View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Haugen Veteran

|
Posted: 11.04.2008 16:51 Post subject: |
|
|
Erik Hoftun har vel mer enn nok å gjøre nå som han er assistent til treneren samt asisterende sportslig leder. Kanskje han trenger en assistent? KTE som assistent til sin egen assistent? |
|
Back to top |
|
 |
delirious Junior
|
Posted: 11.04.2008 19:11 Post subject: |
|
|
Det var noe som skjedde i høst som var litt kinkig. Knut Tørum trente RBK, Knut Torbjørn Eeggen var sportsdiriktør og det ble konflikt. Hvorfor? Sikkert pga. at det er trener Eggen egentlig er og at han da blandet seg for mye inn i treningsarbeidet. Konfliken førte til at KT fikk fyken, KTE ble sykmeldt og oppi alt dette kommer Erik Hoftun og viser "Martin Andresen" -takter på mediefronten. Altså, "Andresen" - takter er positivt, bare så det er sagt.
Dette gjør det vanskeligere for KTE å komme tilbake, fordi han er så tildigrader hjelpesløs når det kommer til mediahåndtering og det er nå engang ganske viktig i fotball Norge.
Det som kan være en løsning på dette er at KTE beholder sportsdirektør tittelen, men at oppgavene til en sportsdirektør forandres, dvs. minimalt med media kontakt. Erik Hoftun kan bli Mediadirektør, eller talsmann eller noe, i tillegg til at han skjøtter mange av Rune B. sine gammle oppgaver. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 11.04.2008 19:20 Post subject: |
|
|
Men hvis Hoftun skal ta seg av å være talsmann og ta seg av Run B sine gamle oppgaver, hva er igjen for Eggen å gjøre som sportsdirektør da? |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 11.04.2008 19:21 Post subject: |
|
|
Hoftun er jo ikke noe spesielt dreven medie mann han heller, måten han prissatte PCS til 40 mill i Trønder-Avisa var amatørmessig. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 11.04.2008 21:41 Post subject: |
|
|
7 minutter langt intervju med KTE, ser ut til at mine bønner ble hørt i forhold til at KTE kommer nærmere laget.
http://www.tv2.no/sporten...751720.ece
Last edited by longns on 11.04.2008 22:10; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran
|
Posted: 11.04.2008 22:02 Post subject: |
|
|
joko- wrote: | Det er ingen tvil om at han er den mest kompetente rent fotballfaglig av folkene som i dag er ansatt i Rosenborg. Hvorfor så ikke bruke han i en eller annen rolle mot a-laget? |
Er fullstendig enig.
Jeg var i mot å ansette Eggen som direktør, rett og slett fordi han ikke har noen kompetanse eller erfaring som direktør. Eggen er trener, ikke direktør. Og man må man leve på en annen planet om man ikke ser at Eggen er den personen i klubben med mest trenererfaring, og resultater. |
|
Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 11.04.2008 22:11 Post subject: |
|
|
Er forsåvidt enig Robbie, men jeg vil virkelig ikke at han skal begynne og blande seg når Hamrèn kommer. Da skal han se og holde de kleptomanpølsan sine for seg selv.
Hele klubben må samle seg rundt Hamrèn å dra i en retning!! _________________ at ease |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran
|
Posted: 11.04.2008 22:13 Post subject: |
|
|
Det bør være selvsagt. Men vi er nå et lag uten trener i to lange måneder til |
|
Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 11.04.2008 23:10 Post subject: |
|
|
keschaa wrote: | Er forsåvidt enig Robbie, men jeg vil virkelig ikke at han skal begynne og blande seg når Hamrèn kommer. Da skal han se og holde de kleptomanpølsan sine for seg selv.
Hele klubben må samle seg rundt Hamrèn å dra i en retning!! |
Tydelig at det er få personer her inne som har erfaring med lederjobber i en organisasjon....å være trener i RBK er ikke noe "onemanshow", støtteapparat rundt, som sportsdirektør, hjelpetrener,keepertrener, fysio, hele denne forsamlinegn er et TEAM...Heldigvis er Hamrén en klok og forstandig person som hele tiden har sverget til teamwork. Slik var det ikke med Knut Tørum som trodde at han skulle dirigere alt alene ala Eggen. Det han ikke skjønte var at å fylle Eggens sko var utopi....
Utsagn som det over her viser en tydelig umodenhet vs. arbeidslivets realiteter og innehar elementer av barnslighet så det holder. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 11.04.2008 23:11 Post subject: |
|
|
Hvis KTE gir seg som sportslig leder så håper jeg at ledelsen på brakka tar en ny gjennomgang og Ansetter en Ny sportslig leder istedenfor å forfremme Erik Hoftun.
Spør gjerne Erik Hamrén om råd eller et navn.  _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.04.2008 00:07 Post subject: |
|
|
Intervjuet i 1400 kbps-kvalitet
Kanskje ikke en knallidé å legge intervjuet til fredagslunsjen til SPZ og kompani, med tanke på bakgrunnsstøy. |
|
Back to top |
|
 |
karpin Junior
|
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 12.04.2008 01:36 Post subject: |
|
|
Gud for en Hamren onani her inne, det finnes snart ikke en tråd på dette forumet hvor ikke konklusjonen blir "Dette ordner seg når Hamren kommer...".
Det er greit å være positive, men dette blir for mye. Det er ikke Supermann/Jesus/Gud som kommer...
Jeg sier som PCS så fint sa det, nå har det vært så mange trenere her i det siste at det er like greit og vente å se hva vi får. |
|
Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 12.04.2008 01:51 Post subject: |
|
|
Onani onana....
Ingen forventer at "frelseren" kommer, men ut ifra det som er sagt av meget nære personer av Hamrén er det grunn til å tro at mannen er MEGET oppegående. Derfor har også klubben ansatt mannen. Å ta Aalborg til topp 3 ( kanskje seriemesterskap) er ihvertfall en meget bra attest og epilog fra dansk serie. At Winsnes, som er en oppegående fyr, har stor sans for Hamrén er etter min mening et svært så godt skussmål. Så gjenstår det å gi mannen tid nok.....jeg er helt sikker på at dette er et riktig valg av RBK.
Last edited by julegrisen on 12.04.2008 01:53; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 12.04.2008 01:51 Post subject: |
|
|
Enig med deg joko-, det har blitt litt for mye idet siste.
Men i akkurat dette tilfelle så vil det være en stor fordel at den eventuelle nye sportslige lederen og Hamrén kjenner hverandre/er tidligere bekjente, på den måten vil RBK være sikra et godt samarbeid. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran
|
Posted: 12.04.2008 02:04 Post subject: |
|
|
joko- wrote: | Gud for en Hamren onani her inne, det finnes snart ikke en tråd på dette forumet hvor ikke konklusjonen blir "Dette ordner seg når Hamren kommer...". |
hahahaha. Men nå har vi vært så underernært på kompetente trenere at selv Graeme Souness ville blitt mottat som en helt |
|
Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 12.04.2008 02:42 Post subject: |
|
|
Et sted går gensern........ |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 12.04.2008 10:22 Post subject: |
|
|
En liten digresjon; KTE har møtt veggen. Han selv bidro sterkt til at Tørum ble rimelig knust i oktober. På tide med litt ydmykhet...
Hive ut folk fra klubben som egentlig vil være der(var trolig rett å skifte ut Tørum da), men for sin egen del sykmelder han seg på månedsvis. Noen som ser komikken i det.... |
|
Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 12.04.2008 11:43 Post subject: |
|
|
Julegrisen wrote: |
Tydelig at det er få personer her inne som har erfaring med lederjobber i en organisasjon....å være trener i RBK er ikke noe "onemanshow", støtteapparat rundt, som sportsdirektør, hjelpetrener,keepertrener, fysio, hele denne forsamlinegn er et TEAM...Heldigvis er Hamrén en klok og forstandig person som hele tiden har sverget til teamwork. Slik var det ikke med Knut Tørum som trodde at han skulle dirigere alt alene ala Eggen. Det han ikke skjønte var at å fylle Eggens sko var utopi....
Utsagn som det over her viser en tydelig umodenhet vs. arbeidslivets realiteter og innehar elementer av barnslighet så det holder. |
Da tror jeg du misforsto hva jeg mente. Det jeg mente var at KTE ikke skal inn og blande seg i det treningsmessige og laguttak. Jeg kan fort se han prøve seg på det.
Jeg sier heller ikke at Hamrèn skal kjøre enmanshow, men at støtteapparatet, ledelsen, Hamrèn og styret skal jobbe sammen for å få RBK bedre. Begynner deler av denne kjeden og jobbe for seg selv, kan jeg nesten garantere at det galt. _________________ at ease |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 12.04.2008 12:13 Post subject: |
|
|
Knut Torbjørn Eggen fikk alt det dårlige arbeidet rett i fanget, som Rune Bratseth har stelt i stand gjennom alle årene som sportslig ansvarlig. Han fikk kritikk nærmest med en gang han kom selv om RBK hadde store problemer før han kom til klubben.
Tørum hadde et problem med spillegruppen. Han ble ikke respektert og fikk et sterkt mindreverdighetskompleks da Eggen kom til klubben. En hver trener med litt kompetanse må jo utnytte det man har i klubben. Men har var signalet klart fra Tørum, "ha deg vekk".
Så jeg synes det er synd at Eggen fikk alt i fanget. Trist å se at en slik ressurs blir spist av klubb og fans. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.04.2008 12:24 Post subject: |
|
|
Det betyr trolig at Bratseth vil håndtere spillerkontrakter og forhandlinger med klubber og spillere. Hoftun, som fra 1, juni trer ut av trenerteamet og inn i den sportslige ledelsen, vil sannsynligvis assistere Bratseth og håndtere media. Eggen vil trolig bruke mye tid ute «i felten», som han uttaler det selv. I denne sammenhengen vil det si at han vil bli brukt som Rosenborgs representant ute i kretser og klubber i Trøndelag. For er det noe som har engasjert Eggen, så er det den siste tids artikkelserie i Adresseavisen om klubbens fotballakademi.
Les mer: Fikk hjelp av Bondevik og Høgmo |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 12.04.2008 12:54 Post subject: |
|
|
Altså en SD, som hverken skal reforhandle kontrakter eller hente nye spillere, han kan da umuligt fortsætte i samme rolle. På tide klubben for orden på det de, for mange kokker osv, før dette går helt til helvete. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 12.04.2008 13:22 Post subject: |
|
|
Skal han heve samme lønn som før, selv om arbeidsoppgavene forsvinner en etter en? |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 12.04.2008 13:31 Post subject: |
|
|
Ja, det heter aktiv sykemelding. |
|
Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 12.04.2008 13:34 Post subject: |
|
|
Ja, nå ja. Men når han kommer tilbake for "fullt". Burde vel strengt tatt gå ned i lønn hvis han ikke kan utføre jobben han i utgangspunktet ble ansatt for å gjøre. Men jeg har på følelsen at lønnskriteriene i RBK ikke er som i alle andre bedrifter. |
|
Back to top |
|
 |
|