| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 17.03.2008 15:15 Post subject: |
|
|
| Konkurs i tilfellet AC Allianssi. |
|
| Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 17.03.2008 15:43 Post subject: |
|
|
| Vi får satse på at han ønsker å slå seg en stund nå da. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.03.2008 15:53 Post subject: |
|
|
Det tror jeg absolutt han tenker å gjøre.
Hadde faktisk ikke snakket med ham før i går, men fikk bekreftet det gode inntrykket fra div. TV-intervjuer av ham som person. En ordentlig grei kar. Forresten den finnen jeg har møtt som har vært best i engelsk. |
|
| Back to top |
|
 |
torerik Veteran

|
Posted: 13.04.2008 13:17 Post subject: |
|
|
| recon wrote: | | Spilte ikke Savolainen både v.ving og def.mid hos Tampere? |
Sånn jeg har forstått det har han primært spilt på siden (som kant i 4-4-2) men også sentralt. Jeg trodde dog han spilte på høyre? Er han ikke høyrefot?
Jeg kunne gjerne tenkt meg å se ham på kanten i RBK, mener å huske at han så vidt spilte litt kant i en eller annen treningskamp og ikke gjorde det så verst - men veien er nok kortere på høyresiden enn venstre-. |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 13.04.2008 14:15 Post subject: |
|
|
| Jeg mener også å huske han spilte høyrekant for finnene. Savolainen har kvikke føtter og et godt blikk så jeg tror en kantrolle kan passe for ham. |
|
| Back to top |
|
 |
KFF_RBK Rutinert

|
Posted: 13.04.2008 16:35 Post subject: |
|
|
| Från det jag har sett har jag intrycket av att han är en ganska slö spelare? |
|
| Back to top |
|
 |
PIN-kode Rutinert
|
Posted: 13.04.2008 16:38 Post subject: |
|
|
| slö? |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 13.04.2008 16:47 Post subject: |
|
|
| Sein kanskje? Jeg mente kvikk på små flater, vet ikke hvilken toppfart han har i fritt rom. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 13.04.2008 16:48 Post subject: |
|
|
| Tror han mener "DÃ¥rlig".... |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 13.04.2008 16:57 Post subject: |
|
|
Efter 1 min. søg i google slö _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 13.04.2008 17:05 Post subject: |
|
|
Som i "Sløv", altså. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
fluffy Junior
|
Posted: 26.04.2008 13:16 Post subject: |
|
|
| Juska er da 1000 ganger bedre enn Aleksander "Bambi" Tettey! Får vi noen gang mer enn 7 millioner for Tettey så SELG. Han er rett nok brukbar, men vil overhodet ikke bli i nærheten av Ørjan, Roar, Runar, Bent eller for den del dagens kollega Skjelbred/Sapara. Hva er vitsen me å la han spille selv om han har arbeidskapasitet? Han skyter verre enn en hest, scorer aldri mål etc. Tenke seg til, juska har i det minste god spilleforståelse, og har ikke skjemt seg ut i de kampene han har spilt. La gutten få spille kommende kamp. Ellers ser laget flott ut. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 26.04.2008 13:17 Post subject: |
|
|
| Jeg ser at Tettey hatet når nye høyder og nærmer seg Storflor nivå. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 26.04.2008 13:23 Post subject: |
|
|
| Beklager fluffy, men jeg har problemer med å ta deg seriøst etter denne type innlegg. Hva er det egentlig som tilsier at Savolainen er, som du sier, 1000 ganger bedre enn Tettey, som er regnet som en av de største talentene her i landet? Og på hvilken måte har Savolainen overbevist deg så stort til nå? Han har spilt en seriekamp som han var farlig nær på å gjøre seg bort i, og har vært ok i oppkjøringen. Tettey har, tross sin unge alder, spilt mange gode kamper for RBK til nå. Dette er ikke måten å håndtere de lokale talentene på straks de har en dårlig periode. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 26.04.2008 13:28 Post subject: |
|
|
| Tettey har spilt mange gode RBK-kamper ja, men gjennomgangen er at alle har vært som indreløper i 4-3-3. Savolainen må få prøve seg i en bortekamp hvor RBK ikke har så spesielt stort press på seg før han blir kastet til ulvene på Lerkendal. Dessverre for ham så har ikke RBK en slik kamp før Bodø/Glimt borte 27. juni. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 26.04.2008 13:39 Post subject: |
|
|
Ja Tettey har ikke spillet nogen gode kamper centralt, selv om spillerne i TL havde ham nomineret til årets unge spiller, efter kampe bla. centralt. Og det var hans bedrifter, netop centralt, som fik ham udtaget til det norske landslag. Tettey har haft gode præstationer centralt og Savolainen har ikke vist noget der tilsier a han er bedre. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 26.04.2008 14:12 Post subject: |
|
|
| Jeg har trua på Juska, men da først og framst som indreløper. Han har gode offensive løp som jeg mener han får best utnyttet i den posisjonen. Håper han får sjansen til å komme inn i dag framfor Storflor( selv om jeg våknet opp idag og det plutselig var blitt politisk ukorrekt å si akkurat det) |
|
| Back to top |
|
 |
fluffy Junior
|
Posted: 26.04.2008 16:24 Post subject: |
|
|
Hehe, 1000 ganger var naturligvis veldig på spissen og overdrevet. Poenget er at Tettey aldri blir noen ny Roar, Ørjan, Runar eller Bent. Syns Juska er bedre og at han skal få sjansen nå, ellers er Winsnes`exit noe som jeg alltid har klaget på da han aldri klaget og bestandig gjorde en grei figur når han spilte, som i Strømsgodset nå.
Tettey bør få noen gode kamper nå, så får vi muligens solgt han for en god pris.
Men det er klart, kommer helt an på ambisjonene. RBK bør få større og mer omfattende talentarbeid så flere "skjelbreder" kan komme opp.
Men om målet ikke er CL hvert året og (hevde seg der) så holder det sikkert fint med en Tettey eller to på laget ja. Litt feilpasninger er vi vant med.
Men for all del, til de som sier Roar må være på benk. Det er bare tull, han er den beste med Per, og det med at han da skal være på benk da er riv ruskende galt. Er bedre å la han spille og heller fleske til å kjøpe noen topp class spillere når de blir ledige på markedet / utlandet. Tarik bør snarest til Lerkendal! |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 26.04.2008 16:33 Post subject: |
|
|
| Jeg spør igjen fluffy: Hva er det du bygger vurderingen om at Savolainen er bedre enn Tettey på? Og hva er det med Savolainen som har overbevist deg såpass til nå? |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 26.04.2008 20:55 Post subject: |
|
|
Med all respekt til begge spillerne: Tettey hadde ingen god kamp, og i tillegg til Storflor så var det vel bare Juska på benken som kunne ha kommet inn og kanskje gjort RBK bedre.
Mht. Savolainens kvaliteter så må man ikke glemme at han var den beste spilleren på fjorårets dobbeltmester i Finland. Selv om serien i Finland ikke e på samme nivå som Tippeligaen så indikerer det allikevel god kvalitet. Dessverre gjorde Juska litt bort seg i de første kampene da han fikk sjansen, og det kan kanskje se ut som om trenerne ikke vil gi ham nye sjanser med det første. Kanskje blir det andre prioriteringer når Hamrèn kommer? |
|
| Back to top |
|
 |
fluffy Junior
|
Posted: 26.04.2008 21:37 Post subject: |
|
|
Enig med nidaros..
Og Tettey var ubrukelig i dag, punktum!
Vedrørende Juska var han som Nidaros nevnte uheldig i starten, men som nevnt beste på dobbeltmester i Finland.
Han fortener mer tid.
Men samtidig håper jeg Tettey får spilletid nok til at han øker markedsverdien sin til dagen kommer når han skal ut porten, forhåpentligvis neste vindu, og inn med en klasse indreløper fra norge/sverige/danmark og IKKE elfenben! Spesielt viss ikke trenerapparatet IKKE har overhodet tenkt å lære hverken engelsk, fransk eller de andre språkene de kan beherske. Håpløst! Ser Henriksen gir kommandoer på norsk (!!),, da er det håpløst å høre på meddebattanter som klager på spilleforståelsen til afrikanerne... når de ser den (unnskyld meg uttrykket) apen som skriker "kom dåkk hjæm / hold breidden i laget etc"... så er det vel ikke rart de ikkje skjønner bæret og går der som noen tullinger fra Mars heller. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 27.04.2008 11:49 Post subject: |
|
|
Hvis det virkelig er sånn at Rosenborg ikke klarer å håndtere språkutfordringene med å ha flere nasjonaliteter i ett lag, så er det ekstremt amatørmessig. Dette er noe de fleste lag ute i europa har måttet hanskes med, og jeg har vel nærmest aldri hørt om at det skal være noe problem.
Når det gjelder Savolainen kontra Tettey, synes jeg fortsatt at argumentene for at Savolainen er bedre, er tynne. Tettey jobber seg tilbake etter skade, han blir brukt i feil posisjon...også brukes gårsdagens kamp som argument for at han generelt sett er dårligere enn Savolainen!? Jeg sier ikke at Savolainen på noen måte er dårlig, men at han skal prioriteres foran Tettey blir ikke riktig.. synes jeg. Inntil videre ser jeg på Savolainen som en god squad-player som kan komme inn og gjøre en forskjell i kamper hvor andre spillere sliter...slik han helt klart burde ha fått muligheten til i går. |
|
| Back to top |
|
 |
fluffy Junior
|
Posted: 27.04.2008 20:52 Post subject: |
|
|
En annen ting jeg diskuterte med noen andre RBKere her om dagen er jo at Tettey hele tiden er ute og syter i media. Anten spiller han i feil posisjon, eller så vil han ikke spille og heller spille i 2 div etc. Han får da spille hvor han blir satt.
Kjøpt heller Tijan Jaiteh fra Brann! Mye bedre, ballsikrere og nesten tre år yngre også. Herlig spiller som blir knallgod! |
|
| Back to top |
|
 |
cypern Proff
|
Posted: 27.04.2008 21:06 Post subject: |
|
|
| jeg kjenner det rører godt i hjerterota å kikke på slike gjennomtenkte innlegg. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 28.04.2008 13:40 Post subject: |
|
|
| Savo kan da spille ving i 433, eller? Evt er han for treg? Han spiller indreløper i dag i toerkampen, og de spiller forøvrig oftest 433. |
|
| Back to top |
|
 |
|