English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2008
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 55, 56, 57 ... 80, 81, 82  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 06.05.2008 14:57    Post subject: Reply with quote

Det forumet her har tatt en syk vending de siste ukene! MÃ¥ jo bare anta det er fordi folk har panikk

Edit: Men jeg ser jo at mine egne innlegg også er preget av panikk og frustrasjon Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran

PostPosted: 06.05.2008 15:03    Post subject: Reply with quote

Det er vanskelig å huske detaljert fra kamp til kamp, men jeg mener bestemt at Tettey sjeldnere skyter langt utenfor mål nå enn tidligere. Dessverre skyter han også mindre enn han burde, antagelig fordi han er redd for å feile.

For å ta siste kamp mot Stabæk skjøt Sapara et skudd som nesten gikk til innkast og skjøt godt utenfor fra god posisjon litt ut på kanten. Traore hadde også et håpløst skudd helt i begynnelsen av kampen. Tettey hadde to skudd, som ikke var noen innertiere men helt greie forsøk. Skjelbred og Demidov hadde også hvert sitt ok forsøk.

Hadde Tettey hatt de samme avslutningene som Sapara sist kamp, ville det kommet minst fem kommentarer her inne med ønske om at Tettey skal slutte å skyte.

Jeg syns helt ærlig at presisjonen hos Tettey ikke er noe verre enn de fleste andre, og at han samtidig har et skummelt hardt skudd når han først treffer godt. Det er resultatet som teller, og ikke måten du står på når du fyrer av skuddet.

Tettey hadde også et bra forsøk tidlig i kampen mot (... har glemt i farten...) da han fikk ballen fra Demidov. Den var ikke mange centimeterne å gå inn helt opp i hjørnet, og der siktet han. Allikevel mente kommentatorene Alsaker og Semb at det var en dårlig avslutning.

Det er mye forutinntatthet i fotball, noe jeg mener Tettey er et spesielt godt bevis på.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 06.05.2008 15:05    Post subject: Reply with quote

Brady, selv for meg. Blir denne diskusjonen så håpløs at jeg ikke gidder.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 06.05.2008 15:07    Post subject: Reply with quote

Får kanskje begynne å telle gode og dårlige skuddforsøk i kampene fremover.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 06.05.2008 15:11    Post subject: Reply with quote

Men avslutningen mot enga? der han sikter på hjørnet, går jo ballen en halv meter utenfor, i tillegg så er vel det "skuddet" øangt mer en pasning...? Lite krtaft og innsiden av foten med fantastisk god tid på seg, fulllstendig upresset i god posisjon.
Det er ingen tvil om at Sapara sine 2 skudd nå var elendige, men her må vi ta i betraktning at det er en fullstendig formløs spiller som blir kasta på banen sammen med en fullstendig formløs Iversen fordi Media har fortalt Henriksen at de to er nøkkelen til suksess. Jeg er ikke det minste overrasket over elendig innsats. Men Tettey har et stort problem med presisjonen på skuddene sine, selv om jeg er enig i at det har blitt noe bedre. Det ser ut til at han trener på dette og man kan ikke forvente mer. Om et par år er nok skuddfoten til Tettey drastisk bedre, jeg gleder meg.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 06.05.2008 15:13    Post subject: Reply with quote

For å ta Sapara, så var 2 av hans mål i fjorårets Tippeliga skudd fra 16 meter og utover. Det ene var mot Aalesund der han skjøt kontrollert nede i hjørnet, og det andre var mot Lyn da han satte inn en retur fra ca. 20 meter. Tettey hadde vel 2 perler i fjor, og disse var langt finere enn Saparas 2 spillemål som kan betegnes som skudd/langskudd. Jeg sier fortsatt ikke at Tettey har bedre skudd enn Sapi, men Sapis skuddfot er rimelig oppskrytt spør du meg.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 06.05.2008 15:13    Post subject: Reply with quote

Det at media og også trenerne fremhever Sapara og Iversen som nesten det eneste saliggjørende for at vi skal starte å vinne fotballkamper, tror jeg virker alt annet enn positivt inn på resten av mannskapet.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 06.05.2008 15:14    Post subject: Reply with quote

Nå må vi jo også ta med Saparas innsideskudd på Tetteys innlegg mot Stabæk, hvis vi virkelig skal gå denne veien.
Det var en klasseavslutning som jeg tviler på at så mange andre hadde klart på rosenborg. Ballen kommer tross alt skrått bakover mot Sapara som ikke har noe annet alternativ enn å prøve den vanskelige avslutningen mot lengste hjørne mens ballen er i hoftehøyde.

Sapara har bedre følelse og presisjon enn Tettey, det går det ikke an å diskutere engang. Men han er ikke like god i friskudd som han er på frispark. Tettey har hatt et par perler, skudd som fyker i nettmaskene. Men dette er mer tilfeldigheter enn det er dyktighet. Tettey skyter jo også langt mer fra gode posisjoner enn Sapara grunnet løpene han tar inn mot 16-meteren.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 06.05.2008 15:18    Post subject: Reply with quote

Det går jo ikke an å si at skuddforsøket mot Vålerenga var bra heller. Han hadde allverdens av tid, og kunne jo også tatt den med høyre. Men det han fikk ut av det var en halvslapp avslutning i utenfor høyre hjørne. Ikke fanden om han siktet dit. Alt i alt var det en dårlig utnyttelse av sjansen.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 06.05.2008 15:29    Post subject: Reply with quote

Tror dette er 4. eller 5. gangen vi har en "har Tettey en god skuddfot?"-diskusjon som går over flere sider. Fascinerende hvor opptatt man er av det spørsmålet. Hører forøvrig hjemme i Tettey-tråden.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 06.05.2008 15:33    Post subject: Reply with quote

Fascinerende at det i det hele tatt er noe å diskutere...
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 06.05.2008 15:56    Post subject: Reply with quote

Derfor er RBK i gjørma - Dagbladet papirutgave, 3. mai 2008

Rosenborgs mål er å være blant de 30 beste klubbene i Europa. I morgen møter Tippeliga-middelmådigheten RBK tabelleder Stabæk. Dagbladet har snakket med et tosifret antall Rosenborg-venner. Her peker noen av dem på 21 grunner til klubbens nedtur.

1. Tok for lett på Eggens avgang Klubben forberedte seg ikke godt nok på Nils Arne Eggen ble pensjonist.

- Nedturen begynte med at Nils Arne forsvant. Noen sov i timen da, og forsto ikke hvor viktig han hadde vært, sier midtbanelegende Bent Skammelsrud.

- I ettertid kan vi fastslå at vi ikke var mentalt forberedt på dette. Vi framsto ikke som en klar og tydelig ledelse, forteller tidligere styreleder Ove Snuruås.

2. Feil trenere er blitt ansatt Ola By Rise, Per Joar Hansen, Per-Mathias Høgmo og Knut Tørum: Rosenborg burde vite best av alle hva de sto for. Ingen leverte som forventet, og alle var ute i løpet av et år.

- Alle vet hva som gjelder i Rosenborg, det er å vinne serien. Når det ikke skjer, har du ikke levert som trener, sier Mini Jakobsen.

3. Direktørene freder seg selv Et ubehagelig punkt: Nils Skutle og Rune Bratseth har gjort mye bra for RBK. Men de siste åra har flere sett seg lei på måten de utøver makta på. Styreleder Terje Svendsen har også mange kritikere. Trioen sitter med et stort ansvar for spesielt treneransettelsene, og tross mange og kraftige riper i lakken blir de sittende på sine poster.

- Spørsmålet er om dem som ansetter trenerne, og gjør feil etter feil etter feil, bør se på sin rolle, sier Mini.

4. Kritikkverdig personalbehandling Det har vært flere sykemeldinger og oppsigelser enn trofeer i klubben etter at Eggen ga seg. Tidligere kaptein Karl-Petter Løken sier ledelsen i klubben ikke har grepet inn i tide. - Det har vært for kortsiktig, og det har vært for utydelig. Når det har vært konflikter og problemer har styret vært for usynlig. Nå går det for lang tid og ender med at noen må gå, eller med en sykemelding. Jeg synes ledelsen gjorde en veldig dårlig jobb i fjor, da det var tydelig at samarbeidet ikke fungerte mellom Knut Torbjørn Eggen som sportsdirektør og Knut Tørum som trener. Det var en uholdbar situasjon, sier Løken.

5. Folk samarbeider for dårlig Klubben har tatt stadig færre poeng - og det har satt hele organisasjonen på en alvorlig prøve. Som den ikke har bestått, ifølge mange.

- Når det butter imot blir det mye mer rivning i organisasjonen enn når alt går medstrøms. Vi ble mindre flinke til å jobbe for hverandre. Da blir det ei stor utfordring å lykkes. Hvis jeg visste det jeg vet nå, skulle jeg tatt mer tak i det utviklingsarbeidet. Det er absolutt grunn til å være ydmyk på dette. Man må inderlig unne sin kollega å lykkes. Det var nok mye lettere å tenke sånn da vi lyktes, men det er minst like viktig i dag, sier Ove Snuruås.

6. Klubben har ikke taklet veksten Klubben har est ut i alle retninger de siste åra, i prosessen med å etablere RBK som kommersiell merkevare i tillegg til fotballag.

- De er i hvert fall 50 flere ansatte nå, og det vil være naturlig at det er vanskelig å etterleve idealene når klubben er blitt så mye større, sier Skammelsrud.

7. Savnet etter en tydelig sjef I tida etter Eggen og Hareide har det vært vanskelig å se hvem som har vært Sjefen med stor S - ikke minst for spillerne. - RBK ble bortskjemt med Nils Arne. Han var så tydelig, han tok tak i alt og bemerket seg hele tida. Klubben bør ikke bli avhengig av én person, men skal de komme tilbake og spille morsom fotball slik som før, så trengs det en tydelig, litt fargerik trener. Det er viktig, sier tidligere storscorer Harald Martin Brattbakk.

8. Folkeligheten er borte Før pisket Eggen spillerne Trøndelag rundt på oppvisningskamper, og Brakka var åpen for alle som ville møte idolene. Nå må spillerne piskes inn på Brakka, og klubben oppretter akademier for purunge talenter - noe som irriterer andre fotballag i distrikter.

- Nils Arne var en slitsom oppdrager, men han lærte oss å være folkelige i alt vi gjorde, helt ned til å takke ordentlig for maten. Vi gjør oss større enn vi er. Det er blitt en slags konkurranse om å vise seg fram, om å få bildet sitt i bladet. Faren er at vi glemmer folk på gulvet, sa klubbveteran Christer Basma til A-magasinet gullhøsten 2006.

9. Mangel på ydmykhet Det har vært skrevet og sagt mye om RBK etter at ligagullene ikke lenger kunne plukkes som nypoteter i Orkdal. Men kritikken har ikke alltid blitt mottatt som konstruktiv.

- De rette valgene har ikke blitt tatt på lenge, og ledelsen har gjort feil på feil på feil. Det har åpenbart ikke vært nok kompetanse. Klubben kvalifiserte seg til Champions League de siste to gangene med flaks og heldig trekning. Den suksessen kamuflerte problemene, men det er ingen tegn til sjølkritikk eller evaluering, sier fotballkommentator i Adresseavisen, Kjetil Kroksæter.

10. Språkforvirring skaper splid RBK stiller gjerne med fire-fem forskjellige nasjonaliteter på laget, men få av utlendingene snakker norsk, og noen bare begrenset engelsk.

- Det er klart det er problematisk at spillerne ikke kan snakke sammen. Jeg registrerer at Roy Miller snakker godt norsk etter et par år i Bodø/Glimt, og tror det har vært en for dårlig språkmessig oppfølging i RBK. Det hjelper ikke at grupper ikke snakker samme språk. Særlig etter dårlige resultater kan det bli usikkerhet i gruppa når folk ikke forstår hverandre, sier Mini.

11. Ikke nok rutine Roar Strand vet hva som trengs for å vinne og Steffen Iversen er viktig humørspreder i gruppa, men det er få som står fram og leverer sitt beste når Rosenborg sliter og trenger det som mest.

- Dette virker som en trend som gjelder overalt i Norge: Jo yngre, desto bedre. Det har utbredt seg en holdning om at du ikke trenger å være like god hvis du er ung. I 1997, da jeg kom opp, var det motsatt. En ung spiller måtte prestere over tid og være bedre enn en eldre spiller, sier eks-RBK-er, nå Strømsgodset-strateg, Fredrik Winsnes.

- Nils Arne bygde opp en stamme av kontinuitetsbærere som laget kunne bygges rundt. Denne stammen utviklet seg hele tida, og det varierte hvem som den besto av. Men mange slike forsvant samtidig, mye på grunn av alderen. Det måtte også få en sportslig konsekvens, påpeker tidligere styreleder Ove Snuruås.

- Nå bør ungguttene ta mer ansvar. De har ikke vist seg over tid når det blåser, sier Skammelsrud.

12. Spillere får ikke tid i rollene Alexander Tettey, Marek Sapara og Per Ciljan Skjelbred prøves stadig i forskjellige posisjoner i jakten på noen som kan fylle Skammelsrud-rollen, Berg-rollen eller Strand-rollen. Skammelsrud mener spillerne i større grad må få lov til å være seg sjøl.

- Spillerne må få utnytte sine styrker og skape sine egne roller, sier ekskapteinen.

13. Spillerne kjenner hverandre for dårlig Christer Basma og Roar Strand kunne finne hverandre i blinde, mens Skammelsrud slo igjennom Mini uten å nøle på den andre sida. De såkalte «relasjonelle ferdighetene» er mye mindre synlig i dag.

- Det er bare å se på lagbildet fra 2005 og i dag. Det er altfor store utskiftninger både på spiller- og trenersida. Da får ikke spillerne tid til å etablere relasjonelle ferdigheter - altså samspill og kjennskap til hverandre, sier Brattbakk.

14. For lite klubbfølelse i laget Antall utlendinger har økt i klubben, men de legger ikke skjul på at de helst vil spille andre steder.

- Det er ei utfordring å få spillere til å ha klubbfølelse hvis de er der bare noen få sesonger, sier Harald Brattbakk.

15. For mange feilkjøp Det har vært mange innkjøp de siste åra, og de fleste har skuffet stort. Thorstein Helstad og Jan Gunnar Solli ble vraket, men er i Brann blitt to av Tippeligaens største profiler - og brakt gull til byen.

- De har kjøpt feil, uavhengig av navn. Det er blitt mange spillere som ikke passer inn i rollene som er inngrodd i klubben, sier Mini.

- Det er ikke lett å se sånt, men de må hele tida jakte på spillere som har klubben RBK under huden. De nye må for eksempel vite fra dag 1 at spillet skal foregå hurtig i lengderetning, sier Harald Brattbakk.

16. Ambisjonsnivået er for høyt Rosenborg har som mål å være blant de 30 beste i Europa.

- Det virker som om Rosenborg har satt seg et litt urealistisk ambisjonsnivå. RBK har aldri vært blant de 30 beste i Europa. Selv da Rosenborg nådde kvartfinalen i Champions League var de ikke det. RBK på sitt beste ville aldri kommet på øvre halvdel i de største ligaene. Målsettingen virker som en klamp om foten. Snarere en pisk enn ei gulrot, tror Winsnes.

17. Manglende kjøp i fjor sommer Klubben slet i serien, men kvalifiserte seg for Champions League.

- At Rosenborg ikke styrket laget i overgangsvinduet i fjor sommer er for meg en gåte. Da var det klart at de ville møte Chelsea, Valencia og Schalke. Det burde de utnyttet, sier Bent Skammelsrud.

18. Ventet for lenge på Trond Sollied Siden Åge Hareide ga seg har Trond Sollied vært RBKs drømmetrener. Flere ganger har klubben kontaktet Sollied for å overtale ham.

- Det har vært forventninger om at han skulle komme inn som en sterk mann, men klubben har blitt litt handlingslammet i ventinga på en frelser, sier Kroksæter.

19. Eggens kompetanse er blitt utnyttet feil Nils Arne Eggen er blitt hentet inn flere ganger når krisen har vært et faktum, men han har ikke fått en definert plass i klubben.

- Han blir nesten hengt ut nå, hvis han sier noe, og nå er det nesten som han er redd for å blande seg. Jeg vet at han aldri har gjort noe av annet enn et ønske om å gjøre det beste for klubben, sier Skammelsrud.

20. Tilpasser seg en trener som ikke er der Trenerduoen Trond Henriksen og Erik Hoftun prater mye med den kommende treneren Erik Hamrén.

- Jeg håper det ikke stemmer at de nå spiller 4-4-2 fordi Erik Hamrén ønsker det. Trenerne som er der nå må selv prege laget. Det er de som kan påvirke treningene og miljøet direkte, ikke han som tar over om to måneder. Er dette tilfelle, så er de litt ute og kjører, sier Winsnes.

21. Tøffere motstand hjemme Økonomien er blitt bedre, profesjonalismen har økt og optimismen er større i de andre, norske klubbene enn da RBK var suverene.

- RBK har fått en del motstandere som ikke var der før. En interesse som ikke var der før. En har bygget opp patriotiske kulturer både i LSK, Brann, Vålerenga og Viking. Tidligere håpet folk at RBK skulle gjøre det bra i Champions League. Det gjør de ikke lenger, sier Winsnes.

Hva er status i RBK nå? - Dagbladet papirutgave, 3. mai 2008

Tidligere styreleder Ove Snuruås:
- Mange av de samme flinke folkene er i klubben i dag som tidligere. De vet alt om hvordan de skal oppnå suksess. Klarer de å holde seg til én fastlagt strategi over tid, så vil de klare å gjenreise RBK. De har fått det til før.

Tidligere spiss Harald Martin Brattbakk:
- Når de er nede i dumpa, så er det kanskje ikke så lett å se at spillerne tar et ordentlig tak i situasjonen. Men det vet jeg at de gjør - de jobber steinhardt. Jeg tror det har vært riktig av RBK å jobbe mest med å konsolidere stillinga, selv om grepene nok kan diskuteres.

Tidligere trener Nils Arne Eggen:
- I 1997 vant vi med 15 poeng, eller 12 eller noe sånt (11, jour. anm.). Da hadde vi også fire poeng (seks, jour. anm.) etter fem runder. De viktigste kampene er de du ikke har spilt, pleier jeg å si. De har jo spilt med 10 mann i to kamper, og likevel fikk de poeng mot VIF.

Adressa- kommentator Kjetil Kroksæter:
- De har vært veldig flinke på noen områder, men det ser dessverre ut til at det sportslige har blitt nedprioritert. Håpet nå er at Erik Hamrén kan komme inn og få lov til å ta de grep som trengs.

Tidligere midtbane- spiller Fredrik Winsnes:
- Det høres ut som det er full krise. Og at det er «nattfarta». Det er det ikke. Rosenborg har fått en del motstandere som ikke var der før.
Back to top
Nero
Proff

PostPosted: 06.05.2008 15:58    Post subject: Reply with quote

Quote:
Det står ingen mål på midtbanen, nemlig.

Kongekommentar av Ivers!

Jeg generelt enig i at det bør skytes mer. Men når det er sagt, så er det verste jeg vet er når potensielt gode angrep blir ødelagt av en idiot som skyter ballen på tribunen, istedenfor å velge en løsning (pasning på løp, innlegg, pasning til bedre plassert medspiller) som det er mye større sjanse for at det kommer noe ut av. Det jeg mener er at det er en rett tid og et rett sted for skudd på mål. Den mannen som skyter mest langskudd i de riktige situasjonene er Strand. Han har en bra taktisk forståelse, og plasserer seg ofte i rett rom der det blir skuddmulighet. Dessverre treffer han ikke like godt nå som før. Andre spillere derimot skyter ofte i feil situasjoner, og jeg klager ofte over at det ikke er RBK-spillere i de rommene der ballen kommer (ofte etter en halvklarering i rommet mellom motstanderens forsvar og midtbane).

Derimot skal en skyte oftere på 16-meter. Har ikke sett mange kamper i år, så vet ikke hvor mye det syndes der.

Når så mange skryter av Jo Sondre Aas, så håper jeg han blir brukt snart. Jeg har ikke sett ham ordentlig i aksjon. Ivers har jo selvfølgelig rett i at RBK er for redd for å bruke egne talenter. Men som Joko sier, det er viktig å ha en balanse mellom erfarne "menn" og unge spillere. Vi kan ikke forvente at et lag av bare unge spillere skal greie brasene for oss, når de ikke har rollemodeller som kan gå foran med gode eksempler. Nå har vi selvfølgelig noen, men for få og for gamle.

Brady wrote:
Det at media og også trenerne fremhever Sapara og Iversen som nesten det eneste saliggjørende for at vi skal starte å vinne fotballkamper, tror jeg virker alt annet enn positivt inn på resten av mannskapet.

Det er ikke annet enn nøktern realisme fra media dette. Rosenborgs trenere må derimot evne å se flere muligheter.
Back to top
vegviks
Veteran

PostPosted: 06.05.2008 16:03    Post subject: Reply with quote

Tror nok resten av spillerne anser seg selv som relativt viktige også, selv om det ikke bestandig høres slik ut på TV2, VG og Dagbladet. Da skulle jo forresten Brann ha blitt slått konkurs i år, og Andresens menn (tidligere Våelrengen) allerede fått gullet i februar.
Nero
Proff

PostPosted: 06.05.2008 16:14    Post subject: Reply with quote

Mye bra i artikkelen som attach la ut. Mange punkter som har vært mye diskutert i forumet.

Jeg er ikke enig i alt Winsnes sa, dog. F.eks. jeg mener bestemt at Rosenborg kunne havnet på øvre halvdel i en av toppligaene i de årene vi var best. Blant Europas 30. beste lag refererer jo forøvrig til UEFA-rankingen, og det er et realistisk mål.

Vegviks: spillerne skal jo drite i hva media mener.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 06.05.2008 16:20    Post subject: Reply with quote

...og det året vi kom til kvartfinale i CL var vi jo faktisk blandt europas 30 beste, og vel så det, i det minste i praksis der og da.
kristobal
Legende

PostPosted: 06.05.2008 16:37    Post subject: Reply with quote

Veldig vanskelig å si hva topp 30 i Europa innebærer da egentlig. Med tanke på at flere lag enn de som kvalifiserer seg til mesterligaen fra de store landene er bedre enn RBK så må vel klubben i hvert fall være i åttedels- eller kvartfinale i mesterligaen i et par-tre sesonger på rad før man kan dra en slik konklusjon.

Hypotetisk var RBK inne blant topp 30 i fjor høst, da klubben var en av 32 klubber i mesterligaen, og sågar bare hadde 21 klubber som gjorde det bedre i gruppespillet...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Keenoir
Legende

PostPosted: 06.05.2008 16:39    Post subject: Reply with quote

Jeg tror en del av problemet som har vært er at en hele veien har kikket bakover på hva som har vært og prøvd å kopiere det istendenfor å se hva en kan få til fremtiden. Nils Arne Eggen f.eks fornyet laget kontinuerlig og spillemønster var fast ,men det var likevel påvirket av hvilke spillertyper en hadde tilgjenglig.

Nå prøver en å presse spillerne inn roller/oppgaver som ikke passer deres kompetanse noe som også ble poengtert fra Bent Skammelsrud. Det er også derfor det er viktig at vi får en trener som ikke har bakgrunn fra Rosenborg og Nils Arne Eggen. Vi trenger en person som kan se på spillerne med objektive øyne og kan plassere dem i et system som er tilpasset deres ferdigheter.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 06.05.2008 17:21    Post subject: Reply with quote

Underholdene og offensiv?

http://www.tv2.no/communi...le6895.ece
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 06.05.2008 17:27    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Veldig vanskelig å si hva topp 30 i Europa innebærer da egentlig. Med tanke på at flere lag enn de som kvalifiserer seg til mesterligaen fra de store landene er bedre enn RBK så må vel klubben i hvert fall være i åttedels- eller kvartfinale i mesterligaen i et par-tre sesonger på rad før man kan dra en slik konklusjon.

Hypotetisk var RBK inne blant topp 30 i fjor høst, da klubben var en av 32 klubber i mesterligaen, og sågar bare hadde 21 klubber som gjorde det bedre i gruppespillet...

Målet om topp 30 i europa handler vel om topp 30 på UEFAs ranking rett og slett...
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 06.05.2008 17:29    Post subject: Reply with quote

Quote:
Spørsmålet er, hva med alle de andre. Alle de andre som solte seg i glansen da det gikk som best. Hvor er de blitt av? Er Brakka tømt?

Dette er jo et av de store problemene med RBK de siste årene. Den sportslige og administrative ledelsen har kanskje aldri vært noe spesielt flinke og med høyt kompetansenivå, de fløt på Eggen og spillerne.
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 06.05.2008 17:30    Post subject: Reply with quote

Artig at en så forferdelig fyr kan skrive så mye fornuftig. Leste også bloggen om Stabæk, og også der var det mye bra.
Back to top
quarterback
Rutinert

PostPosted: 06.05.2008 17:54    Post subject: Reply with quote

Helt enig med Stavrum! Han har hvertfall fått med seg noe av det som skjer på matta.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 06.05.2008 18:29    Post subject: Reply with quote

NÃ¥r man tenker godt over det, hva har egentlig Rune Bratseth og Nils Skutle gjort bra for RBK?
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 06.05.2008 18:29    Post subject: Reply with quote

quarterback wrote:
Helt enig med Stavrum! Han har hvertfall fått med seg noe av det som skjer på matta.

Verden snus på hodet.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 55, 56, 57 ... 80, 81, 82  Next
Page 56 of 82

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb