| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Keenoir Legende
|
Posted: 15.04.2008 12:22 Post subject: |
|
|
Etter min mening er Gashi per dags dato en god del bedre enn Fakiri og Gylfi Einarsson. Den ene midtbaneplassen hos dere virker virkelig svak for tiden og det er også derfor dere sliter veldig defansivt siden midtbanen ikke er flinke nok i presset. Når det kombineres med mange feilpassninger blir det virkelig vanskelig for forsvaret.
Sant skal sies får det ikke mye hjelp av Winters, Helstad og Demba som ikke jobber nok defansivt. Det er også derfor dere er bedre med Karadas på topp for han gir sårt trengt aggresivitet og gjør det vanskelig for motstanderen og starte spillet sitt. Det igjen gir dere overganger som dere faktisk er veldig gode på og som passer Helstad mye bedre. |
|
| Back to top |
|
 |
POL Senior
|
Posted: 15.04.2008 12:40 Post subject: |
|
|
| Fakiri var frisk i første omgang, men datt litt av i andre, som resten av laget. Vi har ikke helt marginene med oss i år som i fjor, men følte at kampen i går var et steg i riktig retning. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 15.04.2008 12:54 Post subject: |
|
|
| Hmm, da må du ha sett noe jeg ikke så. For jeg så en jevn første omgang hvor Brann såvidt hadde overtaket. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 15.04.2008 12:57 Post subject: |
|
|
Som en Brann-fanskamerat av meg sa: "Vi styrte kampen i første omgang, spilte likt med dem det første kvarteret av andre omgang, og overkjørte dem den siste halvtimen"
Han må jaggu ha sett en helt annen kamp enn resten av oss, evt. samme kamp som resten av Brann-fansen har sett. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
d@len Rutinert

|
Posted: 15.04.2008 13:00 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Brann synes jeg har et svakere lag i år og bredden i midtbanen har blitt betydelig svakere etter at dere har solgt Andresen og byttet Gashi ut mot Fakiri for Gashi har så langt vært en klasse bedre enn Fakiri i årets sesong. |
Andresen er en god fotballspiller, men etter hva Eirik Bakke presterte i 1.omgang i går så ser jeg ingen som helst grunn til at vi skal savne MA. Hassan har skuffet innledningsvis denne sesongen - og Gashi har sikkert spilt bra (har ikke sett FFK bortsett fra hjemmekampen mot Brann). Problemet med Gashi var at han ble kjøpt på et tidspunkt hvor det overhode ikke var bruk for flere midtbanespillere. Det var nok usikkerheten omkring Eirik Bakke som bidro til kjøpet, men som vi så i løpet av sesongen så var det flere spillere som bidro mer enn det Gashi gjorde.
Er det en spiller jeg savner så er det Helge Haugen. Hans positive engasjement på banen er det mange spillere som skulle hatt. Han var ikke den raskeste eller den mest tekniske, men fy f... som han jobbet defensivt.
Ellers synes jeg det er for tidlig å komme med noen bastante konklusjoner om noen tippeligalag. Tromsø overrasker, det samme gjør Godset og FFK. Vi kan vel si at RBK, Brann, LSK, Viking og Stabæk også har overrasket, dog i en litt annen retning.... men ligaen kommer til å bli mer gjenkjennelig etterhvert som vi nærmer oss sommerpausen. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 15.04.2008 13:04 Post subject: |
|
|
Jeg baserer ikke bare inntrykket mitt av Fakiri på en omgang han var ikke bra mot Aalesund og heller ikke veldig god mot Fredrikstad og når han da heller ikke imponerte noe veldig i fjor høst begynner jeg å tvile på at Fakiri egentlig er god nok for Brann. For vår del kan dere gjerne beholde han på midtbanen framover.
På den andre siden har Gashi blitt veldig mye bedre etter han kom til Fredrikstad hvor det bruker han riktig samt at det har nok hjelpt at han har blitt et klart førstevalg. Det som slår meg er at Brann iforhold til Rosenborg har teknisk svakere spillere og er enda mer avhengig av at det kollektive fungerer noe det ikke gjorde mot Strømsgodset eller borte mot Aalesund. |
|
| Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 15.04.2008 13:43 Post subject: |
|
|
| d@len wrote: | | Ellers synes jeg det er for tidlig å komme med noen bastante konklusjoner om noen tippeligalag. Tromsø overrasker, det samme gjør Godset og FFK. Vi kan vel si at RBK, Brann, LSK, Viking og Stabæk også har overrasket, dog i en litt annen retning.... men ligaen kommer til å bli mer gjenkjennelig etterhvert som vi nærmer oss sommerpausen. |
Absolutt, jeg syntes det har vært alt for mye synsing så tidlig. La det utvikle seg litt mer før vi praten begynner å gå om diverse. Unntaket er kanskje Lillestrøm som bør komme igang før de tøffe kampene står for tur. _________________
| Mikael Dorsin wrote: | | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
| Back to top |
|
 |
d@len Rutinert

|
Posted: 15.04.2008 15:33 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Jeg baserer ikke bare inntrykket mitt av Fakiri på en omgang han var ikke bra mot Aalesund og heller ikke veldig god mot Fredrikstad og når han da heller ikke imponerte noe veldig i fjor høst begynner jeg å tvile på at Fakiri egentlig er god nok for Brann. For vår del kan dere gjerne beholde han på midtbanen framover. |
Ærlig sak det! Vi mottok jo en Fakiri utav form, samme Fakiri som ble skadet i løpet av vinteren, og som nå skal "spille seg varm". De 3 kampene han har spilt har ikke overbevist meg, men jeg velger likevel å holde en knapp på at han kommer sterkere tilbake.
| Keenoir wrote: |
På den andre siden har Gashi blitt veldig mye bedre etter han kom til Fredrikstad hvor det bruker han riktig samt at det har nok hjelpt at han har blitt et klart førstevalg. Det som slår meg er at Brann iforhold til Rosenborg har teknisk svakere spillere og er enda mer avhengig av at det kollektive fungerer noe det ikke gjorde mot Strømsgodset eller borte mot Aalesund. |
Da overgangen ble bekreftet tror jeg det var få som følte dette var et stort tap. Midtbanen var dekket og slik Gashi presterte på trening og kamp så ble det benken. Vi kan vel begge være enig i at han ikke er typen om tåler benken over lengre tid. Overgangen til FFK var derfor meget bra timet. Jeg vil faktisk gå så lang å kalle Gashis overgang til Brann som en "tabbe". Misforstå meg rett - god fotballspiller, men ikke den spilleren Brann trengte. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.04.2008 07:47 Post subject: |
|
|
| Kan vel ikke si annet enn at den uttalelsen bare bekreftet inntrykket av at dette var en helt tullete ansettelse av Brann... |
|
| Back to top |
|
 |
Prinsen fra Os Senior
|
Posted: 18.04.2008 10:37 Post subject: |
|
|
At Aabrekk er en tullete ansettelse er godt mulig. Fyren er iallefall en god klovn.
Til hans forsvar i denne saken så har han altså aldri hørt om dette dataspillet og uttaler: "Jeg har ikke så mye erfaring som talentspeider ennå, men er veldig åpen for å prøve nye ting"
Et åpent sinn er da en god ting.
Så vil han tidsnok (får vi håpe) skjønne at dette er et dataspill. Alternativt så kjøper han en gammel CM-utgave på nettet og Brann legger millioner på bordet for Tonton Zola Moukoko.  |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 18.04.2008 10:41 Post subject: |
|
|
Det neste er vel at Mjelde prøvespiller kampene på FM for å finne ut hvilken taktikk som er best  |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 18.04.2008 10:44 Post subject: |
|
|
| Hvorfor er det ingen som har kjøpt Lauri Dalla Valle fra Finland enda? Kjøpte han for 1.1 mill som 15 åring, Inter bød 90 mill for han når han ble 18. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 18.04.2008 10:47 Post subject: |
|
|
Lauri Dalla Valle spiller i Liverpool nå. Utrolig spennede spiller som har fått utrolig mye skryt fra akademiledelsen. Som blant annet har uttalt
| Quote: | | I would say he is the most natural finisher in the history of our academy. Everybody are talking about how many goals he has scored |
Her er en Youtube video som viser noen av hans kvaliteter
Lauri Dalla Valle
edit: fikset linken.
Last edited by Keenoir on 18.04.2008 14:16; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 18.04.2008 13:14 Post subject: |
|
|
Se der ja, de brukte sikkert FM.
DÃ¥rlig link dog. |
|
| Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 19.04.2008 15:41 Post subject: |
|
|
| Hjertet håper på 10-0-tap for Brann i kveld, men fornuften sier at 1-1 eller et annet uavgjortresultat er det beste. Vil ikke at Stabæk skal rykke fra for mye heller. |
|
| Back to top |
|
 |
Cingo Junior
|
Posted: 19.04.2008 19:54 Post subject: |
|
|
Deilig å se Brann slite ..
Må si at Stabæk imponerer ! |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 19.04.2008 20:02 Post subject: |
|
|
Godt åttn "sten på sten" !
Stabæk fortsetter å rundspille "storlaga" på hjemmebane.. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 19.04.2008 20:11 Post subject: |
|
|
Lite positivt av Brann i dag, annet enn i en periode ganske tidlig i kampen. Synes de sliter veldig mye med ballmist og feilpasninger spesiellt defensivt, og de skaper heller ikke all verden offensivt. Midtbanen sliter mye i perioder, synes jeg, og Solli er eneste som får godkjent. Fakiri var en behagelig tragedie i dag. Demba-Nyrèn synes jeg var fantastisk dårlig i dag og fikk ikke til annet enn et gult kort. Milugens feil kamp å vurdere utfra, men alle de tre nyinnkjøpte som kom inn i dag var lite positive.
Klisjè å dra inn andresen, men jeg synes det er klar endring på Brann etter at han dro.
Uansett en deilig start på serierunden. Skål! _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 20.05.2008 09:15 Post subject: |
|
|
Helstad krever 17 millioner
Pikant sak, dette. Denne problemstillingen har Brann sett komme ganske lenge, nå får vi se hva de har planlagt. Det er dessuten en ganske skummel form for gambling som Helstad legger opp til - kontrakten han sitter på, som gir ham i underkant av to millioner i året, gjelder ut 2009. Om han og klubben ikke blir enige, blir han plent nødt til å klare seg med denne lønna til han er 32 og et halvt år. Tenk hvis grådigheten hans fører til at han og klubben ikke blir enige, og så får han en langdryg strekkskade neste vår. Han går skadd til utpå høsten, når kontrakten snart løper ut og ingen er særlig interessert i å signere en halvskadd gamling som ikke har bevist noe som helst på et års tid.
Samtidig kan det bli et krav fra bergenserne om at Brann nok en gang må bevise overfor befolkningen at de er så himla mektige, og at klubben slår til med et tilbud på 4-4,5 millioner i året. Da sitter de der med en svindyr spiss inntil han er 35, som kan lite annet enn å utnytte et bakrom man med enkelhet kan nekte ham, og så kommer Bakke og Karadas og banker på og sier "du, denne kontrakten min, den må vi ta en prat om...". Det skal på alle måter bli interessant å følge denne saken videre. Selv med en tilnærmelsesvis god kompromissløsning tror jeg minst én part blir sittende igjen som taper. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 20.05.2008 09:36 Post subject: |
|
|
Jeg har en mistanke om at Helstad kommer til å ta veien over fjellet og til Vålerenga som nok kommer til å være villig til å betale lønnen. Det betaler tross alt Rune Lange 12 millioner for å slappe av på benken og på sykestuen. Tore A. Flo fikk vel også påfyll på pensjonskassen der. Nå driver det å fyller på hos Sæternes.
For Helstad sin egen del har han vel et barn på østlandet som han sikker ønsker å komme nærmere. For Brann sin del er dette neppe verdens undergang siden Helstad langt ifra er uerstattelig ,men det kreves at Brann leter litt. |
|
| Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 21.05.2008 11:59 Post subject: |
|
|
-Satte standarden
Kanskje ikke så mye nytt som ikke har vært oppe før, men likevel "bra" å høre det fra Langeland i BT også.
FOR SÆRTILFELLET er blitt standarden, og standarden er blitt en brysom påminnelse om hvordan Brann lot lønnsspiralen gjøre enda en sving. Lett var det kanskje ikke å se akkurat den konsekvensen da folkekravet lå klamt over beslutningstakerne. Lærdommen må være at noen ganger må selv folkets krav avvises. _________________
| Mikael Dorsin wrote: | | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Mainn Rutinert
Joined: 08 Sep 2006 Posts: 515 Location: Vest /øst / nord/ sør
|
Posted: 21.05.2008 12:16 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Jeg har en mistanke om at Helstad kommer til å ta veien over fjellet og til Vålerenga som nok kommer til å være villig til å betale lønnen. Det betaler tross alt Rune Lange 12 millioner for å slappe av på benken og på sykestuen. |
Vel, til informasjon spiller Rune Lange stort sett alt av 2.divisjonskamper, så at han slapper av er vel litt feil. |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 21.05.2008 13:45 Post subject: |
|
|
| Mainn, å spille 2. divisjon kan vel nesten kalles å slappe av for en Tippeliga-spiller. |
|
| Back to top |
|
 |
|