| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Trondheim Veteran
|
Posted: 13.04.2008 10:46 Post subject: |
|
|
| Det er igjen 23 kamper! Faen! Bli litt positive her a!!!! |
|
| Back to top |
|
 |
pL Junior

|
Posted: 13.04.2008 11:05 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: |
og til alle jer der kritiserer Kones tilslag til straffesparket, hvor var i efter Lyn kampen? |
ute og feiret...
Når Kone scorer på arrogant vis, er det selvsagt ingen som kritiserer det.
når Kone taper 3 poeng på arrogant vis, blir han selvsagt kritisert. |
|
| Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 13.04.2008 11:28 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | | og til alle jer der kritiserer Kones tilslag til straffesparket, hvor var i efter Lyn kampen? |
Jeg likte det ikke da heller, og var svært skeptisk da jeg så at han igjen ikke tok tilløp. Tror en del Zidane-fans hadde blitt sure hvis han hadde brent den überarrogante lobbe-straffen sin i VM-finalen også, og innerst inne ikke syns det var en særlig god idé med en sånn type straffe i en så viktig kamp, men de gadd ikke kjefte da den spratt ned 5 cm på riktig side av linja. |
|
| Back to top |
|
 |
cris Proff
|
Posted: 13.04.2008 11:32 Post subject: |
|
|
| Har tippet rbk på tredje i årets serie. Etter det jeg så i går, så revurderer jeg tipset mitt. Det blir ikke bedre enn i fjor; 5. plass. Laget henger ikke sammen. Offensivt mangler det trøkk og samhandling. |
|
| Back to top |
|
 |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 13.04.2008 11:39 Post subject: |
|
|
Har ikke Stoor hukommelse?
Når man har pælmet ballen mot boksen ni ganger uten at det funker er det vel lite sannsynlig at det funker den tiende gangen. Det var jo ingen på RBK som vant hodedueller mot ffks midtstoppere. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.04.2008 11:40 Post subject: |
|
|
Mot Lyn stilte Kone seg litt til venste for ballen, og hadde dermed "fysisk sett" mulighet til å skyte både til høyre og venstre. Han valgte høyre.
I går stilte han seg rett bak ballen. Som en høyrefotsskytter hadde han dermed bare mulighet til å skyte til venstre. Det forsto naturligvis også keeper, som hadde få problemer med å velge riktig side. Når skuddet i tillegg var latterlig dårlig, var kvelden ødelagt. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 13.04.2008 11:45 Post subject: |
|
|
Jeg har alltid vært motstander av at Kone skal ta straffene i utgangspunktet. Jeg liker ikke at han skal gjøre så mye fiksfaks ut av det. Han har bommet før og da burde han ikke fått muligheten igjen.
Det er ikke langt i fra at vi kunne ha stått med 3 tap på rad. Vi har tapt mot dårlige lag. Rett og slett katastrofalt. RBK er det nye svaret på Kasierslautern.
Konan er heller ikke noe spesielt god spiller. Han kan ikke true bakrom, ikke noe spesielt på hodet(dette har vi fra kone og ivers), ikke overlegen dribleteknikk og skuddfot. Hans fiksfakserier er pent å se på, men det fører sjelden til noe nyttig. Han faller på en måte i gjennom. RBK har ikke bruk for Konan.
Traore er den spilleren av afrikanerne med mest talent og som jeg tror RBK kan få meget bra nytte av i fremtiden.
Men det er mulig at Hamren kanskje klarer å få til Konan å passe bedre inn i RBKs system. |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 13.04.2008 11:46 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: |
og til alle jer der kritiserer Kones tilslag til straffesparket, hvor var i efter Lyn kampen? |
For min del handler om innebygd skepsis til nonsjalanse på fotballbanen. Har ikke likt Kones straffer fra han begynte med dem. Du husker kanskje Socrates` straffer i 86? Også han hadde et skritts tilløp. Og Higuita som tok store sjanser som keeper for Colombia. Nonsjalant utførelse fører oftere til dårligere prestasjon og feil - det er i alle fall min påstand.
Jeg tror ikke at å ta et skritts fart er den måten man tar best straffer på. Det blir vanskeligere å få både fart og presisjon på ballen. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 13.04.2008 11:57 Post subject: |
|
|
Kone har da haft held med sine straffer før, hvor der ikke har været noget sætte på hverken kraft eller præcision. Om han tager 1, 2 eller 4-5 skridt er vel irrelevant så længe ballen går i mål.
Der var jo ingen som sagde noget når han scorede på sine straffespark, men bommer han en er det pludselig en sandhed at Kone er nonchelant og dårlig frs starffemærket. Tænker vi lidt længere tilbage har vi haft, og har, mange dårligere straffeskytter end Kone.
| Quote: | Når Kone scorer på arrogant vis, er det selvsagt ingen som kritiserer det.
når Kone taper 3 poeng på arrogant vis, blir han selvsagt kritisert. |
Det der siger vel lidt om dobbeltmoralen
Ps. Straffen var elendig i går, ingen tvivl om det, men det var vel ikke pga. af tilslaget at den gik helt til helvete. 2mas opsumrer det ganske godt[/quote] _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 13.04.2008 11:58 Post subject: |
|
|
Straffen mot Lyn var ikke fullt så dårlig som den i går, men den var også dårlig selv om den gikk inn. Hvorfor skal det være så jævla vanskelig å sette straffene helt ut til siden?
Når det er sagt så er ikke straffebom problemet til Rosenborg. Problemet er å komme til flere innlegg fra siden, og prøve å UNNGÅ å treffe backen med innlegget... samtidig som man presterer det kunststykket å løfte ballen mer enn 35 cm opp fra bakken. |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 13.04.2008 11:59 Post subject: |
|
|
| Iallfall godt å se at det ikke bare er Rosenborg-spillere som drar på fylla i helgene. Lillegutt Tarik ravet rundt og var fantastisk stor i kjeften til hans størrelse og vekt å være. Noe annet kan man kanskje ikke forvente av guttunger? |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 13.04.2008 12:07 Post subject: |
|
|
Dette innlegget håper jeg moderator fjerner. RBK-web bør holde seg for gode til å akseptere ryktespredning, også når det går utover spillere fra motstanderlag. _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 13.04.2008 12:09 Post subject: |
|
|
Ok, herregud. Sorry til alle og enhver...
Edit:
Det er forøvrig ikke noe "rykte". Min respekt for spilleren forsvant iallfall. Hvorfor skulle jeg ha noen grunn til å si dette om det ikke var sant? Noen er sikkert idiot nok til det, men jeg er ingen idiot. |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 13.04.2008 12:42 Post subject: |
|
|
| RBK94 wrote: | | Det er igjen 23 kamper! Faen! Bli litt positive her a!!!! | Positiv ja, vi har fått inn en stopper som ser ut til endelig å danke ut Kvarme! Og han er ufattelig kjapp, løp jo fra Tarik lett som bare det:) Synd han ødela helhetsinntrykket med en horribel feilplassering før 1-2 målet. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 13.04.2008 13:01 Post subject: |
|
|
Tre positive ting var det under kampen.
1) Vi "tar" ut kavrme tidlig
2) Vi har eliminert han fra troppen mot VÃ¥lerengen
3) Stadsgaard gjorde et godt inntrykk.
Når det gjelder 1-2-målet, og plasseringa til Kris, så skylder jeg på innbytterpuls  |
|
| Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 13.04.2008 13:50 Post subject: |
|
|
Vi ser endelig - etter en lang ørkenvandring - konturene av et forsvar som med ett års drilling under riktig trener kan bli noe virkelig bra.
Dessverre har mye av det øvrige gått åt skogen i mellomtiden. Mange interessante enkeltspilllere, men omtrent så mye struktur og kontinuitet som man kan vente når vi skifter trenere omtrent like ofte som en gjennomsnittlig LSK ultra skifter underbukse.
Nå får man gjøre som Brann - legge stein på stein og våge å stå for noe litt lenger enn 3 måneder. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 13.04.2008 13:55 Post subject: |
|
|
| Jeg er sjeleglad for Stadsgaard. Men jeg synes samtidig det er helt åpenbart at Demidov er midtbanegeneralen vi har ventet på i årevis. Hvor lang tid går det før han flyttes opp? Børst støv av Lago ASAP! |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 13.04.2008 14:46 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | I går stilte han seg rett bak ballen. Som en høyrefotsskytter hadde han dermed bare mulighet til å skyte til venstre. Det forsto naturligvis også keeper, som hadde få problemer med å velge riktig side. Når skuddet i tillegg var latterlig dårlig, var kvelden ødelagt. |
Nja, ikke om han hadde vridd kroppen over til høyre slik som Benni McCarthy gjør her. Men uansett så er vi vel alle enige om at straffen var elendig. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 13.04.2008 15:05 Post subject: |
|
|
Det er faktisk meget interessant dette med at Demidov kan være midtbanegeneralen vi har manglet så lenge. Virkelig. Spennende tanke. _________________ Rock. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 13.04.2008 15:15 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | Det er ikke langt i fra at vi kunne ha stått med 3 tap på rad. Vi har tapt mot dårlige lag |
Jeg vil si at vi fortjener 3 poeng, men heller som tre uavgjorte. Tror FFK kommer til å bli bra i år, men tap mot Godset og tap hjemme mot FFK er uansett for dårlig hvis vi skal henge med i toppen. Nå er presset veldig stort foran VIF-kampen. Tap der så er hylekoret virkelig i gang. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 13.04.2008 15:47 Post subject: |
|
|
| joko- wrote: | En annen ting som er litt morsomt, alle kjøpene som Thorbjørnsen ikke har hatt noe med å gjøre:
* Miller
* Savolainen
* Pelu (Det er vel en grunn til at vi ikke har sett han i TL enda?)
Har skuffet hittil....
Det er enda tidlig å bedømme noen, men hittil har disse ikke vist noe som helst tegn på at de holder RBK klasse.
Hvis disse viser seg å være flopper når sesongen er over, så viser det hvor skremmende avhengige vi er av den mannen. |
Har det blitt bekreftet at Torbjørnsen ikke har hatt noe med disse kjøpene å gjøre eller er dette bare "forum-sannheter"? |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 13.04.2008 15:50 Post subject: |
|
|
Savolainen er bekreftet at Thorbjørnsen ikke hadde noe med, her var det Jarko Wiss (sportsdirektør i Tampere) som ringte Rosenborg og lurte på om noen av hans spillere kunne få prøvespille hos Rosenborg.
Pelu og Miller er ikke bekreftet, men alle lukter vel lunta her? |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 13.04.2008 16:00 Post subject: |
|
|
| michael collins wrote: | | Dette innlegget håper jeg moderator fjerner. RBK-web bør holde seg for gode til å akseptere ryktespredning, også når det går utover spillere fra motstanderlag. |
Det var jeg som slo til Steinar Nilsen på Strut |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 13.04.2008 16:12 Post subject: |
|
|
| PauloSilas wrote: |
Har det blitt bekreftet at Torbjørnsen ikke har hatt noe med disse kjøpene å gjøre eller er dette bare "forum-sannheter"? |
Bekrefter det Joko sier om Savolainen, Tampere slet økonomisk og ringte RBK ang. Savo og en til.
Hoftun og Miller-koblinga skal ikke være så altfor vanskelig å se, eller?
Pelu er jeg litt mer usikker på, men Hoftun møtte (eller så ham) to ganger i fjor tenker jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 13.04.2008 16:30 Post subject: |
|
|
Sitter igjen med en del inntrykk etter tre fullførte serierunder. De fleste er desverre negative.
Vi fortsetter der vi slapp i fjor. Vi må få mål imot før vi begynner å spille fotball. Vi har fortsatt ikke ledet en kamp med unntak at de siste ti i tøysekampen mot Lyn.
Etter en vinter med veldig lite mål bakover, slipper vi nå inn to mål i snitt. Vanskelig å vinne kamper da.
Fredrikstad begynner å nærme seg en forbannelse på Lerkendal. I mine øyne var vi best i går, men effektivitet og en meget god keeper gjorde at Fredrikstad nok en gang tok med seg ufortjente poeng hjem fra Nidaros.
Vi drar på oss flere kort i en sesongstart enn vi har gjort på veldig lenge. Vi har fem gule og et rødt på tre kamper. Det ene gule skulle vært rødt.
Vi har dratt på oss to straffespark på de tre første kampene, og antallet skulle vært doblet (diskuterbart, selvfølgelig).
Når det gjelder det positive så skårer vi fortsatt mål. Om jeg ikke har falt ut av tellinga er vi oppe i 44 kamper på rad i TL med mål nå.
Vi er også i ferd med å få et vanvittig spennende stopperpar. Duellstyrken må man ennå se an litt, men Statsgaard og Demidov har mange gode kvaliteter, og jeg synes faktisk Demidov begynner å ligne mer og mer på en Hofseth.
Vi har et snitt på rett under to mål per kamp. Slutter vi å dra på oss unødvendige straffespark og billige baklengsmål tror jeg en del av jobben i hvertfall resultatmessig er gjort. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
|