English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Fredrikstad
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 17, 18, 19  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Harald
Forumsjef

PostPosted: 12.04.2008 22:29    Post subject: Reply with quote

Ja, troede nogle ville kommentere mens jeg skrev et langt indlæg, og så når man ikke at fjerne det før noen stikker frem og kommenterer det Wink

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PIN-kode
Rutinert

PostPosted: 12.04.2008 22:29    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Quote:
Hvis han ikke vil spille der treneren bestemmer bør han benkes, og sparkes ut av klubben ved første anledning.

Åja, så hvis ikke Reginiussen vil være keeper skal han sparkes ut af klubben? Tull!

Harald, du må vel kunne innrømme at det der var et låtterlig dårlig eksempel?
Back to top
View user's profile Send private message
keschaa
Veteran

PostPosted: 12.04.2008 22:31    Post subject: Reply with quote

Demidov viser herlig mentalitet. Setter ord på mine følelser. Den beste signeringen siden Sapara.
Harald
Forumsjef

PostPosted: 12.04.2008 22:31    Post subject: Reply with quote

PIN-kode wrote:

Harald, du må vel kunne innrømme at det der var et låtterlig dårlig eksempel?

Nej, jeg synes det er ganske træffende, når pointet er at man ikke kan tvinge en spiller til at spille en position han ikke er vant til/gider spille i.

At du synes det er latterligt dårligt, vel, det driter jeg i.

Medlem nr. 2477
Back to top
PIN-kode
Rutinert

PostPosted: 12.04.2008 22:33    Post subject: Reply with quote

Men Harald; Traore er en ypperlig venstreback, Reginiussen er IKKE i nærheten av å være en dyktig keeper (regner jeg med Wink).
Så ja, poenget ditt holder ikke mål.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 12.04.2008 22:37    Post subject: Reply with quote

Du har jo ikke fattet mit poeng, så du kan ikke vurdere om det holder mål eller ikke. Om Traore er god som venstreback, er som jeg tidligere har skrevet, uden relevans, så længe han ikke vil spille venstreback.

Her skal det ind med teske kan jeg se. Mit poeng er at man ikke kan tvinge en spiller til at spille på en uvant position og at det vil være lige så latterligt at kaste Traore ud af klubben for ikke at spille venstreback som at kaste Reginiussen ud for ikke at ville spille Keeper/ving/spiss whatever.

Medlem nr. 2477
Back to top
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 12.04.2008 22:38    Post subject: Reply with quote

Her har Pin-kode rett. Eksempelet var meningsløst.

Synes synd på gutta i dag, for i andre omgang var det guts og innsats. Har ventet på at Kones nonsjalante straffespark skulle mislykkes.
Kvarme - adjø, Stadsgaard - velkommen! Meget bra.

Last edited by Wilhelm S Myhr on 12.04.2008 22:39; edited 1 time in total
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 12.04.2008 22:39    Post subject: Reply with quote

Blander meg inn jeg... Det holder selvsagt mål. Det er i det han nekter å gå på banen å gjøre jobben at han bør selges. Traore har sagt at han helst vil spille framover, men han gjør sitt beste på back likevel.
Så får i stedet trenerne jobbe med å få han til å ville spille der også.
(Men det vil ikke skje før 1.juni, for assistenttrenersportsliglederen har hentet inn Miller som førstevalg)
Back to top
Einherjar
Rutinert

PostPosted: 12.04.2008 22:39    Post subject: Reply with quote

Synes ikke vi har flaks idag, riktig nok kunne veldig mye vært annerledes med en bedre straffe fra Kone. Rart med det, hvor mye den situasjonen kunne endret resultatet og totalbildet av kampen. Jeg ser ikke så mørkt på det, selv om det er frustrerende. Mye positivt å ta med seg fra en andre omgang der vi dominerer med 10 mann. Jeg er mest bekymret for Tettey i øyeblikket, han virker å være et stykke fra formen, og vi har vell ikke allverdens backup for hans rolle.. eller ? Ellers Tommel'n opp! Tommel'n opp! for Kris.
PIN-kode
Rutinert

PostPosted: 12.04.2008 22:40    Post subject: Reply with quote

NÃ¥r jeg skrev poeng, mente jeg eksempel.

Når folk bruker eksempler pleier man som regel bruke noe som er relevant med temaet i diskusjonen. Så du burde ha valgt et annet eksempel enn Reginiussen som keeper. Traore har da heller aldri sagt at han heller vil vekk fra klubben enn å spille venstreback. Er sikker på at han kan overtales. Merker han at det går bra i den posisjonen så vil han sansynligvis begynne å trives der etterhvert uansett.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 12.04.2008 22:42    Post subject: Reply with quote

trondh wrote:

(Men det vil ikke skje før 1.juni, for assistenttrenersportsliglederen har hentet inn Miller som førstevalg)

Har tenkt på det samme, skal ikke se bort ifra at det ligger prestisje i det fra Hoftun sin side.

Det beste for Rosenborg er at Traore spiller på VB, da har han i mine øyne bare å spille der.
Back to top
cris
Proff

PostPosted: 12.04.2008 22:43    Post subject: Reply with quote

Rbk har en stor utfordring i det offensive spillet. Sammenlign for eksempel med de to spissene til ffk og hvordan de samarbeidet. Ffk spissene kombinerte seg i mellom, mens det i Rbk-angrepene i alt for stor grad er individuelle forsøk. Når det spilles opp en lang ball på Kone står jo nærmest de andre og kikker på. Ingen som støtter etter eller som starter i rom. Ffk vant fortjent, synes jeg. Rbk må heve seg kraftig hvis de skal henge med i toppen.

Kampen sett under ett var jevn når det gjelder sjanser og spill. Sånn sett kunne det gjerne ha gått i rbk sin favør. Uavgjort hadde vel vært det mest riktige.

Last edited by cris on 12.04.2008 23:01; edited 1 time in total
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 12.04.2008 22:43    Post subject: Reply with quote

PIN-kode wrote:
NÃ¥r jeg skrev poeng, mente jeg eksempel.

Når folk bruker eksempler pleier man som regel bruke noe som er relevant med temaet i diskusjonen. Så du burde ha valgt et annet eksempel enn Reginiussen som keeper. Traore har da heller aldri sagt at han heller vil vekk fra klubben enn å spille venstreback. Er sikker på at han kan overtales. Merker han at det går bra i den posisjonen så vil han sansynligvis begynne å trives der etterhvert uansett.

Du tager det jo fuldstændig ud af kontekst.

Det er Collins som skriver at Traore skal kastes ut fordi han ikke vil spille venstreback, hvilket jeg kommenterer på. Hvor Reginiussen-ksemplet jo netop er relevant i den sammenhæng.

Medlem nr. 2477
Back to top
PIN-kode
Rutinert

PostPosted: 12.04.2008 22:47    Post subject: Reply with quote

Det er en ting du glemmer: Collins kom med sitt innlegg ETTER ditt elendige eksempel.
Det er ditt eksempel jeg kommenterer her, ikke debatten mellom deg og Collins.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 12.04.2008 22:50    Post subject: Reply with quote

Du er helt ude og sejle her. Dette er indlægget som starter diskussionen og som kom før mit "elendige" eksempel:

michael collins wrote:
Harald wrote:
Traore er knall på backen til tider, ja. Men hvis han ikke selv vil spille i positionen er det lite og gøre

Hvis han ikke vil spille der treneren bestemmer bør han benkes, og sparkes ut av klubben ved første anledning. Traore er en suveren venstreback, og bør spille på den plassen. Miller holder god adeccostandard, og bør sendes tilbake til Bodø. En forsvarsfirer med Stoor, Demidov, Stadsgaard og Traore holder norsk toppstandard. Helt utrolig at trenerne velger å starte en kamp med Miller og Kvarme.

Medlem nr. 2477
Back to top
Limax
Senior

PostPosted: 12.04.2008 22:54    Post subject: Reply with quote

Eksemplet til Harald var kanskje ikke det beste, men poenget hans holder. Hvis du absolutt skal "ta" han for noe, så finn noe bedre, saken vedrører ikke tema.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 12.04.2008 23:02    Post subject: Reply with quote

Traore må selvfølgelig starte på venstreback da Miller ikke bidrar med noe offensivt. Traore gjør en meget bra kamp. Sta(t)sgaard viser at han er meget hurtig og løper opp Tarik ved etpar anledninger. Blir nok en knallspiller.

Tettey viser fortsatt ikke nok besluttsomhet til å opptre som sentral midtbanespiller. Derfor blir sentrallinja vår svak og urutinert. Enten må Demidov fram som sentral midtbanespiller og ny midtstopper kjøpes inn, eller så må en dominerende midtbanespiller kjøpes inn. En "power-play" spiller som har både ro og besluttsomhet i spillet sitt.

Og hvorfor i helvete bruker ikke Kone etpar sekunder på å konse før han tar straffen? Istedenfor på nonchalent vis å skyte fra hofta i keeperhøyde rett tilside for keeper. Mål hadde garantert gitt minst ett poeng.

Last edited by Nåssåladden on 12.04.2008 23:05; edited 1 time in total
Back to top
PIN-kode
Rutinert

PostPosted: 12.04.2008 23:05    Post subject: Reply with quote

Limax wrote:
Eksemplet til Harald var kanskje ikke det beste, men poenget hans holder.

...og poenget DITT med det innlegget er? Jeg klagde på eksemplet hans, ikke poenget.

Harald: Ok, jeg la ikke merke til at det var Collins som skrev det. Men det forandrer ikke det faktum at Reginiussen-eksemplet ikke passet inn Smile
Jeg skrev aldri at jeg støttet Collins menigner, noe du ser ut til å tro...

Last edited by PIN-kode on 12.04.2008 23:08; edited 1 time in total
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 12.04.2008 23:07    Post subject: Reply with quote

Poenget til Harald holder hvis hensikten er å henge ut Micheal Collins. Og det klarte han ganske greit til de fleste forumbrukernes store glede. Men som bidrag i en diskusjon om hvorvidt Traoré skal være back eller midtbanespiller så holder poenget ikke mål.

Det ville vært et bedre eksempel å trekke inn Jan Gunnar Solli som selv trodde at han var en playmaker av rang og den neste Bent Skammelsrud, og derfor krevde å spille sentralt. Men sannheten var at hans keitete ballbehandling og manglende overblikk diskvalifiserte han. Nå ser vi også at Brann-ledelsen er enige i at Solli gjør minst skade på kanten.

Men Traorés tilfelle er likevel ganske spesielt, fordi han er en av de beste spillerne i klubben. Og det vil han fortsatt være uansett om han spiller back, kant, indreløper eller ving. Derfor blir hans egen oppfatning av hvor han spiller best faktisk ganske interresant.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 12.04.2008 23:08    Post subject: Reply with quote

Rune Jarstein 6 - En glimrende redning, kan lite gjøre med målene.

Fredrik Stoor 4 - Litt trøbbel defensivt til tider, prøvde seg litt framover, men ikke spesielt god i dag.
Kris Stadsgaard 6 - Meget gode tendenser, men for svak på 1-2. Hurtig og god med ballen.
Vadim Demidov 5 - Meget god offensivt, lager noen farlige frispark bakover på banen.
Abdou Razack Traorè 6 - Fin assist, god som back. Fin teknikk.

Per Ciljan Skjelbred 4 - Ja, han jobber og viser tendenser. Men bruker alt for lang tid med ballen og er for rotete - og det teller mer.
Alexander Tettey 5 - Glimrende defensivt, har mye å gå på framover på banen. Stor framgang fra sist.
Roar Strand 3 - Tiden er snart inne for å gi seg nå, Roar. Ikke trygg med ballen.

Yssouf Konè 3 - Scorer et bra mål, men er generelt for dårlig og bommer da det gjelder som mest.
Didier Konan 3 - Ikke spesielt involvert, og går for mye i offside. Viser noen få tendenser, men det holder ikke.

Subs/spillere som ble bytta ut tidlig:
Roy Miller 3 - Svak kamp. Aldri involvert framover på banen den tiden han fikk.
Bjørn Tore Kvarme 1 - Holder ikke på dette nivået lenger. Sorry, Beto, din tid på toppnivå er forbi.
Juska Savolainen 3 - Rakk ikke å markere seg. Virket svak det lille vi så av han.
Jo Sondre Aas - Spilte kun ni minutter.

Last edited by SunsetSalami on 12.04.2008 23:12; edited 3 times in total
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 12.04.2008 23:09    Post subject: Reply with quote

I vår og høst var det flere som etterlyste en spiller med pondus på midtbanen, man ser dette behovet i slike kamper. Rbk trenger en som kjemper, har litt muskler i kroppen, som balanserer laget og holder hodet kaldt. Skulle jo tro det kunne finnes en slik spiller der ute?
Back to top
PIN-kode
Rutinert

PostPosted: 12.04.2008 23:12    Post subject: Reply with quote

Til sommer får vi forhåpentligvis hentet inn en knallgod midtstopper, slik at Demidov kan fylle den rollen du ettersøker på midten.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 12.04.2008 23:14    Post subject: Reply with quote

Demidov kan fint bli den nye Riseth, han ligner i spillestil og person. Tror han kommer til å bli elsket blant RBK fansen og hatet av alle andre.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 12.04.2008 23:15    Post subject: Reply with quote

PIN-kode wrote:

Harald: Ok, jeg la ikke merke til at det var Collins som skrev det. Men det forandrer ikke det faktum at Reginiussen-eksemplet ikke passet inn Smile
Jeg skrev aldri at jeg støttet Collins menigner, noe du ser ut til å tro...

Jeg tror ikke du støtter Collins meninger, det kan jeg vel næppe når du ikke har læst indlægget som startede diskussionen. Det ser ud til at du ikke har sat dig ind i hvad jeg kommenterer på.

Jeg synes stadig det passer fint ind. Man kan ikke kaste en spiller ut af klubben fordi han ikke vil spille i en uvant position. Traore er midtbanespiller, ikke back, selv om også synes han har et stort potentiale der. Reginiussen er stopper, ikke keeper, og i så måde passede eksemplet fint ind. Formuleringen var måske ikke så heldig siden det ser ud til at en del ikke fangede poenget.

Medlem nr. 2477
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 12.04.2008 23:18    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
Demidov kan fint bli den nye Riseth, han ligner i spillestil og person. Tror han kommer til å bli elsket blant RBK fansen og hatet av alle andre.

Demidov har det samme killerinstinktet, men er/ kommer til å bli mye bedre med ballen.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 17, 18, 19  Next
Page 14 of 19

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb