View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
longns Veteran
|
Posted: 20.04.2008 22:41 Post subject: |
|
|
Forslag til lag i neste runde:
Stoor - Stadsgaard - (Samma for meg) - Traore
........................Demidov.................................
....Tettey ...................................Skjelbred....
.........................Sapara..............................
..........Pelu/Storflor..........Aas(Iversen, hvis han er klar).............
- Dette laget skriker etter fart, vi er avhengige av å ha enten Pelu eller Storflor der framme. Hva skjer forresten med Pelu? Kjøpt som maskot? |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 20.04.2008 22:42 Post subject: |
|
|
Det virker litt som han er kjøpt inn som maskot ja joko-. Fortjener helt klart en sjanse nå, etter å ha gjort det bra over tid for andrelaget. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 20.04.2008 23:20 Post subject: |
|
|
Storflor bør ta Strands plass nå. Han er ikke fantastisk, men han har likevel 1 mål og 1 assist på 120 minutter på banen, en statistikk bare han kan vise til så langt. Han produserer noe i det minste, i motsetning til Strand. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 20.04.2008 23:22 Post subject: |
|
|
Enig. Strand har vært direkte elendig hittil i sesongen. Ikke løper han lenger heller. Storflor har i hvertfall litt kreativitet, selv om det ikke alltid blir allverden med ham heller. Hvis da ikke Savolainen heller tar den posisjonen. |
|
Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 20.04.2008 23:24 Post subject: |
|
|
Storflor gjorde en positiv figur når han kom inn i kampen mot vif, og satte pasningene FREMOVER på banen. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
|
|
De som gidder å lese det jeg skriver her inne vet at jeg er en av de store motstanderne av Storflor. Men jeg må innrømme at han et par ganger har vært på riktig sted til riktig tid.Det store spørsmålet er bare om noen kan lære gutten at kroppskontakt ikke er farlig. Jeg holdt på å dø av nervøsitet når jeg så Storflor skulle markere på corner! hehe Men ja, han tilfører laget noe ekstra akkurat nå. Uff, trodde ikke jeg kom til å skrive det  |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
|
|
Når Storflor har fått spille i posisjoner han behersker og ikke OMS; har han faktisk prestert bedre enn hva jeg hadde forventet fra han. Er enig at Storflor er foran Strand i køen nå ,men problemet er at Henriksen får for seg at Storflor skal spille framme i diamanten og flytter Skjelbred ned.
Uansett vil jeg heller gi Strand sin plass til Savolainen og gi han en ærlig sjanse til å sementere en plass i førsteellveren. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.04.2008 23:31 Post subject: |
|
|
Det blir vel Sapara som kommer inn for Strand.
Blir vel Pelu eller Aas sammen med Konan på topp, Storflor er for lite midtspiss. I den forbindelse: Aas må snarest trekke seg fra forbedrelsene til EM-kvalik for G19-landslaget. Så får det bli opp til trener Semb om han likevel kan spille mot Island allerede på søndag. Han bør vel heller spares til kampen mot Bulgaria neste tirsdag.
Last edited by 2mas on 20.04.2008 23:32; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 20.04.2008 23:32 Post subject: |
|
|
At Henriksen satte Storflor som offensiv midt er bare skandaløst. Han har nå 2 målpoeng på 40 minutter i posisjonen han kan å spille i. Det er jævlig bra, selv om han selvsagt har en del å gå på i kroppsdueller. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.04.2008 23:49 Post subject: |
|
|
Iversen er antatt å være ute i to-tre uker fortsatt. Mer spennende å se om Miller rekker kampen. Men med tanke på at det er hjemmekamp, har jeg en mistanke om at Henriksen har lyst til å prøve Traoré i enda en kamp. |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 20.04.2008 23:54 Post subject: |
|
|
Han har nok det, men det er kanskje heller ikke krise om han blir like bra med offensivt som mot FFK. Tettey er ingne venstrekant, så han har stort behov for en offensiv back eller en ving/ bred spiss foran seg. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 21.04.2008 00:35 Post subject: |
|
|
Ja, jeg ville ikke gjort noe annet enn det rene Strand/Sapara-byttet, forutsatt at Marek er 100% klar. Koné må vel erstattes med Aas med mindre (noen) sin ide med å anke på utvisningen får gjennomslag. Utrolig mye bedre struktur med flat firer, nå igjen, det virker som spillerne skjønner den bedre av seg selv. Viktig at Demidov og Sapara deler side defensivt, så vi får litt muskler på hver side. Tettey på kant forutsetter Traoré på back. Storflor (ja!) kommer inn for Sapara når han er tom.
Mitt lag (flat 4-4-2)
Jarstein
Stoor-Kris-Lago-Abdi
Sapara-Demidov-Skjelbred-Tettey
Konan-Aas
Sannsynlig lag (4-1-2-1-2)
Jarstein
Stoor-Kris-Lago-Abdi
Demidov
Skjelbred-Tettey
Sapara
Konan - Storflor _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 21.04.2008 00:41 Post subject: |
|
|
Jeg går for en flat firer jeg også, blir litt mer system enn når vi prøver oss på diamant pr.d.d. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 21.04.2008 00:41 Post subject: |
|
|
Jeg håper bare Henriksen ikke finne på å bytte inn Kvarme for Lago. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 21.04.2008 01:37 Post subject: |
|
|
Jarstein
Stoor - Statsgaard - Lago - Traore
Sapara - Skjelbred - Demidov - Tettey
Konan - Pelu/Aas.
HÃ¥per virkelig vi fortsetter med Statsgaard/Lago og Demidov i disse posisjonene. Demidov kommer enda bedre til sin rett her, med tillitt blir han kanon. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 21.04.2008 05:03 Post subject: |
|
|
Stiller meg bak zaphods lag, men tror Rambo kommer med noen krumspring for å få plass til Strand. Er forresten åpen for at Miller kommer inn for Traore - synes Traore er halvskummel på back (men han kan kanskje bli en god back med mer skolering). |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 21.04.2008 09:16 Post subject: |
|
|
Håper inderlig at Strand blir benket til denne kampen. Han har virkelig falt igjennom i år. Trist å se en gammel storhet spille så dårlig. Tror dog ikke på at han blir vraket. Får vel høre noe med at rutinen hans er viktig og et eller annet svada med samhandling. Er egentlig usikker på om Skjelbred fortjener fornyet tillit også. Han har også vært en skygge av seg selv denne sesongen. Løper og løper, men svært lite annet.
Storflor var forsåvidt frisk da han kom inn i går, men jeg er usikker på om han bør starte, eller heller komme inn når Tromsø er litt slitne og det blir større rom.
Så var det spissplassene da. Her er jeg ihvertfall usikker. Håper kanskje at Aas får sjansen, og storspiller, men jeg tror vel egentlig ikke helt på det. Kanskje Pelu blir en åpenbaring? Tviler på det også.
Ingen lagoppstilling-fasit fra meg, det blir spennende å se hvem de velger. |
|
Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 21.04.2008 09:36 Post subject: |
|
|
Jeg er veldig enig med de som sier at Strand nå bør ut av laget. Om Sapara ikke er klar vil jeg heller ha en Storflor inn på kant. Han spilte som fler her sa i lengderetningen, noe det har vært for lita av i år og det er noe vi alle har sett.
Jeg var litt skeptisk til å sette Demidov opp på midtbanen før VIF-kampen, det skal sies. Nå i ettertid er jeg fornøyd med hans og forsvarets innsats. Grunnen til at jeg var skeptisk var at vi nok en gang skal rokkere på forsvaret når vi endelig så ut til å ha funnet et midtforsvar som fungerer. Noe av det beste med Demidov er også at han spiller i lengderetningen, i tillegg så evner han å passere midtbaneleddet/et pressledd direkte istedenfor å sende en haug med pasninger sidelengs slik at motstanderlaget får organisert seg, |
|
Back to top |
|
 |
hefffner Senior
|
Posted: 21.04.2008 10:16 Post subject: |
|
|
På "sikt" hadde det vært gøy å sett denne lagoppstillingen:
Jarstein
Stoor - Statsgaard - Tettey - Traore
Sapara - Demidov - Skjelbred
Konan
Kone - Ivers
Tror Tettey kunne klart seg bra med fysikk og hurtighet der bak, samtidig overlate de "risky" pasningene til noen andre.
Demidov's spill mot VÃ¥lerenga taler for seg selv..
Sapara tilbake på indreløperen, der han kan bruke bredden, og servere innlegg fra høyre. Fungerer bedre der enn som OMS, der gjennombruddspasninger på statiske spisser blir rimelig bortkasta..
Skjelbred vil finne tilbake..
Med en teknisk midtbane som spiller langs bakken vil Konan komme til sin rett, og bli mer giftig som OMS..
Kone og Ivers spiller i fravær av bedre alternativ.. Aas er spennende, men sett for lite av han til å bombastisk påstå at han bør foretrekkes foran en av de 2.. Håper derimot på muligheten for å se han i en hel kamp mot Tromsø!
Til Tromsøkampen håper jeg på følgende:
Jarstein
Stoor - Statsgaard - Tettey - Traore
Sapara - Demidov - Skjelbred
Konan
Pelu - Aas
Kombinasjon hurtighet og luftstyrke på topp.. med Saparas krempasninger blir dette topp!  _________________ Fatter ikke åssen folk klarer å holde med andre lag enn Rbk... |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 21.04.2008 10:27 Post subject: |
|
|
Tettey er en alltfor dårlig duellspiller til å være midtstopper, jeg tror også at han kommer til å slite med posisjoneringen. Det var ikke lenge Tettey virkarierte som midtstopper mot Godset før det kostet oss mål. |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 21.04.2008 10:30 Post subject: |
|
|
Ingen sjans for Tettey som stopper nei. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.04.2008 10:55 Post subject: |
|
|
- Men hvem vet hvor jeg spiller neste gang. Jeg er komfortabel med å spille både midtstopper og defensiv midtbane, fortsetter han.
- Hvor vil du helst spille?
- Jeg velger jo ikke selv, og så lenge det er det beste for laget så spiller jeg der jeg blir satt, svarer Vadim Demidov.
Les mer: - Moro å fylle rollen
- Vadim har spilt bra som stopper også, han, så vi må se an hvordan vi skal komponere laget til hver kamp. Blant annet med tanke på skader og karantener. Men det gikk veldig bra med Vadim på midtbanen i dag, skryter en fornøyd Trond Henriksen.
Les mer: - Moro å spille mot andre med temperament
Tromsø skapte vel så vidt sjanser i Molde, og hadde visst knappest en ordentlig avslutning hjemme mot Viking heller. Sjøl om vi ofte har slitt med rødstripene, blir jeg ordentlig skuffet om det ikke blir tre poeng denne gang. |
|
Back to top |
|
 |
hefffner Senior
|
Posted: 21.04.2008 11:08 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Tettey er en alltfor dårlig duellspiller til å være midtstopper, jeg tror også at han kommer til å slite med posisjoneringen. Det var ikke lenge Tettey virkarierte som midtstopper mot Godset før det kostet oss mål. |
Ajaj.. Stemmer! Trekker tilbake DET forslaget med øyeblikkelig virkning.. Har tydeligvis husk på lik linje med en gullfisk.. Inn igjen med Lago, resten står jeg derimot for!  _________________ Fatter ikke åssen folk klarer å holde med andre lag enn Rbk... |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 21.04.2008 13:43 Post subject: |
|
|
En mulig måte å spille mot Tromsø med tilgjengelig mannskap er:
Jarstein
Stoor - Stadtsgaard - Lago - Traore/Miller
Sapara - Demidov - Skjelbred - Tettey/Traore
Konan
Storflor/Pelu/Aas
Hvor Konan skal ha ansvaret for å slå igjennom spissen eller spille løs kant eller indreløper i skudd eller innleggposisjon. For at det skal fungere er en avhengig av at en er flink til å fylle etter og at midtbanespillerne kommer seg i scoringsposisjon. |
|
Back to top |
|
 |
|