View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 10.04.2008 09:08 Post subject: |
|
|
Vel, det er en første ting for alt.
Jeg velger nå likevel å tolke det som Kroksæter ikke mente vi skulle hente ham, men heller se på hvordan en RBK-spiller fra svunne år kan styre og dominere en midtbane. Altså at det var på RBK en spiller skulle kontrollert slik - ikke SIF. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 10.04.2008 09:20 Post subject: |
|
|
det er synd på kjetil k. Ikke har han en skarp penn, ikke har han de nødvendige perspektivene, ei heller den intellektuelle ballasten for en slik jobb, og så blir han pesa fra desken til å skrive kommentarer sjøl om han ikke har noe å kommentere.
nesten et like sørgelig kapittel som gunnar evensen: han er retorisk elendig, og skiller seg ut som den dårligste kronikkmakeren i alle de store norske avisene. hvorfor adresseavisa ikke klarer å knytte til seg en sportskommentator med en skarp, presis og observant penn, er en gåte.
otto ulseth (puh...) klarte kunststykket innimellom. nå er det begredelig lenge mellom hvert høydepunkt når adressa's folk skal mene noe om rosenborg. sukk ....
men, når det gjelder meninger / tanker om nye spillere til rbk, er det ingen ting som slår dette forumet  |
|
Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 10.04.2008 09:24 Post subject: |
|
|
Et hittil høydepunkt i Kroksæters karriere så langt er etter mitt syn saken vedrørende Tørum. Her pushet han på, dag etter dag, om at nå måtte man kvitte seg med treneren. Når så dette skjedde, var Kroksæters kommentar at nå måtte RBK snart forstå at trenerskiftene ikke løste klubbens problem. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 10.04.2008 10:12 Post subject: |
|
|
Må bare si meg enig med de siste innleggene. Mange på dette forumet kunne ha gjort en bedre jobb enn de nevnte skribentene...... |
|
Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 10.04.2008 11:03 Post subject: |
|
|
vegviks wrote: | Såvidt jeg vet skal Stabæk leie Annan denne sesongen, uten at det foreligger opsjon på kjøp. |
Det foreligger opsjon på kjøp. De skal være enige om pris, på ca 7-8 mil.
Annan på sentral midtbane hadde vært klasse.. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.04.2008 11:23 Post subject: |
|
|
Det visste jeg ærlig talt ikke. Trodde Start bare ville bruke Stabæk som utstillingsvindu for å få bud fra Frankrike. |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 10.04.2008 11:24 Post subject: |
|
|
Det var som f. Stabæk vil isåfall gjøre et kupp der. Han hadde det vært veldig moro å kunne hatt ja, kunne tilført laget en type det kunne trengt. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 10.04.2008 11:31 Post subject: |
|
|
Da er muligheten der likevel da, ihvertfall teorietisk. Om Hamrén vil spille i en formasjon der en slik type trengs, hadde ikke jeg sagt nei takk. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 10.04.2008 11:34 Post subject: |
|
|
Syns forøvrig vi har nok afrikanske spillere i troppen nå.. Ingen tvil om at han er en god spiller, men det vil bare gjøre tettey til benkesliter. |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 10.04.2008 11:39 Post subject: |
|
|
Han skal isåfall ikke benke ham, men komplettere ham. Annan er en skjoldtype, Tettey en løper. Hadde passet perfekt sammen på midtbanen, særlig i 4231. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 10.04.2008 11:49 Post subject: |
|
|
Med Annan på banen kan vi jo bruke Tettey der han er best (les: indreløper) |
|
Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 10.04.2008 12:20 Post subject: |
|
|
Enig. Men da måtte vi fått plukket av Annan de derre slag- og filmtriksholdningene først. Men for all del, bra spiller  _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
delirious Junior
|
Posted: 10.04.2008 14:41 Post subject: |
|
|
Svar til Roamers kommentar om Konan:
At Konan er en habil en-touch spiller er mulig, men jeg har svært skjelden sett det praktisert i kamp. Der blir det alt for ofte "Braaten" takter på Konan; han drar ned tempoet i angrep ved å prøve på det umulige, i steden for å spille kjapt videre. At han må oppfordres til å avslutte oftere er jeg helt enig i.
At Ciljan går for mye med ball og ikke skulle være god nok på en-touch spill, faller på sin egen urimelighet. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 10.04.2008 15:00 Post subject: |
|
|
Hvorfor faller det på sin egen urimelighet? Jeg synes også at Skjelbred kan bli flinkere til å slippe ball tidligere istedenfor å måtte føre den 20 - 30 meter opp i banen det er tempodrepende itilegg er han kanskje den værste i Rosenborg til å legge opp til småspill. Skjelbred er god ,men han har fremdeles veldig mye å lære når det gjelder å velge det riktige løsnigene samt å bli bedre til å brette ut spillet . |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 10.04.2008 15:10 Post subject: |
|
|
Du har valgt et perfekt navn, Delirious.
Braaten-takter over Konan? Har du virkelig sett noen kamper med ham det siste halvåret...?
Ta f.eks mot Strømsgodset, der gikk kula videre fra Konan nesten bestandig på 2 eller 3 touch, og den gikk ikke bare bakover. Han prøvde vel så og si aldri på det umulige heller, verken mot Godset eller når han kom inn mot Lyn. Det samme så vi i samtlige treningskamper. |
|
Back to top |
|
 |
delirious Junior
|
Posted: 10.04.2008 15:38 Post subject: |
|
|
Keenoir: Det faller på sin egen urimelighet å hevde at Skjelbred ikke er god nok på en-touch spill, fordi han er den spilleren som praktiserer dette mest, og med størst suksess, i Rosenborg. At dette ikke alltid er ønskelig er en annen sak. Når det gjelder føring av ball, er vi rett og slett bare uenige. Det mener jeg er en av de aller sterkeste sidene ved Skjelbreds spill. Se bare på det første målet til RBK, borte mot Valencia. Der fører han ball fra halveis inne på RBKs banehalvdel, til rett utenfor Valencias 16-meter, og slipper ballen når han er kommet i posisjon, slik at Sapara er istand til å gi assisten til Iversen. Og 0-1!
Bommel: Vi har tydeligvis ikke sett de samme kampene, nei. Det kan også hende at jeg er farget av hvordan Konan spillte i fjor, og jeg mener fortsatt at han har store steg å ta før han får ut sitt fulle potensiale, som åpenbart er stort. Nicket mitt liker jeg greit jeg.
Men slik jeg har hevdet tidligere, er dette først og fremst en oppgave for treneren å rette på. Det er strukturelle problemer i RBK. Det er ikke, i motsetning til synspunkter til mange andre her på forumet, noe i veien med den generelle kvaliteten på troppen. Individuellt sett den beste troppen i TL. Jeg er forøvrig av den oppfattning at mangel på spillere i 25-30 års alderen ikke er noe problem i RBK. Det er mangel på stabilitet. |
|
Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 10.04.2008 16:00 Post subject: |
|
|
Jeg pleier ikke si noe så skråsikkert, med mindre jeg er det, men nå ble jeg usikker.
Både lest og hørt det var ordnet, summen fikk jeg fra kommentaren i fevennen. Og opsjonen hørte jeg også fra en som, står Start nær.
Start trenger 8 milioner fra spillersalg iår for å dekke budsjettsprekken, og det var spekulert i at det er det samme hvor pengene kommer fra, Norge eller utlandet. Annan er førsteprioritet som salgsobjekt. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 10.04.2008 16:01 Post subject: |
|
|
Det som først og fremst har fått mange til å stemple Konan som egoist er at han er utrolig skuddvillig, og en og annen gang overser en godt plassert medspiller for å få dette skuddet. Jeg ser aldri at han legger ut på raid, eller prøver på andre håpløse ting når det finnes bedre alternativer rundt ham. Generelt går ballen ganske raskt med ham. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 10.04.2008 16:17 Post subject: |
|
|
Quote: | Keenoir: Det faller på sin egen urimelighet å hevde at Skjelbred ikke er god nok på en-touch spill, fordi han er den spilleren som praktiserer dette mest, og med størst suksess, i Rosenborg. At dette ikke alltid er ønskelig er en annen sak. Når det gjelder føring av ball, er vi rett og slett bare uenige. Det mener jeg er en av de aller sterkeste sidene ved Skjelbreds spill. Se bare på det første målet til RBK, borte mot Valencia. Der fører han ball fra halveis inne på RBKs banehalvdel, til rett utenfor Valencias 16-meter, og slipper ballen når han er kommet i posisjon, slik at Sapara er istand til å gi assisten til Iversen. Og 0-1! |
Har ikke sagt at Skjelbred ikke er god på en-touch spill det jeg har sagt og mener er at Skjelbred har en jobb å gjøre når det gjelder valgene sine det er ikke alltid at trekantspill er den beste løsningen enkelte ganger kan en lang poler ut mot kant eller opp mot spiss være den beste løsningen andre ganger igjen er en kort 5 meterspassning til sidemannen den beste løsningen. Når det gjelder føring så går dette også på det taktiske mot Valencia i en kontring var det riktig å føre mot Strømsgodset i etablert forsvar er ikke nødvendigvis føring av ballen det mest riktige pågrunn av det ofte fører til at løp stanser opp og rom forsvinner og forsvaret er hele veien på riktig side.
Selvom jeg er kritisk til Skjelbred betyr ikke det at jeg ikke synes han er meget god spiller ,men som alle andre har han ting å jobbe med og er sikker på at med mer erfaring/trygghet for han selv og laget dess bedre kommer han til å spille. |
|
Back to top |
|
 |
delirious Junior
|
Posted: 10.04.2008 16:30 Post subject: |
|
|
Bommel og Keenoir: Jeg tror egentlig at vi tre er veldig enige. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 11.04.2008 03:51 Post subject: |
|
|
bommel wrote: | Det som først og fremst har fått mange til å stemple Konan som egoist er at han er utrolig skuddvillig, og en og annen gang overser en godt plassert medspiller for å få dette skuddet. |
Bytt ut "en og annen gang" med "altfor ofte" så er jeg enig. Det som er så pussig er at han innimellom slår noen geniale stikkere, mens andre ganger gjør han helt horrible feilvalg. Han kan virke genial i en situasjon og fotballanalfabet i neste situasjon. |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 11.04.2008 04:01 Post subject: |
|
|
Hvis han får spilt fast tror jeg vi får se mer av det geniale. _________________ In Rekdal We Trust! |
|
Back to top |
|
 |
DenRodeBaron Proff

|
Posted: 11.04.2008 15:30 Post subject: |
|
|
Enig. Tror Konan vil spille seg fast inn på laget i løpet av sesongen, og da vil vi få se en spiller som vokser på seg rutine og selvtillit. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 12.04.2008 21:48 Post subject: |
|
|
Jeg blir ikke lei meg om Winsnes gjør comeback i Rosenborg, han er bedre enn de fleste vi har på midtbanen. |
|
Back to top |
|
 |
|