English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 561, 562, 563  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 31.03.2008 10:09    Post subject: Reply with quote

Eggen drillet Kolbotn-jentene
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef

PostPosted: 31.03.2008 11:03    Post subject: Reply with quote

Kåre spilte sine første kamper for Rosenborg sesongene 1985 og 86. Men en håndfull kamper var ikke nok for den ambisiøse unggutten, og sesongen 1987 spilte han for den hardtsatsende Oslo-klubben Frigg. Våren 1988 startet det virkelige fotballeventyret for Kåre Ingebrigtsen, med en telefon fra Rosenborgs nyansatte trener Nils Arne Eggen.

Tilbake i Rosenborg. Kåre pakket bilen, og dro til Hamar for å se Rosenborg spille treningskamp. Etter kampen hadde han sitt første møte med en fyr han hadde et langt fra positivt inntrykk av. En storkjefta bodøværing som kalte seg Mini.

– Han hadde takket nei til et tilbud fra Frigg året i forveien, og oppmannen der hadde fortalt meg hvilken jævla klyse han var. Jeg hadde også spilt mot han i cupen et par år tidligere, og husket han som en veldig storkjefta og breial liten tass. På Hamar lot Mini seg imponere av min flotte BMW 320, som var noe å være stolt av den gangen, og ville sitte på med meg til Trondheim. Og i løpet av den turen ble vi uatskillelige. Vi kunne nesten vært tvillinger, så like var vi, sier Kåre.

Mini mener vendepunktet kom noen uker senere.

– Men det var også inne i Kåres stolthet, BMW-en. Jeg spurte om jeg fikk kjøre, og endte opp med å burne bort all gummien på dekkene hans. Da fant vi hverandre for alvor, ler Mini.

Fant hverandre gjorde de også ute på banen. Sesongen endte med seier i serie og cup, og i løpet av de neste sesongene ble Kåre serie- og cupmester tre ganger. Og etablerte seg etter hvert i en landslagstropp som under Egil Olsens kyndige ledelse skulle sjokkere fotball-Europa. Og til slutt gi Kåre fotballkarrierens største nedtur.

14. oktober 1993 storspilte Kåre for Norge i en VM-kvalifiseringskamp mot England på Wembley, og havnet etter hvert i Manchester City. Tiden i Premier League hadde oppturer og nedturer, men det var en skade han pådro seg i en landskamp som ble hans endelikt i City.

– Jeg røk fremre korsbånd i kneet mot Tyrkia, og i rapporten til City skrev landslagslegen at det dreide seg om en gammel skade. City ble rasende, og hevdet jeg hadde lurt dem under den medisinske testen. Det er selvfølgelig bare tull, men det ble aldri det samme i City etter det.

VM-sluttspillet i USA nærmet seg, og Kåre dro på lån til Strømsgodset for å få kamptrening. Han hadde vært med i samtlige landslagstropper gjennom hele kvalifiseringen, og ble knust da VM-troppen ble offentliggjort.

– Det var en enorm nedtur ikke å få være med til VM. Drillo tok med Roar Strand i stedet. Jeg var så langt nede at jeg nesten ikke gadd se Norges kamper i mesterskapet. Det var en utrolig tung sommer. Og Roar skylder meg fremdeles en USA-tur, sier han og ler avvæpnende.

I 1997 brakk han beinet, og la opp som fotballspiller. Kåre mente det var tid for å finne på noe helt nytt.

– Jeg ville bort fra fotballen, og jobbet et par år i Salomon som selger. Men sønnen min, Mats, spilte i Strindheim, og da jeg ble spurt om å være med å trene B-laget, takket jeg ja til det. Jeg tok et C-trenerkurs fordi jeg ønsket å gjøre det ordentlig, og en tid senere ringte Trond Henriksen og spurte om jeg kunne tenke meg å jobbe med juniorene i Rosenborg. Dermed var hjulene i gang.

Les mer: Den joviale hærføreren
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 31.03.2008 13:06    Post subject: Reply with quote

At Thanda, Arason will provide competition for veteran Congolese goal minder Aime Kitenge and young Nimrod Tsengwa, who have shown some weaknesses at critical times.

Thanda are currently third from bottom, five points ahead of Jomo Cosmos and nine ahead of Black Leopards with seven matches remaining.

Arason is likely to debut against Golden Arrows in a derby in a fortnight’s time.

Read more: Thanda bring in Iceland goalkeeper

Vet ikke helt hvorfor det er tre ukers pause, men førstkommende kamp er altså 12. april.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 04.04.2008 11:05    Post subject: Reply with quote

Espen Isaksen (29) er glad han endelig er førstekeeper. Nå tror han tillit og selvtillit gjør ham til en bedre keeper.

- Jeg har vært bak mange gode keepere, og har for såvidt hatt forståelse for det. Det er jo slik at når en trener velger sitt førstevalg og den keeperen står bra og ikke blir skadet, så er det ikke så lett for en nummer to å få muligheten. Nå er det min tur og jeg føler jeg allerede har grepet muligheten og spilt bra i vinterens treningskamper, sier Espen Isaksen.

Les mer: - Selvtillit betyr 90 prosent for en keeper

Søndag er Paal Christian Alsaker tilbake på Haugesund stadion. Stord-mannen har blitt 34 år, men føler seg i sitt livs form! Han er Notoddens midtbanesjef, men har fortsatt arr på beinet etter en takling av Paul ”Gazza” Gascoigne!

- Det var mens jeg spilte i Stockport. Vi møtte Middlesborough med Paul Gascoigne i storslag. Han hadde en veldig hurtig teknikk, men var også i overkant tøff. Han taklet meg veldig stygt, og jeg har faktisk arr etter Gazzas takling på den ene ankelen, smiler Alsaker.

Les mer: Arr etter Gazza!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 18.04.2008 13:04    Post subject: Reply with quote

Arni føler seg trygg når han er sammen med laget i Sør-Afrika.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 18.04.2008 22:40    Post subject: Reply with quote

Facebook-kongen fra Nissedal feirer bursdag...
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 18.04.2008 23:41    Post subject: Reply with quote

Herregud, latterlig.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran

PostPosted: 18.04.2008 23:47    Post subject: Reply with quote

Du er en veldig alvorlig ung mann, Knerten!
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 18.04.2008 23:50    Post subject: Reply with quote

Hehe, neida, egentlig ikke. Men har bare ikke så mye til overs for Fjortis-Solli. Er ingen alvorlig mann egentlig, sjø Smile
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 19.04.2008 00:02    Post subject: Reply with quote

DJ2G er en....eh...nisse.
Keenoir
Legende

PostPosted: 19.04.2008 00:12    Post subject: Reply with quote

Vi får håpe at Iversen ikke er invitert Razz
Back to top
Jomer
Rutinert

PostPosted: 19.04.2008 00:20    Post subject: Reply with quote

vedder på at hele laget vårt er der lørdag kveld...
Keenoir
Legende

PostPosted: 19.04.2008 00:24    Post subject: Reply with quote

Solli kjenner de fleste hos oss Confused
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 19.04.2008 00:56    Post subject: Reply with quote

Basma og Dorsin er vel sikre kort.

Takk gud (evt. Erik Hoftun) for fornyelsen av backrekka
Back to top
Jomer
Rutinert

PostPosted: 19.04.2008 01:26    Post subject: Reply with quote

Haha.. De er der de å.. venners venner eller noe sånt...
dotcom
Senior

PostPosted: 19.04.2008 18:24    Post subject: Reply with quote

Nei og nei, har det har kommet en ny remix av en Madonnalåt altså
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 19.04.2008 18:28    Post subject: Reply with quote

Hjelde utvist før pause i Vuku-comebacket, mens Johnsen scoret to nye mål mot JEF United.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 25.04.2008 02:40    Post subject: Reply with quote

Rushfeldt angrer på tidlig RBK-sorti.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
Gutan
Junior

PostPosted: 26.04.2008 00:34    Post subject: Reply with quote

Ntuthuko Macbeth Mao Sibaya og Rubin kjører virkelig godt ut fra start i Russland. 7 strake seire, noe som forøvrig er ny russisk rekord og fått ett godt forsprang på hovedutfordrerne. Sibaya har spilt samtlige kamper fra start og har dannet en meget solid sentral midtbane med Sergei Semak.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 27.04.2008 21:22    Post subject: Reply with quote

Carew hyller Eggen.
Aston Villa-stjernen har hatt en rekke trenere i sin karriere. Men han er ikke i tvil om hvem han lærte mest av.

- Det er faktisk Nils Arne Eggen fra tiden i Rosenborg. I Vålerenga gikk det litt opp og ned, men i Rosenborg scoret jeg plutselig 20 mål på 18 kamper. Han var lett å forstå, sier Villa-spissen i et intervju med den engelske avisa The Guardian.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 03.05.2008 11:01    Post subject: Reply with quote

Hva gikk egentlig galt i Eguren-saken? Jeg husker at jeg var på en treningskamp rett etter at Eguren hadde kommet til klubben, og makan til spiller som jeg så da er det lenge mellom på lerkendal-matta. Så kommer vi i gang med kampene, og sakte men sikkert så ryker han ut av laget. Han blir lett solgt til Sverige, virker som at guttene på brakka er lettet over å få han vekk. Også storspiller han både i Sverige, og senere i Spania. Nå leste jeg at han hadde fått fast kontrakt med Villareal. Hva gikk egentlig galt? Hvordan kunne vi kaste bort ett sånt talent?
Back to top
Bullseye
Rutinert

PostPosted: 03.05.2008 11:04    Post subject: Reply with quote

Meld deg inn i RBK og møt opp på årsmøtet så får du svar på spørsmålet ditt. Crying or Very sad
Hjelde
Veteran

PostPosted: 03.05.2008 11:05    Post subject: Reply with quote

Javel?
Back to top
Bullseye
Rutinert

PostPosted: 03.05.2008 11:22    Post subject: Reply with quote

Når vi lar en gjeng med "frozen Youghurt" mellom ørene styre klubben vår, så vil slike situasjoner som Eguren opplevde hos oss komme opp.
De så ikke skogen for bare trær. Evil
Poenget med årsmøtet var at da hadde du fått sett inkompetansen "live". Wink
Hjelde
Veteran

PostPosted: 03.05.2008 11:31    Post subject: Reply with quote

ok.. det er såpass. I Egurens tilfelle har vi ihvertfall helt klart kastet bort en spiller av god spansk toppserieformat. Hvis vi hadde fått ut potensiale hadde man vel ikke snakket om Nannskog som tidenes utenlandske spiller i norsk toppserie nå. Og hvis han hadde forsvunnet så hadde det vært med tungt hjerte og mange, mange titalls millioner på bok.

hm... jo mer jeg tenker på dette, jo mer utrolig fremstår det. Snakk om å ikke få øye på potensiale i en spiller! Utrolig..
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 561, 562, 563  Next
Page 35 of 563

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb