| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 19.06.2005 17:13 Post subject: |
|
|
Bilstallen til Hoseth er ikke akkurat mye å skryte av da...
Når fikk f.eks hårfrisyre noe å si for en fotballspiller ?
Skal Braaten vurderes etter størrelsen på afro`n ? Er det luggen som hindrer Johnsen i å skore ? Er Stensaas vel tynn i håret ? Bruker Solli for mye hydrogenperoksyd og gele ? Har Ørjan hatt samme frisyra for lenge ?
Hva er gærnt med spillestilen til Hoseth ? Ja, han fører ballen like mye som Solli, MEN med MYE bedre avleveringer. Han har skjerpa seg stort på det defensive de siste to åra og er den på FCK som tackler seg til flest gule kort.
Hvilke uttalelser har Hoseth kommt med ?
Han viste RBK stor respekt i Royal League intervjuene... _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 19.06.2005 17:20 Post subject: |
|
|
| Jeg støtter helt klart Litjeggen i dette! For meg virker det som Hoset først og fremst er interessert i å spille fotball... |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 19.06.2005 17:49 Post subject: |
|
|
Når jeg sier hårfrisyre, så sier jeg ikke at den gjør han til en dårligere fotballspiller. Det har bare noe med at jeg ikke takler menn som bryr seg så enormt mye om hvordan de ser ut på håret. Jeg liker ikke Beckham, selv om jeg ikke benekter hans ferdigheter på fotballbanen, og jeg liker ikke Hoseth, selv om jeg glatt kan innrømme at han er en god fotballspiller.
Uttalelsene til Hoseth har aldri vært spesielt negative i forhold til RBK, det er ikke det jeg tenker på. Men måten han sier ting på, og kanskje spesielt det store egoet irriterer meg. Blant annet så skjønner jeg ikke helt hvorfor han tok så på vei over å bli kritisert for svak innsats på landslaget. Klarer han ikke selv se at han har spilt dårlig? Klarer han ikke selv se at han ikke har bidratt til å løfte det norske landslaget? I såfall har han vel stort ego for min smak.
Men samtidig, du må være egoistisk, og du må være litt "skrudd" oppe i toppetasjen skal du lykkes som fotballspiller.
Han har vist RBK relativt stor respekt i intervjuene under Royal League, ja. Men jeg synes jeg leste i en avis dagen etter 2-2-kampen borte mot danskene at han mente at FC København hadde full kontroll kampen igjennom. Hvis FCK eide hele kampen og hadde full kontroll, hvorfor holdt man da på å tape kampen? _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 19.06.2005 18:36 Post subject: |
|
|
Den som kjenner til Hoseth vet at han har store krav til egne prestasjoner og at det går innpå han å ikke prestere...var det samme i Molde. Spilte han dårlig så tok han det tungt.
Det er værre om han ikke bryr seg om kritikk i det hele tatt.
Landslagsinnsatsen og kritikken/benkinga er nok det som gjør at Hoseth vil skifte miljø, for å havne i en annen prestasjonsgruppe der han kan utvikle seg bedre. Å si nei til dansk kunstnerskatt og reise tilbake til Norge er medfører blandt annet å gå ned i lønn.
At han har en subjektiv oppfattelse av hvem som styrte kampen er ikke akkurat kvalifiserende til hverken å ha stjernefakter eller å være klyse eller whatever.
Hoseth er en litt sart følelsestype - på godt og vondt. En litt dandy kunstnertype, men kunstnere med ball, det trenger vi selv om de ikke ser ut eller oppfører seg som verftsarbeidere. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Bamse Senior
|
Posted: 27.06.2005 21:29 Post subject: |
|
|
Vel etter to tap på rad no, mot henholdsvis Brann og Vif, må vi nok innse at løpet er kjørt! Nå må ledeelsen innse at vi må fornye laget, kvitte oss med en del eldre spillere, spesielt i forsvaret, få kjørt inn ungdommene i midtbanen/angrep! Samt at en ny trener må være på plass i løpet av høsten/vinteren! CL-spill neste år kan vi se langt etter, må satse på cup, evt. en uefa-plass til neste år! Hvilken plassering i serien som kreves for det, vet ikke jeg! Men at RBK-ledelsen må vise seg oppgaven verdig, og begynne å jobbe med fremtiden!!!  _________________ ______________________________
RBK, ET EVENTYR I SVART OG HVITT |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 27.06.2005 21:33 Post subject: |
|
|
NÃ… er seriegullet tapt. Med 95% sikkerhet. Hastalavista Perry !!! _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 27.06.2005 21:34 Post subject: |
|
|
Ja, laget må fornyes pluss hovedtrener _________________
| kentosd wrote: | | Gratulerer til Makkverk med innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb. Forøvrig et makkverk av et innlegg. Som seg hør og bør. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 27.06.2005 21:43 Post subject: |
|
|
Bratseth, Perry, Skars, Espen, Basma, Hoftun, SOlli, Ørjan, Frode - UT NÅ!
Sørgelige sannhet er jo at førstnevnte desverre aldri forsvinner.
Sankt Rune er jo hellig. Uansett hva den mannen greier gjøre med den klubben her får han kose med balla til Byggern og Fokus (også kjent som styret)
Bratseth er mannen som skulle ta RBK til eliten i Europa og tok de til nedrykksstriden i Norge. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Bruiser Junior

Joined: 25 Aug 2004 Posts: 73 Location: Mellom bakkar og berg
|
Posted: 27.06.2005 22:38 Post subject: |
|
|
Det er direkte latterlig å sjå Bratseth sitte å tviholde så hardt på dei mangfoldige millionane RBK har, og ikkje bruke ei einaste krone til spelerkjøp som vil forsterke laget.
Og så ansette to trenerassistenter to sesonger på rad.. Latterlig. _________________ SK BRANN |
|
| Back to top |
|
 |
Jonah Junior

|
Posted: 28.06.2005 00:14 Post subject: |
|
|
| Bruiser wrote: | | Og så ansette to trenerassistenter to sesonger på rad.. Latterlig. |
Også en konsekvens av Onkel Skrue-tankegangen. Er ikke noe problem å få en merittert trener til RBK i det hele tatt. Bare et spørsmål om pæng. |
|
| Back to top |
|
 |
stine1988 Junior
|
Posted: 28.06.2005 00:28 Post subject: |
|
|
Mistet troen på gull jeg. Handler om å sikre plassen sin, tror rbk får mer enn nok med det. Spess om Per Joar får fortsette som hovedtrener _________________ stine;) |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 28.06.2005 00:50 Post subject: |
|
|
Perry er nok ikke det største problemet, problemet er de siste åra innkjøpspolitikk fra Rune B. og Co. Tidligere kjøpte RBK så godt som aldri navn, det gjør de nå. at de ikke passer inn i stallen gjør ikke så mye. Vi har tross alt seks spisser, dobbelt dekkning i 4-3-3. Helt greit på papiret, men det blir atskillig verre i praksis når ingen av de sekls er rene vingtyper, men helelr foretrekker å spille sentralt. Da nytter det rett og slett ikke å spille 4-3-3. da burde man gjort en av to ting; Enten gått over til 4-4-2, og evt. bruke de overflødige spissene som midtbanevinger, hvir de nok hadde klart seg bedre, eller gjøre som man gjorde før, kjøpe spillere som passer inn i systemet, i steden for å kjøpe spillere og så prøve å tilpasse systemet til spillerne.
Dette kommer imidlertig ikke til å skje så lenge Rune B. og Skutle bestemmer, siden de først og fresmt freder postulatene og stikker ytterligere kjepper i hujlene hva fornying angår med å til stadighet hente inn far sjøl. Dessuten, hvis Bent ble sparket fordi han ble offer for foryngelsesprossesen, hvorfor i all verden tilbyr de da den enda eldre Ørjan to nye år. De er dobbeltmoralistisk, inkonsekvent og, slik jeg ser det, fullstendig meningsløst.
Få inn noen som ikke rir såpass mye på prinsippene og som sitter litt lettere på pengesekken, så ordner dette seg. Garantert. Men få gjerne inn Keiko eller til nød Eggen Jr., også. For all del, det skader ikke.. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 28.06.2005 08:42 Post subject: |
|
|
Nå er det åpenbart for alle: gullet er tapt i år. Greit nok, vi kan ikke vinne hvert eneste år. Man må først som sist innse at dette blir en mellomsesong. Kjør inn Skjelbred, Tettey, Russel, Ødegaard og Koppinen (kanskje t.o.m. Michael Jamtfall) og bygg et nytt lag fra grunnen av. Jeg driter i om vi havner midt på tabellen, nå må vi være tålmodige og bygge for fremtiden.
Igjen; ingen vits i å sparke Perry sålenge vi ikke har en kjempetrener som kan ta over! |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 28.06.2005 09:10 Post subject: |
|
|
| Etter kampen mot Vålerenga igår må vi være realistisk nok til at iår blir det ikke gull. Hvis så skjer må det et mirakel til, og det skjer jo ikke så ofte. Slik som Rosenborg spiller nå er det en så lang vei til det å bli skikkelig god at vi skal være fornøyd med en 3.plass i år. Det jeg tror er det beste nå er å ta opprydning i stallen allerede nå i sommerferien og begynne å tenke på neste sesong. Det teamet av spillere og trenere fungerer tydeligvis ikke sammen, men Bratseth ser jo ut til å ha full tillit til Perry og det snakkes ikke om forsterkninger. Vel det ser skikkelig lyst ut med andre ord... |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 05.07.2005 03:32 Post subject: |
|
|
Lagene på 2., 3. og 4. har tapt 15 poeng etter halvspilt serie og Rosenborg ligger 6 poeng etter dem. Det er det absolutt ikke umulig å hente igjen i høstsesongen, men å ta Start kan bli vanskelig.
Uansett, det er mye hvis her ennå... |
|
| Back to top |
|
 |
kikki Senior

|
Posted: 08.07.2005 18:26 Post subject: |
|
|
tror ikke start faller av så fort som enkelte tror.. de har begynt å sterke stallen sin, og jeg tror ikke nordile nøyer seg med det han har klart så langt. uansett, vi kommer sterkt tilbake. spørsmålet er bare om når, hvordan og om det er nok for seriegull? _________________ - Tøv av Hoff. Hainn har stort sett trænt lag ned, hainn da... -
(Nils.A.Eggen) |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 08.07.2005 18:50 Post subject: |
|
|
| kikki wrote: | | tror ikke start faller av så fort som enkelte tror.. de har begynt å sterke stallen sin, og jeg tror ikke nordile nøyer seg med det han har klart så langt. uansett, vi kommer sterkt tilbake. spørsmålet er bare om når, hvordan og om det er nok for seriegull? | Som du sier, så tror jeg ikke Start faller så fort. Det vil nok bli noen tap på dem også, men de har jo tross alt 6 poeng ned til nr.2. Lagene under vil nok også avgi poeng. Men på tross av det, tror jeg Rosenborg og Vålerenga vil være høstsessongens beste lag, så vi vet jo aldri; 12p er ikke umulig. Kanskje en reprise på fjorsessongens avslutning..? |
|
| Back to top |
|
 |
kikki Senior

|
Posted: 08.07.2005 19:12 Post subject: |
|
|
vi får håpe på det! bortsett fra at jeg tror det blir start som er det laget vi kommer til å kjempe mot helt inn. har en følelse av at vif vil gå på en skikkelig smell, og at de aldri helt vil klare å reise seg fort nok til å henge med i kampen.. når det gjelder de andre lagene, ser jeg det ikke umulig å klare å hente dem inn igjen heller, tvert imot. guttane våres har hatt en god del motgang nå, og jeg regner med at de vet hva som står på spill, og at de vil reise seg og ta ansvar etter den begredelig vårsesongen. ikke bare for seg selv, men også for klubbens og supporternes skyld.. _________________ - Tøv av Hoff. Hainn har stort sett trænt lag ned, hainn da... -
(Nils.A.Eggen) |
|
| Back to top |
|
 |
RBKw Rutinert

|
Posted: 31.08.2005 17:56 Post subject: |
|
|
| NÅ er gullet tapt! Om å gjøre krype høyere opp på tabellen nå. Hvor tror dere Rosenborg lander til syvende og sist? |
|
| Back to top |
|
 |
Troinndern Veteran
|
Posted: 31.08.2005 18:08 Post subject: |
|
|
| 7 |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 31.08.2005 18:27 Post subject: |
|
|
| Kan ikke plassering i stedet diskuteres f.eks. her? |
|
| Back to top |
|
 |
RBKw Rutinert

|
Posted: 31.08.2005 23:19 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Kan ikke plassering i stedet diskuteres f.eks. her? |
Åja, unnskyld. Lette og fant denne tråden jeg tenkte den passet under, men den andre passet visst nok bedre, ja. |
|
| Back to top |
|
 |
Troinndern Veteran
|
Posted: 11.09.2005 13:26 Post subject: |
|
|
I går ettermiddag ble det teoretisk umulig å ta hjem seriegullet.
Vi RBK-supportere har mye å juble for om dagen  |
|
| Back to top |
|
 |
|