English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alexander Tettey
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 65, 66, 67 ... 166, 167, 168  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
vemundo
Veteran

PostPosted: 17.04.2008 13:35    Post subject: Reply with quote

Fint om Tettey blir indreløper igjen, der passer han best etter min mening. Tror han raskere kan spille på seg selvtillit i den posisjonen.
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran

PostPosted: 17.04.2008 23:07    Post subject: Reply with quote

Absolutt ikke utenkelig Vemundo.

vingback wrote:
Absolutt ingen dum tanke. Tettey har et tempo og en motor som overgår MA mange ganger, dette kan uten tvil brukes til å gi ham mindre tid og rom.

Interessant ide, jeg tror selv en Tettey i dårlig form kan gjøre det godt i en slik rolle.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Jan Banan
Junior

PostPosted: 17.04.2008 23:25    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Alexander Tettey er en bedre fotballspiller enn Martin Andresen.

Er det nå jeg skal dette av stolen i latter?

Og når Maradonna klarer å si at Tettey er bedre i CL hvor tempoet er stort enn han er i TL hvor tempoet ikke er så stort så må jeg nesten karre meg opp fra golvet nok en gang.

Spillet i CL er langt mer avventende og taktisk enn det er i TL. Og grunnen til at Tettey sliter i TL er rett og slett redselen det virker som om han har for fysiske dueller.

Det eneste Tettey er bedre enn MA på er fysiske tester. MA har ett langt bedre fotballhode og er mye flinkere til å slå passninger og styre spillet enn det Tettey har.

Og MA lyktes faktisk så bra i PL at manageren hans ønsket å ha han med videre, men styret ønsket ikke å bevilge de nødvendige kronene.

Det Tettey har som fotballspiller er fart og kondisjon, han har ikke ett internasjonalt snitt som midtbaneanker. På det så mangler han rett og slett for mye på det som ikke går ann å trene opp i stor nok grad, nemlig smartness.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 17.04.2008 23:31    Post subject: Reply with quote

Hvis Andresen hadde imponert veldig mye i Blackburn hadde en nok klart å skaffe til veie det 20 - 30 millionene han kostet, sannheten er derimot at Andresen ikke holder et høyt nok tempo for å spille i PL siden han alltid får litt mindre tid å slå passninger og vende opp med ballen og mister dermed ballen for ofte i ugunstige posisjoner. Du ser det til og med i tippeligaen når Andresen er ut av form at han mister lett ball og slår livsfarlige passninger. Jeg er enig i at per dags dato er Andresen en bedre spiller en Tettey ,men Tettey kommer til å bli bedre.
Back to top
Jan Banan
Junior

PostPosted: 17.04.2008 23:55    Post subject: Reply with quote

http://www.dagsavisen.no/...108480.ece

"Ansvaret har hevet ham som spiller og i går fikk han også beskjed om at Blackburn ønsker ham videre hvis manager Graeme Souness får penger til å kjøpe ham."

Altså han var ønsket men Souness fikk ikke pengene.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 17.04.2008 23:58    Post subject: Reply with quote

Å bli ønsket av Souness trenger ikke akkurat være et kvalitetstegn det er vel få managere som har ansvaret for flere flopper enn ham.
Back to top
Jan Banan
Junior

PostPosted: 18.04.2008 00:14    Post subject: Reply with quote

Men han har nok likefullt mer oversikt over Andresens prestasjoner enn det du og jeg har.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 18.04.2008 00:36    Post subject: Reply with quote

Det tviler jeg faktisk på..

Back to top
Jan Banan
Junior

PostPosted: 18.04.2008 01:35    Post subject: Reply with quote

Vet du hva, det overasker meg ikke i det hele tatt.
Back to top
blackwater
Proff

PostPosted: 18.04.2008 08:36    Post subject: Reply with quote

Endelig får Tettey spille i en posisjon som passer han godt! Tull å spille med han sentralt. Tror vi får se en helt annen Tettey på søndag. Meget spennende med Demidov som sentralt.
Back to top
Erik
Veteran

PostPosted: 18.04.2008 10:11    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:
Det tviler jeg faktisk på..

Dette er Gull av all besserwisserhet.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 19.04.2008 01:26    Post subject: Reply with quote

Haha som det allvitende geniet jeg er. Very Happy

Neida, ikke for å være arrogant men geniet Graeme James Souness er noe for seg selv, bare Teitur Thordarson er i nærheten.

Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 19.04.2008 01:28    Post subject: Reply with quote

Eller den onde som Frode Øverli liker å kalle ham.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 19.04.2008 17:00    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:
Haha som det allvitende geniet jeg er. Very Happy

Neida, ikke for å være arrogant men geniet Graeme James Souness er noe for seg selv, bare Teitur Thordarson er i nærheten.

Du er ikke så langt unna du heller.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 20.04.2008 11:53    Post subject: Reply with quote

De løpene og den spillestilen som Somen viste i går. Dét er det jeg drømmer om for Tettey i framtida. Dæven, det var mye tidlig-i-arsenalperioden-Vieira over Somen i går.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 20.04.2008 16:08    Post subject: Reply with quote

Det må da være mulig å få henta den spilleren til klubben?

1. Tror det blir med drømmene ang Tettey, Recon.

2. Somen har ikke lenge igjen av kontrakten

3. Stig T var den som hentet Somen til Norge og vi har dermed noen "aksjer" i den spilleren allerede. Må da være mulig for Stig å hente han?
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 20.04.2008 16:15    Post subject: Reply with quote

Vi var vel også intressert i han før han signerte for Stabæk så det er langt ifra utenkelig at han kan havne på Lerkendal.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 21.04.2008 07:27    Post subject: Reply with quote

Vil bare gratulere Tettey for kampen i går. Syns han tar flere steg i riktig kampformretning. Hatt en tøff tid psykisk og viste glimt av storhet i går. Han kommer i form snart..
Back to top
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 21.04.2008 09:29    Post subject: Reply with quote

Syns fremdeles Tettey virker litt rusten. Han virker for ubeslutsom i en del viktige situasjoner. Etter innlegg fra kant så flikker han den videre rett til vålerengaforsvaret. I tillegg har vi en situasjon hvor han stopper opp i duell med forsvarer når han i utgangspunktet kommer i stor fart. For meg virker det som Tettey er veldig preget av at han er i "psykisk dårlig form".

Men jeg så også positive takter i kampen mot Vålerenga. Tettey kom seg i god posisjon i mange tilfeller. Et eksempel er Demidovkontringen. Avslutningen der var faktisk ikke så verst heller. Men ubeslutsomheten hans vistes dessverre de gangene han fikk ballen etter gode løp. Pasningskvaliteten var ok.

Hvis Tettey skal fortsette å spille på kanten som han gjorde i dag så mener jeg han bør få bukt med vegringa hans for å prøve å gå forbi motstandere, i kampform kan Tettey dra en enkel finte, gå forbi og bruke farten, men nå er han ikke helt der enda. Forhåpentligvis er Tettey tilbake i godt gammelt slag(les formen fra ifjor høst) til neste kamp.
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 21.04.2008 09:46    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Tettey gjorde det ok i går. Han spilte venstre kant, noe som ikke er noe for en som er høyrebeint. Skal han spille der må han ha støtte, det blir altfor enkelt for forsvarene når det er vanskelig for Tettey å gå ned til linja for å legge.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 21.04.2008 11:27    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:

1. Tror det blir med drømmene ang Tettey, Recon.

Tror egentlig ikke det heller sjø. Han viser glimt av det som vil/kan komme, selv om han i forhold til eldre Somen definitivt er et foreløpig uferdig verk.

Jeg er egentlig mest bekymret for hans mildt sagt udugelige skuddbein. Treffen mot VIF i fjor er mer en tilfeldighet enn standarden.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
vemundo
Veteran

PostPosted: 21.04.2008 11:51    Post subject: Reply with quote

Strand skøyt også i hytt og vær i sine unge dager men det bedret seg etter hvert, så skal aldri si aldri. Gode avslutninger handler også mye om selvtillit, å ha tro på at skuddet ditt duger og at du ikke er avhengig av å treffe eksepsjonelt godt, slik at du får nødvendig ro og balanse i skuddøyeblikket. Han har mer enn nok kraft, så om han kan holde igjen litt på den kan han kanskje få mer styring på skuddet.

I går så Tettey veldig stresset ut med en gang han havnet i en avgjørende situasjon, virket som han ikke hadde tro på hverken å løpe fra en forsvarer, legge en avgjørende pasning til en medspiller eller skyte ballen i mål. Sitter mest i hodet, men sikkert litt i kroppen også. Som kant/indreløper havner han oftere i avgjørende situasjoner nært motstanderens mål enn han har gjort som anker, situasjoner hvor det forventes at han gjør noe mer enn bare å dytte ballen til siden til en medspiller. I ankerrollen har det vært mer akseptert at han velger de "enkle" løsningene, så det krever nok en endring i mentalitet.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 21.04.2008 12:08    Post subject: Reply with quote

Var uansett positivt overrasket over skuddet hans med innsida av venstrefoten tidlig mot VIF. Ikke langt i fra krysset. Om han alltid kan være like rolig og konsentrert, blir det mål framover.

For øvrig vil jeg skryte av målet i Tromsø, Kyrre. Razz
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 21.04.2008 12:33    Post subject: Reply with quote

Vil bare kommentere at så vidt jeg har sett, så er slett ikke Tettey så intenst høyrebeint som blant annet Alsaker skal ha det til. Jeg tror faktisk han har to omtrent like "gode" bein, i alle fall er han verken redd for å legge inn eller skyte med venstre.

Det er nå i alle fall inntrykket mitt.
Cingo
Junior

PostPosted: 21.04.2008 12:45    Post subject: Reply with quote

Bra kamp av Tettey i går, men har enda mer å gå på. Blir han kvitt feilpasningene så blir han i mine øyner en komplett spiller. Håper at han forsetter som indreløper. Håper Demidov satses på Def.midt , etter innsatsen mot enga i går.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 65, 66, 67 ... 166, 167, 168  Next
Page 66 of 168

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb