View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
v_olden Veteran

|
Posted: 02.05.2008 15:37 Post subject: |
|
|
RBK94 wrote: | - Stabæk er det eneste laget i årets serie som ikke har sluppet inn et mål fra en motspillers høyrefot.
|
Statistikk på ALT! _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 02.05.2008 18:24 Post subject: |
|
|
Alle har skrevet opp laget de TROR starter mot stabæk, men nesten ingen har skrevet opp det laget de HÅPER på Hva mener dere? Hvem bør starta, og hvordan bør vi spille? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Golden Monkey Senior
|
Posted: 02.05.2008 18:36 Post subject: |
|
|
Stoor - Stadsgaard - Lago - Traoré
Sapara - Demidov/Tettey - Skjelbred - Storflor
Konan
Iversen
Er vel derfor jeg ikke er tippeligatrener. Håper 4-3-3 med Per på vingen funker. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 02.05.2008 18:51 Post subject: |
|
|
Jeg kan forstå hvorfor RBK spiller 4-4-2. Veldig vanskelig og ta ut Iversen eller Kone. Men nå som Kone er ute er det helt greit med 4-3-3..
Jarstein
Stoor Stadsgaard Lago Traore
Sapara Demidov Skjelbred
Konan Iversen Storflor
Hva med dette? Når Tettey er så dårlig form som han er i, så er det bare og vrake han. Spille seg i form kan han gjøre for RBK2 syns jeg. Samme gjelder Supermann. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 02.05.2008 19:02 Post subject: |
|
|
Dette blir for dumt... jeg trodde at mye av grunnen til endringene nå var at folk skulle få sine go-fot-plasser. Skjelbred er ingen ving, og burde aldri spille ving. Henriksen er for lite tøff i sine avgjørelser og ender opp med slike mellomløsninger som sjelden slår positivt ut. Skal han spille 4-3-3 og samtidig ha skjelbred på banen får han enten flytte Demidov ned i forsvaret, vrake Lago, og Tettey inn sentralt, eller vrake Tettey.
Jeg foreslår dette laget:
Jarstein
Stoor Stadsgaard Lago Nordvik
Skjelbred Demidov Sappara
Storflor Iversen Traore |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 02.05.2008 19:07 Post subject: |
|
|
Nesten enige på start oppstillingen vi da Kanskje Mr.Henriksen burde tittet innom dette forumet for og lære litt Eller kanskje sønnen allerede er her inne, og kan gi pappa litt tips  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 02.05.2008 19:07 Post subject: |
|
|
Jeg ville gjerne ha sett dette laget (4231):
Jarstein
Stoor Stadsgaard Lago Traore
Tettey Demidov
Sapara Konan Skjelbred
Aas
Skjelbred under tvil fordi Storflor er så dårlig på venstre. Aas starter fordi Iversen suger. Pelu, Kone og Miller ville vært aktuelle etter karantene og skader.
EDIT: vi trenger jo en keeper også  _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 02.05.2008 19:09 Post subject: |
|
|
Kanskje litt lite bredde?  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 02.05.2008 19:14 Post subject: |
|
|
Jaa, jeg tenkte litt på det, men tror Sapara kan holde seg ganske langt ute med tre spillere innenfor seg. Egentlig ville jeg hatt Pelu på venstre for å balansere, men det er jo åpenbart not an option. I det hele tatt har vi jo ikke breddeholdere i stallen, så det er og blir et problem uansett formasjon.
Sapara er for god til at Storflor tar plassen. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 02.05.2008 19:18 Post subject: |
|
|
Tja, da blir det vel diamant på midtbanen igjen da ;P Og det gikk jo ikke så bra sist:
Demidov Tettey
Konan Skjelbred
Sapara _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
blaa Junior
|
Posted: 02.05.2008 19:27 Post subject: |
|
|
Her er Stabæk Supports "før Stabæk-Rosenborg" for de av dere som har lyst til å ta en titt! http://www.stabaek.no/con...iew/617/1/
MÃ¥tte det beste laget vinne  |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 02.05.2008 19:35 Post subject: |
|
|
Rånny wrote: | Tja, da blir det vel diamant på midtbanen igjen da ;P Og det gikk jo ikke så bra sist:
Demidov Tettey
Konan Skjelbred
Sapara |
Hø?
---------Demidov---Tettey----------
---------------------------------------
Sapara--------------------Skjelbred
---------------------------------------
---------------Konan-----------------
er da vel ingen diamant? Det er blant annet en mann for mye. Kanskje det er et slags pentagram (just draw the lines)? Rosenborgs fryktede midtbanepentagram, det hadde vært noe.. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 02.05.2008 19:37 Post subject: |
|
|
Det er da ikke en mann for mye??
Jarstein
Stoor Stadsgaard Lago Nordvik
Tettey Demidov
Sapara Skjelbred
Konan
Iversen _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 02.05.2008 19:44 Post subject: |
|
|
Nei nei, altså: formasjonen min er ikke en diamant, den består jo av fem spillere, og får (forhåpentligvis) ikke de samme svakhetene som 4-1-2-1-2. Det som skiller den fra flat 4-4-2, er at Konan søker mellomrom, ikke bakrom. Skal vi søke bakrom, må vi kjøpe en rask spiller, før det er det helt dødfødt.
Forresten er jo faktisk Konan en trussel i lufta når han får komme bakfra i feltet, og da er det faktisk et poeng i å slå innleggene. Den fordelen får vi jo ikke med Sapara sentralt. To poeng til meg. Hurra! _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 02.05.2008 19:55 Post subject: |
|
|
To poeng til deg? Ute etter og krangle eller? Hehe
Det gidder jeg ikke  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 02.05.2008 20:47 Post subject: |
|
|
Veldig mye bra i den artikkelen, men det er ikke helt sant at RBK-supporterne ikke har justert kartet etter terrenget. Mange av oss er inneforstått med at det vil ta tid å komme tilbake og forventer ikke gull denne sesongen. Det begynner å bli noen år siden 5-0 på Lerkendal var pari så forventningene har blitt justert ned siden glansdagene. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 02.05.2008 21:51 Post subject: |
|
|
Ja, de som stiller minst krav om titler i år er vel oss supportere. Media prater fortsatt om "gullkandidaten" og "topplaget" Rosenborg. Heldigvis er vi supportere (i hvertfall oss som har vært med en stund) tolmodige nok til å godta en sesong lengre ned på tabellen for å stabilisere laget med tanke på mye nytt, generasjonsskifte osv, samt å la en ny trener få den tida han trenger. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 02.05.2008 22:45 Post subject: |
|
|
josinho wrote: | Han jobber i allefall mye bedre defensivt enn Konan, og det trengs mot helgas sterke motstander. |
Konan har faktisk jobbet svært godt i de siste kampene. Det er lenge siden jeg har sett en spiss i Rosenborg stå på slik. Dessuten er Skjelbred naturligvis langt mer involvert i det defensive arbeidet i kraft av sin midtbanerolle. Problemet med Skjelbred, er at hans defensive arbeide er så ustrukturert; han løper planløst hit og dit. Dette er Henriksen sitt ansvar, men jeg synes det fungerer svært dårlig når det ikke finnes struktur i laget. Man må presse som et lag, ikke som individuelle kamikazekrigere, for da etterlater man seg store rom. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 02.05.2008 23:07 Post subject: |
|
|
Enig. Både Traore og spesielt Konan får mye ufortjent pepper for den defensive innsatsen sin, dette selv om begge disse to jobber knallhardt både fremover og bakover. |
|
Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 02.05.2008 23:54 Post subject: |
|
|
Javel, så jobber de bra. Men defensiv posisjonering er også en bit av puslespillet. Og der er ikke disse gutta helt der ennå. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 03.05.2008 00:22 Post subject: |
|
|
Fatter ikke hvorfor enkelte er så sinnsykt fornøyd med Konan. Det jeg ser når han får ballen er dårlig dempinger eller fiksfaks som ikke fører til noe spesielt. I tillegg er han en svak duellspiller og lite hurtighet som kan utfordre motstanderens forsvar. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 03.05.2008 01:24 Post subject: |
|
|
Toppformer er der ikke enda, og han er ikke så dårlig som du skal ha det til heller.
Zorac wrote: | Sliter med å skjønne en del av disponeringene på laget. Føler det er mye preget av at Henriksen ikke vil vrake en Tettey som har vært elendig i det siste, og har spilt mer eller mindre mot sin vilje.
Jeg ville heller flytta Ciljan ned på Tetteys plass og satt inn Konan på høyre ving. |
Er det én spiller som har vært dårligere enn Tettey de siste kampene så er det nettopp Per Ciljan Skjelbred.  _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
Halcyon Junior

|
Posted: 03.05.2008 04:33 Post subject: |
|
|
senador wrote: | Fatter ikke hvorfor enkelte er så sinnsykt fornøyd med Konan. Det jeg ser når han får ballen er dårlig dempinger eller fiksfaks som ikke fører til noe spesielt. I tillegg er han en svak duellspiller og lite hurtighet som kan utfordre motstanderens forsvar. |
Det er helt utrolig hvordan du forstsetter å kritiserie Konan uten grunnlag! Han jobber alltid mye mer enn både Kone og Iversen(jeg vil faktist påstå at Konan jobber bedre enn Strand for tiden), samt at han innehar en emminent teknikk som gjør at at han kan slå geniale stikkpasninger gang på gang. Han er også veldig flink på en-touch-spill; hvor ballen ofte havner hos medspiller i gunstig posisjon. I tillegg er han veldig flink til å dempe og føre ball.
Hvorfor er det slik at Konan får så mye pepper? Jeg tror dessverre det er fordi han er utlending (og fra afrika). Hvorfor får ikke spillere som Strand og Iversen like mye dritt fra deg Senador? _________________ I never saw a wild thing
sorry for itself.
A small bird will drop frozen dead from a bough
without ever having felt sorry for itself.
D. H. Lawrence |
|
Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 03.05.2008 09:27 Post subject: |
|
|
Jon Knudsen
Keller - Skjønsberg - Segerström - Holmvik
Tchoyi - Andersson - Annan - Alanzinho
Gunnarson - Nannskog
VS
Storflor - Iversen - Skjelbred
Sapara - Demidov - Tettey
Traorè - Stadsgaard - Lago - Stoor
Jarstein
Last edited by Trondheim on 03.05.2008 09:52; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 03.05.2008 09:50 Post subject: |
|
|
Om du bytter om Stoor og Traoré på backene så blir vel det der laget ja. På papiret ser vi minst like sterke ut som Stabæk... |
|
Back to top |
|
 |
|