|
|
 |
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
syltynn Proff
|
Posted: 31.03.2008 22:57 Post subject: |
|
|
Synes folk er unødig kritiske. Etter å ha lest et par sider virker seg som folk helt har mista trua.
Syntes Lyn var gode til å spille rævvafotball, samtidig som at en ubrukelig Storflor bidrar til at vi mister bredden helt. Får vi opp backene og Storflor på benken kan dette bli skikkelig bra når Tettey og Sapara er tilbake. |
|
Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 31.03.2008 23:08 Post subject: |
|
|
Konesseur wrote: | Jeg synes det var en grei kamp. Skjelbred og Traore var vel hakket bedre enn resten. |
Jaha...
Synes personlig at ihvertfall Demi og Stoor var vel så gode.
Traore spilte 20 (?) minutter og var frisk, men det skal da sies at det var en takknemlig oppgave han fikk. Han kom inn i en kamp hvor INGEN truet bakrommet bredt de første 60-70 minuttene. Lyn-forsvaret hadde blitt sløv etter at Kone og Iversen hadde stått spiss, og ble derfor skikkelig forvirret da folk plutselig begynte å løpe rundt omkring de.
Jo Sondre Aas hadde også et knallbra innhopp.
Juska og Storflor bør holde seg på benken/tribunen fremover. Der kan gjerne Kvarme servere nytrukket kaffe. Midtstopper bør han ihvertfall slippe å utsette meg for å se han spille igjen på en stund.
Føler forresten ikke at min påstand om at Strand var et feilvalg fikk spesielt mange skudd for baugen heller. Han imponerte ihvertfall ikke meg.
Miller har potensiale, men mangler litt på offensiven. Synes også han var litt klønete med ballmottakene i dag, men det tilskriver jeg foreløpig debutant-kvoten.
Børs;
Jarstein 5
Stoor 6
Kvarme 2
Demidov 6
Miller 5
Strand 3
Juska 2
Skjelbred 5
Storflor 3
Iversen 2
Kone 4 |
|
Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 31.03.2008 23:11 Post subject: |
|
|
syltynn wrote: | Synes folk er unødig kritiske. Etter å ha lest et par sider virker seg som folk helt har mista trua.
Syntes Lyn var gode til å spille rævvafotball, samtidig som at en ubrukelig Storflor bidrar til at vi mister bredden helt. Får vi opp backene og Storflor på benken kan dette bli skikkelig bra når Tettey og Sapara er tilbake. |
Nå var det vel ikke akkurat rollen til Storflor å holde bredde som offensiv sentral midtbanespiller.
Greit nok å kritisere en spiller vi har bestemt oss for å ikke like, men vær gjerne litt etterrettelig.
Synes rett og slett den kritikken var Syltynn... |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 31.03.2008 23:13 Post subject: |
|
|
Synes dere er vel hard med Juska her. Husk at gode spillere har vært dårlige pga nerver i debuter før. Husk Stoor og Eguren feks. Å bli kastet ut som anker i Tippeligadebuten er ikke bare bare...
Kone fortsetter å score ett mål pr kamp som han har lovet. Skulle bli 26 ved sesongslutt det. Men han blir vel solgt på 13.. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Last edited by Nåssåladden on 31.03.2008 23:26; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 31.03.2008 23:14 Post subject: |
|
|
Jeg var i utgangspunktet veldig trygg på hjemmeseier i dag, men det håpet ble snudd til nagende tvil da jeg hørte lagoppstillingen. Den bekrefter, for meg, at Rambo er en blåkopi av Tørum, der prestasjoner i kamp betyr mye mindre enn plass på lønnslista. Alle mine tvil knyttet til lagoppstillinga viste seg jo å være berettigede.
Dagens børs: (disclaimer: jeg var på stadion, så har ikke sett repriser, og igjen: dette er ikke etter Adressa-malen. 6 er middelmådig.)
Jarstein - 7. Sikker i klypene, redder det som kommer, og veldig offensive og gode igangsettinger. Viser styrke i feltet når Powell kommer inn.
Stoor - 7. Den beste kampen jeg har sett av Stoor, sterk defensivt, flink til å vurdere offensivt, gode løp, gode innlegg, trygg med ballen. Trekkes en karakter for en del langpasninger uten adresse.
Kvarme - 3. Starter bra, men faller til slutt for Bergs taktikk, og blir spist av Holmen. Urutinert å lage straffe, heldig som ikke blir utvist, fikser nesten en til. Ellers trygg, men sånt trekker ned.
Demidov - BB 8. Spesielt i første omgang har han hovedæren for at Lyn skaper lite, og kan ikke lastes for det de skaper. Bryter mye foran, trygg og god teknisk, kald i hodet, leser spillet glimrende. Ruver i midtforsvaret.
Miller - 6. Starter med skuldrene oppunder ørene, og gjør en del hårreisende ballmist, men spiller på seg selvtillit og er solid etter det. God kontroll på Hoff. Villig og god offensivt.
Savolainen - 5. Starter, som Miller, nervøst. Kommer mer inn i rytmen etter hvert, men lider under dårlig bevegelse foran seg. Klarer ikke å styre midtbanen, og ligger litt feil defensivt. Sikker teknisk.
Strand - 6. Kaptein Strand er merkbart tregere, og bruker ofte for lang tid med ballen og gjør for sene valg. Likevel mye riktige valg, og beveger seg best av de på midten. Kommer til mange sjanser.
Skjelbred - 6. Løper mye, som alltid, men er i første omgang en taktisk katastrofe, der han hele tiden møter sentralt, og beveger seg lite uten ball. Mye bedre etter at afrikanerne kom inn, da lyktes han med mye mer.
Storflor - 5. Starter bra, med en del løp i bakrom, og virker tent og involvert. Er etter hvert allergisk mot å involvere seg i oppbyggende spill, og forsvinner helt. Bør score selv når han nesten får assist til Iversen.
Konè - 7. Startet rolig, men beveget seg mer og riktigere etter hvert. Viser tegn på gryende form, vinner stort sett alle dueller, skaper sjanser på egen hånd, og teknikken stemmer bedre enn på lenge. Fin straffe.
Iversen - 4. Steffen viser alle typiske tegn på å være ute av form. Beveger seg bedre enn i treningskampene, men er stadig på etterskudd, upresis med både mottak, flikker og pasninger. Dårlige avslutninger, og står på hælene når han bør score ved to anledninger.
Traorè - 7. Setter seg umiddelbart i respekt når han kommer inn, og driver opp tempoet i laget, spesielt i kombinasjoner med Skjelbred. Gode løp, god teknisk, og perfekt slått frispark i mål.
Konan - 7. Løper mer og oftere enn Savo og Storflor, flink på en touch, gjør seg spillbar i gode posisjoner. Skaffer frisparket som ga mål, god teknisk, gode dødballer.
Jo Sondre Aas - 7. Ikke mye involvert oppbyggende, men veldig god til å finne rom i sekstenmeteren. Skaffer straffe på utmerket vis, og får en stor mulighet i tillegg.
Summa summarum: Henriksen gjør noen utrolig dårlige prioriteringer i startellevern sin, men skal ha ros for at han i det minste gjør riktige bytter. Kampen før det 65. minutt bør gå rett i glemmeboka, bortsett fra en del negative konsekvenser for fire enkeltspillere. Griseflaks at Iversen blir skada, for Aas-byttet er utslagsgivende, og det ville aldri Rambo funnet på selv. Viktig seier, men hvor mange slike får vi med nåværende trenerteam? _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
quarterback Rutinert
|
Posted: 31.03.2008 23:16 Post subject: |
|
|
Jeg skjønner helt ærlig ikke Henriksens disponeringer og hvordan han ønsker laget skal fremtre på banen. Vi kunne sikkert fokusert på mye dårlig både fremover og bak på banen i dag, men det som gjenspeiler seg, kamp etter kamp, er RBKs manglende flyt i det offensive spillet.
La meg starte med å presisere måten RBK spiller på i dag, er totalt planløst. Henriksen som aldri har spilt, blitt trent eller trent andre i en 4-4-2 formasjon har absolutt ingen forutsetninger for å gjennomføre et stilfullt formasjonsskifte. Henriksen ønsker å true bakrom. Ja, Henriksen, det er greit det, men du har ikke spillematerial på topp til å true bakrom!! Du kan ikke sette Øyvind Storflor som en kreativ offensiv spiller når han totalt mangler ferdigheter til å kunne spille i den aktuelle posisjonen. De som hevder Storflor var god i dag bør få hue opp av jorda, for så jævlig dårlig han var i dag var det nære på at jeg holdt på å rive av meg alt hår på kroppen.
Det offensive angrepsmønsteret til RBK skal visstnok starte med bevegelser fra back og dobbling på kant. Med så lite bevegelse på offensiv midt som i dag og vinger som hele tiden trekker inn i banen, vil laget aldri kunne produsere sjanser for våre to hodesterke spisser. Stoor og Miller mangler altfor mange tekniske ferdigheter til å ta over for en vings arbeidsoppgaver. Det bør Henriksen forstå! Det gjør til og med, selv om jeg ikke har trenerkurs.
Fakta er jo at med vårt spisspar, spiller RBK en helt feil midtbaneformasjon. De bør komme til innlegg på kant med brede vinger, og ikke la alt offensivt ansvar komme over på backene. Det tar altfor lang tid for de å komme opp, og oftest er de dekket opp av motstanderens angripere. Det er rett og slett en skandale å se på. |
|
Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 31.03.2008 23:17 Post subject: |
|
|
Thomas Myren wrote: |
Det var ærlig talt litt overraskende at rennbyggen ble foretrukket foran John Pelu, da Iversen måtte ut.
- Han er en spillertype mer lik Steffen, begrunner Henriksen. |
Litt av en trener vi har.
Først lar han en usannsynlig blek Iversen spille 75 minutter, og når han endelig blir skadet ønsker han seriøst å erstatte ham med en lik spiller.
Jaggu godt han tydeligvis ikke har særlig peiling på å lese og forstå spillertyper... Aas sprang tre ganger mer på et kvarter enn Iversen gjorde på fem. |
|
Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 31.03.2008 23:19 Post subject: |
|
|
vegviks wrote: | Jeg ønsker meg herved 3poeng i bursdagsgave 31. mars  |
Jeg fikk nå i alle fall bursdagsgaven min  _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 31.03.2008 23:29 Post subject: |
|
|
Var litt skuffa over Juska i dag, etter hva dere andre har sagt om han tidligere. Føler at han ikke kom til sin rett, og måtte ofte "bryte" angrepet med å spille ballen feil vei. Klarte ikke å komme gjennom Lyns midtbane, men måtte spille tilbake i forsvaret for at Miller eller Stoor skulle komme rundt på sine kanter. En god del ballmiss gjorde heller ikke inntrykket noe bedre.
Jeg håper dette var nerver, og at han kommer seg til neste kamp. _________________
Mikael Dorsin wrote: | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
Back to top |
|
 |
syltynn Proff
|
Posted: 31.03.2008 23:29 Post subject: |
|
|
jadda wrote: | syltynn wrote: | Synes folk er unødig kritiske. Etter å ha lest et par sider virker seg som folk helt har mista trua.
Nå var det vel ikke akkurat rollen til Storflor å holde bredde som offensiv sentral midtbanespiller.
Greit nok å kritisere en spiller vi har bestemt oss for å ikke like, men vær gjerne litt etterrettelig.
Synes rett og slett den kritikken var Syltynn... |
Er du helt blåst? Kritiserer Strand, men forsvarer Storflor?
Personlig har jeg gitt Storflor en hel haug med sjanser. Men han er dessidert dårligst på midten. Midten lå meget smalt. Ut med talentet, og alt gikk meget bedre. |
|
Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 31.03.2008 23:39 Post subject: |
|
|
syltynn wrote: | Er du helt blåst? Kritiserer Strand, men forsvarer Storflor?
Personlig har jeg gitt Storflor en hel haug med sjanser. Men han er dessidert dårligst på midten. Midten lå meget smalt. Ut med talentet, og alt gikk meget bedre. |
Kan ikke huske å ha skrytt voldsomt av Storflor noen gang i mitt liv. Det jeg ville fram til, er at det finnes mer enn nok faktiske grunner til å kritisere ham, uten å tillegge ham skyld som han ikke har.
Storflor suger, ingen tvil om det. |
|
Back to top |
|
 |
Haavard Senior
|
Posted: 31.03.2008 23:43 Post subject: |
|
|
Stoor viser lovende takter. Det virker som han har en helt annen selvtilitt i alt han gjør, selv om han feiler på et par langpasninger.
Miller skuffer i dag igjen. Helt grei defensivt, men her har vi fått Costa Rica sitt svar på Stig Inge Bjørnebye. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 31.03.2008 23:45 Post subject: |
|
|
Min børs for dagen:
Rune Jarstein 6 - Sikker og god. Flink i feltet og til å sette i gang spillet.
Roy Miller 5 - Fin grunnteknikk, grei kontroll defensivt, litt lite kreativitet i spillet.
Bjørn T. Kvarme 2 - Hans tid på dette nivået bør snart være over. Eier ikke tempo.
Vadim Demidov 6 - Fortsetter å imponere.
Fredrik Stoor 6 - Blir bedre og bedre, meget villig offensivt i dag og god kontroll bakover.
Roar Strand 4 - Svak ballbehandling, redder 3 poeng på slutten.
Juska Savolainen 4 - Spiller seg opp etter horribel start, men posisjonerte seg feil bakover på banen.
Øyvind Storflor 4 - Kjempet greit, noen glimt der og da, men for mange feil og lite involvert.
Per Ciljan Skjelbred 5 - Løper og kriger, viser noen tekniske detaljer. Burde scoret og hadde perioder hvor han var usynlig, og burde beveget seg langt mer uten ball i perioder.
Steffen Iversen 2 - Gjør ikke mye ut av seg. Aas skaper mer på 4 minutter enn han gjør på 70. Ekstremt skuffende.
Yssouf Konè 5 - OK kamp, setter straffen, stusser gjennom Aas til gigantsjanse, noen feilvalg med ball.
Abdou Traorè 6 - Kommer på og scorer et nydelig frispark.
Didier Konan 6 - Lager frisparket som fører til scoringen. Uromoment.
Jo Sondre Aas 6 - Lager straffe og ellers livlig. Har en gigantsjanse. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 31.03.2008 23:51 Post subject: |
|
|
Så kampen på TV, og var det bare meg eller var det tyst som i grava på Lerkendal i dag? Enten på grunn av TV2s som vanlige idiotiske utplasseringer av mikrofoner, eller så var det bare...ja, tyst som i grava. Virket helt dødt til tider. Lerkendal-publikummet (utenom Kjernen) er vel ikke akkurat kjent for å være de mest livlige, men i dag var det skikkelig tamt. Hørtes det i alle fall ut som.
For øvrig enig med knerten i den spillervurderinga. Synes enkelte her var litt vel rause med 7'erne til at vi faktisk spilte en ganske så dårlig kamp. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 01.04.2008 00:06 Post subject: |
|
|
Var ikke så ille dårlig på Lerkendal, bortsett fra (som vanlig) en periode i starten av andre omgang, mens folk spiser pølser. Uansett,satt på Byggern i dag, og der føler man seg nesten spedalsk hvis man klapper utenom store målsjanser. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 01.04.2008 00:07 Post subject: |
|
|
Fikk bare med meg slutten på kampen på Radio fordi jeg kom med fly fra utlandet i kveld.. men stemninga virket å være kjempebra ut i fra det lille jeg hørte  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.04.2008 00:08 Post subject: |
|
|
TV2 må ha tullet med mikrofonene. Syns trykket tidvis var veldig bra - spesielt på slutten.
For øvrig er det herlig å se en spiller med god sjølinnsikt. |
|
Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 01.04.2008 00:10 Post subject: |
|
|
Dødt i dag ja. Spesielt i 2. omgang fra 45minutt til scoring nr 2. |
|
Back to top |
|
 |
firkl0ver Junior

|
Posted: 01.04.2008 00:15 Post subject: |
|
|
Akkurat som jeg skulle ha sagt det selv, quarterback. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 01.04.2008 01:16 Post subject: |
|
|
Zzyzx wrote: | Dødt i dag ja. Spesielt i 2. omgang fra 45minutt til scoring nr 2. | Fram til scoring nr to? Syns nå det var brukbart etter 1-1 målet jeg hvertfall. |
|
Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 01.04.2008 01:43 Post subject: |
|
|
La oss nå ikke skrike som hysteriske kjerringer her etter bare én kamp, og attpåtil åpningskampen. Helt enig i at det ikke var en bra kamp, men vi vinner og jeg føler meg ganske sikker på at jeg har sett langt mer hårreisende dårlige kamper tidligere, også i første kamp. Kanskje spesielt i første kamp. Gressmatta ødela et par sjanser i dag også.
Men først og fremst var det et nervøst lag som var usikre på hverandre, noe som ikke er så rart med såpass mange debutanter. Var ikke mange andre lag som imponerte heller, og jeg skriver det aller meste på at det var første kamp. Mye bra, tross alt, og vi vinner på en trøblete dag - og har flaks i tillegg. Det synes jeg det er LENGE siden vi har hatt...
Og heia Jo Sondre Aas! :)
Synes forøvrig Rambo sier det greit her:
"- Vi kunne kanskje ha avgjort i 1. omgang, da vi hadde fire klare målsjanser som vi ikke scoret på. I stedet fikk vi en rett i fleisen like før pause. Da er det litt tøft å gå til pause, innrømmer Henriksen, som var desto mer fornøyd etter omgang nummer to.
- Spillerne sto på bra, og klarte å snu kampen. Sjøl om vi haltet, klarer vi å presse inn to mål.
Han mener kritikerne bør vente med å felle dom over RBK.
- Det er serieåpning, og jeg har ikke sett all verden til storspill på de andre arenaene heller. Jeg syns vi skal være glade for at vi fikk tre poeng, avslutter Trond Henriksen." _________________ Rock.
Last edited by uglevett on 01.04.2008 01:47; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Lavik Proff

|
Posted: 01.04.2008 01:44 Post subject: |
|
|
Hver enda gang Storflor starter for RBK er fordi han har vært god på trening og hver enda gang går det til helvete når han starter å spille kamp. _________________ "Gir meg ikke i en diskusjon selv om jeg har tapt"
Terje Ã… |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 01.04.2008 02:02 Post subject: Re: Dommertabbe. |
|
|
Løsbart wrote: | At Savolainen ikke får straffe mot seg etter 4 minutter, samt at Kvarme får fullføre kampen, føyer seg inn i en etterhvert lang rekke med horible dommeravgjørelser i norsk tippeliga. |
Jeg forstår ikke åssen noen kan påstå at det er straffe, spissen til Lyn presser Savolainen såpass hardt at han ikke har noe valg enn å ha hendene sine såpass høyt oppe.
NB!
Se på spissen til Lyn å se hvor høyt han holder armene, han nærmest presser Savolainen armer opp i lufta.
jadda wrote: | Juska og Storflor bør holde seg på benken/tribunen fremover. Der kan gjerne Kvarme servere nytrukket kaffe. Midtstopper bør han ihvertfall slippe å utsette meg for å se han spille igjen på en stund. |
Juska fortjener flere sjanser, det har han bevist i mange av treningskampene. Storflor derimot ... ...
Blir feil å avskrive Savolainen etter kun en kamp.
jadda wrote: | Miller har potensiale, men mangler litt på offensiven. Synes også han var litt klønete med ballmottakene i dag, men det tilskriver jeg foreløpig debutant-kvoten. |
Miller viser potensiale ja, han hadde en "assist" idag også.
Haavard wrote: | Miller skuffer i dag igjen. Helt grei defensivt, men her har vi fått Costa Rica sitt svar på Stig Inge Bjørnebye. |
Helt uenig med deg! Miller viser potensialet, spesielt med tanke på at dette var hans første kamp.
EDIT:
En ting jeg reagerer på er at Trond Henriksen forsvarer valget av Storflor ved å påstår at han ble valgt fordi han har fart og vil dermed true bakrom. Jeg vil dog påstå at John Pelu (som har de samme egenskapene) vil gjøre en mye bedre jobb enn Storflor, hvis oppgaven er å ture bakrom. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid.
Last edited by Ballahl on 01.04.2008 02:43; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Lavik Proff

|
Posted: 01.04.2008 02:10 Post subject: |
|
|
Rart å klage på Miller synes jeg når det var akkurat de samme klagene på Stoor for et år siden. Da dømte vi han får å være for dårlig offensiv og mener det ikke er noe vits å klage nå. La Miller få minst 1/2 år på seg før vi legger han for hat. _________________ "Gir meg ikke i en diskusjon selv om jeg har tapt"
Terje Ã… |
|
Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 01.04.2008 02:24 Post subject: |
|
|
Herregud, Miller var jo solid. Latterlig å påstå at han ikke var bra. Han sa selv at han var nervøs, men at det kom seg i andre omgang. Var ikke vanskelig å se at han ble komfortabel i rollen etterhvert. Gi han noen kamper til, så kommer han på flere løp også. Fin teknikk har han også. _________________ Rock. |
|
Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
SITATET |