| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
kristobal Legende
|
Posted: 29.03.2008 19:36 Post subject: |
|
|
Stadsgaard har sett RBK - Brann 10-0 allerede ja, og lærer fort om RBKs historie tydeligvis
Ligner litt på Helstad med den hårsveisen sett fra siden, men er forhåpentligvis kvikkere i beina enn ham  |
|
| Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 29.03.2008 19:38 Post subject: |
|
|
Er det positivt eller negativt at han har spilt for en klubb som heter Sengeløse? Komisk _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
SLOGUM Senior
|
Posted: 29.03.2008 19:47 Post subject: |
|
|
| Noen som har sett hvilken trøye Kris har fåttt?? |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 29.03.2008 19:48 Post subject: |
|
|
| Tipper nr 13, han har hatt den tidligere hvertfall... |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 29.03.2008 20:10 Post subject: |
|
|
Skjønner virkelig ikke hvordan folk kan stille seg negative til dette kjøpet. Hadde dette vært storfisksigneringen vår til femogtjue mill med fast plass-klausul i kontrakten, så hadde det virkelig vært grunn til å lure. Men fire millioner for en spiller som ble hentet til serie A fra Nordsjælland for tolv, det er uansett billig, og en investering vi absolutt har råd til.
Når man i tillegg ser på spisskompetansene til Kris, framgår det jo med all mulig tydelighet at han er god på de tingene vi ikke har noen andre som er gode på. Ferdighetsmessig er han en perfekt match til den andre unge stopperen vår.
I tillegg er han en spiller som Thorbjørnsen har sett før og anbefaler, og hvis man ikke har tiltro til Regginas "øyne i Danmark", så er det i alle fall god grunn til å ha tiltro til Stigs anbefalinger her hjemme. Stoor, den nye høyrebacken til Sverige, er det dårligste eksempelet, liksom?
Det er klart han trenger tid etter å ha vært så lenge uten førstelagsspill, men inntrykket jeg sitter igjen med er at han er en stopper med bakgrunn, språk og ferdigheter som vi ville hatt null sjans til å signere hvis det ikke hadde vært for en spesielt "gunstig" situasjon i Reggina. Og la oss ikke glemme: Han skal ikke akkurat skyve Puyol ut av laget.
Førstelagsspiller allerede før sommeren, landslagsaktuell i høst  _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 29.03.2008 20:19 Post subject: |
|
|
| Hjelde wrote: | | Zzyzx wrote: | | Hjelde wrote: | | Selvsagt... alt er mulig... men man kan jo ikke bygge en innkjøpspolitikk på at alt er mulig... |
Det er jo ingen som påstår at man skal gjøre det heller. |
neivel... men det er det argumentet du bruker... |
Hehe nei, jeg forsvarte bare et argument hvor det ble sagt at selv om han ikke har blitt ansett for god nok hos noen så betyr ikke det at han er for dårlig for oss. Det virker som det er gjort en proffesjonell jobb i scoutinga på spilleren og det er en del av kvalitetssikringa. I tillegg har denne scoutinga foregått over et lengre tidsrom.
Det jeg mener er ikke at man skal basere hele innkjøpspolitikken på at vi skal ta hvem som helst og satse på at han er god nok for RBK. Var dette forståelig? |
|
| Back to top |
|
 |
primaten Rutinert
|
Posted: 29.03.2008 20:26 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: |
Jeg kan heller ikke se hvordan det faktum at han ikke har spillet fotball i 2 år er andet en negativt i hans favør? |
positivt er det kanskje ikke, men det har det positive elementet at han må være rimelig sulten på å spille fotball. fra amatør-kondisjonsidrett vet jeg at løpere som har vært lenge borte kan heve seg over før-nivå når de kommer tilbake, på økt treningsiver. vet riktignok ikke i hvilken grad det er overførbart til proffotballspillere, siden treningsmengdene uansett er store.
forøvrig er jo du en mann man lytter til når det gjelder danske spillere. |
|
| Back to top |
|
 |
netrom Senior
|
Posted: 29.03.2008 21:13 Post subject: |
|
|
Hurra igjen for signeringen! Takk for en siste lille boost før serie start
Mange gode poeng her, både negativte og positive, men for meg er faktum at vi trenger forsvarere og nå har vi fått en forsvarer. Jeg regner med at Hoftun og ST har gjort leksa si, og siden det allerede har blitt sagt at vi ikke skulle få flere spillere er dette ikke noe panikk kjøp av noe slag. Tror det er slik 2mas skriver, siden vi er den eneste liga med vindu åpent nå og italienerne bare vil bli kvitt ham, tror jeg personlig vi har gjort et røverkjøp.
Uansett, gleder meg til å se han på banen i fremtiden og håper vi positive har rett. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 29.03.2008 21:15 Post subject: |
|
|
| Jeg tror selvfølgelig ikke dette er den feitingen som vi har blitt lovet. Men det morsomme er vel at hvis RBK hadde kjøpt han for 12 mill i fjor sommer så hadde han av mange blitt sett på som en feiting. |
|
| Back to top |
|
 |
stalet Senior
|
Posted: 29.03.2008 21:47 Post subject: |
|
|
Åh, jeg blir sliten av alt dette historieløse drømmeriet som foregår i denne tråden. Når har liksom RBK dratt i land en '"feiting" verdt 25-30 millioner kroner på det internasjonale markedet tidligere? En slik spiller - spesielt en så sjelden vare som en rask, spillende klassestopper som folk sikler etter, vil ALDRI, ALDRI havne i RBK. Rett og slett fordi denne spillertypen er for attraktiv for bedre betalende klubber, plassert mer sentralt i Europa.
RBK er nødt til å handle i skiktet under, og håpe på et scoop. |
|
| Back to top |
|
 |
Jørgen Stenseth Junior
|
|
| Back to top |
|
 |
davus Rutinert

|
Posted: 29.03.2008 22:27 Post subject: |
|
|
Av en dansker å være, skjønner han ganske bra norsk. For ikke å si trøndersk! (Basert på RBK-TV intervjuet)
Som halv dansker er jeg meget glad for endelig å se en dansker i klubben. Har truen på han, og håper selvfølgelig han får tillit. Av det jeg så av ham da jeg bodde i Danmark kan han gå rett inn i forsvaret til RBK - med tanke på det vi har til rådighet pt.
Fortsatt ung, og et frisk pust i klubben.
Forza Rosenborg! _________________ Forza Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 29.03.2008 23:09 Post subject: |
|
|
| Jeg tror han er den første danske jeg noen gang har forstått 100% av det som ble sagt. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 29.03.2008 23:25 Post subject: |
|
|
Veldig godt inntrykk av ham ut fra intervjuet.
Så får vi se hvor god han er, men jeg er optimistisk. Enig med vedkommende overfor her i at RBK neppe er i stand til å hente feitinger i 25-millionersklassen med mindre det er en overpriset og oppskytt nordmann vi svir av et slikt beløp på.
Jeg liker den nye innkjøpspolitikken til RBK.
Jeg vet ikke hvem som fikk stoppet disse overgangene til Bjørkøy, Wæhler og Storbæk, men om noen vet så skal jeg gi bort en stor blomsterbukett  |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 29.03.2008 23:28 Post subject: |
|
|
| Kjello wrote: | | Jeg tror selvfølgelig ikke dette er den feitingen som vi har blitt lovet. Men det morsomme er vel at hvis RBK hadde kjøpt han for 12 mill i fjor sommer så hadde han av mange blitt sett på som en feiting. |
Enig, tror det er nettopp overgangsummen som mange ser på som klassifisering for "feiting". Personlig driter jeg i selve overgangsummen, det er hva spilleren framover vil levere på banen som vil avgjøre om han er denne feitingen vi har ventet på eller ikke.
Har selv aldri sett han spille, men jeg har ingen som helst grunn til å være negativ til dette kjøpet. Jeg håper og tror Kris vil vise seg å være et solid kjøp, så får vi se om jeg tar feil eller ikke. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 30.03.2008 00:13 Post subject: |
|
|
Det at han såpass tydelig uttrykker at han har kommet hit for å få spilletid tyder iallefall på selvtillit. Jeg er positiv til kjøpet, og merker meg at Stig Torbjørnsen smiler lurt.
Jeg tipper han får draktnummer 3. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 30.03.2008 01:28 Post subject: |
|
|
Håper ikke at han får spille fulle kamper med en gang, men de kan godt hive ham innpå motLyn for min del i siste 15 hvis vi leder med mer enn ett mål. Dette er et spennende kjøp da det er en spiller som ingen her har sett eller hørt om. Gleder meg som pokker til å se ham spille _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 30.03.2008 01:34 Post subject: |
|
|
| MIXMASTERTOT wrote: | Recon, ett spørsmål av ren nysgjerrighet.
Hva må til for at du skal ha tro på en spiller som vi kjøper? |
Jeg har hverken tiltro eller mangel på tiltro til Stadsgaard. Det jeg stilte spørsmål ved, var den tilsynelatende ukritiske tiltro til ham som vår store defensive redningsmann, når strengt tatt ingen av oss vet det grann om ham og som tidlig informasjon tilsa at RBK hadde fulgt siden januar..
Men dersom du lurer på om jeg rent instinktivt er skeptisk til det gjengen på brakka kommer opp med av navn, så stemmer dét ja. Er det egentlig veldig merkelig?
Nå følger derimot Adressa opp med at ST har fulgt ham i nærmere et år, og det er seff langt mer betryggende - men, så lenge jeg vet null om ham selv, ser jeg ingen grunn til å hive meg på et hallelujakor. Jeg jubler for ham den dagen jeg ser at han er en forsterkning. Inntil videre er jeg avventende.
Den store forskjellen er vel kanskje at jeg ikke anser ST som ufeilbarlig, selv om jeg ikke har noen tvil om hans kompetanse og engasjement. ST bifallt Stoor også, og han har alt annet enn imponert meg på et helt år - så langt. For min del er det forskjell på hvor lang tid en indreløper, ving eller spiss skal bruke på å innordne seg RBKs system (det som er igjen av det), og hvor lang tid en forsvarer skal bruke på å skjønne flat firer og sone. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 30.03.2008 02:11 Post subject: |
|
|
Tv2 meldte at han ville bli en av RBKs best betalt med en lønn på mellom 2 og 3 millioner..
dette må jo være feil???? _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 30.03.2008 02:13 Post subject: |
|
|
| da må de isåfall mene brutto.. han sa selv at han gikk ned litt i lønn,og han hadde 1,7 netto i reggina så... |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 30.03.2008 06:47 Post subject: |
|
|
| Høres ut som nok en spennende, men usikker signering. Foreslår at vi venter med å bruke Stadsgaard siden forsvaret har klart seg rimelig bra i 2008. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 30.03.2008 10:25 Post subject: |
|
|
Det er klart man ikke trenger å hive seg på noe halleluja-kor for spillere man ikke har hørt om, men om vi skal kjøpe folk vi har hørt om er jo prisen straks det tredobbelte.
Skal vi kjøpe spillere mange har hørt om så må vi nesten handle i TL og det er ganske uaktuelt med det prisnivået som er her hjemme. |
|
| Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 30.03.2008 11:37 Post subject: |
|
|
| Quote: | | - Dette er en spiller jeg har fulgt fra før han gikk til Reggina. Han har fart, og er god med ballen. Jeg tror han kommer til å forsterke, og gjøre en god jobb for RBK, sier Torbjørnsen om midtstopperen som er aktuell til seriekampen mot Tromsø 12.april. |
Han blir altså ikke kastet ut i noen kamper med én gang. |
|
| Back to top |
|
 |
SLOGUM Senior
|
Posted: 30.03.2008 12:09 Post subject: |
|
|
Leste i en eller annen nettavis i går at det ble sagt at Kris kanskje var i troppen mot Lyn, men ikke skulle spille.
Kanskje like lurt og la han være på benken fra start av, la han bli kjent med nivået |
|
| Back to top |
|
 |
Yngve87 Senior
|
Posted: 30.03.2008 12:15 Post subject: |
|
|
| Juchmako2 wrote: | | Quote: | | - Dette er en spiller jeg har fulgt fra før han gikk til Reggina. Han har fart, og er god med ballen. Jeg tror han kommer til å forsterke, og gjøre en god jobb for RBK, sier Torbjørnsen om midtstopperen som er aktuell til seriekampen mot Tromsø 12.april. |
Han blir altså ikke kastet ut i noen kamper med én gang. |
Nå er det vel Fredrikstad vi spiller den 12. april. Håper der er den 12. og ikke først mot Tromsø 14 dager senere han er aktuell. |
|
| Back to top |
|
 |
|