English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Tromsø
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Keenoir
Legende

PostPosted: 26.04.2008 22:02    Post subject: Reply with quote

Helt enig i din spillerbørs Knerten Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
longns
Veteran

PostPosted: 26.04.2008 22:03    Post subject: Reply with quote

Rune Almenning Jarstein 6
Abdou Razack Traorè 4
Kris Stadsgaard 5
Alejandro Lago 6
Fredrik Stoor 4
Alexander Tettey 2
Vadim Demidov 5
Per Ciljan Skjelbred 4
Marek Sapara 5
Didier Konan 2
Steffen Iversen 2
Øyvind Storflor 6,5
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 26.04.2008 22:06    Post subject: Reply with quote

snegle wrote:
Denne kampen måtte komme før eller siden. Med alle de urutinerte spillerne og utskiftingene blir seff denne sesongen preget av ustabilitet. Det er bare å innse det: Rom ble ikke bygget på en dag.

Problemet er jo at her foregår det jo ikke konstruksjonsarbeid overhodet.
Som å sette en militær spregningsekspert til å bygge Eiffeltårnet dette.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 26.04.2008 22:24    Post subject: Reply with quote

kek wrote:
At det svikter foran begge mål derimot kan fortsatt skje. Det har tross alt skjedd noen ganger før.

Gratulerer til kek for dagens beste "spådom". Det var right on.

Når det er sagt, i dag vil jeg faktisk først skryte av Lago. Lago gjorde det meste prikkfritt i dag, eide i duellspillet og brøyt foran på beste RBK-stopper-vis. Iversen ligger i rute til å være i form i oktober som vanlig. Tettey var elendig, men han har i hvertfall bedt om å spille seg i form på lavere nivå. For å være ærlig synes jeg kampen i dag var rimelig jevn. Begynner å bli litt lei av at 50/50-kamper går imot oss. I mine øyne kunne vi snudd VIF-kampen, Frekksta'-kampen kunne vi i hvertfall tatt et poeng i om det bare hadde blitt uttelling. Kampen mot Godset kjenner også de fleste til. I følge Dagbladet (tror jeg) var statistikken 3-7 i sjangser, 3-2 i mål..). Men som jeg har sagt før, lag skaper sine egne marginer gjennom flyt, noe vi også viser i dag. Vi bryter vår fantastiske rekke på 45 seriekamper med mål, lite besluttsomhet offensivt, og det som etterhvert ble powerplay defensivt. Synes vi gjør enm brukbar kamp til målet, lar oss prege av det, og derfra blir det halvhjerta. Vi trenger noen som kan dra oss tilbake til gammelt RBK-spor når det gjelder offensiv samhandling og individuelle ferdigheter.

Rambo, overprester nå! Det står på ære!
puckno
Veteran

PostPosted: 26.04.2008 22:31    Post subject: Reply with quote

Kone vil bort og har ikke akkurat imponert i år, og Iversen presterer elendig over tid. Jeg vil påstå at Rosenborg har et kraftig spissproblem. I tillegg til alle de andre problemene...
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 26.04.2008 22:35    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:

Problemet er jo at her foregår det jo ikke konstruksjonsarbeid overhodet.
Som å sette en militær spregningsekspert til å bygge Eiffeltårnet dette.

Dette er ikke et forsvar av Henriksen, men et forsøk på å se på forutsetningene. Selv med Gud ved roret så hadde et så ungt lag med utskiftninger på alle kanter og bauger fått tilbakeskritt. At Henriksen er udugelig til å banke 442 inn i de samme spillerne gjør ikke situasjonen bedre. Henriksen er kanskje OK på å drille 433. Hvorfor ser ikke bare Henriksen sine egne begrensninger og gjør det beste ut av situasjonen, istedefor å prøve å være kjerringa mot strømmen i 7 lange og 7 brede serieomganger?
Iziba Jaja
Veteran

PostPosted: 26.04.2008 22:54    Post subject: Reply with quote

Ja da var jeg hjemme fra nok en tragisk RBK kamp der alt fra innsats til samhandling manglet. Satt som vanlig bak RBK`s benk og mye rart skal man se...... Et trenerteam uten evne til og forandre et kampbilde eller få et Rosenborg lag til og prestere. Det var interessant og se Steinar Nilsen styre laget fra benken og gjøre de rette byttene, mens Henriksen og Hoftun for det meste satt på benken og observerte. De skal ha for at de i det minste klarte og bruke ett av tre bytter...... Så stusset jeg litt på hvorfor en hodesterk midtstopper står igjen på samtlige dødballer i kampen. Selv på overtid ble Stadsgaard stående igjen i midtsirkelen. Stadsgaard har riktignok fart, men det er ikke ofte man ser at en midtstopper står igjen på offensiv dødball. Både Traore, Skjelbred og Stoor er vel mer opplagte valg for den jobben.

Vi har hatt mange trenere de siste årene, men nå begynner det og se ut som en liten krise. Ikke på grunn av resultatet eller tabellsituasjonen, men på grunn av et angrepsmønster som ikke eksisterer kamp etter kamp. Det pluss en del spillere som ikke presterer i det hele tatt. Skjelbred tapte så og si alle dueller og Tettey var utrolig svak. Det pluss en Traore som så og si aldri kom fram fra sin venstreback gjorde at det ble alt for lite bredde i spillet. Både Stadsgaard og Lago var gode, mens Ivers på topp vant en del dueller, men uten en spiss som starter i bakrom virker det ganske håløst med de lange ballene. Først når Storflor kom inn ble det noen løp i bakrom og et mer uforutsigbart angrepsspill.

Til slutt må jeg nevne at det er ganske artig og høre alle kommentarene fra publikum som trasker nedslått hjem fra nok en svak kamp. Det prates både om nedrykk en Henriksen som ikke helt vet hva han driver med og spillere som ikke blør for drakta. Gang på gang fylles Lerkendal opp og det må bare sies og være imponerende, men blir det ikke snart bedring tror jeg RBK snart våkner opp med en stor bakrus i adeccoligaen for 2000 tilskuere som fortsatt klamrer seg til håpet om et nytt storlag fra Trondheim.
Back to top
Einherjar
Rutinert

PostPosted: 26.04.2008 23:02    Post subject: Reply with quote

Hmm.. Jeg synes faktisk vi begynner å få litt orden på forsvaret, i motsetning til endel andre. Både Stadsgaard og Lago er kamrustne, og jeg tror (håper) de vil renske vekk de feilene de gjør etterhvert. Forsvaret var ikke det store problemet idag, slik jeg ser det, og jeg håper vi lar Demidov fortsette sentralt fremover. Fremover forøvrig, er det mye å rette opp i. Pasningene spilles stort sett på mann, eller der hvor mannen var før han sprang slik at han må snu å hente. Dette er selvsagt ikke optimalt angrepspill. Vi må få større bevegelse og en ballsentral (Demidov kanske ?) som kan fylle rommene disse kommer i. Det blir alt for lett å forsvare seg mot oss slik vi spiller nå. Og bevegelsene bør gå fremover, både på kant og sentral. Og venligst få inn Sapara som en offensiv midt, jeg tror han funker bedre der enn på kanten.

- Jarstein -
Stoor - Stadsgaard - Lago - Traore
Demidov
Tettey - - Skjelbred
Sapara
Spiss 1 , Spiss 2

Hvem vi skal bruke som spisser blir jeg ikke helt klok på. Ivers var svak idag, og jeg er ikke overveldet over det Konan eller Kone har gjort. Kanskje en frisk satsning med Storflor og Aas hadde gjort susen ?

Jaja, det er no midt bidrag Wink
skjæringen
Veteran

PostPosted: 26.04.2008 23:37    Post subject: Reply with quote

Henriksen bør, etter min mening, trekke seg som hovedtrener med øyeblikkkelig virkning. Jeg snakker om å begrense skadene inntil Hamren kommer.

Har fulgt en del treninger i det siste, og sier meg enig med flere, at det som skjer på treningsfeltet, handler om alt annet ENN toppidrettskultur. Det at spillergruppa, samt Henriksen, springer rundt som "hodeløse kyllinger" uten mål og mening, er en gjenganger fra flere observatører. La nå ikke skaden bli større enn den er.

La "stoltheta" de vike, Trond. Tenk på klubben, som du er så glad i, men innse dine begrensninger.

Last edited by skjæringen on 26.04.2008 23:53; edited 1 time in total
Back to top
karpin
Junior

PostPosted: 26.04.2008 23:51    Post subject: Reply with quote

hvem skulle da ha tatt over for Henriksen? Hoftun? KTE?
longns
Veteran

PostPosted: 26.04.2008 23:54    Post subject: Reply with quote

KTE eller NAE.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 26.04.2008 23:56    Post subject: Reply with quote

Helt enig dette er personer som er langt mer egnet til å være "caretaker" enn hva Henriksen er. Hvis en kunne overtalt Nils Arne Eggen til å trene laget frem til Hamrèn kommer kunne det vært inspirerende for vår nye generasjon.
Back to top
Jokio Sokomekki
Junior

PostPosted: 27.04.2008 00:02    Post subject: Reply with quote

Sitat fra Adressa:
"Steffen er etter min mening Norges beste avslutter. Og en spiller det er enkelt å forholde seg til når han er i boksen. Han er nok lettere for meg å treffe enn andre, sa Sapara."

Jaggu sa jeg smør.
Back to top
Einherjar
Rutinert

PostPosted: 27.04.2008 00:03    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
KTE eller NAE.

Det er jeg redd hadde gjort mer skade enn gavn.
Synes vi må la Eggen fare, og heller være takknemlige for den plattformen han har gitt RBK. God økonomi, fin stadion og selvsagt ryktet vårt i Europa. Men det var da, nå er nå. Nytt "hus" må bygges, og vi får vell bare "halte" oss videre til sommern. Med den gode økonomien som er i de fleste norske tippeligaklubber om dagen, kan alle ta seg råd til å være rimelig gjenomført profesjonelle, og det lukker også slik jeg ser det døra for at noen klubb kan dominere slik RBK gjorde før. Tolmodighet er en dyd, og jeg skjønner lett alle som leter etter forandringer allerede nå. Men jeg tror vi trenger et langt perspektiv på å "løse" problemene våre, de kan ikke løses til neste kamp. Det jeg er redd for nå, er utolmodigheten også får Erik Hamren til å "feile". Og da er vi ute å sykler.
cris
Proff

PostPosted: 27.04.2008 00:08    Post subject: Reply with quote

- godt mulig jeg er "avvikende", men poenggivning på spillerne synes jeg er totalt uinteressant. Jeg gidder ikkke å lese det en gang. Mye mer interessant med noen ord om hvordan man syntes spilleren fungerte.
- rbk var nitriste i dag. Totalt ufarlige fremover.
- i dag var det lett å se et av hovedproblemene med rbk sitt spill. Nærmest total mangel på å vri spillet motsatt inn i ledige rom og også svært få bevegelser inn i disse rommene. Jeg hadde håpet at Demidov kanskje hadde denne evnen/forståelsen, men han gjør jo akkurat det samme som Skjelbred gjør; spiller videre i det trange rommet som man er i.
- det klokeste som er sagt etter denne kampen ble sagt av Rushfeldt: Rosenborg trenger mye tid på få frem et topplag igjen.
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 27.04.2008 01:00    Post subject: Reply with quote

Utifra hva jeg ahr lest idag så var det som jeg var redd for. Istede for å legge alt press på Tromsø, som Viking gjorde, så ble vi løpende imellom mens Tromsø fikk spille sitt eget spill. Et eller annet nå jo gjøres når laget mangler offensiv struktur. Sånn jeg forsto det på Radioadressa komentatoren så gikk 90% av spillet etter målet til Tromsø ut på å pole ballen opp på (St)ivers og Konan. Førstnevnet er ikke i form før en gang ut i Desember og sistnevnte er ikke Spiss og har bevist det sånn til de grader. Gleder meg litt til Kone kommer tilbake fordi da har vi 2 spisser om de er aldri så like. Vi har en midtbane som løper og løper uten mål eller mening, det har vi sett i samtlige TL kamper i år. Dessuten har vi ingen kantspillere fordi den eneste kantspilleren vi har er blitt pressa ned i forsvar. Dermed mangler laget bredde så det lukter lang vei. Forsvaret er vel egentlig den eneste lag delen som er forsvarlig i tillegg til keeper. Vi får satse på å greie å holde oss over midten i år for medalje har jeg egenlig ikke trua på. Alikevel, mye kan skje etter Hamréns inntreden.

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
michael collins
Veteran

PostPosted: 27.04.2008 01:45    Post subject: Reply with quote

Tettey: "- Sammenligner du spiller for spiller på papiret, oss og Tromsø, så er vi overlegne."

Denne holdningen gjorde at RBK tapte kveldens kamp. Viking kom til Tromsø to dager før kampen i forrige serierunde, tok oss ytterst alvorlig, og klarte å vinne en jevn kamp. I dag spilte Tromsø en like perfekt bortekamp, og vant meget fortjent. RBK skjønner ikke at alle kan slå alle i årets Tippeliga. Før trenere og spillere virkelig innser dette kommer RBK til å tape poeng i kamp etter kamp.
Einherjar
Rutinert

PostPosted: 27.04.2008 01:58    Post subject: Reply with quote

Er enig med deg der. TIL er et godt lag for tiden, og det kan tenkes RBK tok for lett på det. Det Tettey sier er helt idiotisk for meg. Men jeg tror det var mer bak dagens poengtap enn det, kanskje er det det jeg allerede har skissert. For høye forventninger til et veldig ungt mannskap, riktig nok i RBK drakt, men som du vet, ingenting varer evig. En eller annen gang må nytt hus bygges. Vi avgjør selv om det er nå, eller aldri.
firkl0ver
Junior

PostPosted: 27.04.2008 04:11    Post subject: Reply with quote

Det jeg ikke skjønner helt her er alt det positive som trekkes frem om Storflor, mens store deler av resten av laget blir omtalt i de negative ordlag.

Storflor er ALT for feig i duellspill på kanten, han tør rett og slett ikke å heade og teknikken/finessene er så fraværende at jeg har vanskelig for å finne et reportoar sidestykke. Noe i nærheten av Dorsin-taktikken: vi går rett frem, samme hva vi støter på. Det er kanskje ikke akkurat det han er satt på banen for å gjøre heller, men det trekker ned inntrykket noe voldsomt. I tillegg virker det som han er overnervøs, og man ser tydelig at han spiller med høye skuldre. Som i dagens kamp hvor han får ballen på femmeteren, og han på uelegant vis sentrer til en som sto i død vinkel. Avslutningsvis i omtalen vil jeg sette spørsmålstegn ved den oppskrytte bevegelsen, som jo burde kommet bedre til syne da vi hadde et par gode kontringer?

Misforstå meg rett, dette er ingen Storflor-hets, og jeg synes laget generelt presterte langt under forventning i dag, som i kampen før der. Og den før der og den før der igjen.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 27.04.2008 05:10    Post subject: Reply with quote

michael collins wrote:
Tettey: "- Sammenligner du spiller for spiller på papiret, oss og Tromsø, så er vi overlegne."

Tydeligere kan vel ikke mistillit mot egen trener uttrykkes for det var lite som tydet på dette i dagens kamp.
Back to top
Einherjar
Rutinert

PostPosted: 27.04.2008 08:03    Post subject: Reply with quote

D e håp : http://www.youtube.com/watch?v=gqTRwi1mnlM&feature=related
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 27.04.2008 09:49    Post subject: Reply with quote

michael collins wrote:

Toskete uttalelse. En er ikke bedre enn det en presterer. Hvis Tetteys uttalelse står for holdningene blant klubbens spillere, er det ikke rart man taper. Det er jo bare å spasere seg til seier.
Back to top
Oddis
Senior

PostPosted: 27.04.2008 09:53    Post subject: Forsvar Reply with quote

Det er flere her som trekker frem at forsvaret synes å "komme i orden". Mitt inntrykk er at det er enkle feil i forsvaret som ødelegger. Greit nok at det offensive ikke fungerer, men når man slipper inn banale mål blir utgangspunktet håpløst. Målet til VIF på Ullevaal kom etter taktiske bommerter av Traore. Målet til Koppinen i går kom av at det var INGEN på bakerste stolpe som lett kunne fanget opp ballen.

Det er bare å innse at Rosenborgs storhetsperiode er over, vi er en fallen storhet. De siste 10 minuttene av kampen i går var det mest deprimerende jeg kan huske å ha sett på Lerkendal, kanskje med unntak av 86-sesongen. Elendig spill av et lag som famler og eget publikum som piper og forlater stadion. Når publikum vender ryggen, da kan vi ihvertfall glemme at de unge spillerne bedrer seg. Vi er blitt for bortskjemte.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 27.04.2008 11:00    Post subject: Reply with quote

firkl0ver wrote:
Det jeg ikke skjønner helt her er alt det positive som trekkes frem om Storflor, mens store deler av resten av laget blir omtalt i de negative ordlag.

Storflor er ALT for feig i duellspill på kanten, han tør rett og slett ikke å heade og teknikken/finessene er så fraværende at jeg har vanskelig for å finne et reportoar sidestykke. Noe i nærheten av Dorsin-taktikken: vi går rett frem, samme hva vi støter på. Det er kanskje ikke akkurat det han er satt på banen for å gjøre heller, men det trekker ned inntrykket noe voldsomt. I tillegg virker det som han er overnervøs, og man ser tydelig at han spiller med høye skuldre. Som i dagens kamp hvor han får ballen på femmeteren, og han på uelegant vis sentrer til en som sto i død vinkel. Avslutningsvis i omtalen vil jeg sette spørsmålstegn ved den oppskrytte bevegelsen, som jo burde kommet bedre til syne da vi hadde et par gode kontringer?

Misforstå meg rett, dette er ingen Storflor-hets, og jeg synes laget generelt presterte langt under forventning i dag, som i kampen før der. Og den før der og den før der igjen.

Det var jo faktisk når Storflor kom inn, at vi faktisk produserte noen av de få sjansene i andre omgang. Han var den eneste som faktisk prøvde å bevege seg rett. Jeg mener han bør starte som spiss i 4-4-2 slik at vi faktisk kan true bakromet direkte. Da vil ikke de andre lagene stå så høyt. Jeg fatter ikke hvorfor Konan skal spille, det blir jo ikke farlig. Man vet at når Konan får ballen blir det ingenting ut av det i nesten alle tilfeller. Han er faktisk veikere i duellene enn Storflor.
Back to top
michael collins
Veteran

PostPosted: 27.04.2008 11:30    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Det var jo faktisk når Storflor kom inn, at vi faktisk produserte noen av de få sjansene i andre omgang. Han var den eneste som faktisk prøvde å bevege seg rett. Jeg mener han bør starte som spiss i 4-4-2 slik at vi faktisk kan true bakromet direkte. Da vil ikke de andre lagene stå så høyt. Jeg fatter ikke hvorfor Konan skal spille, det blir jo ikke farlig. Man vet at når Konan får ballen blir det ingenting ut av det i nesten alle tilfeller. Han er faktisk veikere i duellene enn Storflor.

Du har faktisk rett. Smile
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16  Next
Page 14 of 16

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb