English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stabæk - Rosenborg
Goto page 1, 2, 3 ... 18, 19, 20  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 27.04.2008 16:45    Post subject: Stabæk - Rosenborg Reply with quote

V

Jeg tror ikke det blir så mange baklengs i denne, men spørsmålet er om vi makter å score sjøl...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Mortenlj77
Rutinert

PostPosted: 27.04.2008 16:51    Post subject: Reply with quote

tror det blir vanskelig å vinne på nadderud nå gitt, der har vi jo hatt problemer "bestandig". og det blir sikkert ikke noe lettere i år.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 27.04.2008 17:04    Post subject: Reply with quote

Fortsetter vi på samme nivå som sist, og Stabæk drar frem sitt beste, så kan dette bli stygt. Det er nesten synd å si det, men for første gang på 20 år ville jeg satt opp et ugardert RBK-tap på kuppongen her. Vi har _VELDIG_ mye å jobbe med Crying or Very sad
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 27.04.2008 17:52    Post subject: Reply with quote

Nå om dagen så kommer jo alt ut av tilfeldigheter offensivt.. Klaffer det kan vi putte to og få U, men tror ikke det skjer. Kanskje om vi får en utvist.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 27.04.2008 18:21    Post subject: Reply with quote

Begynner som forsiktig optimist denne uken også, selv om jeg har lite og støtte opp optimismen med. Kan umulig bli dårligere enn Tromsøkampen?
Back to top
Bruttern
Proff

PostPosted: 27.04.2008 21:39    Post subject: Reply with quote

Vi er så uforutsigbare nå at jeg ikke tørr å utelukke noe som helst her. Men EN ting er sikkert. Hvis vi ikke får igang kantspillet så blir det iallefall ikke mange mål fra oss i denne kampen...

Jeg mener vi trenger kantspill, uansett formasjon - men at vi virkelig blir farlige når kantspillet kombineres med løp fra midtbaneni de klassiske indreløper-rommene. Vi kan helt sikkert få til dette med både 4-3-3 og 4-4-2, men med mannskapet vi mønstrer til helga mener jeg vi bør kjøre en kanskje litt uortodoks 3-5-2.

Laget, i 3-5-2, til kampen mot Stabæk:

Jarstein

Stoor - Demidov - Stadsgaard

Storflor - Sapara - Tettey - Skjelbred - Traore

Konan - Iversen

Rollefordelingen i den sentrale 3-ern på midtbanen ville da være:
Sapara - offensiv
Tettey - defensiv/sentral
Ciljan - "indreløper"
nidaros997
Veteran

PostPosted: 27.04.2008 21:51    Post subject: Reply with quote

Ta ut Lago som viste solid stopperspill i siste kamp og ny formasjon? Dette er ikke Fotball-manager. Cool

En får krysse fingrene og håpe at Hamrèn virkelig klarer å få struktur i laget og det beste ut av dagens stall. Og så får en ta en kamp av gangen og se hvor det bærer hen, denne sesongen og den neste. Inntil Hamrèn har fått noen uker eller måneder med laget tror jeg en bare får sette seg i en mental modus hvor en forventer lite men håper det beste i hver enkelt kamp.
Back to top
Katalysator
Veteran

PostPosted: 27.04.2008 22:27    Post subject: Reply with quote

Dæven som jeg gleder meg til denne...

Rolling Eyes
"A talented youngster from Slovakia or Norway, once doomed to slog out his career in Košice or Trondheim with occasional appearances on his national team, could now hope to play in the big leagues." - Tony Judt, Postwar
Back to top
Guffen
Rutinert

PostPosted: 27.04.2008 23:23    Post subject: Reply with quote

Lov å melde pass?
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 27.04.2008 23:29    Post subject: Reply with quote

I motbakker går det opp osv.
Back to top
Johnny W
Veteran

PostPosted: 27.04.2008 23:30    Post subject: Reply with quote

Tipper vi tar denne ganske greit, jeg. Individualistene våre får litt rom mot offensive Stabæk og vi kontrer inn et par mål. Vi spiller disiplinert bakover og slipper til lite sjanser i mot. Så vinner vi 15-0 i cupen og vips er vi friskmeldt. Så taper vi stygt hjemme mot bunnlaget LSK 16. mai og det er krise igjen.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 27.04.2008 23:58    Post subject: Reply with quote

Henger meg på den siste her jeg. Tror sesongen kommer til å følge ca følgende mønster:

elendig kamp: tap
brukbar kamp: seier
brukbar kamp: uavgjort
osv

Og til neste år er det snart seks år lange generasjonskiftet gjennomført og vi kan begynne å drømme om noe igjen. Hamren gjør en bra jobb og ledelsen innser plutselig at en trener i en klubb som RBK trenger et minimum av erfaring og rutine som tippeligatrener eller tilsvarende. Særlig til å takle en situasjon hvor laget møter sportslig motgang.
Recon
Legende

PostPosted: 28.04.2008 09:59    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
I motbakker går det opp osv.

Å sitere DDE er som å be om grisebank det! Evil

Very Happy

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 28.04.2008 14:32    Post subject: Reply with quote

Mitt forslag til lag mot Stabæk, 4-3-3: Jarstein-Stoor,Demi,Kris,Nordvik-Per,Tettey,Sapi-Storflor,Ivers,Konan. Nordvik er rask, det er også dessverre mange av stjernene til Stabæk, derfor ut med Traore og Lago.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 28.04.2008 14:55    Post subject: Reply with quote

Det laget der kommer til å slippe inn 3 mål vi trenger balanse i midtbaneleddet.

Det får vi enten med å spille med 4 eller flere i midtbanen. Alternativt kan vi ofre enten Sapara eller Skjelbred på midtbanen det bør ihvertfall ikke være indreløpere i 4-3-3 i sammen; det har vi prøvd før og vi har blitt løpt i senk hver gang.

Edit: Hvis vi absolutt skal spille 4-3-3 bør dette være laget.

Jarstein

Stoor - Lago - Stadsgaard - Nordvik

Tettey/Savolainen - Demidov - Traore

Sapara/Pelu - Aas/Iversen - Storflor/Pelu
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 28.04.2008 15:01    Post subject: Reply with quote

Tøff jobbing og komprimering til 451 når vi ikke har ballen er noe RBK har gjort med hell mot langt bedre lag enn Stabæk. Ikke glem at forsvaret jeg har satt opp også er temposterkt. Viktig med god coaching av Rambo til feks Sapi og vingene når det gjelder dette med defensiv jobbing. Pelu er ikke disponibel, Savi er nesten uprøvd, og Traore og Lago er litt for trege mot Stabæks raske spillere.
Back to top
blackwater
Proff

PostPosted: 28.04.2008 15:03    Post subject: Reply with quote

Om vi spiller 442 eller 433 nå om dagen spiller ingen rolle. Dessverre virker det som om at spillemønsteret og samhandlingen er helt fraværende. Alt er bare helt tilfeldig. Bevegelsen for å hjelpe/gi rom til medspiller er borte. Vi møter her kanskje tippeligaens beste lag (Kanskje bortsett fra Glimt) når det gjelder samhandling/bevegelser.
Back to top
michael collins
Veteran

PostPosted: 28.04.2008 15:07    Post subject: Reply with quote

blackwater wrote:
Vi møter her kanskje tippeligaens beste lag (Kanskje bortsett fra Glimt) når det gjelder samhandling/bevegelser.

Very Happy Rolling Eyes
Henri
Legende

PostPosted: 28.04.2008 15:13    Post subject: Reply with quote

Foreslår defensiv 451 hvor vi ikke gir bakrom til Nannskog og tetter mellomrommet mellom midtbane og forsvar (Pall Gunnarsson). Jeg frykter at de klarer å klikke seg gjennom et par ganger likevel, men jeg ser ikke noe bedre alternativ. Offensivt får vi kjøre den taktikken som 99% av norske lag kjører: dødballer og kontringer. Ingen ønsker at RBK skal fremstå slik, men jeg tror det er det beste frem til Hamrèn kommer.

Jarstein-Stoor, Stadsgaard, Lago, Miller - Sapara, Tettey, Demidov, Skjelbred, Traore - Iversen.
Back to top
PIN-kode
Rutinert

PostPosted: 28.04.2008 15:15    Post subject: Reply with quote

Tenk om vi vant denne a! Plutselig begynner storspillet, som vi så mot Valencia, igjen, og Skjelbred spessielt briljerer på midten med mange geniale stikkere og fine løp, samtidig som Tettey løper opp alt Stabæk forsøker på. Sapara scorer et mål på frispark, legger et innlegg til ivers som putter, og Konan setter inn det siste målet med et nydelig langskudd i krysset.

Crying or Very sad
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 28.04.2008 15:16    Post subject: Reply with quote

Josinho: Tøff jobbing og komprimering til 451 når vi ikke har ballen er noe RBK har gjort med hell mot langt bedre lag enn Stabæk

Det er nettop derfor en ikke skal spille med Sapara og Skjelbred samtidig på midtbanen de er ikke noe flink til det. Når det gjelder poenget med temposterkt forsvar føler jeg ikke at vi sliter med tempoet og forskjellen mellom Lago - Demidov og Nordvik - Traore er ikke betydelig.

Jeg synes at når en ikke har en struktur og spillesystem som virker bør en frem til Hamrèn kommer velge en formasjon som sørger for at våre presumtivt beste spillere spiller i posisjoner som det trives og føler seg trygge i. Det kan være en utløsende faktor for at det inviduelle prestasjonene vil heves slik vil jeg gjerne at vi stiller mot Stabæk.

Jarstein

Stoor - Stadsgaard - Lago - Nordvik/Miller

Demidov - Tettey

Sapara - Skjelbred - Traore

Aas/Iversen
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 28.04.2008 15:25    Post subject: Reply with quote

Stabæk er meget temposterke til tider i sitt angrepsspill og er i særklasse det beste angrepskollektivet i landet når de er på sitt beste. Noe de som regel ofte er i løpet av en kamp. Tempo vil bli viktig i de to bakerste leddene. Vrak derfor de trege spillerne i disse ledene. Miller bør ikke kastes inn i denne kampen, det er for tidlig pga lite samspill og matching. 4-4-2 fikser neppe gutta i denne kampen heller, så den formasjonen må bare legges i skuffen inntil videre.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 28.04.2008 15:33    Post subject: Reply with quote

Traoré er altfor svak defensivt som back. Derfor trenger vi Miller. Traoré er også en viktig brikke på midten.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 28.04.2008 15:34    Post subject: Reply with quote

Så du vil sette ned Demi i forsvar, sette inn Nordvik, legge om til en 4-3-3 uten noen muskler på midten? Jeg ser ingen verdens ting som tilsier at spillere vil yte bedre i 4-3-3. Når vi la om til denne formasjonen i forrige kamp så rakna vi fullstendig bakover, det varjo faen meg som å åpne en gigantisk sluse. Å Jeg tror ikke at det er lurt å eksperientere med å sette inn Nordvik nå, vi må la spillere få mr enn en kamp i hver posisjon før vi endrer.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 28.04.2008 15:34    Post subject: Reply with quote

Laget mitt til Stabæk-kampen i en flat 4-4-2:

Jarstein – Stoor, Stadsgaard, Demidov, Traore – Sapara, Tettey, Skjelbred, Storflor - Konan Ya, Iversen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3 ... 18, 19, 20  Next
Page 1 of 20

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb