English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2008
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 39, 40, 41 ... 80, 81, 82  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ballahl
Veteran

PostPosted: 16.03.2008 02:02    Post subject: Reply with quote

Hadde likt å vite hva Trond Henriksen mener om kaptein Strand, det hadde kanskje vært en litt interessant diskusjon. Jeg mener at det ikke er plass til en aldrene Strand, i førsteelleveren.. Neutral

Ellers var det en svært fin artikkel.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedley
Veteran

PostPosted: 16.03.2008 03:38    Post subject: Reply with quote

Fin artikkel 2mas..

Når det gjelder strand så tror jeg for RBK sin del at det er best at det er hans siste sesong, noe jeg også håper det er. Den midtbanen vi kan stille med idag på vårt beste, er uten Roar. Tipper ikke Roar er så selvskreven i elleveren i år som i fjor. Tipper han får en litt lik rolle ala Basma, selv om han selvfølgelig fortjener noe bedre. I storkamper denne sesongen kan likevel en formsterk Roar bli viktig. Alltid guts og full sprut de første 60. Det kan være avgjørende.

Roar i knallform vil nok fortsatt være en klar kandidat til en ellever. Tipper ikke Henriksen tørr å fryse han helt ut av laget.

Men, håper altså for all del at dette er absolutt garantert siste sesong for Roar og basma. Roar vil sikkert kunne få en rolle i klubben, som Fysioterapeut-massererdirektør etc;)
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende

PostPosted: 16.03.2008 13:47    Post subject: Reply with quote

Tja, eller som Siri-Marthes høyre hånd (eller omvendt, men dere skjønner) Wink
Brady
Veteran

PostPosted: 16.03.2008 15:56    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
robbie wrote:
Derfor er også Tettey i mye sterkere grad viktigere for laget enn det Strand er.

Jeg begynte akkurat å tenke over at den setningen der ville ha virket fullstendig surrealistisk for bare ett år siden.

Snakk for deg selv Razz
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 17.03.2008 02:20    Post subject: Reply with quote

JellyFish wrote:
Blir veldig spennende å se Lago og Demidov sammen. Håper virkelig det slår til, og at de to kan brukes mye sammen i serien.

Synes kanskje de ligner litt for mye på hverandre, som stoppere.
Hva mener dere?

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
Halcyon
Junior

PostPosted: 17.03.2008 02:33    Post subject: Reply with quote

Synes de er svært forskjellige egentlig, Demidov er en veldig elegant og pasningssikker type med ok fart. Lago er mer en kriger som for eks Hagen/Kippe/Hyppia etc uten fart. Men uansett, å velge mellom Kvarme, Lago, Basma (ved siden av Demidov selvfølgelig) er som å måtte velge mellom Pest, Kolera eller AIDS.
without ever having felt sorry for itself.

D. H. Lawrence
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 17.03.2008 02:38    Post subject: Reply with quote

Oi, den har jeg ikke hørt før, Ballahl. Jeg synes de er svært forskjellige i likhet med Halcyon.

Lago er en spiller som gjør mer grovjobben, tar de fysiske duellene, mens Demi er mye mer raffinert i spillestilen. De skal i utgangspunktet kunne utfylle hverandre veldig godt, bare Lago stabiliserer seg på et høyt nivå og plukker av seg noen av unotene ved pasninger og klareringer. Så får tiden og hovedtreneren vise om de vil bli et godt stopperpar.
MIXMASTERTOT
Senior

PostPosted: 18.03.2008 16:40    Post subject: Reply with quote

Nå blir jo utfallet av tippeligaen 2008 vurdert over en lav sko... har helt klart forståelse for at ikke alle tipper rosenborg som vinner av tippeligaen i år. er vel bare så vidt jeg tør å gjøre det sjøl Sad

det som forundrer meg mest er at ingen/svært få tar utviklingen til våre talenter med i betraktinga når det vurderes... de ser mest at vi har hentet spillere fra adecco

i fjor på samme tid var det diskusjon på dette forumet om tettey og ciljan i det hele tatt hadde noe i startellvern å gjøre... det ser vi ikke mye av nå!

Jeg tror nettopp utviklinga til tettey og ciljan i 2007 kan bli avgjørende for at rbk tar seriegull i 2008! (tildels også stoor, traore og konan)

RBK
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 18.03.2008 17:15    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er flott at de såkalte ekspertene ikke tipper oss som seriemestere jeg. Tror det passer det unge RBK-laget å være litt undervurdert.

De såkalte ekspertene er jo heller ingen eksperter, da tipsene de senere årene har blitt mer og mer forutsigbare.

De lagene som var i toppen i fjor tippes i toppen på ny, evt med noen små innbyrdes plasseringsendringer. De nyopprykkede tippes rett ned igjen, med unntak av ett.

I mine øyne en helt meningsløs tippestrategi i bingoligaen, der et hvert lag med litt flyt kan ta medalje, og et hvert lag med litt marginer i mot blander seg inn i bunnstriden.

Det hadde vært bedre både for den generelle debatten og for journalistikkens del om ikke analysene var så forutsigbare.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Løsbart
Junior

PostPosted: 18.03.2008 17:31    Post subject: Reply with quote

Syns jeg ser en tydelig defensiv holdning hos de fleste av medlemmene når det gjelder deres tro på RBK i årets serie. Ganske sikker på at jeg snakker for veldig mange andre enn bare meg selv, når jeg ser på sølv som nederlag.

Det er selvfølgelig mange argumenter som taler mot trønders gull, men jeg mener at det fins vel så gode argumenter som bør gi oss RBK fans gullsmak i munnen.

Et av de beste argumentene omhandler den mye omtalte innkjøpspolitikken i klubben. I vinter har klubben vært mer opptatt av å kjøpe spillere som ikke er ferdigutviklet, og som de dermed kan forme til å passe inn i spillestilen Rosenborg ønsker. Dessuten tror jeg spillere som Demidov, Savolainen og Pelu representerer en majoritet som faktisk fortsatt er villige til å blø for drakta, og som ikke for enhver pris MÅ videre til en større liga med en gang de gjør en bra opptreden.

Nei, godtfolk: Vi må innse at vi ikke kommer til å være tilfredse med noe annet enn GOLD!
Back to top
eporkg
Proff

PostPosted: 18.03.2008 17:41    Post subject: Reply with quote

For å være ærlig så blir jeg faktisk meget overasket om Rosenborg vinner serien i år. Jeg mener ihvertfall Brann og Viking har større sjanse enn oss. Rosenborg er altfor ustabile, særlig i angrep. Kone og Iversen er blandt de beste i tippeligaen på sitt beste, men ræva når de ikke er i form. Redd det kan bli perioder i år hvor vi kommer til å slite med å lage mål, og at vi dermed taper kamper. Skal være fornøyd med topp 3.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 18.03.2008 17:50    Post subject: Reply with quote

Det er vel ikke bare spissene sine feil at vi er ustabile fremover, vi mangler et mønster der vi faktisk har peiling på hva vi gjør. Alt blir så tilfeldig. Vi får heller aldri fylt opp boksen med spillere.
Jeg blir svært overrasket om det blir gull i år, det mener jeg helt ærlig. Men vi har et fremtidens lag.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 18.03.2008 17:52    Post subject: Reply with quote

Jeg tror nok ikke vi kommer til å slite med å lage mål, men jeg er enig i faren om at vi kan blir for ustabile. Men jeg ser egentlig ikke hvorfor viking og brann skal være så mye sterkere enn oss nå. De har jo ikke akkurat noen kanonoppkjøring de heller, ikke engen heller for den saks skyld. Å Brann har da mange sentrale spillere ute med skade, ikke ideelt i oppkjøringa. Det blir nok veldig åpent i år
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 18.03.2008 18:02    Post subject: Reply with quote

Jeg tror vi kommer til å slite med å score nok nål til å vinne mange fotballkamper med den strukturen vi har i dag. Er helt enig med bommel i mønstermangelen og hva dette fører til. Det er nesten skummelt at de samme feilen gjøres gang på gang uten at vi ser Rambo bli gal av frustrasjon på sidelinja (slik jeg blir når jeg ser slik fotball). Selv om folk har vært skadet må det kunen gå an å prøve å kjøre inn litt basic system. Miller har vært fraværende offensivt i de kampene jeg har sett (alle bortsett fra den siste), han er nødvendig å få inn i spillet om man skal ha litt bredde. Med Traoré tilbake har man en spiller som holder litt mer bredde til venstre, noe som sannsynligvis er en styrke. Rollefordeling på midten må på plass før seriestart, ellers kan det bli en traurig vår. Konan er til tider fæl til å spille støttepasninger, han bør man bruke tid på, for han har teknikk og blikk nok til å gjøre mer kreative ting.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 18.03.2008 18:18    Post subject: Reply with quote

Det er mye mulig vi skal slite med å score nok mål til å vinne, men jeg tror vi kommer tilå score såpass med mål at hvis vi ikke vinner så er det absolutt ikke spissene sin skyld... vi stiller med 2 spisser som begge har potensialet til å blir toppscorer i tippeligaen. Forsvaret er jeg derimot usikker på, det er mye nytt og de må lære å spille sammen fort. mer hjelp fra midtbanen er vi også avhengige av. i fjor havnet vi på en delt andre plass på scorede mål. Brann = 59, rbk og stabæk = 53. Tror nok vi kommer til å putte over 52 mål i år også, det tilsvarer 2 mål i snitt ihver kamp. Det skal holde langt normalt.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 18.03.2008 18:27    Post subject: Reply with quote

Riktig at vi scorer mange mål, men det er ikke på grunn av angrepsmønsteret, men heller på grunn av at vi har så mange gode individuelle spillere som plutselig kan gjøre noe fremover. Samt en dødballtaker som Sapara.
Men det er absolutt ikke i antall mål vi er svake, det skal da ikke være nødvendig, som i fjor, å score 3-4 mål for å vinne fotballkamper bare fordi frosvaret alltid driter seg ut 1-2 ganger pr.kamp.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 18.03.2008 18:34    Post subject: Reply with quote

Nei det er poenget mitt, det skal ikke være nødvendig å score så mye for å vinne. Så derfor mener jeg at istedenfor å fokusere for mye på at angrepet må bli enda bedre for å vinne, så burde man fokusere mer på hvordan midtbanen ta sin del av arbeidet hjemover slik at forsvaret vårt slipper å havna i så mange panikk-situasjoner som i fjor
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 18.03.2008 21:54    Post subject: Reply with quote

Fotball er ikke et ensidig spill Miami Dolphins. Som en klok person sa er angrep i mange tilfeller det beste forsvar. Jeg kan være tilbøyelig til å snu på den og dermed si at forsvar er det beste angrep, men begge deler er tosider av en helthet. Så klart bør man ikke ha en situasjon der man må score mye for å vinne fotballkamper, man skal ha et forsvar som skal hindre dette.

Midtbanens jobb er dynamisk; den skal både støtte forsvar og angrep, der begge jobbene i mine øyne er like viktige. Midtbanen bør drilles slik at den kan forhindre krisesituasjoner bak, men samtidig er angrep viktig, av den enkle grunn av at man ikke får mål i mot om man selv har ballen trygt plassert på motstanderens halvdel. Vi har nå en situasjon der Rbks angrep ligner mer på løkkefotball enn noe i nærheten av en kollektiv og koordinert enhet. Uten koordinasjonen, eller samspillet og samhandlingen om du vil, får man uheldige ballmist der motstanderen også har fått mye rom de kan forsere i framover. Mot et halvslapt forsvar betyr det i mange tilfeller den visse død (dvs mål i mot).

Skal man vinne fotballkamper må de angripende delene av laget (spisser, midtbane og backer) ha en samhandling som gjør at de beveger, plasserer og flytter ball i de riktige rom og retninger. I tillegg jobber lagdelene tilbake der en tilsvarende koordiasjon skal forhindre mål i mot. Vi har i de siste kampene sett at Rbk har forbedret seg bakover (uten at jeg er beroliget forøvrig), men at det er det offensive som må til intensivbehandling slik ståa er i dag, og det håper jeg Rambo og gjengen gjør noe med. Å fokusere noe ensidig på defensiv struktur som du foreslår MD tror jeg ikke ville styrke laget noe i nåværende situasjon. Strukturen visker grei, men det individuelle er noe variabelt. Selvsagt må det defensive også være på plass, men det er offensivt man vinner kamper til syvende og sist. Man kan heller ikke satse på å få et tidlig mål for så å ri av stormen, et slik catenaccio-lignende spill har ikke Rbk spillermatriell til.

Edit: la inn opprom

Last edited by vingback on 20.03.2008 21:33; edited 1 time in total
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 18.03.2008 22:23    Post subject: Reply with quote

Det er jo selvsagt ikke det jeg snakker om her, men alle maser kontinuerlig om at angrepet må bli bedre, spissene score mer, samhandlingen må bli bedre framover og noen sier også vi trenger ny kanonspiss som scorer mer. Jeg prøver bare å påpeke at det finnes flere grep som kan tas, det skal ikkel kreves at spissene skal score 5 mål for at vi vinner, man skal ikke nødvendigvis påpeke at backene må bli enda mer offensive, at midtbanen tar enda flere løp inn i boksen. spissene skal selvsagt score mål, backene skal gå på de riktige løpene framover, men det skal være sprut igjen i beina til løpene hjem, midtbanen skal ta løp inn i boksen, men det må være klart hvem som har ansvaret igjen bak, hvem som skal ta de tunge løpene hjem. Vi har ingen hurtige midtstoppere, det krever at midtbanen må bli flinkere til å stoppe kontringer før det blir farlig. For i fjor så var det gjerne snn at spissene måtte score 5 før vi hadde 3 poeng, det må jo selvst rettes på. Å jeg er ikke trygg på at det defensive sitter selv om vi ikke har sluppet inn så mye i treningskampene. Vi har jo ikke akkurat møtt kanonlag.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 18.03.2008 22:43    Post subject: Reply with quote

Og vi har tross alt sluppet motstanderne til såpass mange sjanser at vi burde blitt straffet ti ganger hardere.
Samtidig var det ikke alltid slik at det var det kollektive bakover som sviktet i fjor, det var veldig, veldig ofte individuelle, enkle feil som ble skjebnesvangre i kamp etter kamp. Da gjerne fra de to stopperne våre. Vi hadde omtrent 1-2 slike stoppersituasjoner pr.kamp, og da blir man til slutt straffet ganske hardt i poengsituasjonen.
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 19.03.2008 12:18    Post subject: Reply with quote

Jeg tror vi egentlig er enige Miami Dolphins, men ordlegger oss noe ulikt. Som du leser av mitt forrige innlegg mener jeg ikke at vi skal dytte alt oppover for å score mye slik at man kan leve med å slippe inn tre hver kamp. Det vi har sett de siste kampene er at angrepsrytmen ikke er tilstede, noe som fører til ballmist. Får man rytmen i angrepet kan man lettere hindre dette ved enten å score eller ihvertfall få ballen over ei sidelinje, slik at man ikke får kontra i mot. Mister man ballen må selvsagt folk tilbake på rett plass til riktig tid, men viljen til å komme tilbake har ikke vært aller verst (tross alt) synes jeg.

Som bommel sier kom mange mål i mot i fjor gjennom rene personlige feil. Du kan si at mye av dette kunne ha vært forhindret om flere kom tilbake, kanskje rett det, men man skal kunne hindre mål uten dette grepet. jeg mener Rbk nå vil tjene mest på å få inn en rytme i laget, helst offensivt, slik at man holder ballen under kontroll og folk er på riktig plass. Dette vil innebære at folk både finnes inne i boksen, men også over hele banen slik at balansen i laget er til stede. Har man denne balansen og rytmen har man flere pasningsalternativer og ballmist med skjebnesvangre kontringer i mot kan hindres. Vi snakker her om en preventiv virkning som forhåpentligvis kan dempre presset på bakerste ledd, med det håp at antall personlige feil går ned til et minimum.

Edit: la inn opprom her også

Last edited by vingback on 20.03.2008 21:35; edited 1 time in total
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 19.03.2008 15:58    Post subject: Reply with quote

Stabæk Support tipper Rosenborg på 7. plass
Harald
Forumsjef

PostPosted: 19.03.2008 16:51    Post subject: Reply with quote

Nu er der en små to uger til seriestart og siden jeg keder mig på jobbet, vil jeg komme med mine forudsigelser for sæsonen 2008.
Det er tydeligt for de fleste at vi er en klub præget af forandringen. En medieafdeling er blevet lanceret, flere personer er blevet ansat i koncernen, der er snak om at ombygge/udbygge Lerkendal og den sportslige satsning er blevet omstruktureret, hvor man nu fokuserer mere på talentudvikling. Derudover er vi i gang med at udvikle, og forhåbentlig vis i fremtiden lancere, vores eget analyseværktøj

Vi er derfor i en meget kritisk fase hvor vi står overfor en del udskiftninger også blandt spillerne i A-stallen. For at slå det helt fast, jeg kan leve med at vi ikke vinder serien i år, jeg kan også leve med at vi gentager 5. pladsen, ja til og med en 6. Plads ser jeg ikke som en katastrofe, forudsat at nogle betingelser bliver opfyldt.

1. Satsning på ungdom: Vi satser på de unge spillere. Det er vigtigt at de unge spillere for chancen, f. eks at venstre backen får tillid, om det så bliver Traore eller Miller, så de kan til spille sig selvtillid og komme ind i positionen og systemet. Det nytter ikke noget at kaste Roar Strand ned som venstre back hvis det butter lidt imod.

Dermed ikke sagt at de skal have ubegrænset tillid, hvis Miller har været horribel over en periode er det naturligt at Traore tager over. Men har vi ingen klare venstre back alternativer bør Miller få fortsætte.
Det samme gælder hvis Iversen eller Kone viser åbenbare formmangler, da synes jeg det er naturligt at f. eks Aas tager over og får chancen.

2. Fremgang i spillet: Vi ser en fremgang i spillet og samhandlingen. Vores angrebsspil har været alt andet end imponerende, når vi når til 16-meteren er det som om spillerne får angst for at gøre noget med bolden. Der er ingen som tør at udfordre backerne 1 mod 1 og gå mod dødlinjen. Enten går man ind mod midten eller spiller ballen fra sig. Dette gælder både backer, midtbanespillere og angribere.

Dette er bare et eksempel på at vi generelt ikke har nok guts til at udfordre, for det er et gennemgående problem, hvilket gør vores angrebsspil statisk og nemt at læse og forsvare sig i mod.
Vi skal altså have arbejde en del på samhandlingen og spillernes roller, jeg har dog tro på at Hamrén kan blive en positiv faktor her.

3. Vilje, mod, indsats: Jeg gider ikke se på spillere som laller rundt på banen når vi ligger under eller er presset for derefter at klage på dommeren, kunstgræsset, solen, regnet eller ret og set sige at vi var uheldige og spillede godt.
Der er ikke nok spillere som prøver at vende kampen og skabe momentum, dette sker kun når man tager de tunge løb, når man konstant presser modstanderen og har modet til at prøve noget nyt. Dette synes jeg vi har manglet ganske længe og det der illustrer dette bedst er at når der endelig sker, er det unge spillere som viser det. Demidov og Tettey har vist det, men det bedste eksempel er Skjelbred. Her har vi en spiller som kan blive en trequartista af international klasse. Han er reduceret til at løbe rundt og jagte ballen til han er ved at segne.

Hamrén tror jeg bliver en fin tilvækst i det stadie vi er i nu. Jeg opfatter ham som en lagbygger som tidligere har formået at hente gode spillere og udvikle dem videre. Han kan også vise til fint spil med Aab, blandt andet i UEFA-cuppen, hvor jeg synes de har gjort en hæderlig indsats, både resultatmæssigt og til dels spillemæssigt.
Tidligere har han dog kun trænet mindre klubber, eller i hvert fald ikke klubber med samme økonomiske bagland og status som vi har. Så må vi se hvordan han håndterer presset i en storklub, for ganske vist er midlerne større her, men det er presset og forventningerne også.

Placering

Angående vores endelige placering tror jeg ikke vi vinder TL i år. Vi har for mange unge spillere og vi har ikke foretaget de nødvendige indkøb til at kvalitetssikre stallen. Mere om dette senere.
For at vi skal vinde er der meget der skal falde i hak. Vi har to nye backer som skal ind i systemet og præstere max, for backer er blevet langt vigtigere i moderne fotball end før. Vi har et nykomponeret midtforsvar i en ustabil Kvarme og en lovende Demidov som skal indfri. Vi skal have sat samhandlingen offensivt og lære en ny formation under en ny træner.

Jeg kan ikke se at alt dette skal lykkes, man skal aldrig sige aldrig, det vidste ophentningen i 2006, men fornuften siger at vi kommer til at være i øvre halvdel, men guld kan vi glemme alt om. Til det ser Brann og Viking og måske Lillestrøm for stærke ud. Men vi har langt fra et dårligt lag, så jeg tror at vi havner i øvrehalvdel om det så bliver en 2, 3 eller 4-5 plads er anybodys guess
Jeg håber også at vi kvalificerer os til gruppespillet i UEFA-cuppen i denne sæson, selv om jeg tror det bliver meget svært. Det vil være den perfekte mulighed for at give vores unge spillere en international ballast, som de kan nyde godt af i fremtiden og give klubben nogle indtægter som kan dække de røde tal som sikkert kommer på bundlinjen.

Forstærkninger

Vi kan også kigge lidt på vores nyerhvervelser og sammenligne med FCK. Mens FCK har hentet etablerede spillere som forstærker laget så som Liobor Sionko, Zdenek Pospech, Rasmus Würtz, Ulrik Laursen og Junior, henter vi mindre etablerede spillere med potentiale så som Miller, Demidov, Pelu og Savolainen. Den eneste ”store” signering vi har fået er Jarstein, som blev hentet som erstatter for en mindst lige dygtig Hirschfeld.
Jeg synes ikke det har været dårlige køb vi har gjort, både Demidov og Savolainen har vist tendenser, men jeg savner at vi henter spillere der er klart bedre end dem vi allerede har.

Her tænker jeg specielt på forsvaret. Hvorfor får vi en Miller en første divisionsspiller, som godt nok spiller for Costa Rica, men ellers ikke har den store erfaring, mens FCK får Pospech, en spiller som er kåret til den bedste tjekkiske spiller i den hjemlige liga, har været inde om det tjekkiske landslang, har erfaring fra Europa og som har vist sig som en klar forstærkning fra dag en. Derudover har FCK været i samtaler med Daniel Majstorović, som meget vel kan være den midtstopperen vi har brug for. Køber mand spillere som en middels klub, bliver man en middels klub. Jeg er for at vi udvikler egne talenter, men disse skal suppleres med stærke spillere af international kaliber. Dette har vi ikke formået, så dette er et område vi må forbedre os gevaldigt på.

Fadæsen på transfermarkedet

Vi har manglet kvalitet i midtforsvaret siden 2004 og det ser ikke ud til at der sker noget før(måske) til sommeren 2008. Det er under al kritik og folkene som er ansvarlig for overgangene bør side med en dårlig smag i munden. Men hvad kan man forvente når vores Sportsdirektør ferierer i Spanien pga. sygdom. At han er syg og ikke kunne klare jobbet er selvfølgelig ikke hans skyld, men så må man skubbe lorten længere op i systemet til en Svendsen og en Skutle med co. Forhåbentlig vis bliver vi bedre til dette i fremtiden med et nyt styre, hvor nepotismen er skruet ned.

Dette er selvfølgelig ikke den eneste grund til at der ikke er hentet de etablerede spillere man har forventet og håbet på. Man bliver også nød til at kigge på lønpolitikken i klubben. Jeg ved ikke om jeg synes om at vi går væk fra præstationsbaserede lønninger til mere faste. Men med tanke på at denne ordning ikke har skaffet sorte tal i regnskabet og ser ud til at sætte os på sidelinjen når vi kæmper mod andre klubber om spillere, er det måske ikke en så dårlig ide, hvis man kan finde en fornuftig ordning.

Noget andet som jeg har skreget om siden jeg startede og skrive på dette forummet, er dannelsen af et spejdernetværk. Selv om dette stadig ligger et par år fremme i tiden bør vi minimum hente en spejder til og helst to. Stig T har jo næsten betalt sin løn et par år frem bare ved Sapara.
Konan, Traore, Kone er også i mine øjne meget gode spillere. Stoor fælder jeg dom over efter denne sæson.

To nye spejdere denne sæson synes jeg vil være det optimale. En til at koncentrere sig om Amerika, både nord og syd, da man her kan finde gode spillere til en rimelig pris. Der er mange succes historier med dette i Norden.
Den anden spejder kan så koncentrere sig om netop Norden og landende rundt, så vi kan hente folk som Elmander, Agger, Kahlenberg, Isaksson, Källström og Gamst pedersen før de forsvinder udenlands. Så kan Stig T. kan holde sig til sine kompetenceområder som tilsyneladende hovedsageligt er Afrika.
Dette er vel ikke så realistisk, men er en af mine drømme for fremtiden. Som jeg tidligere har kommenteret synes jeg også det kunne være spændende at se Kvarme som et bindeled i integrationen og overgangene til nye spillere. Som, nævnt af en anden, en slags ambassadør for klubben

Uanset tror jeg dette bliver en spændende sæson med mange nye spillere og en ny træner. Så får vi håbe at vi har ansat den rigtige træner på 6. forsøg.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 19.03.2008 16:57    Post subject: Reply with quote

Har kommentert den der på VGD. Har tidligere med unntak av FFK vært enig med SS. Men denne gangen ble man altfor tabloid. Alt som kan virke negativt skal brukes for enhver pris virka det som på meg. Dette innrømmet jo man delvis også selv i analysen. Men kommentaren "I år kjøper de Pelu, for to år siden ville de kjøpt Riise fra Lillestrøm" tar kaka. Pelu ble hentet som ving i 4-3-3. Riise er indreløper i 4-3-3. Å bruke dette som et argument for at man gjør det dårlig i år blir hvertfall for meg veldig rart. Det burde jo faktisk være et argument for det motsatte.
Back to top
Johnny W
Veteran

PostPosted: 19.03.2008 18:45    Post subject: Reply with quote

Fabelaktig post Harald! Tommel'n opp!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 39, 40, 41 ... 80, 81, 82  Next
Page 40 of 82

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb