View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Keenoir Legende
|
Posted: 31.03.2008 14:23 Post subject: |
|
|
Med litt mer modige dommere så hadde ikke Karadas fått holde på slik som han gjorde i feltet med flere stygge dytter og holdinger. Brann framsto også igår som et skikkelig knokkellag og rimelig styggtspillende noe som også synes i det mange gule kortene laget fikk. Håper aldri Rosenborg spiller sånn fotball. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 31.03.2008 14:39 Post subject: |
|
|
Tarik inn, ja takk. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 31.03.2008 15:53 Post subject: |
|
|
TomBoy,
ditt innlegg mangler mening.
jeg snakket ikke om de få fotballkampene som foregår på godt underlag. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 01.04.2008 00:14 Post subject: |
|
|
I så fall: jeg tror ikke Rambo kan klare det bedre enn noen av de nevnte, rett og slett fordi jeg tviler på komfortable ledelser under Rambo. På den andre siden har han jo en stall som tilsier at Aas, Traore og Nordvik nesten er nødt til å få spilletid.
Hamren, derimot, tror jeg kan klare det bedre enn alle de nevnte  _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 01.04.2008 00:49 Post subject: |
|
|
Jeg er bare delvis enig i den "man må ha huleboere selv for å slå huleboerne"-tankegangen. Vi kan være enige om at humpete norske jorder ikke akkurat er noen fordel for hurtig en-touch-spill, men jeg tror ikke det er noen umulighet. Tenk for eksempel på en del av kampene våre mot russiske og franske lag i CL på ganske tvilsomt underlag - der er det definitivt vi som er huleboere - og se hvordan de løste det. Gode teknikere kan tilpasse seg dårlig underlag, og på våt bane skal HamKam bli bra slitne av å løpe imellom pasningene. Afrikanerne våre er nok neppe vant til utelukkende krembane hjemmefra, hvis man skal ta CAN-kamper som en indikasjon.
Det er selvfølgelig mer alvorlig hvis vi er for duellsvake på dødballer. Brann og Lillestrøm hjemme vil alltid få lov til mye rart i feltet, så vi kan ikke satse på en velvillig dommer der nede. Kone er det ikke mange som tar i lufta, ei heller Iversen (i slag), men at ingen av forsvarsspillerne våre er soleklare duellvinnere, det er et tankekors. På det andre side: Hele forsvaret vårt, pluss Kone, Iversen, Konan, Tettey, er nok i stand til å bite godt fra seg, så da handler mye om konsentrasjonen i markeringen. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 01.04.2008 00:59 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Med litt mer modige dommere så hadde ikke Karadas fått holde på slik som han gjorde i feltet med flere stygge dytter og holdinger. Brann framsto også igår som et skikkelig knokkellag og rimelig styggtspillende noe som også synes i det mange gule kortene laget fikk. Håper aldri Rosenborg spiller sånn fotball. |
Det er så mye hysteri på Brann stadion at jeg tror dommeren blir revet med av massesugesjonen. Publikum, spillere, trenere - alle er "gale". Karadas virket som et villdyr når de slapp ham løs, flikk flashback til den tida Molde-spillerne skallet hodet i garderobeveggen for å få opp tenninga før kamp mot RBK.
Men til tross for det hadde FFK vunnet kampen om de hadde klart å holde hodet kaldt i de avgjørende situasjonene. |
|
Back to top |
|
 |
PIN-kode Rutinert
|
Posted: 01.04.2008 14:51 Post subject: |
|
|
Basert på tidligere utalelser av Hamrèn så vil jeg påstå at unggutta har mindre sjangs for spilletid under han enn Henriksen. Hamrèn fokuserer VELDIG på resultat, altså umidderlbart resultat. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran
|
Posted: 01.04.2008 15:04 Post subject: |
|
|
Gjør han? Etter hva jeg har lest virker han som en type som kjøper mye obskurt som han utvikler til profiler over tid. Og både Örgryte og Aab er lag han brukte lang tid på. |
|
Back to top |
|
 |
PIN-kode Rutinert
|
Posted: 01.04.2008 15:06 Post subject: |
|
|
Mulig det, jeg bare tolket hans endeløse prat om "resultat" som at han ville nedprioritere unge spillere. |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 01.04.2008 15:20 Post subject: |
|
|
enig med robbie der, han har ikke mange stjerner på laget sitt, men lærer dem opp til samhandling i skikkelig Eggen-stil. _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 01.04.2008 15:22 Post subject: |
|
|
Men gjelder ikke det spesielt for de lagene han har hatt som IKKE har ressurser å rutte med? Vi har spillerne, ressursene og forventningene. Hvor lang tid vil han da ha til å skape stjerner ut av mindre gode spillere? _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran
|
Posted: 01.04.2008 15:25 Post subject: |
|
|
Vi har et lag med en snitt-alder på 22-23 eller noe sånt. Er selvsagt at Hamrén ble headhuntet fordi han har et godt rykte for å utvikle spillere. |
|
Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 01.04.2008 15:27 Post subject: |
|
|
Ja det kan tenkes såklart. _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran
|
Posted: 01.04.2008 15:45 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Med litt mer modige dommere så hadde ikke Karadas fått holde på slik som han gjorde i feltet med flere stygge dytter og holdinger. Brann framsto også igår som et skikkelig knokkellag og rimelig styggtspillende noe som også synes i det mange gule kortene laget fikk. Håper aldri Rosenborg spiller sånn fotball. |
http://youtube.com/watch?...o6sxo_4HIg
Studer måten RBK spilte mot Inter i 2002 og sammelign med hvordan vi spilte mot Valencia i fjor. De greiene der er jo pinadø Drillo-fotball. Alt handlet om å slå langt på Frode Johnsen og Azar Karadas. Slik spilte vi mye på begynnelsen av 2000-tallet. Slik gikk det da vi baserte oss på å kjøpe "stjerner" fra andre tippeligalag i stedet for å utvikle egne talenter eller kjøpe gull i utlandet. Er ikke et øyeblikk i tvil om at jeg foretrekker måten vi spilte på mot Valencia. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 01.04.2008 18:19 Post subject: |
|
|
Og se hvordan Crespo drar trøya av Ørjan Berg før han plutselig er helt alene og kan banke inn 2-2.
Helt enig i at det var da vi begynte å kjøpe navn og ikke spillertyper at det begynte å gå nedover med RBK.
Som jeg har sagt i flere ulike tråder så begynte nedturen under Nils Arne, og det er feil å gi hele skylda på de som har styrt skuta de siste årene.
NAE klarte på slutten verken å fornye eller å utvikle laget, og dessverre var resten av fotballnorge så ynkelig dårlige at vi fikk seriegull på billigsalg og sovnet hen i troen på at ting gikk av seg selv.
Innlegget til 2-1 her og den tvilsomme 3-2-scoringen på Ullevaal som markerte starten på opphentingen i serien var for øvrig det eneste jeg kan huske av betydning som Odd Inge Olsen gjorde i RBK.
Ble kjøpt som et trønderalibi og som en vennetjeneste fordi han skulle få lov til å vinne noe. Helt håpløst. Og det etter at han bortimot ødela hele karrieren til Tommy Øren. Huff og huff. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 02.04.2008 02:09 Post subject: |
|
|
PIN-kode wrote: | Basert på tidligere utalelser av Hamrèn så vil jeg påstå at unggutta har mindre sjangs for spilletid under han enn Henriksen. Hamrèn fokuserer VELDIG på resultat, altså umidderlbart resultat. |
Han fokuserer resultat, men han gir unggutta sjansen også. For er man god så er man nettopp det har Hamrén sagt. Og hvis jeg tolker Hamrén rett, så rullerer Hamrén på laget endel også, noe som da fører til at det blir en god del spilletid på alle spillerene. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 02.04.2008 04:18 Post subject: |
|
|
Å dæven, da bør han jaggu meg ha suksess med engang. For hvis det er én ting som kommer til å tatt opp gang etter gang i media er det et rotasjonssystem. Spesielt hvis det butter litt imot og man sliter med stabilitet. |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 02.04.2008 08:49 Post subject: |
|
|
Vel nå har ikke Rosenborg en tropp som tilsier at vi kan rullere noe. Så hvis kan skal gjøre det må han handle inn 3-4 nye kvalitetsspillere.
Den troppen vi har i dag har vel kanskje 12-13 utespillere som er gode nok til å starte kamper. |
|
Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 02.04.2008 10:57 Post subject: |
|
|
Å ha for stor stall er heller ikke bra. Var vel i sesongen med Perry vi hadde den største og mest solide stallen så langt (på papiret), men det gikk jo ikke helt bra. Det er bra med dekning og sultne utfordrere, men for stor dekning kan føre til at spillerne blir slappe og late. |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 02.04.2008 11:35 Post subject: |
|
|
Det er en hårfin balansegang her. Det er jo en som har uttalt at de 11 viktigste er ikke de som spiller, men de som ikke spiller. Noe jeg synes er passende.De 11 som ikke spiller skal være sultne, og føle seg nærme en startellever hele tiden. Eks: Da har vi situasjonen med Lago, som aldri ser ut til å være noe nærmere en startplass uansett hva han gjør. Samme kan sies om Konan. Mens Storflor derimot vil nok være sulten, siden han får tillit ut av "ingenting". |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 02.04.2008 11:48 Post subject: |
|
|
Stano_11 wrote: | Vel nå har ikke Rosenborg en tropp som tilsier at vi kan rullere noe. Så hvis kan skal gjøre det må han handle inn 3-4 nye kvalitetsspillere.
Den troppen vi har i dag har vel kanskje 12-13 utespillere som er gode nok til å starte kamper. |
Tja.
Jarstein
Stoor
Demidov
Kvarme
Lago
Miller
Konan
Ciljan
Tettey
Strand
Sapara
Savolainen
Traore
Kone
Iversen
det er vel 15 spillere det?
I tillegg kan du nevene disse som i sine beste stunder er gode nok til aa starte:Basma, Storflor, Nordvik, Pelu og Aas
Stallfyll: Berbatovci, Hansen |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 03.04.2008 00:02 Post subject: |
|
|
"Lunna" er også mer enn god nok.
Vil tippe at Kris Stadsgaard også er god nok. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 03.04.2008 00:28 Post subject: |
|
|
Bredde tillegges gjerne for mye vekt når folk skal vurdere utfallet av Tippeligaen ihvertfall.
Det blir mer et problem dersom man har 11 gode spillere som sjelden får spille.
Det er mye bedre å ha 14-15 mann som er meget gode, og fylle resten av stallen med unge og lovende - og fortrinnsvis lokale - spillere.
La oss slippe mer oppfylling av stallen med spillere som Odd Inge Olsen, Petter Belsvik, Torjus Hansén, og Morten Pedersen. |
|
Back to top |
|
 |
Valiant Senior
|
Posted: 07.04.2008 12:32 Post subject: |
|
|
hvis rbk vinner de første kampene, så er jeg ganske sikker på at dette blir en veldig god sesong ...
det mangler enda en bunnsolid forsvarspsiller og en bevegelig målfarlig spiss - men ellers er vel troppen mer komplett enn på lang tid ...
jeg tror også valget av trener er det rette, selv om jeg trodde det samme med høgmo ... |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 07.04.2008 12:55 Post subject: |
|
|
Høgmo gjorde også mye bra og la grunnlaget for seriegullet i 2006 og hvis vi sammenligner fysisk form 2005 - 2006 - 2007 så var 2006 helt klart det året vi var best fysisk rustet slik som vi også var under
Nils Arne Eggen han fikk et større fokus på toppidrettskultur med treningslabb og økt fokus på kosthold.
Han var med å ansette Torbjørsen som speider som igjen er skyld i at vi har spillere som Kone, Sapara, Stoor, Traore, Konan, Savolainen og Stadsgaard. Høgmo gjorde veldig mye riktig for Rosenborg og hadde en lengre plan for hvor han ville føre oss hen noe som manglet under Perry og Tørum som for meg virket som manglet en langsiktig plan. Høgmo tror jeg kunne vært en ypperlig sportsdirektør for oss. |
|
Back to top |
|
 |
|