View previous topic :: View next topic |
Hvem vil du ha som erstatter til Arason? |
Lars Ivar Moldskred |
|
46% |
[ 12 ] |
Thomas Myhre |
|
11% |
[ 3 ] |
Espen Baardsen |
|
11% |
[ 3 ] |
En annen... |
|
26% |
[ 7 ] |
Kenneth Høie |
|
3% |
[ 1 ] |
Per Morten Kristiansen |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Total Votes : 26 |
|
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 19.04.2003 12:59 Post subject: Erstatter til Arni |
|
|
Mye kan tyde på at Arni Gautur Arason forsvinner allerede i sommer. For det første blir islendingen sjøl sikkert lei av å sitte på benken. For det andre vil RBK gjerne prøve å få litt overgangspenger for landslagskeeperen.
Diverse andre uttalelser gjør det også sannsynlig at Arni forsvinner:
- Arni har vært en av landslagets viktigste spillere de siste årene. Han har vært stabilt god på et høyt internasjonalt nivå både for Rosenborg og Island. Men som toppspiller er han avhengig av å spille kamper hver uke. Gjør han ikke det, risikerer han å miste plassen på landslaget i fremtiden, sier Islands landslagssjef Atli Edvaldsson. [mer]
- Vi forholder oss til at Arni har sagt nei til å forlenge kontrakten. Det innebærer blant annet at vi i løpet av året kommer til å kjøpe ny keeper, sier Rune Bratseth. [mer]
Dermed ser det ut til at Rosenborg i løpet av noen måneder har en erstatter til Arni på plass. Men hvem?
Noen aktuelle navn:
Lars Ivar Moldskred, Hødd, 24 år
Sunnmøringen har vært fire ganger på prøvespill, senest i januar på Maspalomas. Vil selv gjerne til RBK.
Thomas Myhre, Sunderland, 29 år
Nedrykkede Sunderland har gitt (den tidligere) landslagsskeeperen beskjed om at han ikke er i klubbens framtidsplaner. Dermed kan østfoldingen forlate klubben gratis i sommer. Usikkert om han selv ønsker en RBK-overgang.
Espen Baardsen, klubbløs, 25 år
Norsk-amerikaneren fikk med seg en kamp for Everton under sin korttidskontrakt med Liverpool-klubben. Det var snakk om at Arsenal ønsket å tilby ham noen måneders kontrakt som erstatter til skadde Rami Shaaban. Har selv sagt at han ikke vil til norsk fotball.
Kenneth Høie, Bryne, 23 år (foreslått av 2mas 19/4)
Den tidligere FK Haugesund-keeperen er en av de mest lovende burvokterne i landet. Rogalendingen har spilt seks U21-landskamper. Er i øyeblikket reserve i Bryne, men sto i serieåpninga mot Bryne pga. at Roger Eskeland var skadet.
Per Morten Kristiansen, Moss, 21 år (foreslått av cato1980 24/4)
Med 20 U21-landskamper, har østfoldingen tross sin unge alder allerede blitt forholdsvis rutinert. Selv om han er førstevalg i Moss, er det nok langt i fra utenkelig at han foretrekker RBK, selv om det blir benken (inntil videre)...
Dette er bare noen aktuelle navn. Du har sikkert mange flere! Hvem vil du ha som erstatter til Arni Gautur Arason?
Jeg vil legge til gode forslag fortløpende i avstemninga!
Last edited by 2mas on 30.06.2003 14:49; edited 5 times in total |
|
Back to top |
|
 |
m@ds Senior

|
Posted: 19.04.2003 14:57 Post subject: |
|
|
Vi trenger jo ikke en landslagsklasse i våre keepere bak Espen nå, men en viss standard må vi jo ha. Myhre er så uaktuelt, det vil bare skape problemer og nye oppslag om keeperrollen. Etter hvert vil Myhre klage på at han ikke får stå i mål for Rosenborg. La heller en lovende unggutt stå bak Espen. Kan bli spennende!!
Moldskred kan jo bli en løsning, men min mening er å få Håkon Opdal fra Brann over til RBK. Han er keeper for U-21 landslaget og en meget lovende keeper!
Velg selv.... Finn på andre alternativer dere andre!! _________________ Lunna i RBK-buret!  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.04.2003 15:12 Post subject: |
|
|
Fint at du kommer med forslag! Kan gjerne legge til flere navn i avstemningen (etter hvert).
Alle interesserte kan for øvrig ta en titt på hjemmesida til en av de potensielle keeperne: moldskred.org
 |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.04.2003 21:08 Post subject: |
|
|
Enda en mulighet:
Kenneth Høie, Bryne, 23 år
Den tidligere FK Haugesund-keeperen er en av de mest lovende burvokterne i landet. Rogalendingen har spilt seks U21-landskamper. Er i øyeblikket reserve i Bryne, men sto i serieåpninga mot Bryne pga. at Roger Eskeland var skadet. |
|
Back to top |
|
 |
m@ds Senior

|
Posted: 20.04.2003 14:28 Post subject: |
|
|
Har funnet bilde av Kenneth Høie. Se det her
(fikset bildet ditt. Mvh Thomas) _________________ Lunna i RBK-buret!  |
|
Back to top |
|
 |
m@ds Senior

|
Posted: 20.04.2003 14:29 Post subject: |
|
|
Får itj t helt derre greia med URL å sånt æ !! grrrr *arg* _________________ Lunna i RBK-buret!  |
|
Back to top |
|
 |
RBK_Carina Junior
|
Posted: 20.04.2003 14:56 Post subject: |
|
|
Er enig at RBK ikke trenger å kjøpe en ny "første keeper" siden de har Espen, men som et alternativ synes jeg Thomas Myhre er et bra valg. Hadde vært noe det. Og Thomas Myhre kommer jo til å gå gratis også...eneste utgiftene vil jo være lønnen hans... _________________ En Gud - Bent Skammelsrud |
|
Back to top |
|
 |
RBK_Carina Junior
|
Posted: 20.04.2003 14:58 Post subject: |
|
|
En annen ting jeg kom på... Det er jo ikke sikkert Arni forsvinner da.... Så vi burde vel ikke ta alt for gitt enda...  _________________ En Gud - Bent Skammelsrud |
|
Back to top |
|
 |
ToyMaster Junior

|
Posted: 20.04.2003 15:00 Post subject: |
|
|
Andreas Isaksson! Ble kjøpt av Juventus. Men fikk ikke helt til sakene der, så han ble kjøpt tilbake til Sverige av Djurgården der han nå er inne i sin 2 (?) sesong. SKal visstnok være veldig god, så er han ung.
Også deres 2. keeper, Dembo Tourray skal være nokså god.
Begge er født i 1980 så det er mye som kan utvikles  _________________ --------
-"Du skal ikkje ta ei treku for ei vanleg ku. Da går det deg ilt" |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.04.2003 19:22 Post subject: |
|
|
RBK_Carina wrote: | Det er jo ikke sikkert Arni forsvinner da.... |
Jeg er nok dessverre forholdsvis sikker på at Arni forsvinner. Spørsmålet er nok heller når han drar enn om han drar...
Det RBK må bestemme seg for, er om de ønsker å kjøpe inn en keeper som skal være utfordrer til Espen Johnsen, eller om de skal ha en som ikke blir skuffet om det kun blir 2. divisjonskamper på ham. Jeg tror vel mest på det første alternativet. Med andre ord tipper jeg at RBK velger å la Espen Johnsen få ro og etablere seg som førstekeeper, mens man henter inn et "klart" annetvalg.
Og siden Kenneth Høie i øyeblikket er et annetvalg i Bryne, er det vel ikke umulig å få ham oppover til Trondheim og trøndersk reservelagsfotball...
Når det gjelder Thomas Myhre og Espen Baardsen som forslag, er vel de to egentlig urealistisk. Tror ingen av de to vil dra til RBK for å være reserve. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.04.2003 00:55 Post subject: |
|
|
Lars Ivar Moldskred er nok en av de heteste kandidatene - han har jo vært på fire treningsopphold de siste 18 månedene. Men selv har han ikke all verdens tro på at det blir ham som erstatter Arni:
- Jeg tror ikke Hødd og RBK har noen dialog på en overgang. Akkurat nå tenker jeg lite på det. Jeg konsentrerer meg heller om Hødd og meg selv, så får alt annet komme som en bonus, sier Hødd-keeperen.
Les mer: Moldskred tror ikke på overgang
Selv tror jeg at bonusen gjerne er nærmere enn hva sunnmøringen tror selv. Med to landslagskeepere allerede på plass på Lerkendal, har det vært lite snakk om innkjøp av ny(e) burvokter(e) de siste årene, men Moldskred har altså blitt nevnt titt og ofte. Så får vi se om Hareide evt. har et annet ess i ermet... Kanskje Fridtjof henter inn en svensk eller (gammel) dansk keeper?  |
|
Back to top |
|
 |
cato1980 Junior
|
Posted: 23.04.2003 23:38 Post subject: Etterfølger'm |
|
|
Hva med Per Morten Kristiansen?Kan han være en mann for RBK?Eller Andreas Isaksson i Djurgården? _________________ Mitt hjerte banker for RBK!!! ) |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 23.04.2003 23:59 Post subject: |
|
|
Kan ikke innbille meg at Isaksson ønsker å bytte bort en fast plass i Djurgården med benken i RBK!
Per Morten Kristiansen var derimot et godt forslag. Jeg legger til ham i avstemninga, jeg!  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.06.2003 13:32 Post subject: |
|
|
Da har Janne Saarinen forsvunnet. Selv tror jeg at sjansen er stor for at Arni også forsvinner i løpet av sommerens transfervindu (1. juli - 31. august).
Hødd-keeper Lars Ivar Moldskred er den jeg tror havner på Lerkendal, som erstatter til Arason:
- Når forsvinner du fra Hødd?
- Når som helst, eller det kan ta tid. Så vidt jeg vet er det ikke noe på trappene akkurat nå, men ting skjer lynraskt i fotball. Eliteserien i Norge er et mål på vegen, men jeg kunne like gjerne ha tenkt meg å gå rett til utlandet. John Arne Riise ble jo hentet til Monaco rett fra AaFK, så hvorfor kan ikke jeg bli solgt fra Hødd direkte til en god utenlandsk klubb? Ærlig talt så forventer jeg faktisk at «noe» skjer i løpet av sesongen, såpass klare signaler har jeg fått. Og håpet mitt er at jeg blir hentet til en ny klubb for å være førstekeeper, jeg har ikke råd til å være reservekeeper særlig lenge på dette tidspunkt av karrieren min, sier Moldskred.
24-åringen mister for øvrig sannsynligvis seriekampen mot Skeid på mandag.
Les mer: Moldskred ankel-skadd |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 24.06.2003 09:42 Post subject: |
|
|
Lenge siden jeg har hørt noe om Arason. Ingen som har noen rykter? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.06.2003 14:51 Post subject: |
|
|
Selv føler jeg meg rimelig trygg på at noe skjer i løpet av transfervinduet som åpner i morra... |
|
Back to top |
|
 |
toavo Senior
|
Posted: 30.06.2003 15:22 Post subject: |
|
|
Det som blir viktig i denne sammenheng er vel å få tak i en ung keeper som innser at førstevalget er Espen, men som til enhver tid trener for å ta fra Espen plassen.
Ikke en som begynner å "hyle" etter tre kamper på benken.
Det er flere talenter på keeperplass i Norge. !!!!!!! |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 02.07.2003 12:05 Post subject: |
|
|
Synes forøvrig Rosenborg bør bruke Alex Hansen på benken når Arni forsvinner jeg!
Men... ESPEN JOHNSEN 4EVER!!! |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 02.07.2003 12:15 Post subject: |
|
|
Har ikke han vært litt for mye skada til å være et opplagt andrevalg? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.07.2003 14:52 Post subject: |
|
|
Alex uttaler seg om keepersituasjonen i RBK:
- Du venter vel bare på at Arason skal bli solgt?
- Jeg regner jo med at han blir det, men Rosenborg har sagt at det skal være tre keepere i stallen. Jeg får bare ta opp kampen med den som kommer, for han blir ganske sikkert ikke bedre enn det Arni er.
Les mer: Lund Hansen vil bli på Lerkendal |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.07.2003 23:47 Post subject: |
|
|
Arason til Hearts?
En kjapp e-postveksling med en islandsk journalist, og noen aktuelle klubber har dukket opp:
- HSV
- Sturm Graz
- Hearts
De to førstnevnte skal ikke lenger være så interesserte. I stedet kan det bli tur til Skottland.
- Hearts er favoritter til å få Arason, bekrefter den islandske fotballskribenten Thordur Sigfusson.
Les mer: Hearts vil ha Arason
Så får vi se om Arni ønsker å gjøre skotte av seg, da... Selv synes jeg ikke dette er et steg i riktig retning for ham. Fra Champions League til en klubb som maks kan få bronse i hjemlig serie... |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.07.2003 21:40 Post subject: |
|
|
Hearts har ombestemt seg; man kan ikke vente til januar:
Levein halts keeper move
HEARTS boss Craig Levein has ditched any plans he had to bring Icelandic international goalkeeper Arni Aruson to Tynecastle, the Evening News can reveal.
The Gorgie chief was reported to be considering a swoop for the experienced Rosenborg star to fill his vacant No.1 spot but he will not be pursuing his interest but the move will not be happening.
Levein?s attention was drawn to the availability of the 28-year after he rejected a new offer from the Norwegian club, Rosenborg boss Age Hareide telling the stopper that as a result, he would not play for him again.
Aruson?s deal does not run out until December and Levein dropped his interest after being told he would have to fork out £200,000 to secure the keeper?s services.
"He is one we have looked at but the problem is his contract is not up until December," said Levein.
"That makes it a little difficult as we need a goalkeeper at the moment. So therefore it is not something we will be pursuing.
"We did enquire about Arni Aruson but we were told by his agent that would would have to pay £200,000 to get him.
"So that was that finsihed as far as we were concerned."
Levein is currently working on the basis of a six-man short list as he bids to land a new keeper, but the News understands that the Norwegian was never among the final list of possible targets.
"There is no good bringing someone here that we have no chance of signing," added Levein.
"When we do bring someone in it will be becasue he is interested in coming to Hearts and we are interested in signing him."
Les saken hos The Scotsman: Levein halts keeper move |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.07.2003 00:08 Post subject: |
|
|
I tillegg til HSV og Sturm Graz, har også Ipswich tidligere vært interessert i Arni: Ipswich scouts check on Rosenborg keeper
Men engelskmennene skal i stedet ha valgt å hente tilbake Matteo Sereni, som sist sesong var utleid til Brescia. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 16.07.2003 12:40 Post subject: |
|
|
Min keeperrekke er da klar...til neste år
1. Espen Johnsen (seff.)
2. Alex Lund Hansen (Hvorfor ikke?)
3. Vegard Skjeldestad(god keeper på sogndal) (Eventuelt en juniorkeeper... f.eks. Thorbjørn Svenssen som jg kjenner) |
|
Back to top |
|
 |
m@ds Senior

|
Posted: 16.07.2003 20:55 Post subject: |
|
|
Her tror jeg du tar feil Knert:D Torbjørn Svenssen er 2. keeper på juniorlaget til Rosenborg. Førstekeeper er Bjørn Christian Müller (BC) som er året yngre enn Torbjørn. Tror at det er BC som må opp i A-stallen hvis noen av juniorkeeperene skal opp!
Alex er på vei ut!! Det trodde jeg de fleste skjønte. Etter det jeg har hørt så skal han tilbake til oss i Nardo (min klubb jah! Hørte rykter om det når han var der for å se på seniortrening og snakke med gamle kjente.
Så du har nok feil på både 2. og 3. keeper rangeringa di!! Dessverre! _________________ Lunna i RBK-buret!  |
|
Back to top |
|
 |
|