View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Ramos Junior
|
Posted: 24.04.2008 21:22 Post subject: |
|
|
Han gjør også det samme når han spiller på høyrekanten. Storflor tørr ikke å utfordre utover i banen, virker som han ikke helt stoler på egne ferdigheter(som dog heller ikke er allverden å skryte av). |
|
Back to top |
|
 |
PIN-kode Rutinert
|
Posted: 24.04.2008 21:25 Post subject: |
|
|
Poenget er: Storflor HAR fart, han HAR greie dribleferdigheter, MEN: han velger som regel ikke å bruke det, hvertfall ikke som venstreving. Dessverre. Men som sagt er ikke det poenget her. Poenget er at Storflor har fart i seg, beina hans løper fort, osv....
Ramos, du sa tidligere at Storflor manglet fart, nå sier du han sliter med det mentale (altså at han har det i seg, men sliter med å få det ut pga det mentale). Bestem deg! |
|
Back to top |
|
 |
Ramos Junior
|
Posted: 24.04.2008 21:27 Post subject: |
|
|
Vel, jeg ser at du mener det motsatte, men jeg synes farten til Storflor er voldsomt oppskrytt. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 24.04.2008 21:33 Post subject: |
|
|
Storflor har da overhodet ikke stort nok tempo til å gå rett på mål etter gjennomløpninger. Dette sagnomsuste tempoet til Storflor har jeg i det hele tatt sett veldig lite til. Farta hans er grei, ikke noe mer enn det.
Det hjelper ikke det minste at Storflor er rågod i five-a-side, så lenge involveringene hans på banen består i å skjerme ballen bakover og ut mot sidelinja. Dessuten har han jo fullstendig panikk i gode avslutningsposisjoner, og en aversjon mot å slå innleggene i tide.
Jeg er enig i at RBK trenger spillere som vil ha ballen i bakrom, men det er da vitterlig ikke en av Storflors styrker. Han burde få ballen i bakrom, det kan være, men det er jo ikke dit han går. Hvis vi virkelig skal inn med en bakromsspiller, er jo Pelu en mye mer utpreget sådan. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 24.04.2008 21:48 Post subject: |
|
|
Storflor har mange gode ferdigheter, og grei fart, men det hjelper jo så utrolig lite når han faktisk aldri tør å bruke de i kamp.
Forøvrig synes jeg det er håpløst å si at Storflor aldri har fått sjansen i Rosenborg. Det er ikke nødvendigvis slik at man ikke har fått sjansen om man ikke får spille en hel sesong på rappen.. Han har fått sjansen i flere perioder over flere sesonger, uten å ta den med overbevisende opptredener over flere kamper.
Som jeg ser det gjør han seg best som supersub. |
|
Back to top |
|
 |
John Ass Senior
|
Posted: 24.04.2008 21:58 Post subject: |
|
|
Husk hvem som førte ball ned mot dødlinja sist kamp og slo et målgivende innlegg.. |
|
Back to top |
|
 |
Ramos Junior
|
Posted: 24.04.2008 22:03 Post subject: |
|
|
Sist kamp var det ikke mange målgivende innlegg fra dødlinja for RBK gitt... |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 24.04.2008 22:35 Post subject: |
|
|
Bare for å unngå misforståelser;
jeg har ikke sagt at Storflor er veldig god til det ene eller andre, bare at han er den suverent beste i klubben til å gå på løp (det betyr ikke at han er fantastisk god).
Storflor er meget god på å starte rett og gjøre gode løp. Han får også med seg ballen flere av gangene og da blir det stort sett farlig.
Ingen andre i RBK er i stand til dette.
Ps. Jeg har ikke lagt min elsk på Storflor. Jeg bare understreker at han har ferdigheter som er viktige å ta vare på i RBK - viktigere enn de ferdighetene som f.eks Skjelbred har, fordi Skjelbreds ferdighetene har "mange" andre i klubben også. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 24.04.2008 22:41 Post subject: |
|
|
Jeg er veldig enig i at Storflor til tider har fanatstisk gode bevegelser, men det overskygges så totalt av at han misbruker mulige sjanser han opnår ved å plutselig gjøre noe elendig(mener jeg). Det jeg mener med at Ciljan er en viktigere spiller er av den grunn at han er en veldig god fotballspiller som tross alt ikke er mer enn 20 år gammel, han har forutsetninger til bli mye bedre og innsaten han legger ned er en inspirasjon for resten av laget. Jeg ser ikke viktgheten av Storflor fordi det har veldig lite å si at han har disse egenskapene fordi han sjeldent buker dem. Men nå kommer jo dette av veldig lange tider med store skuffelser av hva han gjør da, jeg nekter ikke på at han har vært dyktig i de innhoppene han har gjort i år Men jeg kan ikke se at en spiller som etter mitt syn ikke er god nok for elleveren kan vær viktigere enn en som er fast. Ciljan er en av de som gjør at midtbanen fungerer så bra som den gjør. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 24.04.2008 22:57 Post subject: |
|
|
Øyvind Storflor er den eneste i dagens stall som har potensial til å score 25 mål eller mer over en hel sesong. Det beviste han høsten 2003. Samtidig har han tidligere bevist at han duger på CL-nivå gjennom å ha dobbelt så mange målpoeng som RBK'er nummer to gjennom CL-sesongene 2004 og 2005.
Men Øyvind Storflor vil nok, akkurat som Alexander Tettey, aldri bli helt godtatt av en stor andel RBK-fans. Hovedårsaken her er nok at ingen av de er helt A4 i spillestil eller valg de gjør på banen.
Jeg håper Hamren kan være katalysatoren som får Storflor til å eksplodere i kamp. At han har evnene burde det faktisk ikke være tvil om, selv om enkelte setter spørsmålstegn med det meste rundt ham. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 24.04.2008 23:01 Post subject: |
|
|
Evnene er der, men når han sjelden eller aldri får det ut i kamp er det liten vits i å bruke ham fast. |
|
Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 24.04.2008 23:02 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | Det beviste han høsten 2003. |
... _________________ "A talented youngster from Slovakia or Norway, once doomed to slog out his career in Košice or Trondheim with occasional appearances on his national team, could now hope to play in the big leagues." - Tony Judt, Postwar |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 24.04.2008 23:05 Post subject: |
|
|
Storflor scorte faktisk mål hvert 95. minutt han var på banen i 2003. Kutter man vårsesongen vil statistikken se enda bedre ut, og da ligger han faktisk an til å score cirka 25 over en hel sesong. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 24.04.2008 23:08 Post subject: |
|
|
Skriver under på den Brady. Jeg synes det er betenkelig at ingen trenere i Rosenborg har klart å få ut det fulle potensialet til Storflor. For det er som Brady sier vanvittig stort. Han kunne blitt en fast landslagsmann og mer en det og. Synd det ikke endte slik. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 24.04.2008 23:17 Post subject: |
|
|
Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves heter det visst. Men her må jeg nekte, den som venter på at Stoflor skal score 25 mål i sesongen må vente til han er på oldboyslag for morro skyld. Eneste i klubben som har potensialet til å score 25 mål hehe
Steffen Iversen putta 17 i 2006, han er nok langt nærmere 25 enn Storflor.
Kone, Konan og Aas ville jeg satt penger på før Storflor i den saken(selv om det ikke er sannsynlig at noen av dem kommer til 25)
Derimot er jeg helt enig i at han ikke har en a4 spillemåte, uten at jeg legger noe som helst posistivt idet...
Ser jo nå at knerten også har tatt det til enda et nytt nivåav skryt, jeg e sikker på at hvis dere er oppe lenger ikveld så våkner jeg til poster om at Storflor burde selges til Barcelona imorgen tidlig hehe
Som dere sier, det er rart at ingen trenere har fått ut dette "vanvittige potensialet" til Storflor... Er det ikke kanksje på tide å innse at grunnen til at ingen klarer å få det ut er fordi det rett og slett ikke er der... ? |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 24.04.2008 23:23 Post subject: |
|
|
Ikke si det, det finnes mange spillere som slår igjennom sent ,men godt. Hvor gammel er Storflor? |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 24.04.2008 23:24 Post subject: |
|
|
Fortsetter mitt skryt? Barcelona? Kutt ut våset da. Jeg skriver jo bare at det er rart ingen trenere har klart å fått ut potensialet, og at HVIS han hadde fått det ut, hadde han vært på landslaget (tror jeg). Selvsagt skal han også selv ha en del av skylda for at han ikke har fått ut hele sitt potensiale, men trenerne skal også ha sin del.
1972 Miami Dolphins wrote: | Som dere sier, det er rart at ingen trenere har fått ut dette "vanvittige potensialet" til Storflor... Er det ikke kanksje på tide å innse at grunnen til at ingen klarer å få det ut er fordi det rett og slett ikke er der... ? |
For noe sprøyt. Du mener altså at Storflor ikke har et stort potensial en gang? Storflors potensial er i følge meg, som jeg sa, vanvittig høyt. Det er ikke det som er galt med han, at han ikke har potensialet. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 24.04.2008 23:25 Post subject: |
|
|
Han er 28, blir 29 i år vel ? Å en 29 år gammal fotbasllspiller som ikke kan takle, ikke kan gå i dueller, ikke kan ha nærkontakt med motspiller og som får panikk når han nærmer seg en stor sjanse vil ikke slå igennom og bli "fast på landslaget og mer enn det". |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 24.04.2008 23:27 Post subject: |
|
|
Selvsagt er sjansen minimal for det NÅ. Men jeg skrev at han KUNNE HVIS han hadde fått ut hele sitt potensial. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 24.04.2008 23:27 Post subject: |
|
|
Erik Hagen slo vel igjennom med VÃ¥lerenga i temmelig voksen alder. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 24.04.2008 23:33 Post subject: |
|
|
Ja, og det er sikkert også mulig for Storflor å slå gjennom/spille seg fast på et tippeligalag, men tviler på Rbk. Hadde han gått til en annen klubb som spiller 4-3-3 og fått al tillitt så kanskje han kunne fått en ny vår, men det jeg bemerket var i utgangspunktet "fast på landslag og mer". "og mer" tolket jeg tilutenlandsopphold, og det tror ikke jeg gutten er god nok til,eller ihvetfall ikke til en bedre liga og bedre lag enn Rbk. Men uansett, det er jo klart, det overdrives fra begge parter her nå i håpet om at en får fram sitt poeng hehe Men jeg står på menigen min om at Storflor ikke er god nok for plass på laget. Det fantastiske med å ha Storflor i stallen er at han aldri sutrer over benken, uansett hvor lenge han blir sittende der av gangen. |
|
Back to top |
|
 |
John Ass Senior
|
Posted: 24.04.2008 23:33 Post subject: |
|
|
Ramos wrote: | Sist kamp var det ikke mange målgivende innlegg fra dødlinja for RBK gitt... |
Det har du jammen meg rett i. Aner ikke hvor jeg tok det fra. Ønsketenking?  |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 24.04.2008 23:36 Post subject: |
|
|
"og mer" var ment som utenlandsopphold, men bemerker igjen at dette sa jeg kunne skjedd HVIS han hadde fått ut hele potensialet sitt, noe som dessverre ikke har skjedd (kun i enkeltkamper). Men vi får være enig om å være uenige, da  |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 25.04.2008 04:20 Post subject: |
|
|
Det burde da være veldig klart at Storflor har ferdigheter som kunne gjort han til en spiller på meget høyt nivå. Det ser man spesielt i kampene mot grekerne, hvor det er klasse over alt han gjør. Men likevel virker det som at det er noe i hodet på han som gjør at alt blir feil. Til tross for farten sin blir han for stillestående.
Jeg ser ikke bort fra at han kan få en ny vår. Men blir det ikke denne sesongen så er han nødt til å komme seg vekk til en annen klubb. Fortrinnsvis et lag hvor de spiller med tre angripere. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 25.04.2008 09:14 Post subject: |
|
|
Mangel på selvtillit = mangel på spilletid.
Jeg mener å huske at Storflor tidvis imponerte stort da han spilte for Moss (?) _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
|