English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Fredrikstad
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18, 19  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Einherjar
Rutinert

PostPosted: 13.04.2008 00:22    Post subject: Reply with quote

michael collins wrote:

Goddag mann økseskaft! Dette er kveldens latterligste og mest selvmotsigende innlegg! I rest my case. Very Happy

Det bør du være forsiktig med Wink Det er aldri så enkelt Wink
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 13.04.2008 00:24    Post subject: Reply with quote

jarand wrote:
joko- wrote:
Personlig er jeg mye mer positiv til fortsettelsen nå, enn før denne kampen. Nå så vi i det minste potensiale til noe godt...

Jeg tror virkningen blir helt motsatt.
Skuffelsen av å ikke ta poeng i en kamp der man faktisk spiller best, og den dårlige følelsen kommer til å henge ved. Dette rosenborglaget trenger selvtillit og flyt for å kompensere for manglende samhandling og relasjoner spillerne imellom, og det får man ikke ved å tape kamper, ufortjent eller fortjent.

Tror vi har en laang vår foran oss.

Misforstå meg rett:

Heller 0 poeng etter spill som lover noe godt, enn tre poeng uten at laget presterer.

Poenget er at andre omgang, med ti mann, var det beste laget har prestert hittil i år i tippeligaen. Jeg tror den omtalte revansjelysten vil gjøre seg gjeldende i laget fram mot neste kamp. Og jeg håper at gutta ser at det bare er beinhard jobbing fra første spark som gir mulighet til å få til et spill som gir både selvtillit og poeng.

Last edited by Wilhelm S Myhr on 13.04.2008 00:26; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Limax
Senior

PostPosted: 13.04.2008 00:25    Post subject: Reply with quote

Wilhelm S Myhr wrote:
Elendig kamp synes jeg ikke det var. Elendig resultat ja, men andre omgang synes jeg laget ligner på noe som det kan bygges videre på.

Burde vel ikke ment så mye om annet enn resultatet, all den tid jeg ikke fikk sett kampen. Frustrasjonen er likevel stor nok.

Hvis det øvrige du skriver stemmer, er det oppløftende. Mener at det laget vi har nå, spiller for spiller, er i nærheten av det beste vi noengang har hatt. Det virker da bare så fordømt vanskelig å få dem snekret sammen til et suverent lag.
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 13.04.2008 00:26    Post subject: Reply with quote

Personlig tror jeg det verste vi kan gjøre nå er å drive store utskiftninger av laget. Disse gutta trenger å spille seg varme sammen, i de samme posisjonene, og føle trygghet. Synes vel at noe av mest problematiske med de siste sesongene er at spillere blir brukt på forskjellige plasser hele tiden og aldri får tid til å spille på seg relasjoner før de blir byttet til en ny posisjon eller satt ut av laget. La nå f.eks. Miller få spille på seg tippeligarutine og trygghet. Det som går mot dette argumentet er at man har holdt på gamlingene for lenge og latt de spille laget utrygt, f.eks. Kvarme i våres, og til dels Roar som tydelig viser alderssvikt.
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 13.04.2008 00:31    Post subject: Reply with quote

Personlig vil jeg ha Tettey ut av laget så fort som mulig. Noe av hans dårlige kamp kan forklares med skaden han har hatt. Men også i dag gjør han veldig mange av de feilene han gjorde i hele fjor.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 13.04.2008 00:32    Post subject: Reply with quote

Harald jeg støtter deg 100%. Du valgte riktig nok å sette det helt på spissen men det blir ikke noe mindre riktig av den grunn. Poenget er at man kan ikke tvinge noen til å utføre et arbeid de ikke trives i overtid. Uansett om personen gjør en dårlig eller glimrende jobb. Dette gjelder uansett fotball eller arbeidslivet. Man kan besitte egenskaper som gjør at man løser flere vidt ulike oppgaver på en ypperlig måte uten at det betyr at personen trives i alle rollene.

Selv jobber jeg i et stort selskap og har kunnskaper som gjør at jeg kan jobbe i andre avdelinger enn min egen. Ved behov har jeg også hjulpet til, og jeg har vært ønsket der pga av godt utført arbeid. Jeg har likevel gjort det klart at det er helt uaktuelt for meg å bytte avdeling. Jeg kan hjelpe til for en kort periode ved krise, men skulle min egen avdeling forsvinne bytter jeg jobb framfor å gå til avdelingen jeg er ønsket i rett og slett fordi jeg ikke trives med arbeidsoppgavene og ikke ville holdt ut over lengere tid.

Det er mellom klubben og spilleren å løse problemet. Dersom Traore sier at han vil spille på midtbanen og ikke som back og nekter å bli permanent back har klubben 2 muligheter. Gi han plass på midtbanen dersom han er god nok til å forsvare plassen, eller sette han på benken/selge han dersom det er flere enn han som er bedre på midtbanen. Det skader jo ikke å prøve å få han til å forstå at han forsvarer en plass på midtbanen men at klubben blir mye bedre som lag ved at han spiller back. Alt avgjøres da om Traore er villig til å spille i en annen posisjon enn der han selv føler seg hjemme, eller om han avskyr posisjonen så sterkt at han vil ønske seg bort dersom han blir tvunget til å spille der eller ikke få spille i det hele tatt.

Any way enda en trist kamp, noen spillere må inn og noen må ut og ikke minst tydelig at behovet for en autoritær og fagligsterk trener er mer enn et skrikende behov. Håper vi har truffet blink med Hamrén.

Greit at laget trenger tid, det jeg ikke er så sikker på er om laget/stallen vi har i dag har potensialet til å bli suverene i Norge og topp 30 i Europa om de får aldri så mye tid på seg til å danne relasjoner.... Tror ærlig talt at vi trenger minst en klassespiller inn i hvert ledd. Forsvar, midtbane og angrep. Snakker da om spillere som stort sett skal være å finne på rundes lag fordi de er enere i sin posisjon. Mulig noen av de unge blir det men kan ikke si at jeg er overoptimistisk med dagens stall.

FFS.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 13.04.2008 00:32    Post subject: Reply with quote

Kan være enig i at kontinuitet er greit, men da uten Kvarme og Miller på laget. Traore er den beste venstre backen, da spiller han der. At vi skal bruke en halv sesong på å spille inn Miller er jeg ikke for.

A) Med så små marginer som det er i våre kamper, så kommer det til å koste oss poeng.

B) Hvorfor hentet ikke Hoftun Miller mye tidligere? Slik at vi kunne fått spilt han inn i systemet mye tidligere? Nok en dårlig avgjørelse av vår kommende sportsdirektør.

C) Det finnes ingen garantier for at han kommer til å få samme fremgang som Stoor og Dorsin.

D) Traore har et MYE større potensiale og er allerede langt bedre.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 13.04.2008 00:42    Post subject: Reply with quote

Og han er fire år yngre
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 13.04.2008 00:44    Post subject: Reply with quote

Du har så rett joko. Jeg var en sterk kritiker av kjøpet og er det ennå. Med det gelélaget vi har i dag finnes det ikke tid til at man skal puse rundt med alle spillerne og vente et år på at de skal kunne yte på et godt nivå. Jeg ønsket sikkerhet på denne plassen, istedet må vi nok krysse fingrene og håpe han tar en Stoor, for spille får han nok. At han ble hentet så sent var beklagelig, skulle han komme fikk han da komme tidlig.
Back to top
michael collins
Veteran

PostPosted: 13.04.2008 00:45    Post subject: Reply with quote

Forklaringen på at RBK kunne dominere med en spiller mindre er FFKs spillere Kvisvik og Elyounoussi. Norske eliteserielag har ikke råd til å ha stasjonære spillere med en god pasningsfot som eneste aktivum. Kvisvik kunne kanskje klart seg i en liga med lavere tempo enn den norske, men i Tippeligaen faller han gjennom. Greit nok at han slår et par gode pasninger i løpet av kampen, det er jo derfor han tross alt er innbytter på FFK. Men for å sette det på spissen: Etter Kvarmes utvisning spilte FFK med 10.5 mann mot RBKs 10 mann. Når den "fallesyke" Elyounoussi dessuten ble usynlig utover i andre omgang har vi forklaringen på hvorfor RBK kunne dominere omgangen med en mann mindre på banen. FFK burde byttet ut Kvisvik med en løps- og taklingssterk midtbanespiller i pausen. Hvis de ikke hadde en slik spiller på benken er stallen deres for dårlig, noe jeg faktisk tror den er. FFK har en god førsteelver, men alt for dårlig bredde i stallen. Jeg har ingen tro på at de havner over midten i årets Tippeliga.
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 13.04.2008 00:46    Post subject: Reply with quote

FanFraSør wrote:
Alt avgjøres da om Traore er villig til å spille i en annen posisjon enn der han selv føler seg hjemme, eller om han avskyr posisjonen så sterkt at han vil ønske seg bort dersom han blir tvunget til å spille der eller ikke få spille i det hele tatt.

Så forferdelig kan det vel neppe være å spille i en posisjon han behersker. Dessuten; fotball er et lagspill hvor en faktisk må innordne seg etter trenerens disposisjoner. Det er ikke alltid alle får spille i yndlingsposisjonen sin. Sånn er også livet. Forferdelig hardt og brutalt, ja.
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 13.04.2008 00:46    Post subject: Reply with quote

Skal ikke komme med noe forsvarstale mot Miller som jeg drev med i hele fjor ifh til Stoor, men Miller har da ikke vært noe spesielt svakere enn andre på dette laget? Han har ikke bidratt like mye fremover, men bakover har han da vært bra nok? Siste kamp var det jo også på høyrekanten vår at det gikk galt.
longns
Veteran

PostPosted: 13.04.2008 00:48    Post subject: Reply with quote

En annen ting som er litt morsomt, alle kjøpene som Thorbjørnsen ikke har hatt noe med å gjøre:

* Miller
* Savolainen
* Pelu (Det er vel en grunn til at vi ikke har sett han i TL enda?)

Har skuffet hittil....

Det er enda tidlig å bedømme noen, men hittil har disse ikke vist noe som helst tegn på at de holder RBK klasse.

Hvis disse viser seg å være flopper når sesongen er over, så viser det hvor skremmende avhengige vi er av den mannen.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 13.04.2008 00:52    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Håper på:

Jarstein

Miller - Lago - Stadsgaard - Stoor

Demidov
Skjelbred - Tettey
Konan Ya

Kone - Aas

Etter mitt skjønn er dagens lagoppstilling et grovt eksempel på inkompetanse fra Henriksen. Med dagens mannskap er det så helt åpenbart at Demidov må opp på midtbanen. Unggutta Tettey-Skjelbred-Traore sammen med en småforkjøla roar strand klarer ikke å sjefe nok. Det burde være helt åpenbart!

Ã… sette opp Kvarme mot Elyonussi er en skandale.

Synes det var en god kamp av Konan Ya. Synd han ikke satte den største sjansen sin. Jeg tror han har kapasitet til å bli vel så god som Sapara i en offensiv midtbanerolle. Han må få tillit, og venne seg av med å gå i offside...
Back to top
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 13.04.2008 00:53    Post subject: Reply with quote

michael collins wrote:

Men for å sette det på spissen: Etter Kvarmes utvisning spilte FFK med 10.5 mann mot RBKs 10 mann. Når den "fallesyke" Elyounoussi dessuten ble usynlig utover i andre omgang har vi forklaringen på hvorfor RBK kunne dominere omgangen med en mann mindre på banen.

Men hvorfor ble Tarik usynlig? Kan det være at han ble totalt parkert av Stadsgaard?

Du har en enkel forklaring på RBK`s dominans i andre omgang. Tydeligvis vanskelig å gi kredit til Rosenborg for at de kjempet og spilte bra. I stedet velger du å se det fra vinkelen at FFK var dårlige. Det er vel sånn når TIL også vinner? At det er fordi motstanderen spiller dårlige kamper?

Last edited by Wilhelm S Myhr on 13.04.2008 00:56; edited 1 time in total
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 13.04.2008 00:56    Post subject: Reply with quote

Savolainen vil jeg ikke skyte enda, han viste takter i treningskampene. At han falt gjennom i seriepremieren var både nervenes og et ustabilt lags feil. I dag fikk han ikke vist mye, men laget hadde helt mistet motet og det ble stort sett lagt langballer over midtbanen da han var inne.
Back to top
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 13.04.2008 00:57    Post subject: Reply with quote

Og så er vel Savolainen heller neppe noen høyrekant.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 13.04.2008 00:57    Post subject: Reply with quote

Jeg avskriver heller ikke disse spillerene, men det har sett lite lovende ut hittil.
Back to top
PIN-kode
Rutinert

PostPosted: 13.04.2008 00:58    Post subject: Reply with quote

Limax wrote:

Smile nå ja;

Hvorfor retter du på meg når jeg allerede har rettet på meg selv tidligere? Det innlegget du vel sikter til er vel det hvor jeg skrev at Harald sitt poeng var galt, eller noe lignende. Jeg rettet jo for pokker på inlegget noen få minutter senere, til "eksempel" i stedet for "poeng".
Jeg har aldri klagd på Harald sitt poeng.
Back to top
Limax
Senior

PostPosted: 13.04.2008 01:00    Post subject: Reply with quote

Edit: Skal ikke være så ovenpå. Du har helt rett. Og jeg så det ikke, fornøyd? Smile

Last edited by Limax on 13.04.2008 01:04; edited 1 time in total
Back to top
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 13.04.2008 01:03    Post subject: Reply with quote

Chatting og " småkrangling" over tre/fire sider er turn-off.....
Spar oss for smålige konfrontasjoner og kom tilbake til tråden med noe av interesse.
Kampen idag var sannelig forutsigbar. RBK med store problemer med å få folk fort nok opp i angrep.Ball på tvers og bakover ved brudd....lurer på hva TH driver med på trening. Eneste lyspunkt var Stadsgaard med sitt gode innhopp ( selv om han kødda det til på siste mål) Stadsgaard blir en svært så solid erstatter for Kvalme.........
Back to top
michael collins
Veteran

PostPosted: 13.04.2008 01:05    Post subject: Reply with quote

Wilhelm S Myhr wrote:
Du har en enkel forklaring på RBK`s dominans i andre omgang. Tydeligvis vanskelig å gi kredit til Rosenborg for at de kjempet og spilte bra.

Beklager at du oppfatter det slik. Mitt poeng var at FFK i motsetning til RBK ikke har en bred nok stall når nøkkelspillere er suspendert eller ute med skader. Derfor fikk Kvisvik, en spiller som er gått ut på dato, spille hele kampen. Derfor vil FFK ikke havne over midten av tabellen i årets Tippliga. Og derfor kunne RBK dominere andre omgang, selv med en spiller mindre. I dette ligger det selvsagt en anerkjennelse av Rosenborg. Smile

Last edited by michael collins on 13.04.2008 01:06; edited 2 times in total
Back to top
Jokio Sokomekki
Junior

PostPosted: 13.04.2008 01:05    Post subject: Reply with quote

Jonas wrote:
Er alltid like redd når Kone tar straffe. Hva slags tillløp er det?!?

Kunne ikke vært mer enig. Liker slettes ikke disse tilløpene til Kone på straffer. Straffer skal taes med langt tilløp og ende med et skudd i mål så hardt at keeperen bare hører susen.
Så det så!
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 13.04.2008 01:06    Post subject: Reply with quote

Konè tar fullt ansvar for at vi tapte i dag. Fint gjort av han, men fortsatt var han for dårlig og må prestere bedre framover.
Back to top
Limax
Senior

PostPosted: 13.04.2008 01:12    Post subject: Reply with quote

Julegrisen wrote:
Chatting og " småkrangling" over tre/fire sider er turn-off.....

Det er helt håpløst å kommentere slik krangling, eksemplifisert med ditt eget innlegg. Siden du nå har sagt din mening om saken, er du selv blitt med på kjeklinga ...

Men nok tøvprat fra meg i i kveld.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18, 19  Next
Page 16 of 19

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb