glemte å si at når noen er ute over flere kamper pga.skade skal de spille på 2.laget med pulsklokke,dominere og blø for drakta før de er med på førstelaget igjen.Alt annet er et hån for de antatt nest beste og virker demoraliserende. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.05.2008 16:29 Post subject: |
|
|
Den siste tiden har debatten rast i Trondheim om hvorvidt Rosenborg bør spille 4-4-2 eller beholder Eggens suksessformel 4-3-3. Formasjonsdebatten mener Bjørn Hansen er en avsporing. Det som bør diskuteres er spillestilen, fastslår han, og ramser opp en rekke vurderinger som bør ligge til grunn for RBKs framtidskurs:
* Soneforsvar eller markeringsforsvar?
* Skal man spille ballbesittende eller søke tidlige gjennombrudd?
* Skal man spille på fot eller på medløp?
* Hvordan ønsker man å skape overtall?
* Hvordan ønsker man å vende spillet?
- Både Nils og Egil var tilhengere av soneforsvar, gjennombruddshissighet og spill i rom, selv om de hadde litt ulik oppfatning av spill i rom. Jeg sier ikke at det de sto for nødvendigvis er det beste i dag. Det er ikke sikkert alt var bedre før. Men jeg mener man må gjøre valg, og at en grundig evaluering bør ligge til grunn, sier Hansen.
Les mer: - Ingen debatt i RBK
- Det har vært en evalueringsprosess hele veien. Og det har aktualisert seg i takt med at suksessen er blitt fraværende, poengterer en oppgitt Bratseth, og fortsetter:
- Det Bjørn egentlig sier nå, er at vi ikke vet hva som gjorde oss gode. Det er en merkelig uttalelse. For vi vet utmerket godt hva som gjorde oss gode. Men det betyr ikke at vi har vært flinke nok til å ta vare på det. Jeg erkjenner ar vi ikke har klart å videreføre det godt nok.
Les mer: Bratseth: - Fullstendig uenig |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 07.05.2008 16:34 Post subject: |
|
|
Her må jeg si meg enig med Bratseth. Man er nok klar over hva som var suksessoppskriften, men har ikke evnet å videreføre det. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 07.05.2008 16:44 Post subject: |
|
|
For en gang skyld er jeg meget enig med Bjørn Hansen for vi virker planløse i alt vi foretar oss. Jeg er heller ikke så veldig sikker på at de på Brakka vet hva som gjorde oss gode. For hvis det visste det hvordan i huleste har det klart å gjøre neste alt feil?
Det enkleste svaret er selvsagt Nils Arne Eggen , og det er et korrekt svar det var hans idèr som ble utført og det var en god plan. Hva er planen for Rosenborg nå? En hører om store ambisjoner ,men svært lite om hvordan en skal nå dem. En skal ihvertfall ta til etterretning det Hansen har sagt og ikke avfeie det som tøv slik som Bratseth prøver å gjøre. Forhåpentligvis har Hamrèn en plan og brakka lar han utføre den. Hvis han ikke får anledning til å utføre sin plan og blir motarbeidet av brakka ser jeg ikke lyst på framtiden for Rosenborg.
Last edited by Keenoir on 07.05.2008 16:46; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 07.05.2008 16:46 Post subject: |
|
|
Ånei, "Fullt trøkk på feltet" er rbktv`s siste stunt. Da vet vi alle hva som kommer mot Tynset. |
|
Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 07.05.2008 16:58 Post subject: |
|
|
Passe lei disse propaganda snuttene jeg og. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 07.05.2008 17:02 Post subject: |
|
|
Det verste er jo at det faktisk så ut som en kvalitativt dårlig økt også. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 07.05.2008 17:51 Post subject: |
|
|
Synes det er artig å se disse treningsklippene, jeg, men som bommel sier, var det svært dårlig kvalitet på økta der. Det var faktisk skremmende tafatt. Hvis treningene er på dette nivået, så er det ingen overraskelse at det går så dårlig i serien. Jeg biter meg også merke i at vi alltid får se klipp av spill på liten bane. Nå har jeg ikke vært på trening på ei stund, men spilles det nesten kun på liten bane nå for tida? Hvordan skal vi da bli bedre samhandlingsmessig? Dette har jo nesten ingenting med innarbeidelse av faste og samtidige bevegelser å gjøre.
Bestemann var forresten Jørn Jamtfall.
En ting til: Hva slags øvelser brukte Eggen oftest for å terpe inn samhandling i sin tid? Er disse lagt på hylla? |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 07.05.2008 18:03 Post subject: |
|
|
Bet meg også i merke at J.Jamtfall var den soleklare eneren utpå der =) Forsåvidt artig å se klipp fra trening, men som Attach sier, det er da bare småbanespill.
Det er greit å ha noen av de øktene i løpet av uka for å få intensitet, mann mot mann situasjoner og avslutninger. Men allikevel ville jeg satt pris på at det i hvertfall kunne blitt vist noen tegn på at man faktisk forsøker å få i gang litt samhandling på større bane..
"Innsats, innsats, innsats" fra sidelinjen holder ikke evig.
-Eggen var i hvertfall en jævel på å avbryte spillet, gå bort til de gjeldende spillerne, og fortelle de i klare ordelag at slik og slik skulle man gjøre i de gjeldende situasjonene. Dette var vel mest gjeldende i storbanespill. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 07.05.2008 18:10 Post subject: |
|
|
Hamrén har virkelig en gedigen jobb foran seg. Dette var virkelig dårlige greier. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 07.05.2008 18:21 Post subject: |
|
|
attach wrote: |
En ting til: Hva slags øvelser brukte Eggen oftest for å terpe inn samhandling i sin tid? Er disse lagt på hylla? |
Ikke umulig:
«Jeg har vært på Lerkendal i år og ble overrasket over folk i miljøet som mente Nils Arne hadde gått ut på dato,» skriver Egil Olsen i en av de mindre diskuterte delene av bloggen som startet debatten om spillestil i norsk toppfotball. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 08.05.2008 15:58 Post subject: |
|
|
Når en snakker om å ville være her, fremstår Traore som en som er glad for å være i Rosenborg og for det mulighetene det gir han. Han skrev under ny kontrakt tiltross for at han er minst like talentfull som Skjelbred og sikkert kunne hatt mange intresserte beilere ifra andre klubber.
Han har hele veien forbedret spillet sitt her og har også utalt at kan tenke seg å være her selv om Kone og Konan drar. Han har heller ikke snakket så veldig høyt om å komme seg fortest mulig ut, men ilikhet med Skjelbred har han ikke lagt skjul på at en karriere i en større europeisk liga kan friste. Ser ikke at Tettey og Skjelbred har vist en større lojalitet eller ukuelig vilje til å snu motgang.
Last edited by Keenoir on 08.05.2008 16:23; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
|