English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Akademispillerne
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 111, 112, 113  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 06.03.2008 17:32    Post subject: Reply with quote

Troverdige rykter sier at Ulrik Balstad har brukket foten. I så fall må han også sammen med landslagskollega Espen Schmitz belage seg på et langt skadeopphold. Meget trist at begge G17-landslagsspillerne våre er ute lenge.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran

PostPosted: 11.03.2008 01:08    Post subject: Reply with quote

Bildene på juniorsida er oppdatert ser jeg.
Bakklandia
Legende

PostPosted: 11.03.2008 14:55    Post subject: Reply with quote

Noen som veit hvor Ademi, Karlsgård og Bakenga har sine aner fra?

Last edited by Bakklandia on 11.03.2008 21:09; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Jonas
Veteran

PostPosted: 11.03.2008 15:22    Post subject: Reply with quote

Jeg tipper at Ademi har øst-europeiske aner (balkan), mens Karlgård opprinnelig er fra Sør-Amerika et sted og Bakenga fra Afrika.
robbie
Veteran

PostPosted: 11.03.2008 19:03    Post subject: Reply with quote

Ademi er et albansk navn.
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 12.03.2008 14:42    Post subject: Reply with quote

juniorene gjorde det jo så bra i fjor, finalen i internasjonal turnering ol.
Noen som vet om de er invitert i noen store turneringer i år ?
Pi_Meson
Proff

PostPosted: 06.04.2008 13:35    Post subject: Reply with quote

h b wrote:
juniorene gjorde det jo så bra i fjor, finalen i internasjonal turnering ol.
Noen som vet om de er invitert i noen store turneringer i år ?

Ble de ikke invitert til Ajax' juniorturnering da? Mente den skulle foregå spilles nå snart, men finner ikke informasjon om det.
Back to top
Pi_Meson
Proff

PostPosted: 06.04.2008 16:05    Post subject: Reply with quote

Pi_Meson wrote:
Ble de ikke invitert til Ajax' juniorturnering da? Mente den skulle foregå spilles nå snart, men finner ikke informasjon om det.

Der fant jeg det. Spilles 10-12 mai:

http://www.rbk.no/incomin...e79964.ece
Back to top
any
Junior

PostPosted: 08.04.2008 09:28    Post subject: Reply with quote

Hva med Arton Ademi ?
Han er jo en utmerket kandidat for a-laget.
Han har jo gjort det bra som kaptein, men har slitt litt med sykdom.
Hva synes dere?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 14.05.2008 13:07    Post subject: Reply with quote

I fotsporene til Hoftun, Gashi og Forren: Sindre Belsås velger Molde
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 14.05.2008 13:14    Post subject: Reply with quote

Kanskje like greit. Skal man bli noe stort, bør man være god nok til å prege KIL/Hemne som 17-åring. Nå sitter han på benken for dette amatørlaget, så han kan umulig være veldig god.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 14.05.2008 13:35    Post subject: Reply with quote

Spoken like a true expert Rolling Eyes
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 14.05.2008 14:27    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Kanskje like greit. Skal man bli noe stort, bør man være god nok til å prege KIL/Hemne som 17-åring. Nå sitter han på benken for dette amatørlaget, så han kan umulig være veldig god.

Ja, Hoftun ble jo elendig til slutt.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 14.05.2008 14:43    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Ja, Hoftun ble jo elendig til slutt.

Gud, så lei er av disse håpløse forsøkene på sarkasme.

Hva med å se litt på forskjeller og likheter mellom disse to tilfellene, før du skal leke nesevis?

Spilleren som nå er nevnt av 2mas sitter på benken i KIL/H og han er 17 år. Er nå aktuell for Molde - som et i beste fall middels stort talent.

Erik Hoftun var seks år eldre (23 år) og for lengst etablert på seniorlaget da han dro til Molde. Han var da allerede mer enn god nok for Molde og fikk spille så lenge han var skadefri.

Poenget mitt er at vi bør ikke gråte over at alle mulige talenter forsvinner ut av fylket. Vi bør kosentrere oss om de aller sørste talentene. Ikke bare i Trøndelag, men i hele Norge. En 17-åring som ikke får spilletid i tredjedivisjon kan neppe karakteriserers som et supertalent. Per Ciljan Skjelbred spilte på a-laget til Rosenborg da han var like gammel, sånn til sammenligning.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 14.05.2008 14:50    Post subject: Reply with quote

Jeg er i enig i poenget ditt, men jeg reagerte bare på den bastante konklusjonen om at dersom han sitter på benken for dette AMATØRlaget, så kan han UMULIG være veldig god. Husk at 2. divisjon er et forholdsvis høyt nivå, og det er ikke så mange 17-åringer (1. årsjuniorer) i Rosenborg som spiller mer enn han her i 2. divisjon heller.

Og angående Hoftun, så var poenget mitt med han at han heller ikke var spesielt god som 17-åring og aldri var innom aldersbestemte landslag om jeg ikke husker feil.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 14.05.2008 14:58    Post subject: Reply with quote

Vel, jeg har såpass tiltro til at trenerne i KIL/H vet hva de gjør at de ikke hadde satt denne gutten på benken om han var god nok for laget, som antakeligvis er sin avdelings svakeste lag.

Det at han ikke holder nivået i dag, er derimot ingen garanti for at han aldri vil bli dritgod. I noen sjeldne tilfeller så vil jo det skje, at man ikke utvikler seg skikkelig før man kommer litt opp i åra. Luca Toni er jo et ekstremt eksempel på dette. Han var jo en middelmådighet helt til han i 2003 ble kjøpt av Palermo - der utviklingen virkelig fikk fart på seg. Da var han 26 år.

Men disse tilfellene er unntak. De fleste som blir gode seniorer (landslagsnivå), bør i 17-årsalderen være god nok i massevis for et lag som KIL/H.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 14.05.2008 15:00    Post subject: Reply with quote

Har nevnt det i andre tråder ,men det finnes talenter som ikke begynner å skinne ved første øyekast ,men trenger tid for å slå ut i full blomst. Om denne spilleren er en slik spiller vil tiden vise,men Molde har vært flinke til å plukke opp slike spillere før noe vi ikke har vært. Demidov f.eks fikk ikke kontrakt med Strømsgodset, Stabæk og Sandefjord ifjor i år er han reknet som en av våre beste spillere. Å avskrive en 17 åring bare fordi han ikke er fast på Kil Hemne blir litt for kort tenkt etter min smak.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 14.05.2008 15:06    Post subject: Reply with quote

Da er vi enige Hedon. Et annet eksempel er Fabio Grosso som ikke kom på landslaget før han var 26 og spilte i Serie C til han var 24 eller noe.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 14.05.2008 15:08    Post subject: Reply with quote

Jeg avskriver da ingen for fremtiden, men status i dag er at han ikke bør være aktuell for oss. Som jeg allerede har skrevet så finnes det jo eksempler på at spillere har blomstret mer enn antatt, men spørsmålet er jo da hva vi ønsker at Rosenborg skal satse på. Alle mulige 17-åringer mer et visst talent som potensielt sett kan bli kanongode - eller skal vi spisse søkingen etter de som faktisk allerede som 17-åringer vise at de har et eksepsjonelt talent?

Jeg mener helt klart det siste. Vi driver ikke med breddeidrett.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 14.05.2008 15:18    Post subject: Reply with quote

17 åringer som viser et eksepsjonelt talent bør selvsagt prøve å få tak i ,men jeg forventer at det som jobber i klubben skal være istand til å se mulige " late bloomers " ofte er tålmodighet en dyd ,men enkelte ganger kan det lønne seg å stå fast ved en spiller som en har trua på. Hvis en ser bort ifra at Flamini stikker som Bosman har Wenger fått en meget god spiller igjen ved å være tålmodig med Flamini.

Jamie Carragher var lenge en middelmådig høyreback ,men i Liverpool var en tålmodig og har i dag en meget god midtstopper.

Uansett synes jeg vi bør leie ut langt flere spillere enn vi gjør idag. Nordvik, Aas, Berbatovic burde vært lånt ut til et adeccoliga klubb for å få den nødvendige matchingen. Det er kommet til et steg der kamper med RBK 2 i andre divisjon ikke hjelper utviklingen deres lenger og en står i fare for å stagnere.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 14.05.2008 15:25    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Uansett synes jeg vi bør leie ut langt flere spillere enn vi gjør idag. Nordvik, Aas, Berbatovic burde vært lånt ut til et adeccoliga klubb for å få den nødvendige matchingen. Det er kommet til et steg der kamper med RBK 2 i andre divisjon ikke hjelper utviklingen deres lenger og en står i fare for å stagnere.

Dette er jeg helt enig i. Nordvik har jeg mer eller mindre gitt opp, men spesielt Berbatovci bør snart matches på et høyere nivå. Han er et ekstremt talent som jeg tror kunne gjort det bra allerede nå for en klubb som Aalesund eller Bodø-Glimt.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 14.05.2008 16:14    Post subject: Reply with quote

Har du sett Berbatovci i mange kamper?
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 14.05.2008 16:24    Post subject: Reply with quote

Både Glimt og Aalesund har sterke midtbaner og jeg tror det er mer nerliggende å leie ut til klubber som Haugesund, Moss, Bryne, Hønefoss etc. alternativ ambisiøse 2. divisjons klubber som kan gi spilleren en 2 års låneperiode.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 14.05.2008 16:33    Post subject: Reply with quote

henning wrote:
Har du sett Berbatovci i mange kamper?

Det spørs vel hva man legger i "mange". De gangene jeg har sett han, har han alltid vist seg frem positivt. Har en sjeldent god teknikk, god løpskapasitet, en meget presis pasningsfot og er en tydelig ledertype. Et stort talent.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 14.05.2008 22:52    Post subject: Reply with quote

Er vel mer vanlig at forsvarsspillere blomstrer sent enn at angrepsspillere gjør det. Så Hoftun og Grosso (som spilte spiss, trequartista og ving før han fant sin rolle som offensiv venstreback) kan vel ikke direkte sammenlignes med spisser, vinger osv. Er sjeldent at en spiss eller ving slår gjennom for fullt i en alder av 23. Men en har jo unntak, da spesielt fra Italia hvor de har fostret mange toppspisser som bare plutselig dukker opp. Luca Toni som et relativt ferkst eksempel.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 111, 112, 113  Next
Page 20 of 113

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb