English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per Ciljan Skjelbred
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 60, 61, 62 ... 231, 232, 233  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
attach
Forumsjef

PostPosted: 31.03.2008 15:38    Post subject: Reply with quote

Men hvis jeg bytter ut supporterbrillene med et par kyniske briller, så kan jeg se et slags argument for å gå ut med prisen. Nå for tida prøver de som kjent å forlenge kontrakten til Skjelbred, men han selv er sikkert bekymret for å ikke få muligheten til å dra utenlands når budene tikker inn. På den måten vil det ha langt større gjennomslagskraft at Hoftun viser utad at mulighetene for å få dra er til stede enn å forsikre om det på kottet.
Back to top
View user's profile Send private message
vemundo
Veteran

PostPosted: 31.03.2008 15:44    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Spørgsmålet er om man har fået signaler om at Skjelbred ikke vil forlænge, i så måde vil 40 mil. ikke være noget dårligt bud.
Hvis dette ikke er tilfældet, er det helt horribelt af Hoftun

Det var min antagelse også. Alle Skjelbreds uttalelser i media tyder på at han ser på dette som sin siste (hele) sesong i RBK før han drar ut i verden.
Back to top
skjæringen
Veteran

PostPosted: 31.03.2008 16:18    Post subject: Reply with quote

Vemundo wrote:
Alle Skjelbreds uttalelser i media tyder på at han ser på dette som sin siste (hele) sesong i RBK før han drar ut i verden.

Du skal ikke vektlegge det som fremkommer i tv-intervju eller annet medieoppslag særlig vekt, da spilleren sannsynligvis er i innledende fase av ny kontraktinngåelse. Da gjelder det å gjøre seg kostbar, noe han tydeligvis er god til.

Forøvrig, så tror jeg at Per ønsker å bli værende i lang tid på Lerkendal Smile
Back to top
Matsen
Junior

PostPosted: 31.03.2008 17:02    Post subject: Reply with quote

Det vil jeg også tro. Dette er en situasjon alle vil snu til sin fordel, og vinne mest på.Alle parter er klar over at dette er en vinn/vinn-situasjon. Smile
Back to top
Anders4
Proff

PostPosted: 01.04.2008 00:28    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Skjelbred kom bedre til rette når han spilte lavere i banen etter at Konan kom inn. Når han skal spille fremskutt så virker det som om han hele tida jager rom og er veldig (over?)fokusert på en-to-spill og flikker.

Når han spilte lavere så virket det i alle fall på meg som om han får større ro, og kan bedre utnytte sine egenskaper ettersom han får mye bedre oversikt da spillet i større grad foregår foran ham.
Han tok fortsatt offensive løp opp mot Lyns backlinje, men han kunne velge bedre når og hvor det var hensiktsmessig.

Minte meg litt om Lyons Toulalan, som også er en knøttliten tekniker. I utgangspunktet pleier han å ligge dypt ved siden av en sterk duellspiller, distribuerer spillet og ibland tar seg turer opp i banen for å terrorisere motstanders backlinje.

Dermed ikke sagt at han med bedre coaching kan få den roen også i fremskutt rolle.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 01.04.2008 00:32    Post subject: Reply with quote

Anders4 wrote:

Minte meg litt om Lyons Toulalan, som også er en knøttliten tekniker. I utgangspunktet pleier han å ligge dypt ved siden av en sterk duellspiller, distribuerer spillet og ibland tar seg turer opp i banen for å terrorisere motstanders backlinje.

Nå er vel ikke akkurat Toulalan "knøttliten", med sine 183 cm over havet. Har er vel faktisk den sterke duellspilleren på Lyons midtbane. Men teknisk, det er han.

Ikke for å pirke, men Smile

http://en.wikipedia.org/w...y_Toulalan

EDIT: Ja, ellers er jeg altså helt enig med deg, forresten
Anders4
Proff

PostPosted: 01.04.2008 10:59    Post subject: Reply with quote

Hehe ja, blei litt teit formulering der.

(P.S. Jeg må si at jeg dessverre knapt har sett Lyon denne sesongen; når jeg sa at han spilte ved siden av en duellspiller så tenkte jeg på Frankrike-kampene jeg har sett, hvor han har spilt ved siden av Makelele, og var lysende mot bl.a. England.)
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 01.04.2008 15:28    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Skjelbred minner mer om slik Pirlo fremsto i Inter og Brescia før han kom til Milan.

Tror absolutt at han kan komme til sin rett lengre bak på banen.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 01.04.2008 23:50    Post subject: Reply with quote

Jeg må faktisk si meg enig med Tottenhams speider her, Skjelbred er definitivt en sentral midtbanespiller (mest på grunn av patetisk fart). Jeg tror likevel at han passer best ved siden av en sterkere spiller, som Tettey, og han har jo definitivt ferdighetene til å bidra framover på banen.

Men Skjelbred er nødt til å lære seg å se, og spille ballen, lengre enn ti meter, og dessuten terpe enormt på avslutningsteknikk. Med litt større repertoar på de områdene, ville han vært en vanvittig mye bedre spiller.
Henri
Legende

PostPosted: 02.04.2008 05:58    Post subject: Reply with quote

Patetisk fart?
Back to top
Halcyon
Junior

PostPosted: 02.04.2008 08:19    Post subject: Reply with quote

Haha, lurte akkurat på det samme. Det må være noe av det dummeste jeg har lest! Skjelbred er ikke mega-super-rask men han er hvertfall ikke treig, han er rimelig hurtig.
without ever having felt sorry for itself.

D. H. Lawrence
Back to top
Katalysator
Veteran

PostPosted: 02.04.2008 11:01    Post subject: Reply with quote

Og nesten det viktgiste: Han er veldig hurtig med ball.
"A talented youngster from Slovakia or Norway, once doomed to slog out his career in Košice or Trondheim with occasional appearances on his national team, could now hope to play in the big leagues." - Tony Judt, Postwar
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 02.04.2008 11:02    Post subject: Reply with quote

Tottenham er ikke den eneste klubben som har Per Ciljan Skjelbred lagret i talentdatabasen sin - det vet selvfølgelig
også Brian King.

- Nei, vi er ikke alene. Det snakkes om ham i mange Premier League-klubber for tida. Om Tottenham kommer til å kjøpe ham, vet jeg ikke. Det eneste jeg kan si, er at han etter min mening er en av de beste i Norge.

Les mer: Imponerte Tottenham .. igjen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
MIXMASTERTOT
Senior

PostPosted: 02.04.2008 17:09    Post subject: Reply with quote

Tror ciljan er klar for neste nivå innenfor fotballen nå! Han kommer til å ta nivået i premier league like lett som demidov ser ut til å ta nivået i tippeligaen.

Håper for hans egen del at vi lar han gå dersom han ønsker det og prisen er riktig... den burde forøvrig være rundt omkring 60 mill etter min mening.

Ciljan fremstår som en ekte RBK fan, Trøndelag fan og Trondheims fan. jeg tror han er ekte vare! Det er bare ett problem. Han er snart for god for oss. Rett og slett.

Spørsmålet er... vil han utvikle de siste ferdighetene best i en bedre liga eller i rbk? Når skuddene sitter, de avgjørende assist pasningene og posisjonering foran mål er på plass er ciljan en spiller av topp klasse internasjonalt. ingen tvil om det.

Virker i mediene som han er innstilt på å fullføre sesongen på lerkendal, det tror jeg er det meste vi kan håpe på.

Dere som tror ciljan forblir hos rbk i evig tid kan bare slutte å drømme... han virker mer intelligent enn som så! Dessverre Crying or Very sad
Back to top
vemundo
Veteran

PostPosted: 02.04.2008 22:49    Post subject: Reply with quote

Det eneste jeg er spent på er hvor kresen han er i valg av klubb.

Hopper han på de første beilerne som byr nok eller venter han til en klubb som kan gjøre det stort i CL kommer på banen.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 02.04.2008 23:16    Post subject: Reply with quote

Halcyon wrote:
Haha, lurte akkurat på det samme. Det må være noe av det dummeste jeg har lest! Skjelbred er ikke mega-super-rask men han er hvertfall ikke treig, han er rimelig hurtig.

Nei, han er ikke rimelig hurtig. Han er ikke så verst på de første meterne, men toppfart har han ikke noe av. Det er riktig som katalysator sier, han er rimelig hurtig med ball, i alle fall når man tar i betraktning hvor nært han fører den.

Forresten, jeg snakker ikke om "etter norsk nivå" nå, jeg snakker om det nivået Per Ciljan må opp på for å spille i en topp europeisk liga. I den sammenhengen er han verken "rimelig hurtig" eller "veldig hurtig med ball".

Selvfølgelig har han ikke patetisk fart etter norske forhold.
PIN-kode
Rutinert

PostPosted: 03.04.2008 01:27    Post subject: Reply with quote

Skjelbred har bra fart med ball, selv i internasjonal sammenheng.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 03.04.2008 08:11    Post subject: Reply with quote

– Per Ciljan Skjelbred er en av få spillere i Norge som ikke trenger å se på utenforliggende ting i forhold til sin egne krav. Han står godt på egne bein, så helt konkret betyr det ingen ting. Forhandlingene med Rosenborg startet lenge før Helstad-kravet ble kjent, sier Ekker.

– Tror du Per Ciljan Skjelbred spiller i RBK neste sesong?

– Jeg vil ikke kommentere noe som går på våre kontraktsforhandlinger med Rosenborg.

Les mer: - Superlønn er fremtiden
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Clasiker
Rutinert

PostPosted: 03.04.2008 08:24    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
(mest på grunn av patetisk fart).

Nå er jeg ikke med? Patetisk fart?! Per er vel raskest med ball i bena og ballbehandling av samtlig i rosenborg. Over distanse er han riktig nok ikke like rask, men er på ingen måte noen sinke av den grunn. Å si at lille-per har 'patetisk fart' blir for meg helt på jordet.

EDIT: Haha, endel kommenterte dette før meg, ser jeg?
skjæringen
Veteran

PostPosted: 03.04.2008 22:18    Post subject: Reply with quote

skjæringen wrote:
Forøvrig, så tror jeg at Per ønsker å bli værende i lang tid på Lerkendal Smile

En forlengese av nåværende konrtakt er nært forestående, i følge kilder som jeg stoler på. Sannlynligvis dreier det seg om en kontrakt (kilden) med en varighet t.o.m 2011. Smile

Last edited by skjæringen on 03.04.2008 22:29; edited 1 time in total
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 03.04.2008 22:27    Post subject: Reply with quote

Per Ciljan Skjelbred er en god og viktig spiller for RBK. Det er det ingen tvil om. Jeg har også stor tro på ham i fremtiden.

Likevel synes jeg han var mye bedre før skaden. Da skårte han flere mål og jeg føler at skuddfoten var på et høyere nivå. Pasningene var enda mer presise og han mistet aldri ballen.Tar jeg feil eller er dette naturlig etter en slik skade? Jeg er litt redd for at han har fått et svakt varig i form av det jeg nevnte.

Det kan godt hende jeg ser dette feil, men hva tror dere?
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 03.04.2008 22:30    Post subject: Reply with quote

Jeg kan ikke huske at han noensinne har vært noe bedre til å score eller avslutte. Det må være hans klart svakeste punkt som en (relativt) offensiv midtbanespiller.

Pasningene og touchen ser jeg heller ingen større forskjell på.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
MIXMASTERTOT
Senior

PostPosted: 03.04.2008 22:50    Post subject: Reply with quote

Ciljan har aldri vært bedre enn det han er nå. Mye mer stabil. Toppnivået er også høyere. Ta med i betraktningen at han er satt 1 år tilbake.

Hvor mange 20 -1 åringer vet vi om som har bedre grunnferdigheter (teknikk, touch, balanse) enn ciljan?

Selvsagt er det noen som er nivået over ciljan men det er jaggu ikke mange...

Drømmen må være å holde på han så lenge som fks. zenit har holdt på arshavin. De kan nå selge en en ferdigutviklet spiller i sin beste alder som holder topp europeisk klasse til over 100 mill.

blir nok med drømmen desverre
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 05.04.2008 16:33    Post subject: Reply with quote

For øvrig synes det, for meg, ganske tydelig at Skjelbred fungerer bedre i en "nøytral" midtbanerolle i motsetning til i en offensiv rolle.

I mine øyne er det bortkastet for laget at man skal bruke en håpløs avslutter i en offensiv rolle.
vingback
Veteran

PostPosted: 05.04.2008 16:38    Post subject: Reply with quote

Har tenkt det samme siden sist kamp. Så lenge han har en kompanjong med større fysikk enn ham, passer han etter min mening godt noe lenger bak. Som én av to mer defensive midtbanespillere i 4231 kunne han ha gjort det godt.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 60, 61, 62 ... 231, 232, 233  Next
Page 61 of 233

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb