English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Strømsgodset - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 07.04.2008 23:05    Post subject: Reply with quote

Først av alt: Strømsgodset er et dårlig lag som kommer til å slite i bunnen så det sier det meste om prestasjonen til RBK! Vi kommer ikke til å vinne mange bortekamper hvis vi ligger under med tre mål pga forsvarsfeil alt når matchen begynner...

Hvor er innleggene og vingspillet? Hvis dette forsvinner med 442 så vet ikke jeg, men å gang på gang prøve å tråkle seg igjennom et overfyllt motstanderforsvar fører aldri frem.

Med Stadsgård inne sammen med Kvarme eller Lago bør vi seriøst vurdere Demidov sentralt på midtbanen for å få inn litt mer aggresivitet og pasningstrygghet der. Kjør Tettey som indreløper så han kan utnytte løpskraften sin der heller: Det er bedre at Demidov styrer midtbanen med jernhånd og eleganse enn at Tettey styrer tversoverpasning etter tversoverpasning til motstanderen!

Last edited by Nåssåladden on 07.04.2008 23:07; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef

PostPosted: 07.04.2008 23:05    Post subject: Reply with quote

Traore..? Han jobber jo som en helt for å komme på riktig side.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 07.04.2008 23:08    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Tettey mot slutten av fjoråret viste tendenser til at han var i ferd med å spille seg varm i den defensive midtbanerollen. Tettey mister sjelden ballen og har stor løpskraft defensivt når han er i form.

At han nå må spilles i form etter skade må vi ta konsekvensen av, og det er eneste måte å få ham tilbake på godt nivå.

Spillere i stadig nye roller har vi vel sett nok av de siste årene? Jeg synes det er beklagelig når de samme som kritiserer RBKs vingling de siste årene er de første som foreslår nye konstellasjoner etter et par kamper.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Harald
Forumsjef

PostPosted: 07.04.2008 23:10    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:

Spillere i stadig nye roller har vi vel sett nok av de siste årene? Jeg synes det er beklagelig når de samme som kritiserer RBKs vingling de siste årene er de første som foreslår nye konstellasjoner etter et par kamper.

Tænker du på formationer eller spillere her?

edit: omstrukturering, faen så dårlig jeg formulerer mig i dag

Medlem nr. 2477

Last edited by Harald on 07.04.2008 23:10; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
senador
Legende

Dessverre ikke i 90minutter. Det er delvis jobbing av Traore, men så syndes det og vi får farlige sjanser i mot. Samme gjelder Skjelbred. Det har vært slik i lang tid.

De drar på treningsleirer her og der, men det er ikke det spor bedre enn under Tørum. Tragisk!!
Back to top
bommel
Veteran

Snegle, det er ikke formasjonen som gjør at bredden forsvinner...Det har med trenerteamet og lagets utførelse av formasjonen.
Senador, Traore er blant de som løper mest i hver eneste kamp. Men snodig nok blir han veldig sjelden kreditert for dette. Tipper det har mye med stempelet som individualist å gjøre. Det var ikke på vår venstreside sjansene ble skapt...Det var på høyresiden med Strand som indreløper.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 07.04.2008 23:17    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Tænker du på formationer eller spillere her?

Ja begge deler. Det eneste byttet jeg kan forsvare etter to serierunder er å sette inn Stadsgaard i midtforsvaret, siden det ligger i kortene at han er den det skal satses på utover i sesongen uansett.

Ellers blir det bare dumt når folk som i det ene øyeblikket kritiserer bruken av spillere i feil/ukjente roller i det neste kommer opp med ideer om å legge om til 4-3-3 igjen, flytte Demidov som har vært en klar styrke for midtforsvaret vårt opp på midten, bruke Tettey som utover høsten i fjor vokste enormt i den defensive midtbanerollen som indreløper i stedet osv
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 07.04.2008 23:21    Post subject: Reply with quote

Enig hvis vi snakker om formationer.

Men når vi snakker spillere, synes jeg det længe har været klart at der er spillere som ikke præsterer. Kan man f. eks ignorere en Aas som har bidraget positivt i hver kamp han har spillet. Og Demidov på midtbanen er vel ikke fremmed for ham, selv om jeg er lidt skeptisk til at slippe Stadsgaard ind så tidligt.

Medlem nr. 2477
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 07.04.2008 23:25    Post subject: Reply with quote

Å bytte spillere direkte bør være greit ,men en bør unngå at enkelte spillere bytter posisjon fra kamp til kamp slik som Skjelbred, og slik som vi har drevet på med ankerplassen i en årekke.
Back to top
ventrec
Junior

PostPosted: 07.04.2008 23:29    Post subject: Reply with quote

Som flere her inne allerede har påpekt bør demidov kanskje flyttes opp til sentral midtbane inntil tettey har fått trent litt mer, for i dag var han virkelig dårlig. Statsgaard kan få kjøre seg inn i midtforsvaret sammens med Kvarme eller Lago inntil demidov kan flyttes ned. Demidov har tross alt erfaring i den possisjonen fra U21, hvor han har gjort det bra.

Ellers er jeg enig i at trenerne må slutte med å flytte rundt på spillere og heller bruke de der de faktisk kan og bør brukes! (Her må vi gjøre et unntak med demidov, men han kan som sagt bekle begge disse possisjonene) Skjelbred passer best som indreløper, og der bør han spille helst sammen med traore. Konan bør flyttes ned til offensiv midtbane mens Aas fortjener å få starte, ettersom han er en spiss som beveger seg mer og får et litt bedre driv i angrepet.

Ellers spilles det alt for mange støttepassninger og det blir litt mye kjæling med ballen i dag, noe som fører til at man fort mister ballen og få en uønsket kontring mot seg. Og når man først bestemmer seg for å kontre så må flere spillere hive seg med, ikke bare to-tre spillere. I tillegg må angrepsspillerne (spesielt konan) bli bedre til å klare å forhindre å gå i offside!

Det virker som det ikke er så mange angrepsplaner fremover på banen, noe som fører til at spillerne blir usikkre på hva som bør gjøres. Dette er selvfølgelig noe trenerne bør ta sin del av skylden for. Ellers bør høyresiden benyttes mer når det skal angripes... I dag synes jeg venstresiden ble ganske dominerende... Stoor har uten tvil den beste innleggsfoten i RBK for øyeblikket (Sapara er skadet så tar ikke med han) og bør uten tvil benyttes oftere enn det som var tilfellet i dag.

Håper på å få se et godt resultat mot et farlig fredrikstad i neste kamp.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 07.04.2008 23:30    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Å bytte spillere direkte bør være greit ,men en bør unngå at enkelte spillere bytter posisjon fra kamp til kamp slik som Skjelbred, og slik som vi har drevet på med ankerplassen i en årekke.

Tettey har vel spilt indreløper med hell også. Og Demidov har mest erfaring fra midtbaneposisjon før RBK. Det bør vel ikke være vanskeligere enn at dette kan justeres i løpet av en kamp.
kristobal
Legende

PostPosted: 07.04.2008 23:32    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Enig hvis vi snakker om formationer.

Men når vi snakker spillere, synes jeg det længe har været klart at der er spillere som ikke præsterer. Kan man f. eks ignorere en Aas som har bidraget positivt i hver kamp han har spillet. Og Demidov på midtbanen er vel ikke fremmed for ham, selv om jeg er lidt skeptisk til at slippe Stadsgaard ind så tidligt.

Demidov er kjøpt inn som midtstopper fordi vi hadde trøbbel der i fjor, og har mistet Koppinen. Han har spilt strålende i to kamper mot Fiorentina og mot Lyn, mens han i dag ikke var så framtredende.

Alexander Tettey har vist at han kan være det defensive ankeret vi trenger, men hadde en dårlig kamp etter sitt skadeavbrekk. Jeg tror ikke han trenger mer enn et par kamper til i beina før han er tilbake som den sikre ballsentralen han var i flere kamper i fjor høst.

Det er en vesensforskjell på å spille noen minutter helt på tampen mot slitne motspillere og å spille fra start. Da stilles det på et vis litt andre forventninger til ham.

Og vi husker hvordan Perry kastet innpå Ciljan mot Brann i Bergen våren 2005, da Ciljan egentlig skulle være hjemme i Trondheim og lese til eksamen, men likevel ble med og kom innpå etter et kvarter da Roar måtte gi seg. Det endte helt galt, og ære være Per Mathias for at han hentet ham fram fra glemselen og ga ham tillit igjen på høstparten.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 07.04.2008 23:34    Post subject: Reply with quote

Demidov ble faktisk kjøpt inn som midtbanespiller. Men så skulle plutselig Traoré ikke spille venstreback alikevel, og da ble det ikke plass til Demidov på midtbanen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Harald
Forumsjef

PostPosted: 07.04.2008 23:37    Post subject: Reply with quote

Jeg tolker nu mere at Demidov blev købt ind som midtbanespiller, det var der man snakket om at han skulle spille i starten. Efter at han så fik succes i midtforsvaret fortsatte han naturligvis der.

Jeg er også absolut en fortaler for Tettey som defensiv midtbane, men jeg er stadig klar på at jeg synes Tettey er bedre som indreløber.
Der er absolut stor faldhøjde for Aas ja, men han har været bedre end alle vores andre spisse, derfor er det naturligt at han starter. Vi kan ikke pusle så jævlig rundt talenterne, slik som man f. eks gør i Tarik vs. landslaget.
Vi må tørre og sætte han indpå fra start.

Derfor synes jeg Johnny W's forslag til Fredrikstad kampen er spænende.

Medlem nr. 2477
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 07.04.2008 23:42    Post subject: Reply with quote

Poenget med å ikke flytte rundt på spillere handler ilangt større grad om struktur enn om at enkeltspillere skal prestere. Å holde en hvis stabilitet er for å bygge relasjonelle ferdigheter mellom spillere samt at det er bedre at spilleren behersker en rolle veldig bra enn at han kan spille tålig bra i mangen.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 07.04.2008 23:46    Post subject: Reply with quote

snegle wrote:

Tettey har vel spilt indreløper med hell også. Og Demidov har mest erfaring fra midtbaneposisjon før RBK. Det bør vel ikke være vanskeligere enn at dette kan justeres i løpet av en kamp.

Traore har for øvrig spilt venstreback med hell i fjor høst, Roar Strand hadde en bra høstsesong i 2006 som høyreback og Konan Ya kan jo brukes som kant og indreløper også. Stoor har faktisk en del erfaring som midtstopper, mens Kvarme var høyreving i sine første RBK-år. Ivers har spilt en del kamper på midten på landslaget, og Storflor har jo spilt spiss tidligere.

Jeg ser derfor for meg følgende RBK-lag utpå vårparten: Jarstein - Strand, Stoor, Lago, Traore - Tettey, Demidov, Ivers, Konan Ya - Kvarme, Storflor.

Velkjente roller for nesten alle, og bør vel kunne justeres inn i løpet av en kamp Razz

Hvis Tettey skal tilbake på sitt beste som defensiv midtbane må han jo få kamptrening der. Når vi har kjøpt og hatt suksess med Demidov som midtstopper så er det jo ikke noen god løsning å flytte ham opp på midten, og få enda helt nye konstellasjoner i begge de to bakerste leddene.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 07.04.2008 23:52    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Der er absolut stor faldhøjde for Aas ja, men han har været bedre end alle vores andre spisse.

Hvor mange kamper har vi spilt?

Hvor mange dårlige kamper fikk Jan Derek Sørensen spille i 1998 før han endelig klarte å prestere stabilt på høyt nivå?

Hvor mange kamper ergret vi oss over at Gøran Sørloth var stillestående og bommet på de mest opplagte sjanser?

Hvor mange kamper måtte pingla Harald Brattbakk tåle mishagsytringer fra tribunen fordi han var helt usynlig og ikke gikk inn i taklinger?

Det handler om tillit, trygghet og tålmodighet. Tre fullstendig ukjente ord for de trenerne som har hatt hovedansvaret for vårt kjære RBK de siste årene.
Back to top
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 07.04.2008 23:53    Post subject: Reply with quote

Det er én ting jeg ikke forstår: hvorfor skal RBK spille 4.4.2 ?
Med en spiller som Koné som vil bort, Konan (vil bort) og Iversen uten fart og form burde RBK ha gått tilbake til Basic , kjøpt en hurtig gjennombruddshissig v.ving . På høyre siden vil Pelu kunne bli noe med sin store fart.
Selg følgende spillere:
Koné : vil bort hver gang det går litt "trådt" og mangler pr.idag mye på storformen. Mangler også fart og lure bevegelser.....
Storflor : Nardo FK kan kanskje bruke ham....kanskje....
Konan : elsker å spille "på fot" til tross for 14mndr. på treningsfeltet
Iversen : fornøyd med å heve en alt for høy lønn og helt ute av form
Følgende bør inn :
Stadsgaard: Like greit å begynne nå, Kvarme er ikke i nærheten av det han var.

Det sjokkerer meg at Afrikanerne fremdeles spiller på fot og snubler i beina på hverandre foran mål...er det ingen som greier å formidle noen enkle kjøreregler i.f.t bevegelsesmønsteret foran kassa til dem ?
OK. det er tidlig i sesongen , men jeg har trent guttespillere som har skjønt ting fortere............
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 07.04.2008 23:57    Post subject: Reply with quote

Poenget ditt med å ikke bytte spillere for å bygge relasjoner er jeg helt enig i. Derimot syns jeg Tettey er vel så bra som indreløper som sentral midtbane. Tettey er etter min mening ikke optimal sentralt pga av at han sjelden har helt oversikt i spillet sitt. Demidov har derimot noen egenskaper som kan gjøre ham til en overlegen sentral midtbanespiller. Mye bedre enn Tettey som gjør seg best som indreløper etter min mening.

Komisk at Rosenborg i flere år nå har slitt sånn med å se hvor spillerne passer best. Confused Elendig gofot praksis rett og slett. Kommer nok av flere år med middelmådige trenere desverre...

Last edited by Nåssåladden on 08.04.2008 00:01; edited 1 time in total
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 08.04.2008 00:00    Post subject: Reply with quote

Quote:
Hvor mange kamper har vi spilt?

Hvor mange dårlige kamper fikk Jan Derek Sørensen spille i 1998 før han endelig klarte å prestere stabilt på høyt nivå?

Hvor mange kamper ergret vi oss over at Gøran Sørloth var stillestående og bommet på de mest opplagte sjanser?

Hvor mange kamper måtte pingla Harald Brattbakk tåle mishagsytringer fra tribunen fordi han var helt usynlig og ikke gikk inn i taklinger?

Det handler om tillit, trygghet og tålmodighet. Tre fullstendig ukjente ord for de trenerne som har hatt hovedansvaret for vårt kjære RBK de siste årene.

Har Iversen ikke haft tillid? Alt den messingen om Eggen tiden giver jeg ikke meget for. Bierhoff og Schillaci var f. eks to spillere som greb chancen og fik den. Jeg skønner ikke hvorfor spillere skal få tillid over tid når vi har en ung og lovende spiller som spiller bedre. Vi kan ikke lade Iversen eller Kone spille på bekostning af Aas fordi Jan Derek blev god i 1999 efter tillid og dårlige kamper i 1998

Medlem nr. 2477
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 08.04.2008 00:04    Post subject: Reply with quote

Julegrisen wrote:
Det er én ting jeg ikke forstår: hvorfor skal RBK spille 4.4.2 ?
Med en spiller som Koné som vil bort, Konan (vil bort) og Iversen uten fart og form burde RBK ha gått tilbake til Basic , kjøpt en hurtig gjennombruddshissig v.ving . På høyre siden vil Pelu kunne bli noe med sin store fart.
Selg følgende spillere:
Koné : vil bort hver gang det går litt "trådt" og mangler pr.idag mye på storformen. Mangler også fart og lure bevegelser.....
Storflor : Nardo FK kan kanskje bruke ham....kanskje....
Konan : elsker å spille "på fot" til tross for 14mndr. på treningsfeltet
Iversen : fornøyd med å heve en alt for høy lønn og helt ute av form
Følgende bør inn :
Stadsgaard: Like greit å begynne nå, Kvarme er ikke i nærheten av det han var.

Det sjokkerer meg at Afrikanerne fremdeles spiller på fot og snubler i beina på hverandre foran mål...er det ingen som greier å formidle noen enkle kjøreregler i.f.t bevegelsesmønsteret foran kassa til dem ?
OK. det er tidlig i sesongen , men jeg har trent guttespillere som har skjønt ting fortere............

Hvorfor skal vi spille 4-3-3 når vi helt siden 2002 har vært uten den opplagte midtbanesentralen i et slikt spillesystem og har slitt enormt defensivt på grunn av for dårlig defensiv kvalitet på indreløperne?

Greit, vi slipper inn tre mål i dag, men jevnt over har vi både mot slutten av fjoråret og hele vinteren vært atskillig stødigere defensivt enn vi har vært på flere år.

Siden vi stadig vekk scorer mer enn nok mål til å vinne de fleste fotballkamper synes jeg ikke det er så galt at vi fokuserer mest på å få en defensiv organisering som fungerer.

Med Stadsgaard inn for Kvarme der bak så ser det straks enda bedre ut, og med Sapara tilbake i den offensive midtbanerollen får vi vesentlig større kreativitet inn offensivt også.
Back to top
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 08.04.2008 00:13    Post subject: Reply with quote

Etter min mening er det kún to/tre spillere som kan tildeles sentral midtbane med dagens mannskap:
- Sapara
- Demidov
- Alternativt Skjelbreid.

Tettey er på ingen måte noe dårlig alternativ, men mangler både kreativitet og presisjon på skudd( pasninger.
Tettey dekker store rom , men bar idag preg av å ha vært skadet.
Ellers var Godset en katastrofe, en dumpekandidat som RBK burde ha slått greit.
De siste 5 minuttene var en lidelse å se på, der Godsets spillere tok med seg ball fra RBK´s 16 meter og ut til cornerflagget for å drøye tid...
Latterlig. Norsk gampefotball og taktikk fra landsbygda...
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 08.04.2008 00:15    Post subject: Reply with quote

Hvorfor skal ikke Savolainen som faktisk spilte anker i Tampere ikke være aktuell for den samme rollen i RBK? Å avskrive ham etter en nervøs opptreden mot Lyn syns jeg er latterlig.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kristobal
Legende

PostPosted: 08.04.2008 00:16    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:

Har Iversen ikke haft tillid? Alt den messingen om Eggen tiden giver jeg ikke meget for.

Det var vel mer et generelt utsagn fra min side, etter å ha sett spillere fått spille et par-tre kamper og deretter bli satt på benken eller prøvd i en annen rolle nå de siste sesongene.

Nå er Ivers skada akkurat nå, og debatten handler om neste kamp. Koné fikk tillit over tid først i høstsesongen i fjor, og etter hvert har han stabilisert seg på en snitt på i underkant av en scoring per kamp.

At han ikke gjør all verdens av seg ellers er nå så, men han er en bra avslutter som så å si alltid kommer til sjanser og altså scorer hyppigere enn de fleste.

Jeg husker hvordan Carew ble sett på som en individualist i RBK som ikke gjorde særlig nytte for andre, men RBK har aldri vært bedre enn høsten 1999. Da Frode Johnsen ble kjøpt var omkvedet at han ville være en mer nyttig spiss for RBK enn Carew, fordi han jobbet hardere, involverte seg mer i spillet og skapte ting for andre, men det hjalp lite så lenge han falt gjennom etter den første og relativt gode høsten i mesterligaen.

Konan Ya har fortsatt til gode å få tillit over tid. Han scoret seks mål i løpet av ganske få kamper da han spilte litt fast i fjor sommer.

Relasjoner bygges ikke over to kamper, og vi kan ikke drive og flytte og bytte rundt på spillere etter to kamper når vi har et langsiktig mål med dette laget og ikke en gang har (og i hvertfall ikke bør ha) noe mål om seriegull.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 08.04.2008 00:17    Post subject: sif-rbk Reply with quote

Prøver igjen,selv om det ble 12 spillere i mitt tidligere bortelags-oppsett:).Ingen andre her inne som har skjønt at bortekamper må spilles mere kynisk enn hjemmekamper? 2 serierunder uten borteseire senere prøver jeg igjen:Vi trenger en Vidar Riseth-type(A.Lago) som defensiv midtbane.Vi har ikke noe angrepsmønster i år heller,så da vil en slik defensiv trygghet gjøre at midtbanespillere og backer kan tørre å være med mere fremover for å skape overtall og høyere gjennvinninger.
Slipp til Aas da,kan ikke spare alle til de blir modne for neste klubb...
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22  Next
Page 20 of 22

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb