View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 17.04.2008 00:38 Post subject: |
|
|
Jeg vil nå fremdeles se startoppstillingen før jeg begynner å juble. |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 17.04.2008 08:41 Post subject: |
|
|
puckno wrote: | Jeg har sjelden vært en sååå glad Rosenborg-supporter som i dag! Mine daglige bønner om Demidov på sentral midtbane har endelig blitt hørt. En stor æra er i emning! |
Da kan du kanskje fortelle meg hvem som skal erstatte ham som midtstopper. Lago og Kvarme er jo rett og slett ikke gode nok.
Dessuten kan du fortelle meg hvem somm skal settes ut av Sapara, Ciljan, Tettey og Traore. - for ikke aa snakke om naar Savolainen og Konan skal faa spiller. Strand har jeg utelatt fordi han i beste fall boer vaere 7.valg paa midtbanen |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 17.04.2008 08:51 Post subject: |
|
|
Akkurat i hvilken posisjon Traore når lengst tror jeg ingen av oss på forumet kan si noe om, men i Rosenborg er jeg enig med deg i at han utnyttes best på backplass. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 17.04.2008 09:15 Post subject: |
|
|
PauloSilas wrote: | Da kan du kanskje fortelle meg hvem som skal erstatte ham som midtstopper. Lago og Kvarme er jo rett og slett ikke gode nok.
Dessuten kan du fortelle meg hvem somm skal settes ut av Sapara, Ciljan, Tettey og Traore. - for ikke aa snakke om naar Savolainen og Konan skal faa spiller. Strand har jeg utelatt fordi han i beste fall boer vaere 7.valg paa midtbanen |
Ja. Vi har fått Stadsgaard. Det har muliggjort å skyve Demidov frem. Ny midtstopper står fremdeles øverst på blokka til Thorbjørnsen. Inntil da må en av trioen Lago/Kvarme/Basma vikariere på plassen ved siden av Stadsgaard.
Jeg personlig opplever det som et langt større problem så langt dette sesongen at vi ikke har hatt noen SJEF på midtbanen. Det ville blitt et massivt problem borte mot Enga i form. Med Stadsgaard som midtsopper har vi fått mulighet til å forsøke å løse dette. Det tvinger seg frem. Henriksen fortjener applaus for å ta dette grepet. |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 17.04.2008 10:50 Post subject: |
|
|
Uenig, vi trenger 2 gode midtstoppere, Demidov vet vi er god og Stadsgaard virker lovende. Det tok 3 aar a kjoepe en midtstopper saa tviler sterkt paa at en ny kommer med det foerste. Synes det er bekymringsverdig at vi kjoerer vaar hittil eneste gode midtstopper opp i en allerede overbefolket midtbane |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 17.04.2008 10:56 Post subject: |
|
|
Vel, vi kjøpte Demidov som midtbane og det var der han spilte på både U-21 og Hønefoss i hele fjor. Så var det et lykketreff at han i tillegg skulle fungere så bra som har gjort som midtstopper. Men jeg er personlig overbevist om at RBK er best tjent med å følge godfotteorien, og i den er Tettey indreløper og ikke sentral midtbanespiller, og Demidov sentral midtbanespiller og ikke midtstopper. |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 17.04.2008 12:31 Post subject: |
|
|
joa men foelger du godfot teorien til fulle saa blir jo det jo bare plass til en fra: Tettey, Traore, Savo, Strand mens Kvarme eller Lago blir fast paa laget. Her gjelds det aa bruke godfot teori + enn sunn dose sunn fornuft |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 17.04.2008 13:19 Post subject: |
|
|
puckno wrote: | Men jeg er personlig overbevist om at RBK er best tjent med å følge godfotteorien. |
Jeg er personlig overbevist om at det skal bli godt å slippe referanser til godfotteorien hele tida når Hamren tar over  |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 17.04.2008 17:06 Post subject: |
|
|
Jeg er personlig overbevist om at det er en fordel for alle. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 17.04.2008 20:45 Post subject: |
|
|
Er vi nå så sikker på at Hamrén slipper dette "Godfot"-maset?
Ved å bruke Demidov som sentral midtbanespiller mister vi vår hittil beste midtstopper, og det gjør at Kvarme får en enklere vei tilbake i laget enn han ville gjort om Demidov fortsetter som midtstopper. På den andre side så får vi en ballsikker sentral midtbane, som kanskje er mer skapt for den rollen enn Tettey er. Men midtbanen er allerede overbefolket nok som den er, og vi får et problem med å komponere resten av midtbanen. Jeg har ingen klar formening om hva som er det beste for laget, så det overlater jeg til Rambo og Hamrén. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 17.04.2008 22:41 Post subject: |
|
|
Folk her legger så mye at Demidov drilles sentralt på en trening. Dette gjøres fordi det skal være et alternativ til Tettey, ikke fordi Tetteys dager som midtbanesentral er talte. Tettey føler kanskje han får litt vel mye ansvar i den posisjonen i forhold til hvor god formen hans er. Siden den sentrale midtbaneposisjonen er en viktig del på et Rosenborg lag med mange offensive annlagte spillere på midten er det viktig at mannen som spiller der presterer og holder balansen i laget. Og ingen gjør det bedre en Tettey i form. Han er nok tilbake i favoritt posisjonen sin snart  |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 18.04.2008 00:25 Post subject: |
|
|
PauloSilas wrote: | Uenig, vi trenger 2 gode midtstoppere, Demidov vet vi er god og Stadsgaard virker lovende. |
Demidov har ikke vært noe annet enn middels så langt som midtstopper. Det vil ikke forundre meg om Lago er minst like god.
PauloSilas wrote: | Det tok 3 aar a kjoepe en midtstopper saa tviler sterkt paa at en ny kommer med det foerste. |
Jeg tror faktisk de venter med det kjøpe til Hamrén kommer, slik at man ikke bare kaster ut penger, men får en spiller som også er ønsket av treneren. Det er min lille teori. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
Jan Banan Junior
|
Posted: 18.04.2008 02:19 Post subject: |
|
|
Nå skal det vel litt til for å kjøpe før Hamren annkommer byen også da. Vinduet åpner vel som vanlig ikke før 1. Juli, og Hamren er nok på plass noen uker før den tid. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 18.04.2008 02:31 Post subject: |
|
|
Overgangsvinduene har blitt innskrenket etter krav fra FIFA:
Vinter: 01.01 - 31.03
Sommer: 01.08 - 31.08 |
|
Back to top |
|
 |
torerik Veteran

|
Posted: 18.04.2008 07:50 Post subject: |
|
|
- Rosenborg hadde fulgt og sett meg i et halvt år. Det var ingen tvil om at de visste mer om min rolle på laget og mine egenskaper, mener Demidov
Demidov sa nei til VÃ¥lerenga
Viser at det kanskje gjøres mye rett i disse prosessene for tiden. |
|
Back to top |
|
 |
DenRodeBaron Proff

|
Posted: 18.04.2008 08:38 Post subject: |
|
|
Demidov på sentral midtbane er et godt trekk foran Vålerengakampen, synes jeg. Mye av grunnen er at Miller/Sapara/Iversen er ute, og dermed må Traore spille venstreback og Konan spiss. Dermed sitter vi ikke igjen med mange midtbanespillere.
Når alternativene er en Tettey som har vraket seg selv, eller Savolainen som ikke overbeviste i serieåpninga, mener jeg det kan være fornuftig å benytte anledningen til å prøve ut to ting:
1) Demidov som midtbanegeneral
2) Lago
Jeg er helt sikker på at Demidov kommer til å spille bra i denne posisjonen, han har alt som trengs av ferdigheter i form av aggresivitet, pasningsfot og overblikk. Om det gagner laget på sikt, er jeg litt skeptisk til. Det blir spennende å se hva Henriksen fortsetter med når den skadede trioen er tilbake. Jeg tror Demidov kommer til å bli flyttet ned igjen, for å gjøre plass til Traore og eller Konan på midtbanen. Vi er tross alt bedre forspent på midtbanen enn i forsvarsrekka. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 18.04.2008 10:43 Post subject: |
|
|
Håper at Demi ikke blir for heit i toppen mot VIF. Andresen mfl vil sikkert forsøke å tirre ham opp..... |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 18.04.2008 10:48 Post subject: |
|
|
Demidov virker ikke som typen som "klikker" selv om han er hissig. Litt som Riseth som også alltid klarer å holde seg noenlunde innenfor grensen. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 18.04.2008 11:29 Post subject: |
|
|
DenRodeBaron wrote: | Om det gagner laget på sikt, er jeg litt skeptisk til. Det blir spennende å se hva Henriksen fortsetter med når den skadede trioen er tilbake. Jeg tror Demidov kommer til å bli flyttet ned igjen, for å gjøre plass til Traore og eller Konan på midtbanen. Vi er tross alt bedre forspent på midtbanen enn i forsvarsrekka. |
Jo, men frågan er vel om antallet spillere er nok til at vi er bedre forspent der, dersom man ikke har de rette til de viktigste rollene. Det hjelper ikke om forsvaret er mann for mann best, dersom samtlige gjennomløpninger går rett gjennom midtbaneleddet!
Blir tøysete tall, men totalen blir kanskje bedre om Demi drar midtbanens defensive status opp 75% fra 60, mens hans fravær og Lago inn f.eks drar forsvaret fra 100% til 85-90%.
Tallene er bambus, men det jeg mener er at totalen kanskje blir bedre.
Har man da for mange midtbanespillere - vel så får de sitte på benken eller selges. Laget er ikke til for stallen. Stallen er til for laget! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 18.04.2008 15:04 Post subject: |
|
|
Det er veldig viktig å ha en sentrallinje som fungerer godt. Det er der RBK bør bruke de store pengene. Jeg tror Tettey er bedre som løper på midtbanen enn som sentral, men til Demidov kom var han det beste alternativet. Alt tyder på at Demidov kan fungere godt på minst to plasser i sentrallinja, stopper og midtbane, men jeg synes det er tidlig å konkludere på hvor han vil være best på sikt.
Jeg kjøper Recons argumentasjon, jeg tror også laget med de spillerne som er tilgjengelige nå totalt sett blir bedre med Demidov på midtbanen, gitt at han relativt sett spiller like godt der som han har gjort som stopper. Det er en mye vanskeligere posisjon å spille i på RBK, så det vil være enda mer overraskende om han tar den posisjonen med like stor bravur som han har tatt stopperplassen. Hvis det er seriøst ment må de gi ham tid der.
Når det gjelder framtida tror jeg det er enda vanskeligere å finne gode spillere til den sentrale midtbanerollen i RBK, iallefall i 4-3-3, enn det er å finne gode midtstoppere. Sånn sett er det nok vanskeligere å erstatte Demidov på sentral midtbane enn å erstatte ham som stopper (hvis han er tilnærmet like god i de to posisjonene). Jeg ser da som sagt helst Tettey som løper og ikke som sentral. Håper derfor RBK finner en kanongod sentral midtbanespiller, slik at Demidov kan brukes som stopper, men om de finner en kanongod stopper istedet så er det ingen krise.
Jeg tror en midtbane med Demidov, Tettey, Sapara og Skjelbred vil være et "helvete" å spille mot for norske motstandere. Jeg ville brukt Demidov og Skjelbred sentralt, Tettey på venstre og Sapara på høyre, enten det var flat eller diamant. Skjelbred fungerer godt der det er litt liten plass, tror han hører hjemme sentralt i banen. Sapara kommer mer til sin rett om han får litt rom ute på kanten og kan få slått gode inlegg. Tettey kommer til å løpe i senk mostanderen på sin side og komme bedre med på kontringer enn når han er sentralt i banen (ser for meg Sapara slå presise baller diagonalt over på en Tettey på kontringsløp). Demidov kommer til å gjøre jobben noe lettere for midtstopperne ved å ta av trykk med sin fysiske spillestil. Demidov på midtbanen gir også rom for flere hodesterke spillere på banen samtidig, med tanke på dødballer (i praksis får du inn f.eks. Lago istedet for f.eks. Strand). |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 19.04.2008 01:36 Post subject: |
|
|
Helt enig med din argumentasjon Recon, i tillegg til de plussene du nevner så vil vi få en ekstra dimensjon med Demidovs defensiv trygghet som midtbanespiller. Han vil hjelpe duoen Lago/Stadsgaard, slik at de får mindre å gjøre.
Demidov er den perfekte "sweeper". _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
PIN-kode Rutinert
|
Posted: 19.04.2008 20:34 Post subject: |
|
|
Er ikke en Sweeper BAK midtforsvaret? |
|