| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Keenoir Legende
|
Posted: 27.04.2008 15:32 Post subject: |
|
|
| Hadde han spillt i Brann eller Viking hadde det nok ikke vært mulig å signere spilleren og spilleren hadde heller ikke hatt noe interesse av å komme til oss. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 27.04.2008 15:42 Post subject: |
|
|
Reginiussen er bortkastet tid pr.dato. Hvorfor skal han gå til RBK når Tromsø pr.dato er et klart bedre lag ? Sjansen er i høyeste grad tilstede for at vi ikke er kvalifisert for ecup etter denne sesongen også, og da forsvinner fordelen med det utstillingsvinduet vi tidligere har vært for spillere med ambisjoner om større ligaer.
Bruk heller pengene på en kvalitetsspiss av typen som truer bakrom, samt en spiller eller 2 som behersker å spille på siden på midten i 4-4-2.
Fortsett å gi Lago tillitt fremover, så kan vi fort ha en solid stopper. Forsvaret har fremstått mer patent de siste kampene også. Nå er hovedproblemet at vi hverken skaper sjanser eller scorer på de få vi greier å få til. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 27.04.2008 15:54 Post subject: |
|
|
| Men hvis teorien om at Reginiussen ikke kommer fordi han spiller for Tromsø som er klart bedre stemmer, hvor skal vi da skaffe en klassespiss? |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 27.04.2008 15:58 Post subject: |
|
|
Reginiussen kommer ikke fordi Tromsø ikke vil selge, samtidig som han selv ikke anser det fristende (nok). Hadde han på død og liv villet kommet til RBK vil jeg tro han hadde blitt solgt for 20 millioner.
Hvor vi skal skaffe en klassespiss ? Tja, Torbjørnsen finner jo mye brukbart på reisene sine ser det ut til. Det kan også være flere tilfeller som Stadsgaard, som mistrives i nåværende klubb osv. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 28.04.2008 12:52 Post subject: |
|
|
Lunken til RBK
I grunn like greit med tanke på prisen som er blitt forespeilet, uansett er spissplassen langt mer prekær per dags dato og en bør også vurdere å bruke en del penger på å hente skikkelig kantspillere til klubben. Alanzinho kunne vært spennede. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 28.04.2008 13:42 Post subject: |
|
|
| Vi har Demi og Kris, samt et par brukbare alternativ til, så Reg kan vi trygt gi blaffen i. Det er vel lengre fremme på banen vi har de største problemene... |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 28.04.2008 20:14 Post subject: |
|
|
Ikke glem Lago, Demidov spiller forhåpentligvis på midtbanen også fremover. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 28.04.2008 20:35 Post subject: |
|
|
Vi må mye heller bla opp for en etablert spiss i TL. Gi meg en Nannskog. _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
Gutan Junior
|
Posted: 28.04.2008 22:24 Post subject: |
|
|
| Er det en ny Petter Belsvik man er på utkikk etter. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 28.04.2008 22:26 Post subject: |
|
|
| Hehe, "suksessen" som ble kjøpt for 7 millioner. Det er egentlig skandaløst. |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 04.09.2008 10:09 Post subject: |
|
|
Tore Reginussen:
- Jeg vil helst utenlands, men det er ett Tippeliga-lag jeg alltid har hatt et godt øye til og det er Rosenborg. Mye på grunn av at jeg vokste opp med å se dem på TV i Mesterligaen, sier han.
http://www.nettavisen.no/...186307.ece |
|
| Back to top |
|
 |
hoboj0e Proff

|
Posted: 04.09.2008 10:15 Post subject: |
|
|
- Jeg vil helst utenlands, men det er ett Tippeliga-lag jeg alltid har hatt et godt øye til og det er Rosenborg. Mye på grunn av at jeg vokste opp med å se dem på TV i Mesterligaen, sier han.
http://www.nettavisen.no/...186307.ece
Det hadde vel vært noe det, Tore Reg i RBK til over nyttår, iallefall om Lago velger å ikke forlenge. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 04.09.2008 10:20 Post subject: |
|
|
| Reginussen og Cooper - det ville vært en bra julegave til fansen! |
|
| Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 04.09.2008 10:27 Post subject: |
|
|
Vi liker hederlig omtale _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 04.09.2008 11:00 Post subject: |
|
|
Vil nå si at Reginiussen med dette sitatet sier at skal han fortsette i Norge så er det Rosenborg som er kun det eneste aktuelle.
Drar Lago etter denne sesongen må vi sjekke ut han en gang til. Han er tross alt en landslagsstopper og vil bli en forsterkning for oss. |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 04.09.2008 11:04 Post subject: |
|
|
| Hvor er michael_collins? Han burde vært her innen nå for å fortelle oss at dette egentlig er nok et eksempel på Tromsøs suksessrike strategi i ferden mot toppen av norsk fotball? |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 04.09.2008 11:07 Post subject: |
|
|
| Nei, dette viser nok en gang av TV2 Nettavisen er nede i lomma til RBK. Tore Reginiussen har aldri sagt det der. Det han har sagt, er kun det at han har sett Rosenborg på tv. |
|
| Back to top |
|
 |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 04.09.2008 11:22 Post subject: |
|
|
og på TV vises det kun RBK. Dette er plan som RBK har stelt i stand. Man skal få følelsen av RBK er enerådende. Usikker på hvor mye RBK har betalt tv2, men det er nok en del.
Du lurer kanskje på hvorfor enkelte i tv2 er negative mot RBK? Dette er enda ett ledd i RBKs plan slik folk ikke skal avsløre det hele.
Alt dette fordi RBK vil ha altafyren, men ikke har nok penger i forhold til det TIL skal ha. |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 04.09.2008 11:32 Post subject: |
|
|
| Hvem er denne Reginiussen? Sendes jo bare RBK-kamper på tv - får jo aldri sett aktuelle spillere fra klubber som f.eks Alta og TIL. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 04.09.2008 11:33 Post subject: |
|
|
Dette er et tegn på at norsk fotball er i ferd med å normalisere seg etter hysteriet de siste årene.
Både publikum og norske fotballspillere begynner å gjennomskue luftslottet. Norsk fotball har aldri vært bedre generelt sett enn i perioden da RBK var på sitt beste og fungerte som et lokomotiv som dro de andre med seg.
Da er det ikke meg i mot å få en ny slik periode  |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 04.09.2008 11:38 Post subject: |
|
|
| bolgebah wrote: | | Hvor er michael_collins? Han burde vært her innen nå for å fortelle oss at dette egentlig er nok et eksempel på Tromsøs suksessrike strategi i ferden mot toppen av norsk fotball? |
Tromsø er ikke på vei mot toppen av norsk fotball - vi ligger for tiden på andre plass i Tippeligaen, og har gode sjanser til medalje i årets liga. Jeg bare nevner det.
Når det gjelder Tore Reginiussen, skjønner jeg ikke hva du hoverer over. Det er opplest og vedtatt av alle parter at Tore skal selges i januarvinduet (selv om TIL selvsagt holder døra åpen om han skulle ombestemme seg). Han vil helst til utlandet, men gir samtidig uttrykk for at den eneste norske klubben han kan tenke seg å ta overgang til er Rosenborg. Som TIL-supporter ville jeg foretrekke at Tore ikke går til en rivaliserende norsk klubb, men dette gamet handler alltid om hvem som kan legge mest penger på bordet. RBK er dessuten ingen hatklubb for TIL, så det hadde vært verre om han gikk til andre klubber.
Den store forskjellen på å selge Tore kommende vinter i forhold til sist vinter eller i sommer er at salget etter sesongen 2008 vil skje i forhold til Tromsøs planer. Hadde vi solgt ham da blant annet RBK presset på sist vinter hadde årets sesong blitt sterkt skadelidende. Nå planlegger TIL i forhold til en sesong uten Tore Reginiussen i 2009. _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 04.09.2008 11:42 Post subject: |
|
|
| Med Hamrens gode trenerjobb og med en snart kommende lavkonjunktur i fotballøkonomien vil det være gode muligheter til noen nye triumfer for RBK de nærmeste årene. Tore R vil nok aller helst til utlandet og han må gjerne få dra. Jeg synes RBK har en bekvem situasjon med både Demi, Kris og Nordvik som stopperkandidater. Lago vil ikke være det største tapet om han går til en annen klubb i januar. Tore R bør ikke koste mer enn 10-12 mill viss han skal selges fra TIL til RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 04.09.2008 11:57 Post subject: |
|
|
| michael collins wrote: | | Tromsø er ikke på vei mot toppen av norsk fotball - vi ligger for tiden på andre plass i Tippeligaen, og har gode sjanser til medalje i årets liga. Jeg bare nevner det. |
Hvis du tror "toppen av norsk fotball" omhandler en kortvarig tilværelse nær tabelltoppen, eventuelt én enkelt medalje, tror jeg du bør sjekke noen erfaringer med en annen klubb i Nord-Norge. Jeg bare nevner det.
Det interessante er at Tromsø ikke ser ut til å ha noen strategi for videre satsing ut over å blåholde på spillerne sine ut 2008-sesongen. En tilsynelatende temmelig gløgg type som Steinar Nilsen kan også komme til å se hvor kursen bærer, hvor han uunngåelig ender opp med å stå ved roret, og kan komme til å vurdere om det er karrieretjenlig å innbille seg at man "står han av" når han må bygge laget fra grunnen igjen. Ikke minst med tanke på et lokalpublikum som ser ut til å ta den midlertidige tilværelsen i toppen som en selvfølge, og som vil begynne å mase om forhastede endringer når det bærer dit det antakelig må bære. Hvor lenge før Terje Skarsfjord overtar luftslottet? |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 04.09.2008 12:29 Post subject: |
|
|
TIL har spilt i Eliteserien helt siden opprykket i 1985, med unntak av en sesong. I denne perioden har vi vunnet to cupmesterskap, tatt to medaljer i serien, og har totalt 11 plasseringer blant de seks beste. Rosenborg har i denne perioden vært det suverent beste norske laget, men det blir vel arrogant å hevde at ingen andre lag er "i toppen" av norsk fotball. Tromsø er selvfølgelig et norsk topplag, og har vært det i over 20 år. _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 04.09.2008 12:32 Post subject: |
|
|
Hent Reginiusmarthinuszachariassen og lån han ut til Bodø/Glimt  |
|
| Back to top |