View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
robbie Veteran
|
Posted: 12.04.2008 23:18 Post subject: |
|
|
Når jeg tenker meg om så har du faktisk litt rett Harald. Traoré er en såpass god spiller at man bør lytte til hvor han foretrekker å spille. Vi bør jo utnytte godfoten til vårt største talent.
I så måte så er Reginiussen-eksemplet en god metafor. |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 12.04.2008 23:21 Post subject: |
|
|
Spiller Traore etpar kamper til med samme hell, så tror jeg ikke det er så vanskelig å overtale ham til å spille back. Særlig ikke siden det er der han gang på gang spiller sine beste kamper.
Traore må bli bedre til å serve cornere dog! Savner Micke der. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 12.04.2008 23:23 Post subject: |
|
|
Poenget er jo at det finnes så mange gode midtbanespillere og at det ikke er vanskelig å finne dem. Gode venstrebacker vokser ikke på trær og det er en generelt tørke i Skandinavia og Europa ellers. Noen burde forklare Traore at han kan få en mye større karriere som back enn som midtbanespiller, da tror jeg kanskje han vil endre mening selv også.
Men det er klart at hvis han stiller seg helt på bakbeina blir det umulig, men det tror jeg ikke han gjør. |
|
Back to top |
|
 |
SamBell Junior

|
Posted: 12.04.2008 23:27 Post subject: |
|
|
robbie wrote: | Når jeg tenker meg om så har du faktisk litt rett Harald. Traoré er en såpass god spiller at man bør lytte til hvor han foretrekker å spille. Vi bør jo utnytte godfoten til vårt største talent. |
Når en spiller blir større enn laget er en på ville veier og for øyeblikket har RBk bedre enkeltspillere enn lag.
Det blir Traores godfor mot Eggens godfot.
Brannmann Sam |
|
Back to top |
|
 |
PIN-kode Rutinert
|
Posted: 12.04.2008 23:35 Post subject: |
|
|
Harald wrote: | Traore er midtbanespiller, ikke back |
Jaha? Jeg tror ikke jeg er alene om å påstå at Traore er/kan bli en ypperlig back!
Mange spillere opp gjennom tidene som opp gjennom tidene har startet i en posisjon, men utviklet seg til/vist seg å være vel så gode, om ikke bedre, i en annen posisjon.
Poenget mitt er: Traore er en veldig god back. Reginiussen er en veldig dårlig keeper (regner jeg med). |
|
Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 12.04.2008 23:38 Post subject: |
|
|
robbie wrote: | Traoré er en såpass god spiller at man bør lytte til hvor han foretrekker å spille. Vi bør jo utnytte godfoten til vårt største talent.
|
Men hva er godfoten til Traore? Hvordan blir laget best? Med Traore som back eller midtbanespiller? Det er det som er det viktigste spørsmålet. Ikke hva han selv mener om egen posisjon. Det får tross alt være måte på å gi spillerne kontroll over elleveren. |
|
Back to top |
|
 |
Einherjar Rutinert

|
Posted: 12.04.2008 23:38 Post subject: |
|
|
Enig med deg SamBell, ingen må være større enn klubben og laget. Jeg mener allikevell at det er sløsing med talent å sette Traore på back. Jeg tror han er bedre som venstre-midt, men noen kan kanskje overbevise meg at jeg har feil der ? _________________ RBK |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran
|
Posted: 12.04.2008 23:39 Post subject: |
|
|
Svært mange offensive backer har startet som vinger/midtbanespillere.
Kan da ramse opp:
- Marek Jankulovskij
- Gianluca Zambrotta
- Ashley Cole
- Vegard Heggem
- Øyvind Husby |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 12.04.2008 23:40 Post subject: |
|
|
PIN-kode wrote: |
Jaha? Jeg tror ikke jeg er alene om å påstå at Traore er/kan bli en ypperlig back!
Mange spillere opp gjennom tidene som opp gjennom tidene har startet i en posisjon, men utviklet seg til/vist seg å være vel så gode, om ikke bedre, i en annen posisjon.
Poenget mitt er: Traore er en veldig god back. Reginiussen er en veldig dårlig keeper (regner jeg med). |
Læser du mine indlæg? Jeg skriver selv at jeg tror han kan blive en meget god back og jeg håber de får ham overtalt til at spille back. Men det ændrer ikke på at han ser på sig selv som midtbanespiller. Og som jeg nu, for tredje gang, skal pointere, er det ligegyldigt at Traore er god som back og at Reginiussen trolig er dårlig som keeper. Det var ikke det mit eksempel og poeng gik ud på. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477
Last edited by Harald on 12.04.2008 23:41; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Anders4 Proff
|
Posted: 12.04.2008 23:40 Post subject: |
|
|
Tingen er at dette er mennesker vi har å gjøre med. Du kan ikke betrakte Strand og Traoré som to konstruksjoner av kjøtt og bein som har X egenskap og Z egenskap og ergo passer inn som en vingback. Spillere spiller best på posisjoner hvor de selv er komfortable, og vi ser gang på gang eksempler på spillere som blir plassert i posisjoner hvor de teoretisk sett skal være gode - men rett og slett ikke er det fordi de ikke er komfortable der.
F.eks. Scott Parker som ble plassert på høyre midtbane på Chelsea fordi han er en smart spiller, slår gode crosser, er god defensivt osv - men han klarte aldri å spille like godt der ute, som når han spilte sentralt.
Finnes selvsagt mange andre eksempler, men jeg har dårlig tid.
(Jeg synes forresten Traoré ikke har farten som skal til for å bli en topp back, men det er nå en annen diskusjon.) |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 12.04.2008 23:43 Post subject: |
|
|
joko- wrote: | Demidov kan fint bli den nye Riseth, han ligner i spillestil og person. Tror han kommer til å bli elsket blant RBK fansen og hatet av alle andre. |
Ble Riseth elsket av RBK-fansen? Jeg har aldri likt fyren. |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 12.04.2008 23:44 Post subject: |
|
|
Det var jo først etter at Traore kom på backen at vi fikk en venstreside i laget. Nå kan selvfølgelig Miller spille på seg selvtillit og bli god med tid og stunder, men som det står til nå med Sapara snart tilbake på midtbanen så er vel laget mye bedre tjent med Traore på backen. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
|
|
Nei, ikke av alle. Men han "gikk" for å være elsket av Rosenborg fansen og hatet av alle andre. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
|
|
Skriver under på den jeg også, har aldrig likt Riseth som person, selv om han havde sine kvaliteter _________________ Sliter
Medlem nr. 2477
Last edited by Harald on 12.04.2008 23:44; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
|
|
henning wrote: | joko- wrote: | Demidov kan fint bli den nye Riseth, han ligner i spillestil og person. Tror han kommer til å bli elsket blant RBK fansen og hatet av alle andre. |
Ble Riseth elsket av RBK-fansen? Jeg har aldri likt fyren. |
Da er vi to. Synes ting falt mer på plass da han ikledde seg gult og svart. Demidov er forøvrig av et helt annet kaliber enn Riseth når det gjelder ballbehandling. |
|
Back to top |
|
 |
Limax Senior
|
Posted: 12.04.2008 23:46 Post subject: |
|
|
PIN-kode wrote: | Limax wrote: | Eksemplet til Harald var kanskje ikke det beste, men poenget hans holder. |
...og poenget DITT med det innlegget er? Jeg klagde på eksemplet hans, ikke poenget. |
nå ja;
PIN-kode wrote: | Men Harald; Traore er en ypperlig venstreback, Reginiussen er IKKE i nærheten av å være en dyktig keeper (regner jeg med Wink).Så ja, poenget ditt holder ikke mål. |
Siden du påstår at jeg mener noe om noe som du ikke har sagt, så må jeg nesten dokumentere at det ikke stemmer.
Beklager forøvrig det første innlegget, har egentlig ikke noe med å blande meg inn i andres diskusjon, blir bare noen ganger litt for irritert over utenomsnakk og "krangler".
Får skylde på frustrasjon over nok en elendig kamp.
Last edited by Limax on 12.04.2008 23:49; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 12.04.2008 23:48 Post subject: |
|
|
Likte vidar jeg.. LIKTE! Som nord-trønder var det hyggelig å ha en "medfylking" på laget.. Alltid guts og ståpåvilje. Ga 100% for å vinne. Var en av de tre stooore høsten 06 som førte til seriegull, sammen med sapi og ivers! |
|
Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 12.04.2008 23:59 Post subject: |
|
|
Limax wrote: | Får skylde på frustrasjon over nok en elendig kamp. |
Elendig kamp synes jeg ikke det var. Elendig resultat ja, men andre omgang synes jeg laget ligner på noe som det kan bygges videre på.
Et problem som forsåvidt ikke er nytt av året, er at Rosenborg trenger tid på å komme i gang. Mot både Lyn, Godset og FFK må man komme under før man bretter opp ermene og går i krigen. Jeg savner at man trøkker til for alvor fra start av. At man starter kampen med en mer fandenivoldsk holdning. Den revansjelysten som det ble snakket om før dagens kamp, synes jeg ikke vi så før i andre omgang. Da gir man 100 prosent i alle dueller, og det kommer en rekke helhjertede løp. Muligens må tenningsnivået noe opp når kampene starter, for jeg synes laget spiller for pent og forsiktig., og det er for lite vilje i det som foregår. |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 13.04.2008 00:06 Post subject: |
|
|
Vi så det samme i fjor som i sesongen hittil; laget er veldig avventende og usikkert i fasongen i begynnelsen, noe som fører til mål imot. De må fyres opp mer fra start og heller ligge kompakt det første kvarteret side spillerne har slike startvansker. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 13.04.2008 00:10 Post subject: |
|
|
For og komme med en oppsummering:
Dette var den beste kampen hittil i årets Tippeliga, egentlig ganske ufortjent at vi ikke får med oss 3 poeng i dag. Personlig er jeg mye mer positiv til fortsettelsen nå, enn før denne kampen. Nå så vi i det minste potensiale til noe godt...
Stadsgaard ga forsvaret en ny dimesjon med hans fart, nå får man ikke lenger hjerteattack hver gang vi får en kontring i mot.
Traore er bare så mye bedre enn Miller på den venstrebacken, vil være helt idiotisk og ikke bruke han der fremover.
Tettey nevner jeg av prinsipp ikke.
Savolainen har ikke sett ut som noe godt kjøp den lille tiden han har fått og hvor blir det forresten av Pelu? Er han virkelig så dårlig at han ikke kan bli kastet utpå de siste minuttene når vi trenger scoring?
Kone er god innenfor 16 meteren, udugelig ellers. Men i et Rosenborg som fungerer 100 % så tror jeg faktisk han er genial.
Konan er INGEN spiss og bør lære seg offside regelen asap. |
|
Back to top |
|
 |
jarand Junior

|
Posted: 13.04.2008 00:15 Post subject: |
|
|
joko- wrote: | Personlig er jeg mye mer positiv til fortsettelsen nå, enn før denne kampen. Nå så vi i det minste potensiale til noe godt...
|
Jeg tror virkningen blir helt motsatt.
Skuffelsen av å ikke ta poeng i en kamp der man faktisk spiller best, og den dårlige følelsen kommer til å henge ved. Dette rosenborglaget trenger selvtillit og flyt for å kompensere for manglende samhandling og relasjoner spillerne imellom, og det får man ikke ved å tape kamper, ufortjent eller fortjent.
Tror vi har en laang vår foran oss. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 13.04.2008 00:17 Post subject: |
|
|
Kanskje sant, var bare jeg som gjorde et hederlig forsøk på å være positiv for en gangs skyld.
Tar selvkritikk på den  |
|
Back to top |
|
 |
Einherjar Rutinert

|
Posted: 13.04.2008 00:19 Post subject: |
|
|
hehe robbie, interessant.
Men jeg mener å sammenligne de du gjør er totalt usakelig, og har lite å gjøre med om vi bør eller ikke bør satse på Traore om back. Jeg er fremdeles overbevist om at Traore bør være venstre midt... Men kanskje jeg misforstår ?? _________________ RBK |
|
Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 13.04.2008 00:19 Post subject: |
|
|
robbie wrote: | Poenget til Harald holder hvis hensikten er å henge ut Micheal Collins. Og det klarte han ganske greit til de fleste forumbrukernes store glede. Men som bidrag i en diskusjon om hvorvidt Traoré skal være back eller midtbanespiller så holder poenget ikke mål. |
Goddag mann økseskaft! Dette er kveldens latterligste og mest selvmotsigende innlegg! I rest my case.  _________________ DIXI |
|
Back to top |
|
 |
jarand Junior

|
Posted: 13.04.2008 00:20 Post subject: |
|
|
joko- wrote: | Kanskje sant, var bare jeg som gjorde et hederlig forsøk på å være positiv for en gangs skyld.
Tar selvkritikk på den  |
All positivitet skal slås ned på.
Dommedagsprofetier og spådommer om tungsinn og lidelse er alt du skal få fram til Hamrén tar over. |
|
Back to top |
|
 |
|