View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Keenoir Legende
|
Posted: 08.04.2008 16:09 Post subject: |
|
|
Helt enig i går burde det første byttene kommet i pausen eller etter 60 minutters spill og det er sykdom som det fleste norske trenere har. |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 08.04.2008 17:42 Post subject: |
|
|
Å bytte fem minutter før slutt, når vi allerede ligger under med tre mål (to når Aas kom inn) er selvfølgelig totalt bortkastet. Aas burde kommet inn langt tidligere, og jeg skjønner bare ikke hvorfor man ikke kunne satse på det. Var ikke akkurat sånn at Traore gjorde noen forskjell fra eller til.
Når det er sagt, så trenger det ikke nødvendigvis være et idiotisk bytte å bytte ut Kvarme med Stadsgaard. Hvis man tenkte som så at dette er kjørt, var det jo like greit å la Stadsgaard få "kjenne på nivået", og om ikke annet få unnagjort debuten. Hvorfor er det så fryktelig galt at en spiller debuterer, selv om vi taper kampen? _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran
|
Posted: 08.04.2008 18:54 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Helt enig i går burde det første byttene kommet i pausen eller etter 60 minutters spill og det er sykdom som det fleste norske trenere har. |
Dette går på ren kampledelse. Jeg har aldri trent noe fotballag. Og jeg har ikke spilt fotball siden jeg var lilleputt på Nardo på 1700-tallet. Men jeg har likevel et inntrykk av at en innbytter trenger MINST ti minutter på å bli varm i trøya. Og da nytter det ikke som du sier å gjøre byttet seks-åtte minutter før slutt. Da bør man bytte minst tjuefem minutter før slutt. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 08.04.2008 23:16 Post subject: |
|
|
Dette var vel et av de klare ankepunktene mot NAE i sin tid. Han gidda aldri å gi noen spillere særlig med spilletid selv om RBK leda med både fire og fem mål. For NAE ville jo alltid vinne mest mulig  |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran
|
Posted: 08.04.2008 23:20 Post subject: |
|
|
Det var jo lyspunktet i 1998-sesongen sammen med den forbedrede defensive organiseringen, at Trond Sollied evnet å bytte tidlig i kampen. Han pleide for eksempel nesten hver gang å sette innpå Totto og Børge Hernes etter 70 spillte minutter. |
|
Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 08.04.2008 23:30 Post subject: |
|
|
Liten digresjon her. Hvaslags bedre defensiv organisering? RBK slapp inn 20 mål sesongen før Sollied styrte skuta, og 23 under Sollied. Tror nok det i like stor grad var det offensive spillet som gjorde at vi slapp inn lite under Sollied også, ihvertfall i TL. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran
|
Posted: 09.04.2008 00:17 Post subject: |
|
|
Statistikk kan lyve vettu. Rosenborg-laget framsto som adskillig tryggere i 1998 enn de gjorde i sesongene før og etter. Det var også et tema som var svært mye diskutert den gangen |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.04.2008 14:13 Post subject: |
|
|
- Det er godt nivå på trening. Sammenlignet med i Italia så er nivået på treningen her mye mer stabil. I Italia så kunne det være helt forferdelig enkelte dager, mens det dagen etterpå kunne være bra. Mitt inntrykk så langt er at nivået på treningene totalt sett er bedre her i Rosenborg enn i Reggina.
Les mer: Stadsgaard kampklar om en uke |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 11.04.2008 14:53 Post subject: |
|
|
Kvarmes tid som førstevalg er kanskje over tidligere enn mange trodde. Hjemmedebut fra start mot Tromsø om to uker for Stadsgaard....? |
|
Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 11.04.2008 15:03 Post subject: |
|
|
Både Basma og Kvarme må nok bare akseptere at de blir prioritert bak Vadim og Kris dersom begge de presterer. Noe sutring fra de to i den siste sesongen deres på Lerkendal blir bare for dumt. Håper så sykt at Stadsgaard slår an. |
|
Back to top |
|
 |
DenRodeBaron Proff

|
Posted: 11.04.2008 15:55 Post subject: |
|
|
Stig Torbjørnsens uttalelser om at han er "dritgod" har i hvertfall fått meg til å være optimist.
Synd at han ikke er klar mot FFK, han kunne blitt nyttig for å matche Tarik på farta. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 11.04.2008 22:59 Post subject: |
|
|
robinla wrote: | Både Basma og Kvarme må nok bare akseptere at de blir prioritert bak Vadim og Kris dersom begge de presterer. Noe sutring fra de to i den siste sesongen deres på Lerkendal blir bare for dumt. Håper så sykt at Stadsgaard slår an. |
Problemet er da at Kvarme og Basma blir nok prioritert for Lago..
Vadim og Kris vil jeg tro blir for duellsvake som midtstopperpar.  _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 11.04.2008 23:29 Post subject: |
|
|
Med den backrekka vi er i ferd med å bygge opp i stoor-kris-demi-miller vil det gå ad undas i hodedueller vil jeg også tro.. Men det har vi vel aldri vært gode på siden otto.. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 11.04.2008 23:47 Post subject: |
|
|
Nettopp, derfor mener jeg at Lago - Stadsgaard bør danne stopperparet. Lago er kanskje RBKs beste duellspiller. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 11.04.2008 23:56 Post subject: |
|
|
Hvorfor tror du at Stadsgaard er en dårlig duellspiller? |
|
Back to top |
|
 |
karpin Junior
|
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 12.04.2008 00:54 Post subject: |
|
|
Uansett har han vel potensiale til å bli god i lufta, han er jo høy nok, og tydeligvis tilstrekkelig eksplosiv til å ha god rekkevidde totalt sett. Tippeligaen er nok hakket mere krevende i luftrommet enn Superligaen, men det er jo mest av alt en tilpasningsgreie. RBK har jo noen tøffe hodespillere i troppen han får brynt seg på i treningssammenheng (selv om en av dem ligger på sofaen og spiser ostepop nå)
Helt ubrukelig kan han jo ikke være når han har spilt kamper i Serie A uten å gjøre seg bort, den er faktisk ganske tøff fysisk. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 12.04.2008 02:01 Post subject: |
|
|
Johnny W wrote: | Hvorfor tror du at Stadsgaard er en dårlig duellspiller? |
Følg med i timen..
Når Bratseth og Torbjørnsen har beskrevet Stadsgaard så har de ikke nevnt duellspill som en av hans styrker, de har antydet det motsatte faktisk. Heller ikke Stadsgaard selv har nevnt duellspill som hans forse.
Se eventuelt mine tidligere innlegg for link osv. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran
|
Posted: 12.04.2008 02:07 Post subject: |
|
|
Så du antar derfor at Stadsgaard er dårlig i duellspillet? Du er vel enig i at det er litt i tidligste laget å hevde at han ikke kan spille sammen med Demidov? Han har spilt 10 minutter for klubben. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 12.04.2008 03:19 Post subject: |
|
|
robbie wrote: | Så du antar derfor at Stadsgaard er dårlig i duellspillet? |
Eh ja, jeg stoler på spilleren og BratZ/ST for å si det sånn.
robbie wrote: | Du er vel enig i at det er litt i tidligste laget å hevde at han ikke kan spille sammen med Demidov? Han har spilt 10 minutter for klubben. |
Jeg har ikke direkte avskrevet det stopperparet nei, men i mine øyne tyder alt på at Lago - Stadsgaard vil fungere bedre enn Demidov - Stadsgaard. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 12.04.2008 11:13 Post subject: |
|
|
karpin wrote: | I følge Wikipedia er han god i lufta. |
Takk karpin, jeg trengte en god latter nå på morgenkvisten |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 12.04.2008 11:28 Post subject: |
|
|
Ballahl,
for å nyansere bildet av Stadsgaard kopierer jeg mitt innlegg fra side 18. Her kommer det frem at Stadsgaard OGSÅ er god på hodet:
"Thomas Andersen, pressekoordinator i FC Nordsjælland: Utrolig god til å lese spillet, velutviklet plasseringsevne, godt hodespill og hurtighet".
Diskusjonen har gått litt frem og tilbake når det gjelder det fysiske hos Stadsgaard. Er man god på hodet er man gjerne også god i duellspill (spes lufta) - ellers vil jo ikke uttalelsen ha mening.
- - -
Noen nevner altså fysikken til Stadsgaard som et av hans fortrinn.
I tillegg KAN det OGSÅ være slik at Stadsgaard er fenomenalt god på igangsetting og hurtighet og bare veldig god i duellspill/ hodespill. I så måte kan man ikke si at hodespillet/ duellspillet er hans sterkeste side, selv om han faktisk er veldig god også der...
Ballahl,
jeg tror du skal vente litt med å trekke konklusjoner på hvem Stadsgaard passer sammen med og ikke. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 12.04.2008 11:33 Post subject: |
|
|
Det er ikke sikkert Kris er dårlig i hodedueller pga av at verken han selv, bratseth eller Stig T nevner det som en av hans styrker, MEN det kan tyde på at han ikke matcher typer som kippe, karadas, ringbrg you name it som er gode i lufta..
En mulighet er selvfølgelig å sette inn kvarme/lago i kampene mot bautaene. |
|
Back to top |
|
 |
karpin Junior
|
Posted: 12.04.2008 11:39 Post subject: |
|
|
SoZo wrote: | karpin wrote: | I følge Wikipedia er han god i lufta. |
Takk karpin, jeg trengte en god latter nå på morgenkvisten |
mulig jeg bare er altfor trøtt nå... men hva var egentlig så artig med det? _________________ midtsidene.com - der du finner alle godbiter |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
|