English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Fredrikstad
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 17, 18, 19  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
3rl3nd
Rutinert

PostPosted: 12.04.2008 20:02    Post subject: Reply with quote

Hvorfor er det alltid slik at vi må ligge under eller ha en spiller utvist for at vi skal gidde å spille fotball? Og hvorfor er det slik at at vi ikke setter hundre prosent sjanser? Dette har jeg sett alt for ofte de siste sesongene. Motivasjonsfaktoren er ikke tilstede ved avspark. Og det er vel nå for alle og en hver bevist at de gamle er eldst, og treigest, og at de burde ha lagt opp. Stadsgaard tilfører ro i bakre rekker, og det hjalp.
nei, dette har jeg sett før, og jeg liker det fortsatt ikke.
Vi har et stort potensiale, men vi må enten ligge under, eller ha en man utvist for å få det ut...

-E
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 12.04.2008 20:02    Post subject: Reply with quote

Lyspunktene er jo at Stadsgaard ser ut til å kunne bli en meget solid tilvekst når han blir trøyevarm (han er forsåvidt allerede en SUPERTILVEKST sammenlignet med Beto, men det er ikke helt riktig målestokk, er det vel?), og at Kvarme grunnet karantene ikke kan spille neste kamp uansett. Ellers var det ikke så mye å bite i her, Tettey varierer fra katastrofe til god, Skjelbred ditto, Traoré er en god venstreback, Strand er aldrende, Demidov solid, Stoor uforståelig panisk, Jarstein fortsatt solid, Konan stort sett usynlig, og Koné gjør mye rett og mye feil. Ja, og så var det Kvarme da, som etter min mening skal ha en soleklar stolpe på enhver spillerbørs for ren og skjær ubrukelighet.

Ingen børs i dag, siden kampen min bestod av stillbilder fra tv2, så jeg nøyer meg med en enkelt karakter:

Kvarme BV 1.
primaten
Rutinert

PostPosted: 12.04.2008 20:03    Post subject: Reply with quote

dotcom wrote:
Gjør Strand egentlig noen nytte for seg i det hele tatt med unntak av å være kaptein?

Han er veldig snill.
Back to top
View user's profile Send private message
keschaa
Veteran

PostPosted: 12.04.2008 20:04    Post subject: Reply with quote

Jeg vil bare komme med en oppfordring til mine kjære medsupportere!

Vi må stå på og støtte dette unge laget, vi må forvente et år med mye ustabilt spill..

Til neste år tror jeg vi får mer å juble for.
Harald
Forumsjef

primaten wrote:

Han er veldig snill.

Yup, det er vel det Kvarme overlever på for tiden Allbäck^2/Kanske du som fremtrak det også?)

Synd at Savolainen ikke imponerede da han kom ind, for Strand har godt af lidt tid på bænken.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
vingback
Veteran

dotcom wrote:
Gjør Strand egentlig noen nytte for seg i det hele tatt med unntak av å være kaptein? Han løper jo ikke like mye som før heller, og da er mye av vitsen borte...

Nettopp mitt poeng også. Strand jobber ikke drakta av seg slik han gjorde før, alderen har hentet ham inn. Pasningsspillet er heller ikke bra. Benken neste.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 12.04.2008 20:06    Post subject: Reply with quote

Damn, kan ikke Traore fortsette på backen istedenfor Miller? Er jo enormt nivå forskjell på de to.
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 12.04.2008 20:07    Post subject: Reply with quote

Du sa det. Traoré rocket som back, Miller kan ta seg en bolle. Det kan Hoftun som kjøpte ham også.

Husk siteringsregler. Mod
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 12.04.2008 20:08    Post subject: Reply with quote

Traore er knall på backen til tider, ja. Men hvis han ikke selv vil spille i positionen er det lite og gøre

Medlem nr. 2477
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 12.04.2008 20:10    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Jeg vil ikke klandre Stadsgaard for Fredrikstads andet mål, han prøver at bryte, men er lidt uheldig med ballen. 10 ud af 10 gange vil jeg hellere se at vi prøver at bryde end at gøre som f. eks Kvarme som rygger og rygger indtil han næsten er inde i målet. Det er langt farligere.
I tillæg er stor på efterskud så det ikke bliver offside.

Stoor må ta hovedansvaret fordi han står og sover, men jeg vil definitivt klandre Stadsgaard. Alternativet er ikke å rygge, alternativet er å markere ovenfor spissen at du er der og ikke la han snu seg. Ellers er jeg enig i at stoppere bør prøve å bryte foran, men i den situasjonen var han litt for heit (lett å si i etterkant så klart). Ellers var Stadsgaard god, jeg tror han blir viktig i kampen om å unngå bunnstriden.

Jeg fikk mye pepper fordi jeg sa at treningskampene tydet på at vi ikke er særlig gode i år heller - virker som man kan lese noe ut av treningskamper likevel eller?

Forøvrig, jo raskere vi vender oss til at storhetstiden er over og tar inn over oss at vi er som de andre drittlagene i TL, jo lettere blir det å tackle tap som dette. Jeg sliter med det enda, men er på vei mot den erkjennelsen. Gleder meg til jeg har kommet dit så slike kamper ikke ødelegger resten av dagen.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 12.04.2008 20:14    Post subject: Reply with quote

henning wrote:

Stoor må ta hovedansvaret fordi han står og sover, men jeg vil definitivt klandre Stadsgaard. Alternativet er ikke å rygge, alternativet er å markere ovenfor spissen at du er der og ikke la han snu seg. Ellers er jeg enig i at stoppere bør prøve å bryte foran, men i den situasjonen var han litt for heit (lett å si i etterkant så klart). Ellers var Stadsgaard god, jeg tror han blir viktig i kampen om å unngå bunnstriden.

Selvfølgelig har han skyld i målet, det fik jeg måske formuleret lidt forkert. Men han taber en duell, lidt uheldigt, det er jo ikke fordi han begår straffespark og får rødt kort. Som visse andre...
Han er uheldig og det sker, men tanken med det han gjorde god.

Medlem nr. 2477
Back to top
Skammels10
Veteran

PostPosted: 12.04.2008 20:15    Post subject: Reply with quote

Trist å si det; men Kvarme burde ha lagt opp i fjor. Jeg registrerer nå at han har store tempoproblemer, noe som fører til slike situasjoner som i dag. Og får man rødt kort i første omgang, er kampen generelt sett så godt som ferdig. Nok en trist RBK dag.

Jeg aner ikke hva som er galt med det laget her. Ikke gidder jeg å prøve å finne utav det heller. Det har jeg gjort nok av siden 2003-2004.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 12.04.2008 20:15    Post subject: Reply with quote

keschaa wrote:
Jeg vil bare komme med en oppfordring til mine kjære medsupportere!

Vi må stå på og støtte dette unge laget, vi må forvente et år med mye ustabilt spill..

Til neste år tror jeg vi får mer å juble for.

Det handler vel mer om det at laget må gidde å jobbe fra kampstart, og ikke leke verdensmester frem til man får et mål i trynet hver jævla gang. Dessverre ser det ut som Rambo, i likhet med Tørum, ikke er en god nok motivator. 2.omgang i dag er godkjent, tatt i betrakning at vi spiller med 10 (i allefall innsatsmessig). 1.omgang er stryk.
Back to top
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 12.04.2008 20:16    Post subject: Reply with quote

Hjemmetap ødelegger alltid, og vil alltid ødelegge resten av dagen+neste dag +neste dag ++
Back to top
keschaa
Veteran

PostPosted: 12.04.2008 20:18    Post subject: Reply with quote

du går rett og slett noen fæle dager i møte Zzyzx
Henri
Legende

PostPosted: 12.04.2008 20:20    Post subject: Reply with quote

Forøvrig enig med joko i at Demidovs spillerstil blir litt for oppheita. Minner om dumme fotballspillere som feks Vidar Riseth. Heldigvis er Demidov bedre med ballen enn Riseth.

Forøvrig synes jeg straffen vi får er en gavepakke av Sandmoen. Begge straffesituasjonen vitner om en fyr som er ekstremt påvirka av hysteriet i media om rødt kort og holding i feltet. Straffe til FFK, gult kort og ikke straffe til RBK hadde vært tilfellet hvis jeg hadde dømt. Det er lov med skjønn for dommeren, regelrytteri på disse områdene vil ødelegge alle fotballkamper.
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 12.04.2008 20:22    Post subject: Reply with quote

Jeg er skikkelig deprimert nå og er SÅ klar for å få tilbake Sapara nå.
Det som er positivt med kampen i dag er at laget viser seg selv at de kan spille ålreit fotball, bare hvis de VIL. Men sjansene må settes nå, hadde vi vært like effektive som de to siste lagene vi har spilt mot, så ville vi hatt tosifrede plussmål allerede.
Løsbart
Junior

PostPosted: 12.04.2008 20:22    Post subject: Reply with quote

Syns folk bør holde seg for gode til å kritisere Strand her på forumet.. Han kan kritiseres for ikke å ha gitt seg når han var på topp i sin karriere, men ellers blir det patetisk å komme med til dels motbydelig kritikk av en spiller som står igjen som et stolt eksempel på hva det betyr å blø for drakta. Det er til de grader mangel på denne type spillere i norsk fotball!!

Det er derimot andre spillere som bør ta seg kraftig i nakken.

Kone lar scoring og til dels godt spill gå til hode på seg, og driter seg ut i en scoringssituasjon som skal være mål.

Stoor ligger flere meter bak resten av firern, og opphever offsiden som fører til bortelagets seiersmålet.

Og sist, men ikke minst.. Kvarmes tid på RBKs førstelag bør være over for godt. Mannen som om ikke annet hadde rutinen å spille på, har bevist at også denne er borte når han er heldig som ikke har fått 2 røde kort og 2 straffer mot seg etter 3 serierunder..
Back to top
ballerusk
Junior

PostPosted: 12.04.2008 20:24    Post subject: Reply with quote

Har lite med poster her og beklageligvis blir en av mine første en negativ én.

Synes det bare har vært utrolig mange "oppoverbakke"-kamper for Rosenborg i det siste. Det er "alltid" motstanderen som scorer først slik at RBK må jage utligning.

Det virket som RBK hadde mye ballen idag, men det tok 40 minutter (!) før de hadde en noenlunde sjanse, Kones vipp som gikk akkurat over mål og det offensive ser virkelig ut til å lide av mangel på Sapara og Iversen. Kudos for bra innsatsvilje i 2. omgang, men synd at det måtte en utvisning til.
Back to top
dotcom
Senior

Skal jeg slutte å kritisere Strand for spillet hans i nåtid, pga fortiden? Skal jeg hate alle tyskere pga andre verdenskrig også da, eller
Back to top
uglevett
Veteran

henning wrote:

Forøvrig synes jeg straffen vi får er en gavepakke av Sandmoen. Begge straffesituasjonen vitner om en fyr som er ekstremt påvirka av hysteriet i media om rødt kort og holding i feltet. Straffe til FFK, gult kort og ikke straffe til RBK hadde vært tilfellet hvis jeg hadde dømt. Det er lov med skjønn for dommeren, regelrytteri på disse områdene vil ødelegge alle fotballkamper.

Vet ikke helt med dømmingen generelt, men det første jeg tenkte da det røde kortet kom var at dette var en følge av mediehysteriet etter Lyn-kampen. Dommeren måtte liksom gi både rødt og straffe, ellers ville dommerne som stand blitt halshugget av BergenTV.
longns
Veteran

Spillerene er sikkert blide igjen når de får kommet seg på byen, må være deilig med Lørdags kamper.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 12.04.2008 20:27    Post subject: Reply with quote

Løsbart wrote:
Syns folk bør holde seg for gode til å kritisere Strand her på forumet.. Han kan kritiseres for ikke å ha gitt seg når han var på topp i sin karriere, men ellers blir det patetisk å komme med til dels motbydelig kritikk av en spiller som står igjen som et stolt eksempel på hva det betyr å blø for drakta. Det er til de grader mangel på denne type spillere i norsk fotball!!

For noe sentmentalt piss. Strand skal kritiseres når han spiller dårligt, præcis ligesom alle andre. Det er den holdningen du ligger for dagen som har gjort at vi er blevet middelmådige.
At Strand er en levende legende er det ingen tvivl om, men nu for tiden spiller han dårligt.

Medlem nr. 2477
Back to top
keschaa
Veteran

PostPosted: 12.04.2008 20:27    Post subject: Reply with quote

henning wrote:
Forøvrig synes jeg straffen vi får er en gavepakke av Sandmoen..

Der er jeg HELT uenig. Det er viktig at ALLE dommere slår hardt ned på holding. Det er surt at juksemakere får ødelegge/sabotere gode sjanser, det er rett og slett usportslig.

Sandmoen åpnet usikker, men jeg er helt enig i de viktige avgjørelsene.
beejay
Senior

PostPosted: 12.04.2008 20:31    Post subject: Reply with quote

Jeg synes dommeren var helt grei i dagens kamp, men jeg begynner å bli sterkt irritert over manglende engasjement før vi ligger under/ får en mann utvist. Slik synes jeg det var i fjor også da vi spilte på bortebane og stadig vekk slapp inn mål tidlig i kampen.

Jeg tror egentlig at vi bare må erkjenne at vi ikke vil ta gull i år, det er laget alt for urutinert for. Sett innpå fremtidens RBK og la de spille sammen og danne relasjoner resten av sesongen, det er på høy tid å sette Kvarme og Strand på benken og la de nye få en sesong sammen på laget.

Jeg skal iallefall slutte med å ha forhåpninger
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 17, 18, 19  Next
Page 12 of 19

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb