English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2008
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 47, 48, 49 ... 80, 81, 82  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
josinho
Veteran

PostPosted: 10.04.2008 12:31    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Christer Basma
Michael Jamtfall
Yssouf Kone
Bjørn Tore Kvarme
Alejandro Lago
Vegard Skjerve
Øyvind Storflor
Roar Strand

Les mer: Kontraktslengde til spillerne

Kvarma, Basma og Strand legger opp. Kone drar. Det gjør trolig også Lago. Storflor får sikkert tilbud om å fortsette, og det gjør vel også de to unggutta. Viktig at ledelsen foretar seg noe når det gjelder Skjerve så han ikke går gratis til noen andre. Uansett ser det ut som om det blir store utskiftninger etter denne sesongen. I tillegg kan jo noen bli solgt. Lite stabilitet i stallen.....
Back to top
View user's profile Send private message
h b
Veteran

PostPosted: 10.04.2008 12:42    Post subject: Reply with quote

ikke mange på lista der vi har bruk for. Fint at kontraktene går ut, så får Hamren bygge opp et nytt lag selv, uten at det blir 35 spillere i troppen.

Eneste skjerve jeg er usikker på kvalitetene til, resten er for dårlige !

(kone er god nok, men vil jo ikke være her)
Keenoir
Legende

PostPosted: 10.04.2008 13:36    Post subject: Reply with quote

Problemet er ikke i år ,da det er kun Kone av virkelig stor betydning som har kontrakt som går ut. Det er påtide å begynne å tenke på det som har kontrakt som går ut i 2009 for disse fire herrene har veldig viktige roller i klubben vår Didier Konan, Per Ciljan Skjelbred, Fredrik Stoor og Alexander Tettey at fire så unge og viktige kontrakter går ut på samme tid forteller om dårlig arbeid når det gjelder kontraktslengde.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 10.04.2008 13:56    Post subject: Reply with quote

Du har et poeng der, ja, Keenoir. Uansett blir det ganske store utskiftninger, men det gjør det jo også enklere for nytreneren å hente "sine" spillere.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 10.04.2008 14:01    Post subject: Reply with quote

Uansett om han har lyst til å hente nye spillere så tror jeg nok han er intressert i å ha med Stoor, Skjelbred, Tettey og Konan videre for det er ikke noe tvil om at dette er spillere av bra kvalitet.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 11.04.2008 00:22    Post subject: Reply with quote

Skjelbred og Tettey forlenger, begge ønsker at RBK får mye penger for dem så derfor forlenger de. Verre er det med Ya Konan og Stoor. Stoor tar vel en Dorsin og stikker utenlands (Cluj?). Ya Konan må spille regelmessig hvis han skal forlenge.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Keenoir
Legende

PostPosted: 11.04.2008 00:27    Post subject: Reply with quote

Stoor sin kontrakt bør forlenges omgående og særlig med tanke på at det er et EM i sommer som Stoor meget gjerne kan være en del av, som igjen kan føre store klubber på banen.
Back to top
PIN-kode
Rutinert

PostPosted: 11.04.2008 10:35    Post subject: Reply with quote

Skandale at Stoor ikke har fått forlenget kontrakten sin enda...
Back to top
Valiant
Senior

PostPosted: 13.04.2008 13:02    Post subject: Reply with quote

jeg er vel ganske så sikker på at demidov og stadsgaard blir førstevalg ad midstoppere framover ... jeg tror faktisk dette kan bli en ekstremt bra duo framover ...
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 13.04.2008 13:36    Post subject: Reply with quote

Ja, de kledde hverandre faktisk bedre enn forventet, sjøl om jeg hadde stor tro på at det skulle gå bra.

- Jeg syns samarbeidet fungerer fremragende. Vi komplimenterer hverandre godt, sa Stadsgaard sjøl.

Ikke minst er det herlig med fart i midtforsvaret. Sjøl har jeg aldri opplevd den dimensjonen i RBK: - Blir ikke kontret i hjel
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 13.04.2008 13:59    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
komplementerer

Wink

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 13.04.2008 14:08    Post subject: Reply with quote

Fikset. Kan jo hende de også komplimenterer hverandre. Smile
Back to top
michael collins
Veteran

PostPosted: 13.04.2008 16:54    Post subject: Reply with quote

Jeg tror kanskje Stadsgaard mener å si at de kompletterer hverandre. Men hva vet jeg, en stakkars ikke-RBKer. Kanskje RBK-spillerene går rundt og komplimenterer hverandre og utveksler tips om de beste håndcremene hele tiden?Razz
Strand
Veteran

PostPosted: 13.04.2008 17:01    Post subject: Reply with quote

Solli og Helstad er vel ikke i klubben lenger?
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 13.04.2008 17:03    Post subject: Reply with quote

michael collins wrote:
Jeg tror kanskje Stadsgaard mener å si at de kompletterer hverandre.

Ja. Det korrekte ordet er komplementere.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 13.04.2008 17:04    Post subject: Reply with quote

"Thorstein, den brunkremen kler deg bare SÃ… bra!"
Back to top
michael collins
Veteran

PostPosted: 13.04.2008 17:34    Post subject: Reply with quote

Definisjon av "komplettere": gjøre komplett, utfylle. "Komplementere" er sannsynligvis et inntrøndersk uttrykk (Vukku eller deromkring) med uklar betydning for alle utenfor Trøndelag. Mr. Green
robbie
Veteran

PostPosted: 13.04.2008 17:49    Post subject: Reply with quote

Komplementærer ferdigheter innenfor fotballen, eller Komplementasjon innenfor botanikken.

Man trenger ikke å dra til Vuku for å få en definisjon av det begrepet. Men det er klart, har man tilbragt noen timer for mange på Tromsø Jernbanestasjon, så blir slike begreper vanskelige.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 13.04.2008 17:58    Post subject: Reply with quote

michael collins wrote:
"Komplementere" er sannsynligvis et inntrøndersk uttrykk (Vukku eller deromkring) med uklar betydning for alle utenfor Trøndelag. Mr. Green

Du mener nok nord for Trøndelag. Nord for Trøndelag er alle ord med mer enn 5 bokstaver vanskelig å forstå. Unntaket er hæstkuk, det er derfor det ordet er så populært i Nord-Norge.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 13.04.2008 17:59    Post subject: Reply with quote

Skulle gjerne sett laget i 4-3-3 mot Våleregen. Skal forsøke å begrunne det:

Jarstein er nok like god i 4-3-3 som i 4-4-2 og alle andre tallformasjoner, så noen videre beskrivelse av ham trengs ikke.

Forsvarslinja vår sliter, det er ikke bare på grunn av Kvarme, men fordi midtbaneleddet ikke følger med bakover og det jobbes dårlig i alle ledd. Vi har også barnefeil som Stoor som ikke følger forsvarslinja som skal settes av stopperne. Vi trenger altså en klar sjef i midtforsvaret, kanskje Stadsgaard er typen til det. Vi trenger en mann der som sier "jeg styrer, jeg bestemmer hvor forsvarslinja skal stå og ferdig med det". Om vi får på plass noe så elementært som det, kan vi faktisk få et rimelig bra forsvar.
Miller må få spille seg litt i gang, man ser tendenser allerede på at han kan bli god. Stoor er uten tvil førstevalget på høyresiden, men han må få trygghet og hjelp defensivt av midtbanen. Strand hjelper ham altfor lite. Jeg ønsker å se en kampklar Lago og Stadsgaard i midtforsvaret, ikke fordi jeg er misfornøyd med Demidov, men jeg tror at Lago og Stadsgaard kan utfylle hverandre bra. Lago er duellspiller som kan støte, så kan Stadsgaard sikre med sin fart. Så lenge backene holder linja vil jeg tro at dette er vår mest optimale firer. Jeg vil helst ha Traore på venstreback, men dessverre vil han ikke og jeg ser ingen grunn til å tvinge ham så lenge Miller er spilleklar.

Demidov kunne jeg tenkt meg som midtbaneanker, han er duellsterk, forholdsvis rask og god med ball i bena. Han har mulighet til å bli stor i den rollen. Samtidig vil man ikke bli straffet like hardt for de frisparkene han pådrar seg og han har mestret denne rollen på u21 (i følge rapporter). Demidov kan gå på noen løp, men ikke Tettey-løp som blottlegger hele rommet mellom fireren bak og de to indreløperne. Han vil kunne sikre også ta noen klyv når det trengs. Han kan også våge mer og binde opp to spillere før han vender seg ut av situasjonen og sentrer. Det åpner også for at Stadsgaard kan være med frem der Demidov faller bak og tar hans posisjon ved behov. Dette innebærer at Stadsgaard er god offensivt. Han har uansett fart nok til å komme seg hjem. På denne måten slipper vi bambi-Tettey i midtforsvaret, en løsning som fungerte dårlig mot Strømsgodset.
Tettey trenger veiledning og mye hjelp før han er klar for å spille stabilt og få sjansen på landslaget på ny. Han er ung, urutinert og har store mangler på flere felt. Men jeg tror Hamrén er rette mann til å få ut potensialet hans. Tettey er nok klart best som indreløper, det skjuler manglene hans i større grad. Tettey er også kapabel til å åpne rom, og mot Sandefjord i 2006 scoret han på et sugende løp. Som indreløper kan han også innvolvere seg fysisk i dueller, der Demidov har mulighet til å vinne andreball. Får han lært seg å avslutte skikkelig, kan han fort ordne 8-10 målpoeng (assists og mål) pr. sesong. I tillegg til at han skaper bevegelser og gir andre et pasningsalternativ. Han har også på dette viset mulighet til å gjøre en solid jobb begge veier, det har han god nok kondisjon og arbeidskraft til.
Skjelbred vil ha samme rollen som Tettey, men han må lukke bort å sentre i beina til medspillere, det er best om de får ballen der de selv vil ha den (I Go'foten forteller Eggen om en trivselskurve, om Mini får ballen spilt i rom foran seg og får starte rettvendt, trives han og får en godfølelse der han føler mestring. Det fører til at han starter og jobber godt under kampen. Om Mini får ballen på hodet og må møte en stor stopper i luftduell vil han mistrives og dermed ikke lykkes. Det fører til færre løp og en dårlig følelse, hvor man kanskje mister litt selvtillit). Det jeg mener med utdraget (tatt fra husken) er at Skjelbred må lære seg om sine medspillere hvor han skal sentre, du skal ikke sentre bak en spiller som foretrekker å få den spilt i rom foran seg slik at han kan utfordre med sine sterke sider.

En slik midtbanetrio vil være god begge veier, jeg har faktisk tro på at det er den mest optimale trioen vi kan stille med.

Angrestrioen er den det stiller seg størst uromoment med. Kone er i Iversens skadefravær førstevalg og vil nok trives med innlegg fra kant og mulighet til å utfordre med sin styrke og avslutterferdighet. Småspill, mottak, pasingskvalitet og den slags nøkkelferdigheter er ikke han store styrke, han må få spille på det han er god til. Det er å lure rundt mål og få servert gode innlegg og stikkere. Han må uansett jobbe hardt defensivt og bevege seg lurt rundt mål, slik at vi får rom. Sapara kunne jeg tenkt meg i en kantrolle/vingrolle ala Beckhams. Han trenger ikke å kysse krittlinja, men ute til høyre og med en aktiv indreløper kan han jobbe litt mindre defensivt, noe som kanskje passer ham bra. Det avhenger av at indreløperen på høyre side støtter Stoor, slik at han ikke blir utfordret to mot en. Jeg vil ikke frita Sapara for alt defensivt arbeid, men han må spilles god og brukes rett. Sapis crosser vil gjøre Kone farlig, i likhet med Iversen når han er tilbake og tar Kones plass. Sapara kan også slå stikkere til indreløpere på fart gjennom og vende spillet til venstre side.
På venstrekaten ønsker jeg en spiller med fart, f. eks Storflor, Pelu eller kanskje Konan. Denne rollen kan godt tilpasses etter hvem som er der, men så lenge spilleren kan utfordre på fart og dermed gi oss en kompetanse vi ikke har på høyresiden vil jeg være fornøyd. Både Storflor og Konan er målfarlige og legger gode crosser, noe som vi trenger ettersom Kone og Iversen er best om de får ballen foran seg og de har litt tid. Å skjære innover i banen og få skuddmulighet forakter jeg heller ikke.

Alt i alt tror jeg vi har et godt 4-3-3-lag, men en ny venstrekant ville hjulpet. Uansett ville jeg valgt dette laget i denne nøden og samkjørt de. To spisser er uaktuelt for meg, ettersom Iversen og Kone er altfor like, Aas håper jeg kan få 20-30 minutters innhopp fremover, han er litt ung til å spille fast og det kan skjerme ham fra hysteriet som da ville kommet. Innhopp og fast spill i cupen i år, fast på laget neste år.
Traore er ute av dette laget, men jeg ser på ham som et alternativ til Tettey eller venstrekanten.
Ble litt mye vissvass dette, håper det kan være til noe nytte, om ikke litt tankeføde Smile
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 13.04.2008 18:18    Post subject: Reply with quote

Amen. Jeg tror det kun er et tidsspørsmål før det tvinger seg frem å flytte Demidov opp sentral midtbane, og der kommer han til å bli steinbra. Han er SJEFEN vi ikke har blant unggutta på midten i dag.

Midtstopperkollega til Stadsgaard blir Lago, frem til eventuelt Torbjørnsen finner en midtstopper til. Som Torbjørnsen har uttalt i intervjuer: det er fremdeles midtstopper som står øverst på blokka.

Dersom Lago noensinne skal få en reell sjanse i Rosenborg så er det tida for dette nå. Med Kvarme ute og en midtbane som skriker etter Demidov, er det jammen meg på tide at vi gir duoen Stadsgaard-Lago en sjanse.
Back to top
PIN-kode
Rutinert

PostPosted: 13.04.2008 18:20    Post subject: Reply with quote

Håper Thomas/noen klarer å få spurt noen i det sportslige teamet om Lago nærmer seg en plass i startelveren.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 13.04.2008 18:34    Post subject: Reply with quote

Selv om det absolutt skal taes med en klype salt: Skal man tro FM er Lago-Stadsgaard en midtstopperduo av høy, høy klasse.
robbie
Veteran

PostPosted: 13.04.2008 19:06    Post subject: Reply with quote

I følge FM er Rune Erstås verdens beste fotballspiller
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 13.04.2008 19:15    Post subject: Reply with quote

nettopp, det var dette med å ta det med en klype salt Wink
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 47, 48, 49 ... 80, 81, 82  Next
Page 48 of 82

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb