English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 563, 564, 565  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Recon
Legende

PostPosted: 10.03.2008 22:49    Post subject: Reply with quote

Whoop-di-du. Han dreit seg ikke ut i de to kampene mot Valencia hvor alt fungerte for RBK, null for Valencia. Etter det har han vært sitt sedvanlige middelmådige selv. Bedre for hver kamp? Har han overhodet vært på et ok nivå som Valenciakampene etterpå? Å dra inn Stoor i diskusjonen om det potensialet Eguren rakk å vise uten et snev av tillit, mot det Stoor klarer vise i med "grenseløs" tillit, er....vel, less than impressive.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran

PostPosted: 10.03.2008 23:03    Post subject: Reply with quote

De er selvfølgelig helt andre typer spillere. Men jeg mener bestemt at Tettey, Stoor og Lago alle er spillere som undervurderes.
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 11.03.2008 01:22    Post subject: Reply with quote

Dette hadde jeg ikke fått med meg: Rosenborg kan snuva Hammarby på Eguren-pengar

Det blev bara åtta matcher för Sebastian Eguren i Rosenborg. Men trots det kan ändå norrmännen snuva Hammarby på sköna miljoner vid en försäljning till Villarreal.
- Vi har rätt till 25 procent av övergångssumman vid en vidareförsäljning, säger Rosenborgs sportchef Nils Skuttle.

Egurens utveckling följs nu med stort intresse av Rosenborg, som hoppas att Villarreal utnyttjar sin option och i sommar köper loss mittfältaren från Hammarby.
- Det är klart att det vore trevligt om vi kunde få lite mer pengar för honom. Det tackar vi inte nej till, säger Nils Skuttle.

Trots att Eguren nu gör succé i La Liga ångrar inte Skuttle att man så lättvindigt släppte mittfältaren till Hammarby.
- Nej, det kan jag inte göra. Så bra som han är nu var han inte hos oss. Å andra sidan gav tränarna honom kanske inte de chanser han hade behövt.
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 11.03.2008 01:26    Post subject: Reply with quote

Syns jeg er helt rettferdig, RBK betalte vel lønna hans da han var på lån til Hammarby.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
attach
Forumsjef

PostPosted: 11.03.2008 01:31    Post subject: Reply with quote

Veldig gledelig. Jeg skulle spørre om dette i går, men jeg droppet det da jeg kom over et innlegg som påstod at det ikke var tilfelle. Er prisen på opsjonen allerede avtalt? Hvor mye kan det være snakk om, tro? Vi får vel ikke mindre enn fem millioner selv ihvertfall.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 11.03.2008 01:57    Post subject: Reply with quote

Spørsmålet er da om Montevideo Wanderers skal ha penger av Rosenborg igjen?
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 11.03.2008 02:07    Post subject: Reply with quote

Det er vel da man stoler på Liverød ikke sant?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 11.03.2008 09:28    Post subject: Reply with quote

Noen som har sett noen spekulasjoner på summen i kjøpsopsjon til Villarreal?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 11.03.2008 10:05    Post subject: Reply with quote

Enligt uppgifter till SPORT-Expressen är den överenskomna prislappen på spelaren drygt 14 miljoner svenska kronor.

Men då ska norska Rosenborg ha cirka 3,5 miljoner kronor.

Köpoptionen går ut den 18 mai.

Läs mera: Egurens succé kan ge Bajen miljoner
Back to top
thoves
Veteran

PostPosted: 11.03.2008 11:18    Post subject: Reply with quote

Rbk får 3,5 mill hvis villareal kjøper eguren i mai..

http://www.vg.no/pub/vgar...tid=503052
Back to top
Angriff
Proff

PostPosted: 11.03.2008 11:24    Post subject: Reply with quote

Hva betalte vi for Eguren? Regner med at vi uansett går ut med tap, men trevligt at vi kan få inn noen kroner, som Skutle sier.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 11.03.2008 12:10    Post subject: Reply with quote

Kjøpssummen til Eguren og Lago har vel faktisk aldri vært offentliggjort, men jeg innbiller meg rundt to mill. US dollars til sammen; altså rundt 14 mill. den gang, 10 mill. i våre dager.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 11.03.2008 12:11    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
De er selvfølgelig helt andre typer spillere. Men jeg mener bestemt at Tettey, Stoor og Lago alle er spillere som undervurderes.

Poenget mitt var vel at Eguren viste større potensiale i de få minuttene han fikk, med null tillit, enn Stoor noen gang har vist med all sin spilletid og tydeligvis fritt leide.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
fluffy
Junior

PostPosted: 11.03.2008 13:04    Post subject: TABBE! Reply with quote

--------------------------------------------------------------------------------

http://fotball.adressa.no...ate#171118

Litt av en tabbe høgmo og co gjorde da ja. Har sett Eguren en del i Spania, og for å si det mildt. På sitt beste er han MYE bedre enn det meste RBK har på laget...

Skulle fått inn en trener som behersket både spansk, tysk og engelsk. Har jo vist seg at det ikke er lett å få utlendinger til å lære seg NORSK og også til tider Engelsk.... og av RBK-trenere har jo ikke akkurat engelskkunnskapen vært noe å hoppe i taket for heller...
Back to top
vemundo
Veteran

PostPosted: 11.03.2008 13:19    Post subject: Reply with quote

Fordelen til Stoor kontra Eguren er vel at Skjelbred ikke er høyreback.

Jeg hadde tro på Eguren og synes han viste at han var god nok i en periode der RBK som lag sleit voldsomt. Synd han ikke fikk tid.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 11.03.2008 16:52    Post subject: Re: TABBE! Reply with quote

fluffy wrote:
Skulle fått inn en trener som behersket både spansk, tysk og engelsk. Har jo vist seg at det ikke er lett å få utlendinger til å lære seg NORSK og også til tider Engelsk.... og av RBK-trenere har jo ikke akkurat engelskkunnskapen vært noe å hoppe i taket for heller...

Det du nevner nå er et særdeles viktig poeng. Jeg har gremmet meg over at det har vært fremstilt som et problem av ivorianerne våre snakker fransk. De får det til å høres ut som om fransk, som svært mange nordmenn lærer på videregående, er et fremmedspråk a lá swahili eller arabisk.

Er virkelig utdannings- og det generelle dannelsesnivået på brakka så lavt?
Back to top
Løsbart
Junior

PostPosted: 11.03.2008 23:59    Post subject: Sebastian Eguren Reply with quote

Toppkamp i Primera divisjon. Camp Nou. 90000 tilskuere. Barcelona mot Villareal.

To dager har gått siden jeg fra tv- stolen var vitne til at serietreer Villareal slo Barcelona 2-1 på sistnevntes mektige stadion. En flott og underholdende kamp, med flust av glimrende individuelle kvaliteter. Egenskaper som om ikke forsvarer, så i alle fall er med på å rettferdiggjøre hvorfor rike onkler plukker millioner fra pengebingene sine for å kapre kunstnere. Idividuelle fotballferdigheter av internasjonal toppklasse vokser ikke på trær, og for mange fremadstormende fotballklubber, gjør ikke penger det heller. Det har derfor blitt mer og mer vanlig å bruke noen slanter på talentspeidere som kan snappe opp store talenter før mennene med pengebingene får fatt i de. Stig Torbjørnsen er en av disse såkalte speiderne.

Tilbake til Søndagskvelden og et nærmest fullsatt Camp Nou. Barcelona har kommet tilbake og utliknet etter bortelagets ledelse. Kampen står og vipper, men man sitter med en følelse av at hjemmelaget skal dra det i land. Helt til en mann som er på utlån fra svenske Hammarby, drar seg igjennom Barcas forsvar og spiller ballen til Jon Dahl Tommassen. Dansken kan enkelt bredside ballen i det tomme målet.

Arkitekten bak det som til slutt viser seg å bli seiersmålet heter Sebastian Eguren. Den samme personen som for trøyt to år siden ble sparket ut av porten på Lerkendal, stemplet som en flopp. Tilbake satt trenere og ledere og pustet lettet ut over å ha blitt kvitt en spiller det ikke hersket tvil om at var et gedigent bomkjøp.

Diverse nettaviser skriver i dag at Villareal etter all sannsynlighet benytter seg av opsjonen på kjøp av midtbanespilleren. En overgang vil i såfall bety ca 3,5 mill inn på en midtnorsk klubbkonto.

Man skal lete lenge etter mer ufortjente innkomne midler. Tar jeg ikke helt feil så er Stig Torbjørnsen mannen som skaffet RBK spilleren. I så måte burde eventuelle millioner fra et videresalg tilfalle denne speideren i sin helhet.

Høgmo mener valget sto mellom å bruke Ciljan eller Eguren, og at det ikke var plass til begge.

Valget ble å ikke satse på spilleren som av flere medspillere ble karakterisert som sinnsykt god på treningsfeltet, og som den dag i dag altså er i ferd med å etablere seg på laget som ligger på tredje plass, bak Real Madrid og Barcelona, i den spanske toppdivisjonen.

Når Nils Johan Semb i disse dager mener at det er nærmest utrolig at en klubb med de ressurser og økonomiske muskler som Rosenborg har, ikke klarer å holde på sin posisjon i norsk fotball, kan jeg ikke annet enn å stille meg fullt og helt bak det han sier.

Sebastian Eguren er et godt eksempel, men langt fra det eneste.

Hovmod står for fall..

[/i]
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 12.03.2008 00:07    Post subject: Reply with quote

Ikke Stig T som fant Eguren, men:

Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 12.03.2008 00:14    Post subject: Reply with quote

Joko, fant du ikke rosa-blazer-bildet?

Løsbart wrote:
Når Nils Johan Semb i disse dager mener at det er nærmest utrolig at en klubb med de ressurser og økonomiske muskler som Rosenborg har, ikke klarer å holde på sin posisjon i norsk fotball, kan jeg ikke annet enn å stille meg fullt og helt bak det han sier.

Nå tilhører Semb og Høgmo den samme fotballdisiplinen, og deres filosofi er grunnen til at man ikke evner å se et storslagent talent når det befinner seg rett forran deg.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 12.03.2008 00:22    Post subject: Reply with quote

Var faktisk det bildet jeg leitet etter, men fant det ikke. Smile
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 12.03.2008 00:41    Post subject: Reply with quote

Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 12.03.2008 00:42    Post subject: Reply with quote

Fuck, du kom meg i forkjøpet med bildet Mad

Men Rune Bratseth hadde troa på uruguayanerne:

Quote:
Rune Bratseth beskriver Alejandro Lago som en fysisk sterk forsvarer med god fart, duellsterk, rutinert og tøff. Han er også en type som går framover på banen.

- Sebastián Eguren er kapteinstype, sier Bratseth.

- Da mener jeg ikke at han skal gå rett inn og være kaptein, men han er en type som står fram på banen, er tydlig og synlig og liker å være sentral. Han har gode pasninger og en god skuddfot, sier Bratseth.

Les:

http://www.dagbladet.no/s...36791.html
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 12.03.2008 01:06    Post subject: Reply with quote

Klarer ikke slutte å le av overskriften til Dagbladet Smile
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 12.03.2008 01:09    Post subject: Reply with quote

Hehe, fin den, ja. Legg for øvrig merke til "Les også" under artikkelen...
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 12.03.2008 08:28    Post subject: Reply with quote

- Betenkelig at Høgmo er toppfotballsjef

Terje Liverød mener at det er "betenkelig" at Per-Mathias Høgmo er toppfotballsjef i Norge. Årsaken heter Sebastián Eguren.

- Det Høgmo gjorde med Eguren i Rosenborg kan ikke kalles skivebom. Han traff ikke engang veggen bak skiven. Jeg vil karakterisere det som at han snudde seg helt rundt på standplass, og skjøt mot sitt eget publikum. Dersom han har noe annet enn administrative oppgaver i Norges Fotballforbund, mener jeg at det er betenkelig, spissformulerer der.

blabla

- Vi gjør alle feil. Men det som overrasker meg, er at det ikke går an å innrømme dem. Det tyder på usikkerhet, som igjen tyder på at man kanskje ikke har kvalifikasjonene som skal til. Å si at andre spillere i RBK var bedre enn Eguren faller på sin egen urimelighet, for det er ingen andre i Rosenborg som har potensial til å hevde seg i toppen av La Liga, sier Terje Liverød, som samtidig melder at han er ferdig med Norge og norsk fotball etter noen prosjekter som ikke har gått all verden.

Rolling Eyes

Kan noen skyte fyren snart?
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 563, 564, 565  Next
Page 32 of 565

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb