| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Lavik Proff

|
Posted: 04.05.2008 20:58 Post subject: |
|
|
Fy faen er mai månde ferdig snart?! Jeg er så sykt lei Trond Henriksen sitt håp på spillere som ikke presterer noen ting. Må være lov å gjøre bytter i en kamp hvor man blir så eid.
Sette Ciljan på vingen var for øvrig et geni trekk. Han hadde mange viktige involveringer...
Min Børs:
Jarstein - 6
Stoor - 3
Lago - 5
Stadsgaard - 4
Traore - 4
Tettey - 4
Demidov - 6
Sapara - 4
Storflor - 3
Iversen - 2
Ciljan - 2 _________________ "Gir meg ikke i en diskusjon selv om jeg har tapt"
Terje Ã… |
|
| Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 04.05.2008 20:58 Post subject: |
|
|
| skal vi hente tom nordli nå, eller skal vi vente til det gjenstår seks serierunder?! |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 04.05.2008 20:59 Post subject: |
|
|
Det kan ikke være spesielt givende for selvtilliten til de som sitter på benken at selv om hvor dårlig vi spiller og enkeltspillere er, så er det kun Storflor og Konan som blir vurdert som bra nok til å byttes inn.
Iversen hadde knapt nok en vellykket involvering i dag, og Sapara mislyktes med nesten alle pasningene sine. Til og med cornerne hans var håpløse.
Jeg så Glimt spille tidligere i kveld, og det var merkelig å se på at de faktisk fikk til å spille slik RBK gjorde under NAE, med god bruk av vingene. Der var det hele tiden en plan over spillet og pasningsalternativer fremover på banen. RBK anno 4. mai 2008 virker som om ikke har noen offensiv plan i det hele tatt. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 04.05.2008 21:00 Post subject: |
|
|
Veldig enig med børsen din Lavik, jeg ville kanskje byttet Sapara sin firer til Stoor, og omvendt.
Det er ufattelig at hver eneste debattant innpå her klarer å se at Ciljan ikke må spille kant, men Henriksen fatter det ikke.. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 04.05.2008 21:00 Post subject: |
|
|
En bør vurdere å sparke Henriksen nå før han greier å ødlegge noe mer. La Knut Torbjørn Eggen eller noen andre lede laget den siste måneden. En trener som lar pålen spille 90 minutter og samtidig en grumsomt dårlig Sapara spille 90 minutter. Itilegg misbruker han Skjelbred som ving,
Henriksen er en like dårlig trener som Stig Inge Bjørneby og det sier litt. Det er også svært bekrymingsfullt at spillerne våre tydelig er veldig slitne mot slutten ( vi skulle jo være godt trent ). Nei blir forbanna  |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 04.05.2008 21:01 Post subject: |
|
|
Det værste er at trenerteamet ikke har peiling på hva som er galt...
Etter kampen mot Tromsø:
Journalist: Hvorfor tapere dere mot Tromsø?
Hoftun: Jeg vet rett og slett ikke
Etter i dag:
Journalist: Hva er galt med Rosenborg?
Henriksen: Vi mangler konsentrasjon på målet
SÃ¥ intetsigende og bleke svar viser tydelig hvorfor vi er der vi er... |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 04.05.2008 21:02 Post subject: |
|
|
| Det som også må nevnes, er at det ved en god del anledninger kommer løp på kant (som med letthet kunne skapt gode innlegg fra linja) som ikke blir benyttet. Jeg savner at akkurat det skal være prentet inn i hodene på spillerne. Du spiller ikke inn mot midten når en medspiller kommer i god posisjon til å skape overtall og innleggsmulighet. |
|
| Back to top |
|
 |
O-Rex Veteran

Joined: 30 Aug 2005 Posts: 2156 Location: Oslo, 54 mil fra Mekka
|
Posted: 04.05.2008 21:02 Post subject: |
|
|
Jeg er målløs. Jeg er ganske sikker på at Henriksen i pausen sa: -no guta, formasjonsendringa va bra, vi e tebake! I bussen til flyplassen sitter han og peller buser og lurer på om han skal bytte tilbake til 442 eller 451 eller 334 eller 343 eller 331111 eller femtre2 eller guds helllige rævpulere. Kanskje med en liten endring i hvor defensivt ankeret skal ligge.
Dette laget er så utrolig tafatt. Jeg synes høyresida vår i første var et symbol på det. Sapara, Ciljan og Stoor står rolig og spiller ball til hverandre uten at noen aner hva de egentlig driver med. _________________ Her burde det stått noe kult. |
|
| Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 04.05.2008 21:03 Post subject: |
|
|
| Syns folk her skal være forsiktige med å kritisere enkeltspillere. Det er tydlig hva som er problemet med rosenborg for tida og det er IKKE spillerne. |
|
| Back to top |
|
 |
KenMan Veteran

|
Posted: 04.05.2008 21:03 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | RBK anno 4. mai 2008 virker som om ikke har noen offensiv plan i det hele tatt. |
Offensiv plan? De har jo ikke en gang et spill som er i nærheten av angrepspill/offensivt spill.
Jaja, tror jeg logger av en stund nå. Jeg legger merke til at nå sitter jeg inne med haugevis av meninger som er så lite konstruktive at de ikke er verdt å legge ut på nett. _________________ "Vi har satt oss i en brukbar posisjon"
- KÃ¥re Ingebrigtsen etter 3-0 seieren borte mot FCSB i Europa League-playoff- |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 04.05.2008 21:04 Post subject: |
|
|
Har lyst til å forsvare Stadsgaard på målet - den lange, presise kom tross alt raskt og uten at noen forventet det. Det som skuffer meg mest i år er hvor forferdelig lite kreative midtbanespillerne våre er. Ja, det er vanskelig med elendig bevegelse, men særlig Sapara og Skjelbred er spillere som jeg forventer at kan skape noe ut av ingenting. Tettey eier forøvrig ikke kreativitet i hele tatt, synes han bør ligge defensivt på midtbanen og evt komme bakfra på en kontring hvis det er naturlig. Dessverre for Tettey synes jeg Demidov er bedre som defensiv midtbanespiller.
Gruer meg allerede til 16.mai - det blir en krig, og i krig mot LSK tror jeg vi kommer til kort. Riseth kommer til å ha det som plommen i egget. |
|
| Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
|
|
| Lurer på om de på benken er for pynt? Både i dag og mot Tromsø er det jo ingen taktiske endringer på slutten. Både Sapare med tosifret antall feilpasninger og Skjelbred som er livredd for og avslutte burde vært tatt av. Nå bør Henriksen takke for seg ellers blir det siste plass før Hamren kommer. Stakkar Savolainen som må sitte på benken og se på dette tragiske laget uten og få sjansen selv. Og hvorfor legger ikke Hauge til noe for byttet på overtid? Blåser jo av 10sek etter bytte er gjort....... |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
|
|
| Wilhelm S Myhr wrote: | | Det som også må nevnes, er at det ved en god del anledninger kommer løp på kant (som med letthet kunne skapt gode innlegg fra linja) som ikke blir benyttet. |
Helt riktig observert, Wilhelm.
Problemet er at ikke trenerne terper inn i hodet på spillerne at slik skal det være. Hvis spillerne ikke får beskjed om at valgene deres er feil, vil de fortsette å gjøre feil valg.
Jeg vet jo ikke at ikke Henriksen gjør dette, men da mener jeg at det ville vært mer synlig ute på banen hvordan vi skal spille offensivt, noe det på langt nær ikke er. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 04.05.2008 21:05 Post subject: |
|
|
Vi er seriens klart dårligste lag til å skape noe fremover. 1 stor sjanse mot Stabæk er f..... meg dårlig. Stabæk er gode ift de andre elendige lagene vi møter, men de imponerer ikke meg. Stabæk er en enkelt lag, men det er trist å se at vi er på et slikt dårlig nivå. Akkurat nå har vi ingenting å gjøre i TL
Det hjelper ikke å komme med at "...men stabæk skapte ikke noe mye heller". Vi holder aldri nullen og har slipt inn mål i 19bortekamper på rad. Det sier sitt!!
Så lenge innkompetansen og innavlet får råd på Lerkendal ser jeg ikke noe bedring. Jeg har trua på Hamrén, men det er grenser for hva dyktige folk kan ta over også.
Dette er så trist at man får lyst til å gråte( eller le). At folk i styre og stell med alle ressurser klare å gjøre en så elendig jobb er for meg helt utrolig. Det kan ikke trenes mye riktig i RBK. Det er bare å se på kampene lager spiller så er det en forklaring i seg selv.
Jeg har vært negativ i lang, lang tid, men jeg håper folk begynner å forstå at det var/er en grunn til dette.
P.S Vi er ikke bedre enn Bryne FK dessverre. |
|
| Back to top |
|
 |
arne ball Junior
|
Posted: 04.05.2008 21:06 Post subject: |
|
|
| Sykt å tenke på at for ett år siden dominerte vi kampene hjemme, men var uheldig og scoret ikke nok mål. Jeg var enig i at Tørum ikke var god nok som hovedtrener, men tror han kunne blitt en mye bedre assistent til Hamren enn Henriksen. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 04.05.2008 21:07 Post subject: |
|
|
| Tommærn wrote: | | Syns folk her skal være forsiktige med å kritisere enkeltspillere. Det er tydlig hva som er problemet med rosenborg for tida og det er IKKE spillerne. |
Man sakl også være meget påpasselig med kun at give trænerteamet skylden. For det er tydeligt at også spillerne har en god del af skylden. Jeg håber Hamrén er tøff nok til at sætte spillere som ikke præsterer/ vil præstere ut af laget. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
|
|
La oss kjøpe Runar Berg  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
|
|
Lad os slippe slike... _________________ Sliter
Medlem nr. 2477
Last edited by Harald on 04.05.2008 21:09; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 04.05.2008 21:08 Post subject: |
|
|
Senador skrev:
| Quote: | | Jeg har vært negativ i lang, lang tid, men jeg håper folk begynner å forstå at det var/er en grunn til dette. |
Nå er du vel ikke den eneste som har vært det. Det er enkelte gladløker som har sprunget rundt som om de gikk på morfin, men tror nok de fleste har vært negative lenge. Jeg har proklamert at vi mangler spillestil i over et år nå, og at vi har manglet det i flere år...Og manet også til at resultatene før sesongen ikke skulle lure oss, for vi var forferdelig dårlige i kampene, og scoret bare på tilfeldigheter.
Last edited by bommel on 04.05.2008 21:09; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Totto_Dahlum Rutinert
|
Posted: 04.05.2008 21:09 Post subject: |
|
|
| Med et såpass ungt og urutinert lag er det ekstra viktig at vi har en trener med en klar plan - det har vi tydeligvis ikke. Det er skremmende å se hvor mye dårligere vi faktisk har blitt i løpet av de 6-7 månedene Henriksen har trent laget. Vi var dårlige under Tørum også, men selv da var vel bunn-nivået tett opptil det beste vi har prestert denne sesongen. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 04.05.2008 21:09 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: |
Lad os slippe slike... |
Hva er galt med Runar Berg?
Han storspiller, og alder er da ingen hindring  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
KenMan Veteran

|
Posted: 04.05.2008 21:10 Post subject: |
|
|
Var slike lite konstruktive meldinger jeg mente i sted, men jaggu kom de, så da kan jeg likevel fortsette å være innlogget.  _________________ "Vi har satt oss i en brukbar posisjon"
- KÃ¥re Ingebrigtsen etter 3-0 seieren borte mot FCSB i Europa League-playoff- |
|
| Back to top |
|
 |
BB Junior
|
Posted: 04.05.2008 21:11 Post subject: |
|
|
| Er det noen som sender sms til Henriksen og ber ham forklare hvordan laget har utviklet seg under hans ledelse? |
|
| Back to top |
|
 |
bingo7 Junior

|
Posted: 04.05.2008 21:12 Post subject: |
|
|
Blir utrolig lei av at Skjelbred bruker 5-10 tuch for hver gang han har ballen, det ender jo uansett med en elendig pasning langs bakken som spretter som bare det.
For hver gang Tettey har ballen i et angrep mister han den!
Iversen var helt elendig han også, kan sikkert telle på handen hvor mange tuch han hadde igjennom kampen.
Angrepsspillet vårt er det kjedeligste i tippeligaen, ender med at vi har ballen på 16-meteren så er den plutselig helt nede på egen 16-meter/eller at Tettey roter den bort.  |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 04.05.2008 21:13 Post subject: Stabæk - RBK 1-0 |
|
|
Da er vi i gang igjen.
4-3-3 ble spilt mot et godt stabæk lag, og min vurdering av det jeg så er blandet.
Vi fungerer mye bedre som lag i 4-3-3, men produserer svært få sjanser.
Den eneste gedigene sjansen jeg noterer er "sappys" når han forsøker å bredside inn et innlegg i 1 omgang.
Jeg var før kamopen skeptisk til Ivers form og eventuelle innsats, og fikk nok rett.
Ivers var svært anonym i dag, og den eneste jeg vil trekke frem offensivt var Demidov som igjen viste at han kan føre ballen fremover og starte angrep.
Defensivt var det ok, men den glippen til Stensgaard var aaaalt for dårlig. Han kunne tatt to små steg til og hedda ballen ut til corner eller klarering. Nå skal det sies at Nanskog hadde litt flaks med avslutningen, men det HAR gode spillere.
Jeg synes alikevell det var en av de bedre kampene rbk har spilt på lenge sånn lagmessig, men vil nok en gang stille spørsmål ved Henriksens disposisjoner.
NÃ¥ kom Konan inn for en skadet Demidov i midten av 2 omgang, men ellers 0 bytter.
Hvor var det offensive byttet som kunne gitt oss trykk fremover på slutten?
Kansje kjørt in Aas og gått for utligningen med mere kraft? 0-1 og 0-2 er likevell uvesentlig.
Føler meg litt tom akkurat nå, og sitter igjen med følelsen av at RBK fremdeles mangler et kollektivt angrepsspill.
For mange feilpasninger ødelegger viljen til å komme på løp.
MEn all honør til et godt stabæk lag som innehar kvaliteter som jeg er sikker på vil føre til en plassering blandt de 2 beste i år om de ikke selger mange spillere.
 |
|
| Back to top |
|
 |
|